LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nummerbehoud BEN.nl

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
MTV
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 nov 2009 19:43

Nummerbehoud BEN.nl

Ongelezen bericht door MTV »

Op 26 augustus 2009 heb ik bij BEN een abonnement voor telefonie afgesloten. Hierbij heb ik een aanvraag tot nummerbehoud ingediend.

Op 17 september 2009 ontving ik bericht dat BEN nummerbehoud voor mij had aangevraagd bij mijn vorige aanbieder, en dat mijn vorige aanbieder de aanvraag had goedgekeurd. Mijn nummer zou worden overgezet op 23 september 2009.

Tot op heden is mijn nummer echter niet geporteerd.

Ik stap over van T-mobile prepaid, voorheen Orange prepaid, naar een BEN Ouderwets abonnement.

Ik ben inmiddels dus ruim 1 maand verder, en nog altijd is mijn oude nummer niet overgezet naar mijn nieuwe abonnement. De Helpdesk van BEN zegt steeds dat ik geduld moet hebben, maar dat raakt nu natuurlijk op. Inmiddels heb ik een geschreven klacht ingediend.

Hebben meer mensen problemen met BEN en nummerbehoud?
Is dit echt een technisch probleem bij BEN?
Kan ik zelf iets hieraan doen? Bijvoorbeeld overstappen naar een andere provider met behoud van mijn oude nummer?

Alle tips welkom!
Maarten

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Nummerbehoud BEN.nl

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

nummerbehoud bij t-mobile (ofwel ben), zowel van weg als er naar toe gaat geregeld fout.

problemen ben
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2009 22:05

Re: Nummerbehoud BEN.nl

Ongelezen bericht door problemen ben »

Inmiddels zit ik ook al 3 dagen zonder telefoon. De nummer portering door BEN is foutgegaan. Ik heb al verschillende keren met de klantenservice van BEN gebeld, maar daar komt weinig uit. Na lang aandringen geven ze aan dat er een technisch probleem bij T-Mobile zit. Hopelijk wordt het probleem snel opgelost omdat ik het nummer zakelijk gebruik.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Nummerbehoud BEN.nl

Ongelezen bericht door Consumentt »

Nummerportering naar Ben is moeizaam.
Mijn zoon kreeg bericht dat de portering geweigerd was door de oude provider omdat het simkaart nummer niet klopte.
Was inderdaad een fout van hem omdat op de simkaart de code 1 cijfer langer was dan de simcode die in het contract was afgedrukt.
Nieuwe code doorgegeven. Krijg je bevestiging van (met een ticketnummer als referentie) en vervolgens hoor je niks meer.
Gebeld.
Ticketnummer kunnen ze niks mee (waarom geef je dat dan?).
Blijkt dat er helemaal geen porteringsgegevens te vinden zijn.
Geval wordt doorgezet naar de afdeling porteringen.
Het loopt nu al meer dan 2 maanden :twisted:

MTV
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 nov 2009 19:43

Re: Nummerbehoud BEN.nl

Ongelezen bericht door MTV »

Wonder boven wonder heb ik sinds afgelopen zondag weer mijn oude nummer terug!

Hopelijk geldt dat ook voor andere mensen die hier problemen mee hadden.

Groet,
Maarten

ruud steenstra
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 okt 2007 15:56

Re: Nummerbehoud BEN.nl

Ongelezen bericht door ruud steenstra »

In september bij BEN abo mobiel per 22-10-09 aangevraagd,maar op die dag is geen nummerportering van mijn zak.nummer gelukt en nog steeds niet:4 weken later kan ik niet bellen en heb een noodprepaid simyosimkaart gekocht..te gek voor woorden ,want hun helpdesk a€0,35 per gesprek geeft niet thuis ,smoesjes:de oude provider YesTel.Ned. heeft mijn nummer vrijgegeven per 07-10-09,dus what the ****!?Wat nu ,afwachten helpt niet,klagen niet ;ik vind het onmogelijk..met vr,gr,R.steenstra(Onderhoud),klus en onderhoudbedrijf in A'dam eo..website:steenstraonderhoud.tk

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Nummerbehoud BEN.nl

Ongelezen bericht door Consumentt »

Consumentt schreef:Het loopt nu al meer dan 2 maanden
En weer een week voorbij zonder vorderingen.

ruud steenstra
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 okt 2007 15:56

Re: Nummerbehoud BEN.nl

Ongelezen bericht door ruud steenstra »

:shock: :shock: Ja...het schiet niet op ,terwijl als ik een nieuw nummer had genomen ,er geen probleen was..nu moet ik alle klanten,dit nieuwe prepaidno. geven en maar afwachten of het oude ooit wordt geporteerd:bij MTV,las ik ,is het na maanden gelukt;weet iemand een manier om BEN opteporren?Ze reageren niet op vragen..is iemand lid van de consumentenbond bv;of dat wat is???..gr R.Steenstra

ruud steenstra
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 okt 2007 15:56

Re: Nummerbehoud BEN.nl

Ongelezen bericht door ruud steenstra »

Ik ga het tegen Sinterklaas zeggen ,als ik voor 5 dec. geen nummerportering heb op mijn oude nummer..dan maar de zak in BEN en voor straf mee naar Spanje!Stoute kinders en bedrijfjes krijgen met de roe.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Nummerbehoud BEN.nl

Ongelezen bericht door Consumentt »

Consumentt schreef:En weer een week voorbij zonder vorderingen.
Guess what: ja hoor weer een week voorbij zonder vorderingen.

