Pagina 1 van 1

Woekervakantie

Geplaatst: 30 okt 2009 16:27
door William Siemons
Na de woekerpolis denk ik tijd rijp is om de de woekervakantie op de kaart te zetten.

Als consument ben je de vooraf verschuldigde reissom al kwijt wanneer je ervaart dat de reisorganisatie wanprestatie levert. Het is bijna logisch dat een minder ethische touroperator klachtafhandeling ziet als een spel van claims afwentelen en niet als een instrument voor kwaliteitsverbetering en klantbinding. Wanneer dat afwentelen succesvol werkt voor de operator, dan blijven er vakanties gewoon verkocht worden waarvan de operator weet dat die niet voldoen. Dat zit m.i. op het randje van oplichting en die vakanties noem ik gemakshalve maar woekervakanties. Die gaan om alleen het geld waarbij het risico dat de klant niet krijgt wat hij/zij dacht te kopen voor lief wordt genomen.

Net als in de financiƫle markt, denk ik dat er touroperators zijn die financiƫle regelingen nodig hebben om hun verantwoordelijkheid als ketenaansprakelijke contractpartij te leren nemen.

Zie bijvoorbeeld Skytours http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 62#p932462