Online overstapservice -> Toch dubbele kosten
Geplaatst: 27 okt 2009 19:24
Op 7 juni jl. hebben wij een internetverbinding aangevraagd bij Online waarbij wij gebruik hebben gemaakt van de opzegservice van Online. Ingangsdatum van de internetverbinding hebben wij gesteld op begin augustus 2009. Dit was tevens de eerste keer dat we van zo'n dergelijke service gebruik hebben gemaakt en we hebben daar nu ook achteraf spijt van.
Op 23 juni ontvingen wij een e-mail van Online om gegevens door te mailen zodat zij de opzegservice voor ons in orde konden gaan maken. Op, ik meen, 27 juni jl. hebben wij bericht van Online ontvangen dat de benodigde gegevens zijn ontvangen en dat niks de opzegservice nog in de weg zal staan. Er wordt tevens verzocht zelf geen actie te ondernemen betreffende de overstap van Ziggo naar Online. Wat we ook niet gedaan hebben, maar hadden we dat maar wel!!!
Tot onze verbazing werd er door onze huidige provider Ziggo een afschrijving van kosten voor internet gedaan voor internetgebruik in de maand augustus. We hebben hierover per mail contact met had met Ziggo, met daarin de vraag om terugbetaling van de kosten omdat deze niet terrecht aan ons zijn doorberekend. In reactie daarop ontvingen wij de volgende reactie:
"Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld. Naar aanleiding van uw bericht informeren wij u als volgt.
Uw abonnement op Internet Z2 van Ziggo is via de overstapservice van Online opgezegd op 7 juli 2009. Met inachtneming van een maand opzegtermijn is uw abonnement daarom beeindigd per 31 augustus 2009.
Op factuur ******096 is Internet Z2 voor de maand augustus in rekening gebracht. Deze periode was nog niet eerder gefactureerd voor dit abonnement. U heeft volgens onze gegevens niet betaald voor een periode na de einddatum van uw abonnement."
Bij mijn controle betreffende de voorwaarden voor het opzeggen van de verbinding van Ziggo blijkt dat Ziggo een opzegtermijn heeft van 1 maand waarbij de opzegging voor de 1e van de maand moet geschieden.
Naar aanleiding van deze reactie van Ziggo heb ik contact gezocht met Online, met de vraag of zij de dubbel betaalde kosten aan mij willen vergoeden omdat zij een fout hebben gemaakt met de overstapservice. De mail van Ziggo heb ik exact naar Online gemaild en van Online ontving ik de volgende reactie:
"Wij begrijpen dat u graag geld wilt hebben voor de maand waarin u zowel aan Ziggo als aan ons hebt betaald. U geeft aan op 23-06-2009 ons de gegevens die nodig zijn hebt gemaild. U geeft ook aan dat u op 07-06-09 met overstapservice heeft aangevraagd. Wij hadden volgens u pas op 23-06 alle gegevens. Pas vanaf dat moment konden wij dus voor u opzeggen. Uiteindelijk is dit verzoek door Ziggo volgens u op 07-07-09 verwerkt. De maand opzegtermijn die er volgens de nieuwe telecomwet is zou dus betekenen dat u per 07-08-09 geen klant meer van Ziggo zou moeten zijn en niet per 01-09-09.
U bent bij ons opgeleverd op 05/08/2009. Als Ziggo u volgens de afspraak op 07/08/2009 niet meer zou factureren dan zou er een overlap zijn van twee dagen. Wij kunnen helaas niet voorkomen dat Ziggo de "maand" opzegtermijn uitlegt als van 07-07-09 tot 01-09-2009.
Wij begrijpen dat dit vervelend is aangezien u nu tot 01-09-2009 aan Ziggo heeft moeten betalen maar wij kunnen u hier geen vergoeding voor geven. U zou eventueel aan Ziggo kunnen voorleggen dat zij de maand opzegtermijn wel erg ruim uitleggen en van hun het abonnementsgeld van 07-08-2009 tot 01-09-2009 terugvragen."
Dus volgens Online zou Ziggo de verkeerde opzegtermijn hanteren en zou ik dan ook daar mij dubbel betaalde kosten terug moeten vorderen.
Vervolgens hebben we nogmaals met Online gemaild en in onze mail nogmaals duidelijk vermeldt dat de voorwaarden van het opzeggen van een internetverbinding op de site van Ziggo staan weergegeven en dat wij er toch wel vanuit mogen gaan als wij gebruik maken van de overstapservice wij er ook vanuit gaan dat de betreffende partij welke deze service aan ons heeft aangeboden op de hoogte is van de opzegvoorwaarden van de andere internetprovider.
Tot slot zijn wij telefonisch benaderd door dezelfde medewerker van Online als welke de mail aan ons heeft verstuurd en hij geeft aan dat Online echt niet fout is (nogmaals), dat Ziggo de voorwaarden niet goed naleeft (nogmaals) en dat wij dus contact op moeten nemen met Ziggo. Ook uit coulance of service kan de medewerker van Online niks voor ons betekenen.
Wij hebben de kosten die door Ziggo in rekening zijn gebracht niet laten terugstorten op onze rekening. Motivatie hiervoor is dat we anders een betalingsachterstand gaan krijgen en mogelijk ook onze tv-aansluiting wordt beeindigd. Om vervolgens weer een nieuwe tv-aansluiting aan te vragen bedragen de inschrijfkosten €30. De kosten die door Ziggo aan ons zijn doorberekend voor de maand internet Z2 zijn €29.95.
