Pagina 1 van 3

Hotel Gold Card/Travel card aan de Boschcour 34 Maastricht

Geplaatst: 03 nov 2009 13:33
door Remco619
In september 2009 ben ik telefonisch benaderd door shorttrips.nl ook wel de Gold Hotel/travelcard aanbieder. Eenmalig zou 139,90 worden afgeschreven, wat ook is gebeurd op 23 september 2009 door MAT Consultancy.

Na ontvangst van de Hotel/Travel Gold card deze retour gestuurd naar een postbusnummer in Maastricht, aangezien ik er achteraf te weinig gebruik van zou maken en deze kosten niet wilde maken.

Tot op heden is het bedrag niet teruggeboekt op mijn rekening en is Shorttrips.nl en Travel Goldcard niet bereikbaar. Alle achterhaalde telefoonnummers van het bedrijf dat is gevestigd aan de Boschcour 34, 6221 JR, Maastricht zijn niet meer in gebruik. Met wat zoeken kwam ik erachter dat op dit adres meerdere "projecten" gaande zijn zoals Certuz Recruitment.

Hun 0900 nummer is tevens niet meer in gebruik.

Zijn er nog meer mensen die slechte ervaringen hebben met dit bedrijf?

R. Miltenburg
Rijswijk

Re: Hotel Gold Card/Travel card aan de Boschcour 34 Maastricht

Geplaatst: 05 nov 2009 16:03
door waldhoorn
Hallo,

Ook ik ben er ingevlogen. Heel dom natuurlijk. Het geld is eerst afgeschreven en daarna de kaarten pas ontvangen. Deze heb ik teruggestuurd, want er werd niet bijgezegd dat het al afgeschreven zou worden, er zat een bedenktijd op van 7 dagen. Ben het nu aan het uitzoeken. Zo gauw ik iets weet dan schrijf ik weer een bericht.

Groetjes.

Re: Hotel Gold Card/Travel card aan de Boschcour 34 Maastricht

Geplaatst: 06 nov 2009 13:49
door loser1011
ik ben ook benaderd door ze begin oktober/ eind september. Ik wilde alles rustig doornemen. ze hebben het geld van mijn rekening afgehaald. Ik heb alles aangetekend terug gestuurd binnen 2 dagen na ontvangst maar heb tot op heden mijn geld NIET TERUG. had ook geprobeerd een terug boeking te doen. maar dat ging niet volgens de bank. Weet niet wat ik nu moet doen om mijn geld terug te halen.

Re: Hotel Gold Card/Travel card aan de Boschcour 34 Maastricht

Geplaatst: 13 nov 2009 20:31
door Remco619
Vandaag, na lang zeuren, dreigen, bellen, mailen heb ik eindelijk mijn geld teruggeboekt gekregen.

Een ander rekeningnummer en persoon dan MAT Consultancy, maar goed...

13-11-2009 507922026 xxxx
3956 HL LEERSUM
RETOUR HOTELGOLDCARD 139,90

Verder heb ik nog deze info: "Voor opmerkingen betreffende een bestelling moet u bij het verkoopkantoor zijn wat u de cards verkocht heeft. Indien u geen contact krijgt via het 0900 nummer geef ik u bij deze het rechtstreeks nummer: 085-2016682".

en:

"Wij hebben uw bericht doorgestuurd naar het betreffende verkoopkantoor. Voor verdere correspondentie verzoeken wij u om het mailadres [email protected] te gebruiken of te bellen met de informatielijn welke in het begeleidend schrijven van uw bestelling vermeld staat."

Alle gedupeerden raad ik aan zoveel mogelijk te bellen, mailen en te dreigen. Jammer dat het enkelt op deze manier lukt! Ik heb er in ieder geval mijn lesje van geleerd...succes!!!

Re: Hotel Gold Card/Travel card aan de Boschcour 34 Maastricht

Geplaatst: 17 nov 2009 23:06
door cvzanten
Oproep aan alle gedupeerden: dien een klacht in bij je bank. Incasso's vanaf 12.65.79.482 moeten worden geblokkeerd. Conform de zorgplicht van de banken zullen zij bij voldoende klachten het incassorecht moeten intrekken.

In de meeste gevallen (ook het mijne) vermoed ik dat er een overtreding is gepleegd van de incassoregels. Bij telefonische machtiging dient er sprake te zijn van een door de klant geinitieerd contact. Dat was bij mijn vrouw, en de meeste (alle?) slachtoffers, niet het geval. Via een gespecificeerde telefoonrekening eenvoudig aan te tonen.

zie de website van Currence voor meer informatie! Hierop staat een weliswaar vage zinsnede, maar over bewijslast gesproken: het afleveren van het pakket (bij ons niet het geval) is niet juridisch aantoonbaar aangezien het niet aangetekend wordt verstuurd.

