Pagina 1 van 1

Vodafone kan toestel niet unlocken

Geplaatst: 27 okt 2009 17:12
door Stitch626
Tijd geleden een unlockcode aangevraag bij vodafone voor een Sony Ericsson Z300i. Deze code had ik een dag later binnen, echter met de instructies kon in niet in het unlockmenu komen. Per mail werd ik toen naar de winkel gestuurd, waar alle medewerkers naar elkaar wezen en ik uiteindelijk belande bij de telefoon van de klantenservice. Deze persoon ging er eigelijk niet over, heeft geprobeerd mij te helpen, maar dat is ook gestrand, omdat hij dezelfde instructies gaf dan dat ik al had, en die werkten dus niet. Ik werd weer doorverwezen naar de mail. Ik ben toen gaan googlen en uiteindelijk het genoemde menu gevonden, echter nu bleken de code's onjuist. Weer een mailwisseling van een week, want binnen 24 uur hoef je geen antwoord te verwachten. Ik moet nu mijn telefoon gaan opsturen naar een antwoordnummer, verder zonder vermelding van iets kwa referentie ofzo. Ik weiger dit pertinent, omdat ik mijn telefoon dan minstens 3 maanden kwijt ben, en het nog maar de vraag is of ik hem uberhaupt terug zie.

Ik ben het inmiddels spuugzat met vodafone!

Re: Vodafone kan toestel niet unlocken

Geplaatst: 27 okt 2009 21:16
door Stitch626
Yes, die winkeltjes weet ik ook wel te vinden, maar het gaat om het princiepe. Vodafone is wettelijk verplicht om na een jaar mijn toestel gratis te unlocken.

Re: Vodafone kan toestel niet unlocken

Geplaatst: 29 okt 2009 10:16
door Utaddict
Stitch626 schreef:Yes, die winkeltjes weet ik ook wel te vinden, maar het gaat om het princiepe. Vodafone is wettelijk verplicht om na een jaar mijn toestel gratis te unlocken.
Vodafone bedenkt de codes niet zelf. Deze worden aangeleverd door de toestel fabrikant.

Als de codes die Vodafone geleverd heeft gekregen onjuist zijn, is Vodafone dus nogmaals afhankelijk van een derde.

In uw geval is dit dus zo. Daarom willen zij het toestel voor u opsturen. Vodafone wil het dus wel oplossen. Aan u de keuze of u hiermee akkoord gaat.

Een principe-kwestie vind ik onzin, Vodafone heeft zich aan de regels gehouden, echter zijn de codes onjuist.

Re: Vodafone kan toestel niet unlocken

Geplaatst: 09 dec 2009 21:47
door Leeuwin84
Die codes zijn inderdaad te verstekken door OF deprovider OF de fabrikant. Als een provider ze neit direct kunnen verstrekken zijn zij ook afhankelijk. Het kan nou eenmaal een tijdje duren... had die code eerder aangevraagd. Vodafone meot rekening houden met klant, maar andersom toch ook wel een beetje. Het zijn mensen geen robots. Maar goed. Ik heb al die romslomp niet meegemaakt, ik ben naar zo'n toco geweest.