Zoals u al leest worden wij tussen twee internetproviders heen en weer geslingerd. Wij weten niet wat nu de juiste reactie is en waar wij eventueel de dubbel betaalde kosten zouden kunnen reclameren (als dat uberhaupt zin heeft).
Op 23 juni ontvingen wij een e-mail van Online om gegevens door te mailen zodat zij de opzegservice voor ons in orde konden gaan maken. Op, ik meen, 27 juni jl. hebben wij bericht van Online ontvangen dat de benodigde gegevens zijn ontvangen en dat niks de opzegservice nog in de weg zal staan. Er wordt tevens verzocht zelf geen actie te ondernemen betreffende de overstap van Ziggo naar Online. Wat we ook niet gedaan hebben, maar hadden we dat maar wel!!!
Tot onze verbazing werd er door onze huidige provider Ziggo een afschrijving van kosten voor internet gedaan voor internetgebruik in de maand augustus. We hebben hierover per mail contact met had met Ziggo, met daarin de vraag om terugbetaling van de kosten omdat deze niet terrecht aan ons zijn doorberekend. In reactie daarop ontvingen wij de volgende reactie:
"Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld. Naar aanleiding van uw bericht informeren wij u als volgt.
Uw abonnement op Internet Z2 van Ziggo is via de overstapservice van Online opgezegd op 7 juli 2009. Met inachtneming van een maand opzegtermijn is uw abonnement daarom beeindigd per 31 augustus 2009.
Op factuur ******096 is Internet Z2 voor de maand augustus in rekening gebracht. Deze periode was nog niet eerder gefactureerd voor dit abonnement. U heeft volgens onze gegevens niet betaald voor een periode na de einddatum van uw abonnement."
Bij mijn controle betreffende de voorwaarden voor het opzeggen van de verbinding van Ziggo blijkt dat Ziggo een opzegtermijn heeft van 1 maand waarbij de opzegging voor de 1e van de maand moet geschieden.
Naar aanleiding van deze reactie van Ziggo heb ik contact gezocht met Online, met de vraag of zij de dubbel betaalde kosten aan mij willen vergoeden omdat zij een fout hebben gemaakt met de overstapservice. De mail van Ziggo heb ik exact naar Online gemaild en van Online ontving ik de volgende reactie:
"Wij begrijpen dat u graag geld wilt hebben voor de maand waarin u zowel aan Ziggo als aan ons hebt betaald. U geeft aan op 23-06-2009 ons de gegevens die nodig zijn hebt gemaild. U geeft ook aan dat u op 07-06-09 met overstapservice heeft aangevraagd. Wij hadden volgens u pas op 23-06 alle gegevens. Pas vanaf dat moment konden wij dus voor u opzeggen. Uiteindelijk is dit verzoek door Ziggo volgens u op 07-07-09 verwerkt. De maand opzegtermijn die er volgens de nieuwe telecomwet is zou dus betekenen dat u per 07-08-09 geen klant meer van Ziggo zou moeten zijn en niet per 01-09-09.
U bent bij ons opgeleverd op 05/08/2009. Als Ziggo u volgens de afspraak op 07/08/2009 niet meer zou factureren dan zou er een overlap zijn van twee dagen. Wij kunnen helaas niet voorkomen dat Ziggo de "maand" opzegtermijn uitlegt als van 07-07-09 tot 01-09-2009.
Wij begrijpen dat dit vervelend is aangezien u nu tot 01-09-2009 aan Ziggo heeft moeten betalen maar wij kunnen u hier geen vergoeding voor geven. U zou eventueel aan Ziggo kunnen voorleggen dat zij de maand opzegtermijn wel erg ruim uitleggen en van hun het abonnementsgeld van 07-08-2009 tot 01-09-2009 terugvragen."
Dus volgens Online zou Ziggo de verkeerde opzegtermijn hanteren en zou ik dan ook daar mij dubbel betaalde kosten terug moeten vorderen.
Vervolgens hebben we nogmaals met Online gemaild en in onze mail nogmaals duidelijk vermeldt dat de voorwaarden van het opzeggen van een internetverbinding op de site van Ziggo staan weergegeven en dat wij er toch wel vanuit mogen gaan als wij gebruik maken van de overstapservice wij er ook vanuit gaan dat de betreffende partij welke deze service aan ons heeft aangeboden op de hoogte is van de opzegvoorwaarden van de andere internetprovider.
Tot slot zijn wij telefonisch benaderd door dezelfde medewerker van Online als welke de mail aan ons heeft verstuurd en hij geeft aan dat Online echt niet fout is (nogmaals), dat Ziggo de voorwaarden niet goed naleeft (nogmaals) en dat wij dus contact op moeten nemen met Ziggo. Ook uit coulance of service kan de medewerker van Online niks voor ons betekenen.
Wij hebben de kosten die door Ziggo in rekening zijn gebracht niet laten terugstorten op onze rekening. Motivatie hiervoor is dat we anders een betalingsachterstand gaan krijgen en mogelijk ook onze tv-aansluiting wordt beeindigd. Om vervolgens weer een nieuwe tv-aansluiting aan te vragen bedragen de inschrijfkosten €30. De kosten die door Ziggo aan ons zijn doorberekend voor de maand internet Z2 zijn €29.95.
Zoals u al leest worden wij tussen twee internetproviders heen en weer geslingerd. Wij weten niet wat nu de juiste reactie is en waar wij eventueel de dubbel betaalde kosten zouden kunnen reclameren (als dat uberhaupt zin heeft).