Re: Hotel Gold Card/Travel card aan de Boschcour 34 Maastricht

Geplaatst: 08 dec 2009 18:14
door ankon
Mijn ouders van 84 jaar zijn door Hotel......? ivm een cold card benaderd door het genoemde hotel in Maastricht. Mijn ouders waren geselecteerd om met alle kinderen een weekje gratis met vakantie te gaan omdat zij eerder in een dergelijk hotel gelogeerd zouden hebben. Niets is minder waar. De beller was in het bezit van de prive gegevens van mijn ouders en wilde alleen even het banknummer noteren om 106 euro te innen. Gelukkig heeft mijn moeder dat niet gedaan. Is er iemand anders met deze ervaring/oplichting?

Re: Hotel Gold Card/Travel card aan de Boschcour 34 Maastricht

Geplaatst: 11 dec 2009 02:24
door Marjakkie
Ook ik heb hiermee te maken gehad. 15 september ben ik telefonisch benaderd en 17 september was het al van mijn rekening. Uiteindelijk na een brief en 2 mails heb ik dan nu mijn geld terug op mijn rekening 4 december 139,90 euro.
Het kost wat moeite maar dan heb je het wel terug! Lees even de andere berichten daar staat een mailadres en als je het richt aan meneer/mevrouw xxxx komt het goed althans bij mij wel.
Maar ik heb hier wel zwaar de balen van gehad en heb me buik vol van telefonische verkoop.

Re: Hotel Gold Card/Travel card aan de Boschcour 34 Maastricht

Geplaatst: 22 dec 2009 11:52
door Carolien1981
Vandaag 22/12/09 ben ik benaderd door deze organisatie.

Ik was de gelukkige geselecteerde voor een gratis vakantie, ik vroeg nog zijn hier kosten aan verbonden? Nee was het antwoord.
Vervolgens verkooppraatje aangehoord, wat er zijn geen kosten aan verbonden...Als het puntje bij het paaltje omt die kaart kost dus wel geld en dat willen ze gelijk van je rekening halen. Ik heb duidelijk gemaakt er vanaf te zien. Vervolgens ga ik googelen en kom ik op de link van Radar, mijn vermoeden was juist.

Als jullie de slechte ervaringen niet hadden gedeeld, had ik (en misschien we meer mensen) er misschien ingetuind.
Succes met terugvorderen bij deze boevenbende!!!

Re: Hotel Gold Card/Travel card aan de Boschcour 34 Maastricht

Geplaatst: 24 dec 2009 12:29
door annelies1158
Ook ik ben er ingetrapt. Op 16-09-2009 ben ik telefonische benaderd ivm een gewonnen mini vakantie met het hele gezin. Daarbij kon ik een hotel goldgard kopen voor 139,90, deze zou ik via de post krijgen met een bedenktijd van 7 dagen. De volgende dag was het bedrag al van mijn rekening afgeschreven. Mat Consultancy (degene die het geld van mijn rekening heeft geschreven) is op geen één mogelijke manier te traceren. Ik heb aangifte bij de politie gedaan en bij de bank. Ik heb van de bank uiteindelijk mij geld terug gehad. Gisteren 23-12-2009 een dreigbrief ontvangen van Hotel gold
gard dat ik voor 31-12-2009 139,90 moet betalen daar er anders een incasso bureau op mijn stoep staat en ik (forse) extra kosten moet betalen. Deze mensen van Hotel gold card zijn te slecht voor woorden. Na de kerst maar weer naar de politie voor een aangifte.
Je bent nooit te oud om te leren..geef nooit je bankrekening nummer af!!!!!

Re: Hotel Gold Card/Travel card aan de Boschcour 34 Maastricht

Geplaatst: 04 jan 2010 20:02
door joozz
als je kijkt bij reclames/acties op het radar forum kom je hotelgoldcard weer tegen! (of bij de zoekfunctie bovenin hotelgoldcard invult). Hier vind je inmiddels best veel informatie omtrend deze oplichters!

Re: Hotel Gold Card/Travel card aan de Boschcour 34 Maastricht

Geplaatst: 22 jan 2010 13:46
door Hotelgoldcard
@annelies1158

Geachte mevrouw,

Tot 15 oktober vondt incasso plaats voor verzending. Dit omdat wij enkel betaalde orders verzonden. Vanaf het moment dat u het pakket in huis had heeft u 7 werkdagen de tijd gehad dit op de voorgeschreven wijze te annuleren. Ongeacht moment van incasso. Het lijkt er op dat u destijds niet geannuleerd heeft of dat uw zending ons niet in goede orde bereikt heeft.