Na mail en telefoon heb ik nu maar eens een brief geschreven.
En ik BEN het wachten onderhand wel zat natuurlijk.
Wmb kunnen ze het dak op met hun slechte service.

Weet er iemand nog een abo met 1000 SMS voor €10 (naast Vodafone)?

MTV
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 nov 2009 19:43

Re: Nummerbehoud BEN.nl

Ongelezen bericht door MTV »

Ik zie dat voor een aantal de problemen nog niet zijn opgelost.

Zoals ik het heb aangepakt:
- Ga naar www.consuwijzer.nl, daar vind je een standaard klachtenbrief voor telecom. Die heb ik gedownload.
- Daarin heb ik mijn klacht uitgelegd, en gezegd dat ik BEN 10 dagen de tijd gaf om de nummerportering te regelen. Zo niet, dan zou ik de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Telecom.

- Brief gewoon verstuurd naar de postbus van Ben, niet aangetekend.
- En dan wachten. Op de site van de Geschillencommissie staat dat de andere partij de tijd moet hebben om de klacht te verhelpen. Zij stellen hiervoor een termijn van ca 4 weken.
- Na 2 weken kreeg ik een mailtje van BEN dat mijn klacht ontvangen was.

- En toen was mijn nummer op een dag geporteerd.
(Misschien heeft het ook geholpen dat ik op dit forum heb gepost, met de data van het aangaan van het abonnement, en de datum van eerdere portering. Maar ik weet natuurlijk niet zeker of deze forum-post bij heeft gedragen aan het lukken van de portering).

Succes!

Maarten

ruud steenstra
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 okt 2007 15:56

Re: Nummerbehoud BEN.nl

Ongelezen bericht door ruud steenstra »

Maarten,dat klinkt goed:gefeli...heb nu email van Ben gekregen met ..ja ,uw portering eigen nummer komt as week en de €10 aansluitkosten ,betalen zij ..zelf wil ik nog €22,50 prepaidkosten en overige belkosten(€0,35 x8) retour van ze en dan zou het klaar zijn:afwachten en ze weten nu dat ze op een Trosradarpanel becommentarieerd worden.??of het helpt?Ruud

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Nummerbehoud BEN.nl

Ongelezen bericht door Consumentt »

Ik heb dus een brief gestuurd met daar in het Ben klantnummer, mijn 06 nummer, mijn huidige simkaartnummer en provider nog eens op een rij zet voor ze.

Komt er een antwoord dat het tijdelijke nummer niet in hun systeem voorkomt &^@%#^*% !

Dat is dan denk ik het nummer dat op het simkaart pakket staat.
Heb daar maar een kopie van gemaakt en teruggestuurd.

Een "beetje" administratieve chaos daar, anders kan ik niet concluderen.

Nog een keer mijn vraag aan jullie: weet er iemand nog een abo met 1000 SMS voor €10 (niet Vodafone)?

ruud steenstra
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 okt 2007 15:56

Re: Nummerbehoud BEN.nl

Ongelezen bericht door ruud steenstra »

Beste forummers :D :) :P
Wie schets mijn verbazing..hij doet het ,ik kan weer bellen met mijn eigen 06 nummer;dus iedereen die wat te verbouwen heeft:0641715161..groeten en fijn weekend/sinterklaas!Ruud :lol: :lol:

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Nummerbehoud BEN.nl

Ongelezen bericht door Consumentt »

Weer een week voorbij. Vandaag krijg ik een brief waarin ze melden dat aan het verzoek tot nummerbehoud nog niet is voldaan omdat het aanvraagformulier ontbreekt.

Hoe moeilijk kan het zijn?

Dus laat maar zitten, ik heb nu lang genoeg geduld gehad.

Ga naar een andere aanbieder.

hvannoort
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2009 11:04

Re: Nummerbehoud BEN.nl

Ongelezen bericht door hvannoort »

Mijn probleem is dat ik niet gebeld kan worden door abonnees van KPN en Telfort nadat mijn nummer is overgezet van Telfort naar Ben (16 november). Ik kan zelf wel bellen. Het is bizar. Inmiddels heb ik Maartens advies opgevolgd en een duidelijke klachtenbrief gemaakt en aangetekend verzonden. Helpdesk bellen lijkt erg zinloos. Ben zei overigens dat het probleem meer bij Telfort, de oude aanbieder, ligt. Telfort heb ik ook gebeld en die gaven toe dat er iets mis was en zouden het nummer opnieuw porteren. Wat zijn er toch een hoop ellendige bedrijven!

