Het Net? Het nept?
Geplaatst: 23 okt 2009 22:18
In februari besloten wij over te stappen van KPN naar Het Net voor internet en bellen. Het leek ons een goed idee en zou ons ook schelen in de kosten. Tenminste, dat dachten we. Het Net beloofde nummerbehoud en automatische beeindiging van ons telefooncontract bij KPN.
In april begon de ellende. Ons abonnement konden we niet activeren. Uiteindelijk, na ongeveer 4 maal de helpdesk gevraagd hoe dit opgelost kon worden, bleek het aan de aansluiting te liggen. Die was nog niet aangesloten. Vervolgens konden we niet meer bellen, wel gebeld worden. Opnieuw de helpdesk gemaild, want bellen was onmogelijk. Dat was leuk: meerdere malen kreeg ik een mail terug met de vraag of ik wilde bellen... Uiteindelijk de aansluiting veranderd en ik kon eindelijk weer bellen. Scheelde een boel ellende.
Foutje! Het Net 'vergat' het KPN-abonnement op te zeggen en tegelijkertijd het oude nummer over te zetten. Ondertussen de helpdesk weer eens gemaild... Opvallend genoeg kreeg ik wel de melding dat mijn vraag in behandeling was, alleen een antwoord bleef uit. Na drie weken kwam er een soort antwoord: of ik even contact wilde opnemen met een bepaalde afdeling in verband met de verrekening van de kosten... Geen woord over nummerbehoud, geen excuses, maar wel een opzegging van mijn oude telefoonnummer per 21 oktober. Grappig, want volgens KPN loopt mijn abonnement toch echt door. Alleen omdat ik niet betaal, sluiten ze mijn oude lijn af.
Inmiddels heb ik Het Net maar weer gemaild. Gevraagd of ze nu eindelijk alles op kunnen lossen. Het Net gaat immers verder als KPN... Tegelijkertijd ga ik maar eens kijken naar een provider die wel snapt dat als je iets beloofd, je het na moet komen.
Zijn er meer mensen met deze 'geweldige' ervaring met Het Net?
In april begon de ellende. Ons abonnement konden we niet activeren. Uiteindelijk, na ongeveer 4 maal de helpdesk gevraagd hoe dit opgelost kon worden, bleek het aan de aansluiting te liggen. Die was nog niet aangesloten. Vervolgens konden we niet meer bellen, wel gebeld worden. Opnieuw de helpdesk gemaild, want bellen was onmogelijk. Dat was leuk: meerdere malen kreeg ik een mail terug met de vraag of ik wilde bellen... Uiteindelijk de aansluiting veranderd en ik kon eindelijk weer bellen. Scheelde een boel ellende.
Foutje! Het Net 'vergat' het KPN-abonnement op te zeggen en tegelijkertijd het oude nummer over te zetten. Ondertussen de helpdesk weer eens gemaild... Opvallend genoeg kreeg ik wel de melding dat mijn vraag in behandeling was, alleen een antwoord bleef uit. Na drie weken kwam er een soort antwoord: of ik even contact wilde opnemen met een bepaalde afdeling in verband met de verrekening van de kosten... Geen woord over nummerbehoud, geen excuses, maar wel een opzegging van mijn oude telefoonnummer per 21 oktober. Grappig, want volgens KPN loopt mijn abonnement toch echt door. Alleen omdat ik niet betaal, sluiten ze mijn oude lijn af.
Inmiddels heb ik Het Net maar weer gemaild. Gevraagd of ze nu eindelijk alles op kunnen lossen. Het Net gaat immers verder als KPN... Tegelijkertijd ga ik maar eens kijken naar een provider die wel snapt dat als je iets beloofd, je het na moet komen.
Zijn er meer mensen met deze 'geweldige' ervaring met Het Net?