LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
denise van amerongen
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 aug 2010 14:59

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door denise van amerongen »

Hoi Mandy,
Misschien moet je de andere topics ook even lezen. Basicfit is erg "handig" wat betreft mensen aan het lijntje houden.
Ik heb er meer dan een jaar over gedaan om op te zeggen, je hebt in principe getekend voor een jaarcontract, (dit is standaard!)
Maar door een medische reden lijkt het mij inderdaad ook zo dat je het per direct op moet kunnen zeggen.

Je moet absoluut wachten met opsturen van de verklaring (dit omdat je hem dan simpelweg kwijt bent)

Stuur een mail naar [email protected], met daarin je verhaal.
vertel erbij dat je meerdere malen hebt geprobeerd op een normale manier te communiceren met de Basicfit school in Geleen, en dat je een medische verklaring hebt waarin staat dat je NIET meer mag sporten.

Deze mail gewoon kopiëren en meerdere malen verzenden.
Met een beetje geluk krijg je binnen 3 weken een kort af bericht waar niet meer instaat dan ;

Beste xxx,

Uw opzegging is ontvangen.

Uw lidmaatschap is beëindigd per xxxxx (dit is de eerste van de daaropkomende maand of die daarna)

Met sportieve groet,

Klantenservice Basic-Fit


Deze mail moet je bewaren en voor de zekerheid uitprinten mochten ze in de toekomst weer beginnen met geld van de rekening afhouden, deurwaarder sturen etc. dan heb je bewijs.


Hoop dat je hier iets aan hebt.

Groeten Denise

erreke
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2010 15:29

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door erreke »

Ik ben op 31-07-2009 lid geworden van Basic-fit, na een aantal maanden
kwam een aanbod, bij ieder aangemeld lid een maand gratis sporten! ik had twee nieuwe leden, heb 12-05-2010 mijn abon opgezegd, had aan een baliemedewerkster gevraagd hoe het werd afgehandeld met de 2 maanden gratis sport ,antwoord:de 2 laatste maanden zijn gratis!heb vervolgens mijn aut.incasso stopgezet maar kreeg een schrijven dat het abon beeindigd zal worden per 01-10-2010 dus na het aflopen van mijn jaarabon. dit was niet de afspraak, ik kreeg vandaag een schrijven van b.fit dat ik een betaling achter loop hoezo???ben al 5 maanden niet meer in deze onbetrouwbare sp school geweest
Mijn dochter sport hier ook en komt de sp school niet in omdat ze een maand niet betaald zou hebben( betaal per aut incasso)ben er vandaag geweest maar moet komen met bankafschriften!te gek voor woorden!! was ik hier maar nooit
gaan sporten ga daar niet sporten een onbetrouwbaar bende!!!!

erreke
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2010 15:29

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door erreke »

Ik was net nog even op zoek naar gegevens over deze sp.school en ja toch iets gevonden!
ik kreeg post met als afzender een postbus nr maar heb nu een adres dus allemaal blijven schrijven!!!!tot ze ons zat worden.
suc6 erreke
Basic-fit
Daalmeerstraat 24
2131 HC Hoofddorp

bellen heeft denk ik geen zin t'is weer een 0900 nummer!

denise van amerongen
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 aug 2010 14:59

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door denise van amerongen »

Ik ben er vanaf, dus ga ook niet meer bellen en schrijven ( hebben namelijk meegemaakt dat ze naar maanden weer geld af beginnen te schrijven.) Ik heb als bewijs alleen een mail, die zowel in mijn postvak staat als uitgeprint tussen mijn andere papieren.


Super dat je dit adres gevonden hebt, dit is het bijbehorende telefoonnummer
036 5363077 (lang leven het internet!)

Basic-fit Daalmeerstraat 24 2131 HC Hoofddorp licht op het industrieterrein en bestaan onder de naam HC O.g B.v. (echter kan ik geen pand vinden, alleen een bouwbedrijf!)

Ik hoop dat iedereen die er sport op de hoogte gebracht wordt van alle ellende, en er alles aan gaan doen om ze te stoppen!

denise van amerongen
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 aug 2010 14:59

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door denise van amerongen »

hier een lijst met namen op dat adres
Basic-fit Daalmeerstraat 24 2131 HC Hoofddorp
hij is erg lang!


