Pagina 1 van 1

Ramalux

Geplaatst: 21 okt 2009 14:18
door marjolein265
Ondanks alle goede berichten over Ramalux heb ik toch een wat slechter bericht. Ongeveer 5 weken geleden heb ik via kozijnenverkoop een offerte aangevraagd bij Ramalux op basis van de maten die ik zelf gemeten had.
Een week later ontving ik keurig de offerte en die zag er goed uit.
nadat ik gebeld had met Ramalux bleek dat ik eerst de offerte moest tekenen omdat ze anders niet kwamen inmeten. Nu vond ik dat eigenlijk al vreemd maar de kozijnen moesten toch ingemeten worden dus als ik het bij Ramalux wilde laten doen moest ik wel tekenen.
Ongeveer 1 week later is er dan inderdaad iemand langs gekomen om alles in te meten. Het was een zeer keurige man en hij gaf me nog wat tips over wat ik het beste kon doen. Ik heb hem ook nog een extra raam laten opmeten om eventueel in aanmerking te komen voor de subsidie op dubbelglas.
Deze meneer zou alles doorgeven en zou me een nieuwe offerte laten toekomen met de juiste maten en met andere kozijnen.

So far so good.

Na een week had ik echter nog geen offerte ontvangen dus heb ik zelf even gebeld. Ik kreeg een hele aardige dame aan de telefoon die mij doodleuk vertelde dat de kozijnen al besteld waren! Pardon, ik zou nog een nieuwe offerte ontvangen. Daar wist ze niets van. Ze zou het gaan navragen en zou me zsm een nieuwe offerte laten toekomen.
Een week later heb ik nog steeds niks vernomen dus bel ik zelf maar weer. Dtimaal krijg een een man aan de lijn die zegt; Oh ja, er waren inderdaad wat moeilijkheden mbt uw kozijnen ( omdat het een erker betreft) en ze waren er nog niet helemaal uit. Waarop ik uitleg dat de man die is komen meten mij al een oplossing had doorgegeven maar alleen nog een nieuwe offerte zou laten toekomen voor een ander soort profiel en het extra kozijn. De man aan de lijn zegt weer doodleuk, ik ga er achter aan en laat u iets weten.

Ik ga hier niet mee akkoord omdat we de kozijnen nog voor de winter geplaatst willen hebben en zeg dan ook dat hij het erbij kan laten en dat ik elders mijn heil ga zoeken. Dan beroept deze man zich op de getekende offerte en het feit dat er al kosten gemaakt zijn voor het inmeten.

Dit kan toch niet?! De offerte is gebaseerd op ongeveer maten en het zijn compleet andere profielen.
Als het goed is krijg ik vandaag nog iets te horen van Ramalux dus ik ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Heeft iemand anders een soortgelijke ervaring met een kozijnenboer?

Re: Ramalux

Geplaatst: 22 okt 2009 11:16
door Ramalux
Beste Marjolein,

Zoals gisteren op uw voicemail ingesproken daar u niet bereikbaar was, bent u in dit geval vrij om uw opdracht ZONDER KOSTEN te annuleren. Ik begrijp dat u niet blij bent dat dit zo lang heeft geduurd, waarvoor onze excuses.

Mocht u verder nog vragen en /of opmerkingen hebben neem dan aub even contact op met ondergetekende.

Ramalux BV
Jaap Daams

Re: Ramalux

Geplaatst: 22 okt 2009 15:21
door marjolein265
Tot mijn grote verbazing en zoals hierboven door Ramalux zelf aangegeven had ik voicemail bericht met de simpele mededeling:
'We gaan ermee akkoord om uw offerte te annuleren en er hoeven verder geen kosten betaald te worden.'
Ramalux doet zich dus niet eens de moeite om dit fatsoenlijk op te lossen!
Jammer.