HCC weigert lidmaatschap bejaarde op te zeggen
Geplaatst: 31 okt 2009 10:15
Weigert uit te schrijven, weigert te reageren maar stuurde sterke arm om het geld te innen welke intussen bijna verdubbeld was aan bijkomende kosten.
Ik weet van een bejaarde welke een paar jaar geleden af wilde toen HCC en computerblad nog aan elkaar gekoppeld waren. Deze zegde voor het automatisch verlengd zou worden op.
Dit zou niet gebeuren. HCC zou bladen blijven sturen maar daarvan was bekend dat het om een blad ging welke los van de HCC verspreid zou worden. Als je niet reageerde ging je een abonnement aan.
HCC is bejaarde (80+) blijven bestoken. Toen de herinnering op de mat viel heeft bejaarde hen aangeschreven. Hierop werd na lange tijd gereageerd met weer een herinnering en ditmaal dreigement inschakelen incasso bureau waarbij er al meerkosten bij in rekening waren gebracht.
Bejaarde heeft brief gestuurd met kopie aan incasso bureau met het hele relaas dat HCC in gebreke is gebleven. Er zou weer een lange tijd van stilte aanbreken . Nu lag er een brief op de mat , ditmaal incasso bureau.
Bejaarde heeft uiteindelijk maar betaald aan incassobureau met verzoek zover de rechten van hem dat toelieten het bedrag op de rekening van het incasso bureau vast te houden waarbij HCC eerst met hem in kontakt moest treden om uiteindelijk toegang te krijgen tot het geld.
HCC reageert weer niet op een brief van bejaarde. Onbekend is of (zover dit recht er was van betrokkene met een simpele AOW en geen rechtsbijstend) het even wel of niet is doorgesluisd naar de HCC.
Bejaarde ontving op 7 oktober 2009 een brief en factuur plus pasje welke geldig is tot en met 31-12-2009. Dit terwijl bejaard lid nog het pasje had welke al gold voor het jaar 2009. In de brief staat dat het voor komend jaar is.
Bejaarde (en ik jongere zaakwaarnemer) kan dit niet volgen. Wat wordt er bedoeld. Een vraag welke ik niet wil stellen namens bejaarde omdat het antwoord niet relevant is.
Bejaarde wl maar 1 ding en dat is af van lidmaatschap en computerblad ingaande het eerste verzoek toen dat nog 1 was. Dat is niet ingewilligd en nu lijkt het alsof het wordt automatisch wordt voortgezet. Dat bejaarde straks een factuur krijgt om te betalen.
Er zijn met een tussenpoos van een week nu twee faxen verzonden naar een 010-nummer welke in DEZE brief met pasje staat. Het is nu zaterdag en er is naar verluidt nog geen reactie binnengekomen. Bejaarde wil niet bellen of mailen. Via de fax verzendlijst is beter te herkennen dat het is aangekomen ondanks geen respons.
Ik wacht samen met bejaarde op een reactie waarom zij alleen maar wensten te reageren via een incassobureau en het verder helemaal stil bljft.
Dit lijkt op opzet om een bejaarde via dreigen veel geld af te troggelen en incasso bureau welke op de hoogte was wie ze zouden gaan aanschrijven en hoe het zat met de opdrachtgever HCC voelde zich niet genoodzaakt om de kwestie nader te bekijken. Ze stuurden gewoon een dreigement met verhoogde de deur uit richting bejaarde (80+) welke ik zowel van HJCC als incassobureau een zeer beschamende actie vindt.
Een jongere vindt het al niet leuk al dan niet terecht met een incasso bureau te maken te krijgen maar een oudere welke nog nooit ermee te maken heeft gehad maakte het wel maar even mee en volgens bejaarde en mij onterecht.
Incasso bureau heette Intrum Justitia welke voor een gesprek via mail met alle documenten en een fax (meeste welke via mail waren verzonden) werden uitgenodigd in de rechtmatigheid van opdrachtgever te duiken.