Hotel Mercure Tilburg
Daalmeerstraat 24, 2131 HC Hoofddorp
Rubriek: Fitnesscentra
Exploitatie van een hotel, restaurant en cafe bedrijf.
023-8901750

Basicfit Oss
Daalmeerstraat 24
2131 HC Hoofddorp
Basic Fit Oss biedt een uniek fitness concept voor een gegarandeerd vast laag bedrag per maand en u kunt onbeperkt gebruik maken van de meest moderne apparatuur in een ruime omgeving

zo ook ;
Basic Fit Kerkrade
Basic Fit Heerhugowaard
Basic Fit Haarlem
Basic Fit IJmuiden
Basic Fit Amersfoort
(hierna komen er nog 20 Basicfit locatie namen voorbij.)

Dan komt er de
Healthcity Basic Rosmalen
Healthcity Amsterdam
Health City Beheer

Fit care Meppel.

Nou dat alles onder 1 industriepand.




sikkiNg
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 sep 2010 16:05

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door sikkiNg »

Hallo allen,

Ook ik heb gisteren een brief gekregen waarin mijj vriendelijk verzocht word om 191,40 te betalen. En dit voor een jaar lang niet te fitnessen!!

Mijn abbonement was ten einde, ik kwam niet meer met mijn pasje binnen. De toegang werd geweigerd, mogen ze dan toch geld vragen terwijl je niet eens toegang had tot de faciliteiten van basic fit?

Heeft iemand nog tips of iets dergelijks om dit aan te vechten of heeft iedereen gewoon betaald?

Edit: Vandaag kreeg ik tot mijn verbazing de volgende mail als reactie op mijn mail die ik gisteren verstuurd heb:

Beste Ralf,

Uw lidmaatschap is als nog beëindigd per 11-03-2010.
U kunt de herinnering beschouwen als niet verzonden.

Met sportieve groet,

xxxxxxxxxxxxxx
Klantenservice Basic-Fit

Postbus 3124
2130 KC Hoofddorp

Ik moet zeggen dat ik zeer verheugd ben met dit nieuws.

Chioe
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:55

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door Chioe »

Goed nieuws!

RADAR nieuwsbrief van 29 okt. j.l.:
De wet die de stilzwijgende verlenging van abonnementen verbiedt, onder meer voor de sector sportscholen, gaat per 1 januari 2011.

Onder verwijzing naar deze wet heb ik per 1 januari 2011 vandaag mijn abonnement opgezegd, in plaats van nog maanden zonder sporten hieraan vast te zitten.

Ik kreeg ook op 20 oktober een eerste betalingsherinnering of ik het hele jaarbedrag wilde pinnen. Nu heb ik in mijn opzegbrief een factuur gevraagd voor de resterende maanden van dit jaar.

klein italie
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2010 07:05

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door klein italie »

hallo iedereen,

heel leuk hoor dat dit volgend jaar in gaat, maar mijn verhaal is dat ik sinds kort op mijn afschriften zie dat ik zou fitnessen in heerhugowaard bij basic fit en dat is erg grappig, want ik woon namelijk net een uurtje rijden van de nederlandse grens in duitsland dan moet ik dus ongeveer 3 uur rijden om 1 tot 2 uur te gaan fitnessen en dan weer 3 uur terug rijden(en dus in totaal 7 tot 8 uur van huis), terwijl er hier in de buurt ook een fitnesscentrum is, wat hooguit 10 minuten rijden is.
gelukkig heb ik de eerste keer al het bedrag teruggekregen en moest m´n bank weer gaan bellen mocht het weer gebeuren en dat is uiteraard ook gebeurd en ook dit maal zorgt de bank ervoor dat ik m´n geld terugkrijg en dit rekeningnummer wordt sowieso voor 1 jaar geblokkeerd en mocht basicfit weer proberen af te schrijven binnen een jaar, dan wordt het voor altijd geblokkeerd, dus met een beetje mazzel kom ik er nog goed vanaf, maar wat mij betreft verdiend dit bedrijf een ontzettend koude douche en m´n bank een warme. ik hoop dan ook dat er uiteindelijk ervoor gezorgd wordt dat dit niet meer mogelijk is door dit bedrijf.

groetjes klein italie

DoubleRR
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2011 13:38

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door DoubleRR »

Medewerker basic-fit,

Als jullie problemen hebben met het stopzetten / onterechte incasso / spookafboekingen / het weigeren van stopzetten abonnement / geen berichten geven over betalingsachterstanden / etc.

