LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN AMRO weigert notariele volmacht - advies svp

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
AbeTheBabe

ABN AMRO weigert notariele volmacht - advies svp

Ongelezen bericht door AbeTheBabe »

L.S.,

Schoonmoeder is voorlopig aan het ziekbed gekluisterd.
Een in 2002 opgestelde notariele volmacht wordt door ABN AMRO niet geaccepteerd zonder haar persoonlijke bevestiging.
Dergelijke stukken stelt men op in de veronderstelling dat wanneer men tijdelijk niet zelf zijn zaken kan waarnemen, dit geregeld wordt door hiertoe aangestelde personen (eigen kinderen in dit geval).

Zelfs het notariskantoor was verwonderd, maar kon niets betekenen.
Zou haar clientele inlichten over ABN policy.
Hiermee is de volmacht kennelijk een krachteloos document geworden.

Kan ABN AMRO bank dit doen?
Een door notaris opgestelde volmacht is toch een wettig document?
Wie kan mij helpen/adviseren?
Zij heeft niets geregeld, behalve deze volmacht.
Hulp svp!

Bij voorbaat dank!
Laatst gewijzigd door AbeTheBabe op 23 okt 2009 07:57, 2 keer totaal gewijzigd.

kweenie

Re: ABN AMRO weigert notariele volmacht - advies svp

Ongelezen bericht door kweenie »

Wat staat er precies in de volmacht? Misschein dat je bv. ook een verklaring van de dokter kunt/moet geven?

AbeTheBabe

Re: ABN AMRO weigert notariele volmacht - advies svp

Ongelezen bericht door AbeTheBabe »

In de volmacht staat dat mijn vrouw en haar broer zowel tesamen als ieder apart gemachtigd zijn om zo'n beetje alle mogelijke zaken waar te mogen nemen die denkbaar zijn. Bankzaken, verkrijgen van onroerend goed en de gekste soorten van verkrijgings- en eigendomsrecht worden met name genoemd.

Bij de bank werd mij echter te kennen gegeven dat een dergelijk stuk slechts EEN WEEK geldig is. Ik dacht dat dit gold totdat schoonmoeder overleed. Kennelijk is haar dit ook niet voorgehouden destijds. Nu wil ABN een persoonlijke bevestiging door moeder dat dit stuk nog geldig is. Terwijl dit stuk juist is opgesteld voor dergelijke situaties waarbij men hier even niet toe in staat is. Men waant zich de waarneming van zaken dus veilig te hebben gesteld, terwijl dit geenszins het geval is.

Wat is de waarde nog van dergelijke stukken?
Hoe is dit in de Nederlandse wetgeving geregeld?

Gesloten