LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Feyenoord megastore
Feyenoord megastore
Eind september bestelde ik via http://www.feyenoord.nl een setje voetbalkleding voor mijn zoon. Ik betaalde met iDeal. Een paar dagen later bestelde ik een feyenoorddekbed, ook dat werd betaald met iDeal. De artikelen werden niet geleverd. Een e-mail naar de megastore werd niet beantwoord. Een week of wat geleden verscheen dit bericht op de Feyenoordsite.
-----
FEYENOORD MEGASTORE
De online shop “Feyenoord Megastore” is in verband met een zakelijk conflict tussen Feyenoord Rotterdam N.V. en haar mailorderpartner Fulfilment XXL op dit moment niet bereikbaar.
Vragen over uw online bestellingen kunt u stellen via het Feyenoord Reactieformulier.
Onze excuses voor het ongemak.
-----
Het reactieformulier is afgelopen maandag ingevuld. Tot dusver heb ik er niks van gehoord. Een telefoonnummer om contact te zoeken is er niet. Of ik mijn geld ooit terugzie of de spullen terugkrijg is onduidelijk.
Ben ik de enige?
-----
FEYENOORD MEGASTORE
De online shop “Feyenoord Megastore” is in verband met een zakelijk conflict tussen Feyenoord Rotterdam N.V. en haar mailorderpartner Fulfilment XXL op dit moment niet bereikbaar.
Vragen over uw online bestellingen kunt u stellen via het Feyenoord Reactieformulier.
Onze excuses voor het ongemak.
-----
Het reactieformulier is afgelopen maandag ingevuld. Tot dusver heb ik er niks van gehoord. Een telefoonnummer om contact te zoeken is er niet. Of ik mijn geld ooit terugzie of de spullen terugkrijg is onduidelijk.
Ben ik de enige?
Re: Feyenoord megastore
Beste Mzzz,
Als ik jou was zou ik niet wachten, maar snel stappen ondernemen. Het is immers zo dat hier e.e.a. niet deugt. Kosten blijven daar lopen, inkomsten niet.....
Als je hulp nodig hebt, het forum is er voor.
Gr. JvGin
Als ik jou was zou ik niet wachten, maar snel stappen ondernemen. Het is immers zo dat hier e.e.a. niet deugt. Kosten blijven daar lopen, inkomsten niet.....
Als je hulp nodig hebt, het forum is er voor.
Gr. JvGin
Re: Feyenoord megastore
Voor zover ik het begrijp levert Fulfilment XXL ook aan bijvoorbeeld Greenpeace, die webshop kun je nog steeds bezoeken en je kunt er bestellen. Ik heb nu een e-mail gestuurd aan aan Fulfilment XXL dat ze of voor begin november moeten leveren of het geld terug moeten storten. Het is lastig om iets te doen als er geen zinnige contactgevens zijn. Op enige manier het geld terug halen hoef ik niet te rekenen. Het alom geprezen iDeal voor internetbetalingen levert geen enkele vorm van kopersbescherming, blijkt.
Ik begrijp dat Fulfilment XXL een bedrijf is dat meerdere webshops voor bedrijven exploiteert. Dat Feyenoord deze partij inhuurt maakt ze volgens mij aansprakelijk voor de problemen van Fulfilment XXL. Van Feyenoord hoor ik ook niks, terwijl ik via de link naar de megastore op hun site uiteindelijk bij Fulfilment XXl terecht ben gekomen.
Wat is volgens u/jullie die beste optie?
Ik begrijp dat Fulfilment XXL een bedrijf is dat meerdere webshops voor bedrijven exploiteert. Dat Feyenoord deze partij inhuurt maakt ze volgens mij aansprakelijk voor de problemen van Fulfilment XXL. Van Feyenoord hoor ik ook niks, terwijl ik via de link naar de megastore op hun site uiteindelijk bij Fulfilment XXl terecht ben gekomen.
Wat is volgens u/jullie die beste optie?
Re: Feyenoord megastore
Ik weet niet om wel bedrag het gaat, maar ik zou als volgt handelen.
Zou de verkopende partij een brief sturen (zowel aangetekend met handtekening retour als per gewone post) met de sommatie om binnen 10 dagen aan de overeenkomst te voldoen, en voor zoveel nodig in gebreke te stellen. Daarnaast zou ik wettelijke rente en buitengerechtelijke kosten aanzeggen.
Mocht er niet nagekomen worden, dan kunt u het volledige bedrag terug halen, en meteen even de rente en kosten in rekening brengen. Immers bent u er toch een hele tijd mee zoet.
Als u een voorbeeld wilt kunt dit aangeven dan zal ik wat posten.
Zou de verkopende partij een brief sturen (zowel aangetekend met handtekening retour als per gewone post) met de sommatie om binnen 10 dagen aan de overeenkomst te voldoen, en voor zoveel nodig in gebreke te stellen. Daarnaast zou ik wettelijke rente en buitengerechtelijke kosten aanzeggen.
Mocht er niet nagekomen worden, dan kunt u het volledige bedrag terug halen, en meteen even de rente en kosten in rekening brengen. Immers bent u er toch een hele tijd mee zoet.
Als u een voorbeeld wilt kunt dit aangeven dan zal ik wat posten.
Re: Feyenoord megastore
Als u een voorbeeldbrief kunt posten, graag.
Re: Feyenoord megastore
Voor zoveel u behoefte hieraan heeft ben ik u bereid om even wat extra ondersteuning te geven; u kunt dan mailen naar verweertegenincasso[at]gmail.com<uw naam>
<uw adres>
<uw postcode & woonplaats>
AANGETEKEND MET HANDTEKENING RETOUR
tevens per gewone post
Feyenoord N.V.