Niets kan geregeld worden aan de balies alleen inschrijven en betalen en je mond houden.
Zodra u belt met het 0900 nummer kost dit 60cent p.m. plus dat het een bandje is want er werkt maar 1 dame op het kantoor die weinig tot geen zin heeft om u hierbij te helpen. Geen adres alleen postbus aangetekende brieven sturen maar nooit een bericht terug krijgen van Healtcity / basic-fit dat is een gewoonte van dit bedrijf.

Snel veel geld verdienen veel rente trekken en per ongeluk fouten maken met uw geld waardoor u later in de volgende maand ook nog eens 5 euro extra moet bijbetalen omdat hun die 16,95 niet aftrekken van uw rekening.
U bent tenslotte toch maar een nummer!

Studenten die er slaperig bijzitten en u niet kunnen helpen bij het trainen en ook totaal geen verstand hebben van Fitness omdat zij hiertoe niet zijn opgeleid. En half werk doen niet goed schoonmaken en maar alles tolereren van asociale jongelui! KOMT DIT U BEKEND VOOR?

Laat u niet bedonderen en zorg dat er niemand over u heenloopt, het is uw geld en u bepaald wat er mee gebeurt! MENSEN HET STILZWIJGEND VERLENGEN VAN UW CONTRACT MAG NIET EN KAN NIET!! ZIJ MOGEN HET MET EEN JAAR VERLENGEN MAAR MOETEN DIT DUIDELIJK AANGEVEN!!

Laat u niet bedonderen en zorg dat er niemand over u heenloopt, het is uw geld en u bepaald wat er mee gebeurt! Laat het er niet bijzitten en ga gewoon naar:

Daalmeerstraat 24
2131 HC Hoofddorp
Dit is het Hoofdkantoor van Healtcity moederbedrijf van Basic-Fit dat direct op de begane grond bevind.
Makkelijk te vinden en zij kunnen alles U MOET GEWOON ER NAARTOE GAAN EN VOOR U ZELF OPKOMEN

Hondjes3
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mei 2011 18:39

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door Hondjes3 »

13 April hebben mijn partner en ik ons ingeschreven bij Basic Fit in Geleen. Daar wij medische beperkingen hebben, konden we pas starten met sporten nadat we met een personal trainer (waarvan de medewerker zei, dat ze met meerdere trainers samenwerken....) een schema hadden opgesteld. Voor 2 personen inschrijfgeld betaald en de helft van de maand april.
28 April waren we nog steeds niet gebeld door de personal trainer. Weer naar de vestiging, weer naam en tel.nr. opgeschreven en we zouden binnen 2 dagen worden gebeld. Helaas...................Begin mei heb ik het abonnementsgeld van mei gestorneerd, want wij hadden nog steeds niet kunnen sporten.
26 Mei weer naar Basic Fit. Weer een andere medewerker achter de balie en die heeft me het tel.nr. van de personal trainer gegeven, zodat ik hem zelf kon bellen. Tevens zou hij het het "hoofdkantoor" regelen, dat wij pas vanaf juni hoefden te betalen.
27 Mei een brief bij de post met het verzoek het geld van mei binnen 2 weken per pin op de vestiging te voldoen. 29 Mei check ik mijn rekening en wat schetst mijn verbazing???? Basic Fit had voor het gemak het heft maar weer in eigen hand genomen en het geld van mei wedereom afgeschreven met een verhoging van €5. Hoezo binnen 2 weken het bedrag per pin voldoen op de vestiging??????
Vanaf 26 mei heb ik meerdere malen geprobeerd de personal trainer te bereiken, maar deze meneer is niet bereikbaar en belt ook niet terug.
30 Mei heb ik ook maar weer het abonnementsgeld van juni gestorneerd, want ik ben natuurlijk geen filantropische instelling.
Vandaag 31 mei weer naar de vestiging geweest, maar het "jongetje" achter de balie wist zich er uiteraard geen raad mee. Ik heb hem nog gevraagd of ze uberhaupt weten of die personal trainer nog leeft??????
Uiteindelijk heb ik een adressticker gekregen waarnaar ik de opzegging van de abonnementen kan versturen. Het fantastische hoofdkantoor, dat ook al niet reageert op mails..............
Hij wees me er wel nog even fijntjes op, dat het wel een jaarcontract is. Ze zijn echt heeeeeel goed geïnstrueerd en tsja, ik kan het hem persoonlijk niet kwalijk nemen, want waarschijnlijk is hij blij, dat hij een baan heeft.
Nu sta ik voor de grootste uitdaging............het opzeggen van de abonnementen vanaf ingansgdatum vanwege wanprestatie van Basic Fit. Ben benieuwd hoe vaak ik de bedragen nog moet storneren.......