Dit lijkt meer op iemand die iemand inhuurt een oud weerloos persoon te beroven dan dat het te maken heeft met normaal zakelijk verkeer.
Ik weet van een bejaarde welke een paar jaar geleden af wilde toen HCC en computerblad nog aan elkaar gekoppeld waren. Deze zegde voor het automatisch verlengd zou worden op.
Dit zou niet gebeuren. HCC zou bladen blijven sturen maar daarvan was bekend dat het om een blad ging welke los van de HCC verspreid zou worden. Als je niet reageerde ging je een abonnement aan.
HCC is bejaarde (80+) blijven bestoken. Toen de herinnering op de mat viel heeft bejaarde hen aangeschreven. Hierop werd na lange tijd gereageerd met weer een herinnering en ditmaal dreigement inschakelen incasso bureau waarbij er al meerkosten bij in rekening waren gebracht.
Bejaarde heeft brief gestuurd met kopie aan incasso bureau met het hele relaas dat HCC in gebreke is gebleven. Er zou weer een lange tijd van stilte aanbreken . Nu lag er een brief op de mat , ditmaal incasso bureau.
Bejaarde heeft uiteindelijk maar betaald aan incassobureau met verzoek zover de rechten van hem dat toelieten het bedrag op de rekening van het incasso bureau vast te houden waarbij HCC eerst met hem in kontakt moest treden om uiteindelijk toegang te krijgen tot het geld.
HCC reageert weer niet op een brief van bejaarde. Onbekend is of (zover dit recht er was van betrokkene met een simpele AOW en geen rechtsbijstend) het even wel of niet is doorgesluisd naar de HCC.
Bejaarde ontving op 7 oktober 2009 een brief en factuur plus pasje welke geldig is tot en met 31-12-2009. Dit terwijl bejaard lid nog het pasje had welke al gold voor het jaar 2009. In de brief staat dat het voor komend jaar is.
Bejaarde (en ik jongere zaakwaarnemer) kan dit niet volgen. Wat wordt er bedoeld. Een vraag welke ik niet wil stellen namens bejaarde omdat het antwoord niet relevant is.
Bejaarde wl maar 1 ding en dat is af van lidmaatschap en computerblad ingaande het eerste verzoek toen dat nog 1 was. Dat is niet ingewilligd en nu lijkt het alsof het wordt automatisch wordt voortgezet. Dat bejaarde straks een factuur krijgt om te betalen.
Er zijn met een tussenpoos van een week nu twee faxen verzonden naar een 010-nummer welke in DEZE brief met pasje staat. Het is nu zaterdag en er is naar verluidt nog geen reactie binnengekomen. Bejaarde wil niet bellen of mailen. Via de fax verzendlijst is beter te herkennen dat het is aangekomen ondanks geen respons.
Ik wacht samen met bejaarde op een reactie waarom zij alleen maar wensten te reageren via een incassobureau en het verder helemaal stil bljft.
Dit lijkt op opzet om een bejaarde via dreigen veel geld af te troggelen en incasso bureau welke op de hoogte was wie ze zouden gaan aanschrijven en hoe het zat met de opdrachtgever HCC voelde zich niet genoodzaakt om de kwestie nader te bekijken. Ze stuurden gewoon een dreigement met verhoogde de deur uit richting bejaarde (80+) welke ik zowel van HJCC als incassobureau een zeer beschamende actie vindt.
Een jongere vindt het al niet leuk al dan niet terecht met een incasso bureau te maken te krijgen maar een oudere welke nog nooit ermee te maken heeft gehad maakte het wel maar even mee en volgens bejaarde en mij onterecht.
Incasso bureau heette Intrum Justitia welke voor een gesprek via mail met alle documenten en een fax (meeste welke via mail waren verzonden) werden uitgenodigd in de rechtmatigheid van opdrachtgever te duiken.
Dit lijkt meer op iemand die iemand inhuurt een oud weerloos persoon te beroven dan dat het te maken heeft met normaal zakelijk verkeer.