In dat geval is het zo dat u wel het bedrag heeft laten storneren, maar dat ontslaat u uiteraard niet van uw betalingsverplichting jegens ons. Mocht ik het verkeerd inschatten ontvang ik graag een mail van u waarin u duidelijk aangeeft wat er gebeurd is. E.e.a. graag voorzien van persoonsgegevens zodat ik het ook voor u na kan kijken en indien mogelijk oplossen.

Ervan uitgaande u langs deze weg voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,

Bas van der Heuvel
Hotelgoldcard

Re: Hotel Gold Card/Travel card aan de Boschcour 34 Maastricht

Geplaatst: 10 feb 2010 12:51
door Ruud31
Hoera. Ik ben gekozen uit 50 gelukkige winnaars. Een zevendaagse reis naar diverse bestemmingen in Europa. Allemaal gratis. Een heel jaar geldig voor het hele gezin. Twee of vijf personen het maakt niet uit. Mijn reactie: Stuur maar direct op. Zo'n prijs wil ik wel gratis ontvangen. Dat zouden ze doen en dan kon ik, als ik toch besloot er van af te zien alles binnen 7 dagen retourneren. Toen volgde een check up van mijn gegevens. Wonderbaarlijk, ze wisten bijna alles van me. En als ik het zou doen dan kostte me dat slechts € 139,95, maar, ik zou hiervoor voldoende compensatie in de vorm van zgn waardebonnen ontvangen. Goeie deal toch? Tenslotte werd mij gevraagd mijn rekening nummer door te geven. Of te wel: ik geef Hotel Gold of wie er ook achter zit direct een machtiging om € 139,95 van mijn rekening af te schrijven. Het mocht ook een rekeningnr zijn waar geen saldo op stond!!! Vreemd. Je bent een gelukkige winnaar en het eerste wat je moet doen is betalen. Hotel Gold probeerde nog enkele malen mij te overreden mijn rekeningnummer door te geven. Tevergeefs. Reeds bij het aanhoren van het verkooppraatje was ik alert. Dit klopt niet.
Aan het einde van het gesprek kreeg ik het advies om nog even aan te lijn te blijven. Ik werd doorgeschakeld naar de dienst ongewenste boodschappen of ik kon op de site www.bel-me-niet.nl terecht.
Mensen, wees op uw hoede voor dit soort praktijken. Geef nooit je bankrekening nummer door.

Re: Hotel Gold Card/Travel card aan de Boschcour 34 Maastricht

Geplaatst: 25 feb 2010 09:33
door xxtriesjuhxx
Ook ik ben erin gestonken met dit bedrijf en ben toen heel erg goed geholpen door MyOffice met meerdere gegevens die zij mij hebben verstrekt.
Er staan op hun site ook vele klachten over Mat Consultancy http://www.myoffice.nl/gids/Mat_Consultancy.html echt de moeite waard om even te kijken!!! :shock:

Re: Hotel Gold Card/Travel card aan de Boschcour 34 Maastricht

Geplaatst: 03 mar 2010 22:26
door ijsvogel64
beste mensen
deze firma heeft mij €98 afgeschreven zonder toestemming. Dit is regelrechte diefstal.
Kan Radar niet eens aandacht hier aan schenken. Ik wil mijn geld terug.
Hoe krijg ik dat klaar.

Re: Hotel Gold Card/Travel card aan de Boschcour 34 Maastricht

Geplaatst: 04 mar 2010 21:41
door koppers1
Ik heb ongeveer twee jaar geleden een Hotelgoldcardcard gehad via een actie van Shell.
Nooit gebruik en dus opgezegd. Schriftelijke bevestiging gehad en nu ontvang ik uit het niets weer een card over 2010. Een dag later werd er € 98,00 afgeschreven van mijn rekening. Ik moet dus zomaar aan de slag om mijn duur verdiende centen terug te krijgen. Wordt ongetwijfeld vervolgd. Als ik het zo lees gebeurt er wel wat vaker iets met die card, of heb ik dat mis?

Re: Hotel Gold Card/Travel card aan de Boschcour 34 Maastricht

Geplaatst: 04 mar 2010 22:06
door Maastricht80
Hoi,

Was net op internet mijn saldo aan het controleren en zie dat er 98 euro is afgeschreven door hotel GoldCard. Dus dacht, even op google zoeken, en nu vind ik al jullie reacties. Heb inderdaad enkele jaren geleden ooit gratis een Hotel Goldcard gekregen. Maar heb deze al lang niet meer. En heb er ook nooit gebruik van gemaakt.
Kijken hoe ik mijn geld terug kan krijgen. Houdt jullie op de hoogte!
Groet,

Rob.

