Op 3 september heb ik telefonisch mijn prive mobiele abonnenement bij telfort in gang gezet om op te heffen.
Aangegeven dat ik aanspraak wil maken op de nieuwe wet die sinds 1 juli 2009 van kracht is.
De medewerker zei dat dit per 23 oktober 2009 geregeld zou zijn
Gevraagd om een bevestiging per brief, deze moet nog steeds verstuurd worden.
Op 19 oktober wederom met de helpdesk gebeld nadat ik verontrust was over de bundel instellingen die ik bij het inloggen op de website was tegengekomen
Ipv 23 oktober stond bij de opheffing 3 december 2009.
De mevrouw die ik deze keer aan de telefoon had vertelde mij dat dit zo in de computerstaat en dat zij daar niets aan kon doen.
Wederom om een brief gevraagd, wederom deze niet ontvangen.
Op 28 oktober nogmaals gebeld.
De medewerker die ik toen aan de telefoon kreeg zou een formulier in gaan laten vullen.
Tevens gaf de medewerker aan dat dit niet geheel netjes is verlopen. Hij noemde vervolgens een opzeg datum van 3 oktober.
Aangegeven dat 23 oktober volgens mij de juiste datum was.
Ik zou de volgende werkdag terug worden gebeld op mijn werk telefoon. Dat moet nog steeds gebeuren.
Aangegeven dat ik de brieven van de eerdere gesprekken nog niet heb ontvangen. Wederom gevraagd voor een schriftelijke bevestiging.
Op de website was inmiddels niets meer over de bundel te zien.
Ik heb nog wel een screenshot van 18 oktober 2009. (Als bijlage toegevoegd)
Op 31 oktober geconstateerd dat er een nieuwe periode van een maand voor november 2009 is afgeschreven.
Direct een verzoek gedaan bij de bank voor stonering. Deze zal binnen 3 werkdagen worden afgehandeld met als reden dat ik het niet eens ben met de afschrijving.
Al met al heb ik nog steeds geen brief van telfort otvangen.
In mijn geval was de einddatum van mijn afgesproken abonnenment 19-9-2008.Recactie Consuwijzer
Op 1 juli is de Telecommunicatiewet aangepast om u als consument meer bescherming te
bieden. Vanaf deze datum kunt u makkelijker uw abonnement voor vaste of mobiele
telefonie, internet of televisie opzeggen na afloop van uw eerste contractperiode.
Tijdens uw eerste contractperiode moet u vaak rekening houden met een door de
aanbieder vastgestelde opzegtermijn. Ook bent u vaak verplicht het resterende
abonnementsgeld te betalen, wanneer u tussentijds opzegt. Dit was voor de
wetswijziging ook het geval wanneer uw abonnement inmiddels stilzwijgend was
verlengd. Hierdoor waren veel consumenten na stilzwijgende verlenging van hun
abonnement opnieuw voor een jaar hieraan gebonden. En was het moeilijk om in een
dergelijke situatie over te stappen op een andere aanbieder.
Nu mag u echter overstappen wanneer u wilt en geldt er een maximale opzegtermijn van
één maand. Maar dit geldt dus alleen, wanneer uw abonnement voor mobiele of vaste
telefonie, internet of televisie stilzwijgend is verlengd na de eerste
contractperiode. Deze opzegtermijn gaat lopen vanaf de dag dat uw aanbieder uw
opzegging heeft ontvangen. Zegt u bijvoorbeeld per 10 juli op? Dan moet uw aanbieder
uw abonnement uiterlijk op 11 augustus be?indigen.
Hebt u uw contract al voor 1 juli 2009 opgezegd? En is uw opzegtermijn na 1 juli nog
langer dan één maand? Dan
mag u uw aanbieder per 1 juli alsnog aan de maximale opzegtermijn van één maand
houden. Voor u betekent dit, dat u uw aanbieder kunt verzoeken uw abonnement alsnog
per 2 augustus te beëindigen. Dus een maand na 1 juli. Neem hiervoor contact op met
uw aanbieder.
Let op dat deze regels niet gelden als uw eerste (één- of tweejarige)
contractperiode nog loopt. Deze gelden ook niet als u op een aanbod van uw aanbieder
bent ingegaan om uw abonnement te verlengen of te vernieuwen. Dan is er namelijk
geen sprake van stilzwijgende verlenging.
Het abonnement is vervolgens stilzwijgend verlengd tot dat ik 3-9-2009 opdracht heb gegeven tot opheffing.
<Screenshots verwijderd dd 23-11-2009>