Hopelijk dat er mensen zijn die mij kunnen adviseren welke weg ik het beste kan bewandelen voor de aankoop van een chalet. Bijvoorbeeld welke bank zou ik het beste kunnen benaderen. En heb van iemand ook gehoord dat het niet 100% wordt gefinancierd en je er een lening bij zou kunnen afsluiten. Is daarnaast de rente aftrekbaar? Weet dat er een aantal voorwaarden worden gesteld voor het afsluiten van een hypotheek, zoals bijvoorbeeld een stenen fundering en eigen grond. Maar zie al door de economische crisis dat de banken niet scheutig zijn met het geven van een hypotheek voor een koophuis laat staan voor een chalet.
Wie o wie, kan goede adviezen geven die hij of zij uit eigen ervaring heeft opgedaan. U zou ons, mijn zoon, 3 katten, 1 hond en mijzelf ontzettend veel plezier doen met uw adviezen.
Alvast bedankt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hypotheek chalet
Re: Hypotheek chalet
Is de chalet voor permanente bewoning bedoeld/geschikt? En wordt het dan het hoofdverblijf? Dan kan de lening aftrekbaar zijn.
Voor een niet-standaard woning is er wel vaak (relatief) meer eigen geld nodig.
Ga eens langs een hypotheekadviseur, of google eens.
Voor een niet-standaard woning is er wel vaak (relatief) meer eigen geld nodig.
Ga eens langs een hypotheekadviseur, of google eens.
Het is voor permanente bewoning en hebben al rekening gehouden dat dit niet overal wordt geaccepteerd. Maar gelukkig zijn er ook mogelijkheden waar je maar 2 wk per jaar niet in het chalet mag verblijven, dan dus gewoon op vakantie.
Heb al bij een hypotheekadviseur telefonisch gesproken, maar deze gaf al aan dat niet veel banken hier aan mee willen werken. Wel fijn om te horen dat als je het chalet permanent bewoond de rente wel aftrekbaar is.
Heb al bij een hypotheekadviseur telefonisch gesproken, maar deze gaf al aan dat niet veel banken hier aan mee willen werken. Wel fijn om te horen dat als je het chalet permanent bewoond de rente wel aftrekbaar is.
Als je ieder jaar verplicht minstens 2 weken ergens moet zijn, is permanente bewoning dus niet toegestaan. Je kunt er dan vaak ook niet ingeschreven worden. Voor de Belastingdienst kan dat een aanknopingspunt om renteaftrek te weigeren. Eerst goed informeren dus. Dat betekent: zelf ook op pad gaan en bijvoorbeeld bij de Belastingdienst langs. Ga niet af op informatie van de hypotheekadviseur in dit geval. Je hebt een eigen onderzoeksplicht en aangezien dit lastige materie is, kun je beter extra navraag doen dan later er achter komen dat het toch net even anders was.
De stenen fundering is overigens niet nodig, eigen grond ook niet. Op veel parken wordt erfpacht gebruikt.
De stenen fundering is overigens niet nodig, eigen grond ook niet. Op veel parken wordt erfpacht gebruikt.
Als de chalet je hoofdverblijf is dan is het een eigen woning > rente aftrekbaar in box 1. Inschrijving in de GBA is een aanwijzing dat je eigenlijk ergens anders woont, maar als je kunt aantonen dat de chalet je hoofdverblijf is: geen fiscale problemen. Voorbeeld: je werkt vlakbij de chalet, lid van sportvereniging, kinderen gaan daar naar school, maar je staat 200 km verderop ingeschreven bij je ouders, vanwege de regels voor recreatiewoningen. Fiscaal woon je dan toch in de chalet. Aanvullende voorwaarden: als de chalet niet op eigen grond staat moet een recht van opstal gevestigd zijn.
Je kunt ook een deel lenen bij de bank en een deel lenen van familie, dat maakt voor de renteaftrek niet uit.
Een chalet op gehuurde grond zonder opstalrecht is (behalve uberhaupt een slecht idee) geen eigen woning en dan geen renteaftrek (uitspraak hof den bosch 27 maart 2009).
Je kunt ook een deel lenen bij de bank en een deel lenen van familie, dat maakt voor de renteaftrek niet uit.
Een chalet op gehuurde grond zonder opstalrecht is (behalve uberhaupt een slecht idee) geen eigen woning en dan geen renteaftrek (uitspraak hof den bosch 27 maart 2009).
Beste C&MvM,
Dit is een E-mail van de bekende parken en heb uw vraag voorgesteld. Dit is het antwoord.
Het is zo dat wij bij de Rabobank een arrangement hebben besproken i.v.m. een Hypothecaire lening voor een aankoop van een recreatiewoning op eigen grond. Het arrangement ziet eruit als volgt. U kunt maximaal een lening verkrijgen van 100% exucutiewaarde van het getaxeerde bedrag van het rekreatieobject incl. de grond, tuin en terras aanleg, aansluitkosten, berging, K.K. over de grond. dat word allemaal meegenomen in de financiering. Wat onze ervaring is wat betreft de hoogte van de lening is dat u ongeveer een 5 tot 10 % eigen inbreng nodig heeft. Dit geldt zowel voor de chalets als de ecowoningen.
En witte angora ik heb mijn website verwijderd.
Michel
Dit is een E-mail van de bekende parken en heb uw vraag voorgesteld. Dit is het antwoord.
Het is zo dat wij bij de Rabobank een arrangement hebben besproken i.v.m. een Hypothecaire lening voor een aankoop van een recreatiewoning op eigen grond. Het arrangement ziet eruit als volgt. U kunt maximaal een lening verkrijgen van 100% exucutiewaarde van het getaxeerde bedrag van het rekreatieobject incl. de grond, tuin en terras aanleg, aansluitkosten, berging, K.K. over de grond. dat word allemaal meegenomen in de financiering. Wat onze ervaring is wat betreft de hoogte van de lening is dat u ongeveer een 5 tot 10 % eigen inbreng nodig heeft. Dit geldt zowel voor de chalets als de ecowoningen.
En witte angora ik heb mijn website verwijderd.
Michel
Laatst gewijzigd door CompTec op 14 nov 2009 13:55, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Dit is een link naar je eigen site? Die site wordt namelijk ook gerund door ene Michel. Behalve dat er niks op die site staat zijn de regels hier nog altijd dat je geen reclame mag maken.CompTec schreef:Beste C&MvM,
Alles echt alles te weten wil komen over een recreatiewoning. Ga dan naar http://www.zorgeloosrecreatie.nl. Daar vind je alle informatie. Succes.
Michel