Re: Hotel Gold Card/Travel card aan de Boschcour 34 Maastricht

Geplaatst: 05 mar 2010 19:36
door valbels
:twisted: :twisted: :twisted: Ook wij zijn slachtoffer van deze bende oplichters. We gaan maandag naar de bank om het bedrag terug te halen.
Ik denk dat het inderdaad tijd is om met zn allen naar RADAR te gaan en ze van deze oplichterspraktijken in te lichten en een programma eraan te spenderen. Je hebt 61 dagen de tijd om je geld terug te halen.

v de Knuydt uit Waalwijk

Re: Hotel Gold Card/Travel card aan de Boschcour 34 Maastricht

Geplaatst: 05 mar 2010 19:39
door jor
valbels schreef: Ook wij zijn slachtoffer van deze bende oplichters. We gaan maandag naar de bank om het bedrag terug te halen.
Ik denk dat het inderdaad tijd is om met zn allen naar RADAR te gaan en ze van deze oplichterspraktijken in te lichten en een programma eraan te spenderen. Je hebt 61 dagen de tijd om je geld terug te halen.
Lopen nu 2 verschillende topics over :wink:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 27&t=73664

Re: Hotel Gold Card/Travel card aan de Boschcour 34 Maastricht

Geplaatst: 05 mar 2010 23:49
door koppers1
koppers1 schreef:Ik heb ongeveer twee jaar geleden een Hotelgoldcardcard gehad via een actie van Shell.
Nooit gebruikt en dus opgezegd. Schriftelijke bevestiging gehad en nu ontvang ik uit het niets weer een card over 2010. Een dag later werd er € 98,00 afgeschreven van mijn rekening. Ik moet dus zomaar aan de slag om mijn duur verdiende centen terug te krijgen. Wordt ongetwijfeld vervolgd. Als ik het zo lees gebeurt er wel wat vaker iets met die card, of heb ik dat mis?
Inmiddels heb ik de bank opdracht gegeven het geld terug te boeken. Men heeft beloofd dat te doen en ik heb een klacht neergelegd. Men heeft daar een notitie van gemaakt met de mededeling dat als er meer klachten komen het bedrijf geen toestemming meer krijgt gelden af te boeken. Allemaal klagen dus! Ik verwacht overigens dat men een incassobedrijf op mij af zal sturen.
Overkomt dat iemand, handel alsvolgt: Reageer op de berichten van het incassobureau en leg uit dat men onrechtmatig heeft gehandeld. Zorg dat je zekerheid hebt over de ontvangst van je reacties. Bijvoorbeeld verzenden per reguliere post maar ook per fax (is goedkoper dan aangetekend.) Schrijf dat ook in je reactie ("Deze brief wordt per fax en per reguliere post aan u gezonden") Laat je niet afschrikken door alsmaar hoger wordende bedragen. Stel tegeneisen ("te maken en gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten, rente etc."). Uiteindelijk krijg je de kans het bij een rechter uit te leggen (als ze al zover gaan). Komt het zover, zoek contact met medeslachtoffers en voer die als bewijs aan. Krijg je je geld niet terug, voer zelf een procedure (kosten vallen erg mee als je het zelf doet). We laten ons toch niet oplichten..?!!!

14 april 2010: Er is nog steeds geen enkele reactie gekomen van het "bedrijf". Ik wacht maar af. Volgens mij hoef ik de card niet terug te sturen. Volgens de wet hoef je dat niet indien je er niet om hebt gevraagd. Uit http://www.consumenteninformatiepunt.nl ... merce#par8: "Het ongevraagd toesturen van goederen met een verzoek om betaling is in de hele EU verboden. Krijgt u iets toegezonden dat u niet besteld heeft, dan hoeft u de bijgevoegde factuur niet te betalen. Ook bent u niet verplicht het artikel terug te sturen. Als u niet reageert kan dat nooit worden uitgelegd als instemmen met de levering.". Kijk ook eens op:http://www.leerwiki.nl/Ongevraagde_arti ... erugsturen. Ik wacht dus nog even verder af...

Re: Hotel Gold Card/Travel card aan de Boschcour 34 Maastricht

Geplaatst: 08 mar 2010 09:51
door joyco
Precies hetzelfde is mij overkomen.
Na jaren weer een kaart en een incasso. Geen gehoor bij telefoon (a 80 cent per minuut!) Geen antwoord op mail. Incasso terug laten storten natuurlijk en nu toch maar aangetekend terugsturen, naar? Amerongen, Maastricht? Moet ik wel vandaag doen anders loop ik kans dat het te laat aankomt. Ik maak kosten vanwege iets waar ik niet om heb gevraagd. Ik ben zo boos. Als je zo achter je geld aan moet zitten. Hoe kan dit allemaal?

Joyco