Pagina 1 van 1
Kan ik kostenloos bij NUON weg ?
Geplaatst: 31 okt 2009 19:41
door hagar44
Vorig jaar oktober zijn wij in een nieuwe woning getrokken en daar gas en stroom van NUON gaan afnemen. Onlangs ontvingen wij een zeer hoge eindafrekening. Op grond van onze eigen berekeningen aan de hand van de tarieven en kortingen die ons waren beloofd komen wij ca. 800 euro lager uit. Het gaat echt puur om het verbruik dus niet om de bijkomende kosten ! Nu vragen wij ons af of de prijzen zo enorm gestegen kunnen zijn ? Wij hebben NUON om opheldering gevraagd maar dit tot op heden niet gekregen. Ten tweede willen wij nu uiteraard (kostenloos) bij NUON weg maar omdat NUON de eindafrekening uiteraard pas verstuurt als de opzegtermijn al verstreken is willen zij ons hiervoor 50 euro in rekening brengen wegens "contract-breuk" Wij hebben echter het gevoel dat NUON contract-breuk heeft gepleegd door ons te hoge tarieven te berekenen. Zijn er meer mensen met deze ervaring ? En kunnen wij toch kostenloos de gas- en stroom-afname bij NUON beeindigen ?
Re: Kan ik kostenloos bij NUON weg ?
Geplaatst: 31 okt 2009 19:47
door stofzuigertje
Vragen;
1 Kloppen de opgegeven meterstanden?
2 Heeft U een jaarcontract met vaste of variabele prijzen?
3 Is Nuon ook netbeheerder?
Als het een normale levering zonder contract is mag U maandelijks weg.
Als U ooit voor een bepaalde vaste prijs heeft gekozen was dit blijkbaar verkeerd.
Via
www.gaslicht.com kun je kijken of je goedkoper elders kunt en de boete is soms lager dan de welkomst korting....
Ook oversluiten bij Nuon is vaak mogelijk zonder boete dus probeer dit mogelijkheid ook eens.
Re: Kan ik kostenloos bij NUON weg ?
Geplaatst: 31 okt 2009 20:04
door alfatrion
Waarschijnlijk heb je een jaar contract met stilzwijgende verlenging. Je moet dan conform de opzegtermijn een aantal maanden voor de verval datum opzeggen, anders zit je er opnieuw een heel jaar aanvast. Jullie hebben dat niet gedaan een geven nu aan contract breuk te willen plegen. NUON geeft aan af te willen zien de volle claim indien jullie 50 euro betalen. Ik zou dus kiezen tussen of vijftig euro betalen of nog een jaar bij NUON te zitten. In het laatste geval kun je nu alvast opzeggen.
NUON koop energie vooraf in en als iedereen zomaar op ieder moment wordt dit voor haar duurder.
Re: Kan ik kostenloos bij NUON weg ?
Geplaatst: 31 okt 2009 20:09
door hagar44
Het gaat om een jaarcontract met variabele prijs en korting over een deel gas en deel stroom omdat wij "nieuwe klant' werden. De meterstanden kloppen wel.
Re: Kan ik kostenloos bij NUON weg ?
Geplaatst: 31 okt 2009 20:37
door stofzuigertje
Dankzij de korting en iets te laat opzeggen zit je nu met een boete of dit jaar uitzitten...
Dus nu al opzeggen mag en dan is U tenminste op tijd...
Probeer eens of ze een betere aanbieding hebben en dan zou als U toch bij Nuon zou blijven wel zonder boete zijn meestal..
Re: Kan ik kostenloos bij NUON weg ?
Geplaatst: 02 nov 2009 10:23
door Vattenfall Webcare
Geachte Hagar44,
Uit uw vraag op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over uw jaarafrekening. Daarnaast stelt u de vraag of u een nieuwe leverancier kunt kiezen, zonder dat Nuon een opzegvergoeding berekent.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om uw vragen te beantwoorden. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de moeite.
Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit internetforum plaatsen.
Met vriendelijke groet,
De Nuon medewerker