Hans

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Nummerbehoud BEN.nl

Ongelezen bericht door Consumentt »

Ik heb de boel bij Ben opgezegd, maar dat schijnt ook niet door te dringen tot die administratieve puinhoop daar.

Het is nu 4 maanden geleden dat ik me heb aangemeld. Op het contract staat dat na 4 maanden het tijdelijke nummer wordt geactiveerd.

En weet je wat er nu op mijn Ben staat? "Je aanvraag voor nummerportering is op jouw verzoek gestopt".
Bij het 2e abo dat ik destijds heb aangevraagd stond tot nu toe geen enkele melding over nummerbehoud op mijn Ben. Tot vandaag. Want nu staat daar ineens dat nummerbehoud is afgewezen door de huidige provider.

Wat een ballentent. Maar hoe kom je er vanaf. Als email, brieven en telefoon geen enkel vervolg krijgen? Ik ga er in ieder geval geen cent aan betalen. Misschien dat heisa daarover bij een andere afdeling terecht komt die wel iets doet. Maar weer even afwachten dus.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Nummerbehoud BEN.nl

Ongelezen bericht door Consumentt »

Zo ik heb me bij een andere provider aangemeld.
In een week de simkaarten in huis en een porteringsdatum gekregen.

Als hier een BEN of T-Mobile webcare figuur mee leest: Zo kan het dus ook BEN :!: :!:
Bij BEN BENnen het een stelletje knoeiers :evil:

Paquito
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 dec 2009 16:03

Re: Nummerbehoud BEN.nl

Ongelezen bericht door Paquito »

Ik wil weg bij Ben, dus heb ik bij een andere provider een contract afgesloten. Uiteraard met nummerbehoud. De porteringsverzoeken van deze provider worden constant afgewezen, omdat Ben zegt dat een andere provider al een porteringsverzoek heeft ingediend. Ben heeft ook de naam van die provider genoemd. Ik heb contact opgenomen met die provider en die weet van niets. "Wij kunnen u hierbij echt niet verder van dienst zijn"

De andere provider zegt dat ik maar weet met Ben moet bellen. Ben zegt dat ik met die andere provider moet bellen. En ondertussen zegt mijn nieuwe provider (waar ik dus mijn contract heb afgesloten) dat ik snel de zaken met Ben moet regelen, omdat ik anders mijn nummer kwijtraak.

Snapt u het nog?

Ik heb verdomme al drie keer met dat Ben 0900 nummer aan de lijn gehangen en nog steeds ben ik geen steek verder. Klantenservice blijft hetzelfde beweren. Ik ga nu maar een brief sturen. ARG.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Nummerbehoud BEN.nl

Ongelezen bericht door Consumentt »

Bij BEN rotzooien ze dus echt maar wat aan.

Ik heb 3 abo's aangevraagd ongeveer tegelijk want je kunt pas een volgende aanvraag doen als het simpakket van de vorige aanvraag is afgeleverd.

Bij alle 3 gedonder met nummerportering. En het vreemde is dat elke case alhoewel de situatie identiek is.

1 nummer is na wat schermutselingen geporteerd, de andere 2 zijn nooit gelukt terwijl de vorige provider in de 3 gevallen dezelfde was en ook nog alle drie prepaid.

Als je BEN belt, mailt of een brief schrijft dan volgen daarna een reactie over 1 nummer of verschillende reacties per nummer op verschillende tijdstippen.

De doe-maar-watjes daar.

De 2 nummers waarbij de portering nooit gelukt is zijn inmiddels wel geactiveerd. In de voorwaarden staat dat na 4 maanden het tijdelijk nummer actief wordt.

Voor die 4 maanden om waren had ik de boel al opgezegd. Maar die opzegging en de 2 rapellen die er achteraan zijn gegaan liggen nog op een stapel of zijn de versnipperaar in gegaan, want ondertussen staat er van beide nummers nu een rekening klaar.

De facturen heb ik uitgeprint en met begeleidend schrijven naar BEN's ballentent gestuurd.
En je snapt het: natuurlijk weer geen reactie.

Zal een gevalletje rechtsbijstand worden want dat soort bedrijven heeft een innige band met incassobureau's en ze krijgen echt geen cent van me. Wanprestaties worden niet beloond :evil:

En dat het niet aan de oude provider ligt bewijst de provider waar ik nu naar toe ben: binnen een week alles geregeld. Zoals het gaat bij een goed georganiseerde bedrijf.

Gesloten