LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aanvullend sprintplan???

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Karin

aanvullend sprintplan???

Ongelezen bericht door Karin »

Hallo allemaal,

Ik heb twee sprintplannen van elk (toen)100 gulden.
tuurlijk is het zuur maar het is nog een jaartje weg en ik ben nu zover dat alles wat evntueel uitgekeerd wordt mooi meegenomen is.
maar... ik heb een brief gekregen met een aanbieding van Aegon van een aanvullend sprintplan. looptijd 4 jaar, rente 4%, het vierde jaar betaalt Aegon de rente.
Met dezelfde risico's en dezelfde kansen.
Tja... ergens denk ik, als optimist zijnde, het zou toch niet zo zijn dat het zo slecht blijft met die rendementen.
Stel je voor dat... iedereen kan het toch goed gebruiken?
Mijn vraag is: is dit een vette worst die Aegon ons voorhoudt of een hap met lucht?
Oftewel... wat te doen?

karin

Re: aanvullend sprintplan???

Ongelezen bericht door karin »

excuses, moet zijn 8% rente (haha, 4, was zeker aan het dromen)

Paul

Re: aanvullend sprintplan???

Ongelezen bericht door Paul »

Beste Karin,

Waarschijnlijk is het inderdaad gebakken lucht. Laat je in elk geval ver-schrik-ke-lijk goed voorlichten, met name over de "kleine lettertjes". En bedenk je in elk geval het volgende: als het over 4 jaar weer mis is gelopen met de beurzen, dan kun je je een stuk minder goed beroepen op " Aegon heeft het te mooi voorgespiegeld, ik ben bedrogen". Dan zal een rechter vlot geneigd zijn om te wijzen op alle negatieve publiciteit die er nu al is geweest over aandelenleaseconstructies.

Mijn tip: als je wilt profiteren van aantrekkende beurzen, ga dan gewoon zelf beleggen via een beleggingsfonds. Iedere zichzelf respecterende bank heeft een zwikje van dit soort fondsen. In de Consumentengeldgids staan regelmatig artikelen over dit soort fondsen en worden deze fondsen regelmatig met elkaar vergeleken.
En als je geen risico wilt lopen, ga dan gewoon sparen. Via een internetspaarrekening krijg je momenteel een redelijke rente.

hans

Re: aanvullend sprintplan???

Ongelezen bericht door hans »

Karin,
Even je telmachine uit de kast halen.
Je hebt nu dus 36 maanden x 200,-- rente betaald.
Daar komt dus straks nog 36 x 200,-- rente bij. 12 maanden is voor rekening van Spaarbeleg. Je heb dan dus 14.400,-- aan rente betaald (=euro.6.534,44). Die kosten zul je komende jaren met de koersstijgingen van het Aegon Garantiefond eerst moeten wegwerken voordat je een cent verdiend hebt. Nu maar hopen dat de beurs weer een beetje aantrekt, anders wordt het huilen voor Karin.

hans

Re: aanvullend sprintplan???

Ongelezen bericht door hans »

Karin,
Ik was nog te optimistisch. Vergat een ding. Het komende jaar moet je ook nog 12 x 200,-- neetellen. Dus je totale rentekosten komen straks uit op 16.800,-- (euro.7.623,51). Kun je een aardige tweedehands auto voor kopen, trouwens. Nu maar hopen dat de beurs aantrekt. Hoop doet leven.

Gesloten