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Waarom storneren, je kunt toch ook je automatische
incasso intrekken. :wink:

Hondjes3
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mei 2011 18:39

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door Hondjes3 »

Dat heb ik al eens geprobeerd bij iets anders, maar toen kon het alleen met toestemming van de andere partij.
Maar ik zal morgen zeker contact opnemen met de bank, wie weet lukt het deze keer wel, scheelt elke maand werk!
Verder ga ik morgen een mooie opzegbrief maken. Wordt vervolgd.....

In elk geval bedankt voor je tip!

Zijlmans
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 apr 2009 21:43

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door Zijlmans »

mail naar [email protected] deze werkte bij mij met opzeggen.
Gelijk om reactie vragen: binnen wettelijke termijn van 14 dagen reageren anders ga je er van uit dat deze is opgezegd.
Bij mij werkte het, en was binnen 2 weken van mijn abonnement af.
Succes.

Hondjes3
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mei 2011 18:39

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door Hondjes3 »

Thanks, ik ga ermee aan de slag!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ik moest toendertijd een brief schrijven met mijn mobiele nummer daarin en via je mobiel kreeg je dan een 'officiele' afmelding binnen.
Weet niet of dat nog zo werkt hoor.

Zijlmans
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 apr 2009 21:43

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door Zijlmans »

ja klopt ik kreeg toen ook een sticker aan de balie brief schrijven en het kwam goed, niet dus ze reageren daar niet op. nu is het overgenomen door een ander en via deze mail werkte het wel direct. probeer het zou ik zeggen.

Chioe
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:55

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door Chioe »

Vervolg op mijn eerder bericht, 8 jan 2011.

Dit is de tekst dien BF mij mailde: Het wetsvoorstel is inderdaad aangenomen in de tweede kamer sinds begin oktober. Maar het wetsvoorstel is 13 maanden na publicatie pas van kracht. Dit wil zeggen november 2011.

Mijn zoon moest dus gewoon weer een jaar uitzitten en heeft weer een jaar abonnementkosten betaald, want er werd wederom gedreigd met een incassobureau. Wel heb ik het abonnement kunnen opschorten vanwege zijn buitenlandse stage.

Konden jullie dan, al dan niet na een jaarabonnement, wel per maand opzeggen?

Zijlmans
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 apr 2009 21:43

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door Zijlmans »

Chioe schreef:Vervolg op mijn eerder bericht, 8 jan 2011.

Dit is de tekst dien BF mij mailde: Het wetsvoorstel is inderdaad aangenomen in de tweede kamer sinds begin oktober. Maar het wetsvoorstel is 13 maanden na publicatie pas van kracht. Dit wil zeggen november 2011.

Mijn zoon moest dus gewoon weer een jaar uitzitten en heeft weer een jaar abonnementkosten betaald, want er werd wederom gedreigd met een incassobureau. Wel heb ik het abonnement kunnen opschorten vanwege zijn buitenlandse stage.

Konden jullie dan, al dan niet na een jaarabonnement, wel per maand opzeggen?
Wij waren ook eerst een jaar lid geweest inderdaad. maar daarna was het zo beeindigd.