De Directie
Postbus 9536
3007 AP ROTTERDAM
<uw woonplaats>, 25 oktober 2009
Inzake: <uw naam> / Feyenoord N.V.
Dossiernr.: 100910251
Geachte heer, mevrouw,
In aansluiting op eerdere e-mail die ik u zond, welke ik in kopie bijvoeg, bericht ik u als volgt.
Op <datum> bestelde ik een Feyenoord-tenu in uw online webshop. De betaling vond plaats middels Ideal. Kort daarna, op <datum> bestelde ik een dekbedovertrek, welke eveneens middels Ideal werd betaald.
Na het verstrijken van de door u genoemde levertijd heb ik u een e-mail gezonden. Tot op heden heb ik geen reactie noch een levering mogen ontvangen.
Ik verzoek - en voor zoveel nodig sommeer ik - u dan ook om er zorg voor te dragen dat u de overeenkomst binnen 10 dagen na heden zult nakomen. Bij gebreke waarvan u in verzuim treedt.
Onder voorbehoud van alle rechten,
Met vriendelijke groet,
<uw naam>
Gr. JvGin
Re: Feyenoord megastore
Bij een koop op afstand moeten ze binnen 30 dagen leveren, en anders heb je vanuit de wet recht op je geld terug binnen wederom 30 dagen. Als je dit eerder wil moet je inderdaad een ingebrekenstelling versturen, maar aangetekend lijkt mij enkel geld verspilling. Als je hen vraagt om een reactie dan krijg je zo ook bewijs dat ze het ontvangen hebben.
Re: Feyenoord megastore
Je verhaal klopt, echter is het wel zo dat aantekenen in de praktijk wel een extra pressiemiddel blijkt. Hoeveel verhalen staan hier niet op het forum van : ja, verzonden en ineens zijn ze het kwijt:S
Re: Feyenoord megastore
Ik zit met hetzelfde probleem. Voetbal en sjaal besteld bij de Feyenoord Megastore. Op 8 oktober jl. besteld en betaald (ik betaal nooit meer via IDeal - bij betaling via creditcard heb je nog enige garantie van de creditcardmij.) en ondanks mailtjes en ingesproken boodschappen bij Fulfilment XXL niets meer op gehoord.
Inmiddels via de site van Feyenoord een formulier ingevuld. Maar het schijnt dat Feyenoord alleen de klachten bundelt en opstuurt aan Fulfilment XXL.
Ik heb Fulfilment ondertussen een mail en brief gestuurd, waarin ik aangeef dat ik binnen een week of de spullen wil hebben of mijn geld terug. Ik verwacht geen reactie, eerlijk gezegd. En ga komende vrijdag aangifte doen wegens mogelijke oplichting door Fulfilment XXL en haar directeur.
Mijn vraag is of ik de club Feyenoord ook aansprakelijk kan stellen, ik dacht dat ik op de site van Feyenoord bestelde. In elk geval via hun site. Graag advies hierover.
Inmiddels via de site van Feyenoord een formulier ingevuld. Maar het schijnt dat Feyenoord alleen de klachten bundelt en opstuurt aan Fulfilment XXL.
Ik heb Fulfilment ondertussen een mail en brief gestuurd, waarin ik aangeef dat ik binnen een week of de spullen wil hebben of mijn geld terug. Ik verwacht geen reactie, eerlijk gezegd. En ga komende vrijdag aangifte doen wegens mogelijke oplichting door Fulfilment XXL en haar directeur.
Mijn vraag is of ik de club Feyenoord ook aansprakelijk kan stellen, ik dacht dat ik op de site van Feyenoord bestelde. In elk geval via hun site. Graag advies hierover.
Re: Feyenoord megastore
Strafrechtelijk aangifte doen heeft (vrijwel) geen zijn in deze.
Ik zou de brief gewoon naar Feyenoord N.V. sturen en anders je krachten bundelen en middels het principe "vreemde ogen dwingen" iemand anders een brief laten sturen.
Ik zou de brief gewoon naar Feyenoord N.V. sturen en anders je krachten bundelen en middels het principe "vreemde ogen dwingen" iemand anders een brief laten sturen.
Re: Feyenoord megastore
Ter info: Fulfilment XXL in Eindhoven is eergisteren door de rechtbank in Den Bosch faiiliet verklaard.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 30 mei 2007 16:16
Re: Feyenoord megastore
Ja ook ik zit met dit probleem,Voor mijn kleinzoon een Feyenoord hanger besteld voor zijn verjaardag op 16-10-2009 en betaald met iDEAL (doe ik dus ook nooit meer want je kunt het niet terug krijgen) van Feyenoord megastore bericht gekregen dat de bestelling was aangekomen,op 28 okt. een mail gestuurd met de vraag waar de hanger bleef,mail teruggekregen op 2 Nov.met de mededeling van het falliet zijn van FulfilmentXXL maar dat Feyenoord er alles aan zal doen omde suporters te compenseren,op 5 Nov. wederom een email van Feyenoord dat ze een nieuwe Feyenoord FanShop online hebben geopend,maar de hanger staat er niet bij dus daar heb ik niets aan,nu maar afwachten wanneer ik mijn geld teruggestort zie.
Re: Feyenoord megastore
Om je geld teruggestort te zien zul je je vordering in moeten dienen bij de curator, en mogelijk dat je dan geld terug krijgt. Al is de kans klein.
Groetend,
JvGin
Groetend,
JvGin