Hondjes3
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mei 2011 18:39

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door Hondjes3 »

Onderstaande reactie kreeg ik vandaag van Basic Fit naar aanleiding van de mail, die ik iets meer dan 2 weken geleden heb gestuurd. Ik ga dus toch maar contact opnemen met mijn rechtsbijstandverzekering.
From: [email protected]
To: [email protected]
Subject: RE: Opzeggen abonnementen
Date: Wed, 15 Jun 2011 08:39:54 +0000

Beste Judith,

Jullie lidmaatschappen worden per 01.06.2012 beëindigd.

Met sportieve groet,

Klantenservice Basic-Fit
Postbus 3124
2130 KC Hoofddorp
www.basic-fit.nl

From: Judith Hamers [mailto:[email protected]]
Sent: dinsdag 31 mei 2011 22:56
To: klantenservice BF
Subject: Opzeggen abonnementen

Geachte heer/mevrouw,

Middels dit schrijven zeg ik 2 abonnementen (klantnummer 2720 en 2721) met terugwerkende kracht vanaf de ingangsdatum op. Reden: wanprestatie van Basic Fit Geleen, zie onderstaande:
13 April hebben mijn partner en ik ons ingeschreven bij Basic Fit in Geleen. Daar wij medische beperkingen hebben, konden we pas starten met sporten nadat we met een personal trainer (waarvan de medewerker zei, dat ze met meerdere trainers samenwerken....) een schema hadden opgesteld. Voor 2 personen inschrijfgeld betaald en de helft van de maand april.
28 April waren we nog steeds niet gebeld door de personal trainer. Weer naar de vestiging, weer naam en tel.nr. opgeschreven en we zouden binnen 2 dagen worden gebeld. Helaas...................Begin mei heb ik het abonnementsgeld van mei gestorneerd, want wij hadden nog steeds niet kunnen sporten.
26 Mei weer naar Basic Fit. Weer een andere medewerker achter de balie en die heeft me het tel.nr. van de personal trainer gegeven, zodat ik hem zelf kon bellen. Tevens zou hij met het "hoofdkantoor" regelen, dat wij pas vanaf juni hoefden te betalen.
27 Mei een brief bij de post met het verzoek het geld van mei binnen 2 weken per pin op de vestiging te voldoen. 29 Mei check ik mijn rekening en wat schetst mijn verbazing???? Basic Fit had voor het gemak het heft maar weer in eigen hand genomen en het geld van mei wederom afgeschreven met een verhoging van €5. Hoezo binnen 2 weken het bedrag per pin voldoen op de vestiging??????
Vanaf 26 mei heb ik meerdere malen geprobeerd de personal trainer te bereiken, maar deze meneer is niet bereikbaar en belt ook niet terug.
30 Mei heb ik ook maar weer het abonnementsgeld van juni gestorneerd, want ik ben natuurlijk geen filantropische instelling.
Vandaag 31 mei weer naar de vestiging geweest, maar het "jongetje" achter de balie wist zich er uiteraard geen raad mee. Ik heb hem nog gevraagd of ze uberhaupt weten of die personal trainer nog leeft?????? Geen enkele service, excuses of wat dan ook. Van de vlotte babbel bij de inschrijving was helemaal niks meer over.

Ik heb er alles aan gedaan om bij Basic Fit te kunnen sporten, maar Basic Fit had blijkbaar geen behoefte aan 2 nieuwe klanten. We hebben nog geen minuut gesport en zien ons derhalve genoodzaakt de abonnementen op te zeggen.

Indien wij binnen 14 dagen geen reactie hebben ontvangen, beschouwen de opzegging van onze abonnementen met terugwerkende kracht vanaf de ingangsdatum als een feit.

Vriendelijke groet,

Judith Hamers

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door pbarendse »

In dit geval had het misschien beter geweest om te spreken van 'ontbinding' van de contracten in plaats van opzeggen. Opzeggen impliceert namelijk dat er een abonnement is, en ontbinden verklaart het abonnement ongeldig (corrigeer me gerust als ik niet helemaal de juiste termen gebruik...).

Gesloten