Internet opzeggen van Online
Geplaatst: 03 nov 2009 13:51
Hallo,
ik heb even een verhaal en een daarop aansluitende vraag:
op 10 oktober 2009 heb ik via internet een aanvraag gedaan voor de aansluiting van een NIEUW ADSL abbonement. ik kreeg via mijn mail een bevestiging van de aanvraag.
op 12 oktober kreeg ik een schriftelijke bevestiging thuis gestuurd, met de benodigde gegevens. ook stond in deze brief vermeld dat Online erna streeft om op 4-11-2009 mij te kunnen voorzien van internet.
op 26 oktober krijg ik een brief thuis gestuurd waarom vermeld staat dat internet word opgeleverd op 10-11-2009, dus 6 dagen later dan gepland was.
vandaag (3 november 2009) krijg ik weer een brief waarin staat, dat de ADSL verbinding later wordt opgeleverd, wanneer is onduidelijk.
nu ben ik het wachten zat, omdat ik internet nodig heb.
mijn plan was, om het abbonement te annuleren.
na een telefoontje naar de klantenservice, werd me verteld dat opzegging niet meer mogelijk was, omdat de klant 7 dagen bedenktijd heeft. ik was hierover nogal boos, en heb ik eens de voorwaarden doorgespit.
nu vraag ik jullie mee te kijken naar de voorwaarden, of jullie dezelfde gedachten hebben als mij hierover:
Voorwaarden:
Artikel 3 Totstandkoming van de Overeenkomst
3.6Online zal zo spoedig mogelijk na de totstandkoming van de Overeenkomst zorgen dat de klant wordt aangesloten.Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen zal Online zich inspannen om de Dienst te leveren binnen 30 dagen na totstandkoming van de Overeenkomst. Online is daarbij echter mede afhankelijk van derden, zodat deze termijn slechts als indicatie kan gelden.
Artikel 4 Duur en beƫindiging van de Overeenkomst
4.8De Klant is bevoegd de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, als Online een verplichting uit de Overeenkomst niet nakomt. De Klant kan echter pas ontbinden nadat de Klant Online per brief of telefonisch in gebreke heeft gesteld en Online er vervolgens niet in is geslaagd de tekortkoming binnen de aangezegde redelijke termijn te herstellen. Een en ander tenzij de tekortkoming van Online van zo geringe betekenis is dat deze een ontbinding door de Klant niet rechtvaardigt.
als ik het dus goed lees, mag ik de overeenkomst, dus het abbonement opzeggen, als ik binnen 30 dagen na de aanvraag van het abbonement nog geen internet heb?
Zijn er andere manieren om onder dit contract uit te komen?
Ik hoor graag jullie reacties.
(zijn er trouwens meer mensen die deze problemen met Online hebben)
ik heb even een verhaal en een daarop aansluitende vraag:
op 10 oktober 2009 heb ik via internet een aanvraag gedaan voor de aansluiting van een NIEUW ADSL abbonement. ik kreeg via mijn mail een bevestiging van de aanvraag.
op 12 oktober kreeg ik een schriftelijke bevestiging thuis gestuurd, met de benodigde gegevens. ook stond in deze brief vermeld dat Online erna streeft om op 4-11-2009 mij te kunnen voorzien van internet.
op 26 oktober krijg ik een brief thuis gestuurd waarom vermeld staat dat internet word opgeleverd op 10-11-2009, dus 6 dagen later dan gepland was.
vandaag (3 november 2009) krijg ik weer een brief waarin staat, dat de ADSL verbinding later wordt opgeleverd, wanneer is onduidelijk.
nu ben ik het wachten zat, omdat ik internet nodig heb.
mijn plan was, om het abbonement te annuleren.
na een telefoontje naar de klantenservice, werd me verteld dat opzegging niet meer mogelijk was, omdat de klant 7 dagen bedenktijd heeft. ik was hierover nogal boos, en heb ik eens de voorwaarden doorgespit.
nu vraag ik jullie mee te kijken naar de voorwaarden, of jullie dezelfde gedachten hebben als mij hierover:
Voorwaarden:
Artikel 3 Totstandkoming van de Overeenkomst
3.6Online zal zo spoedig mogelijk na de totstandkoming van de Overeenkomst zorgen dat de klant wordt aangesloten.Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen zal Online zich inspannen om de Dienst te leveren binnen 30 dagen na totstandkoming van de Overeenkomst. Online is daarbij echter mede afhankelijk van derden, zodat deze termijn slechts als indicatie kan gelden.
Artikel 4 Duur en beƫindiging van de Overeenkomst
4.8De Klant is bevoegd de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, als Online een verplichting uit de Overeenkomst niet nakomt. De Klant kan echter pas ontbinden nadat de Klant Online per brief of telefonisch in gebreke heeft gesteld en Online er vervolgens niet in is geslaagd de tekortkoming binnen de aangezegde redelijke termijn te herstellen. Een en ander tenzij de tekortkoming van Online van zo geringe betekenis is dat deze een ontbinding door de Klant niet rechtvaardigt.
als ik het dus goed lees, mag ik de overeenkomst, dus het abbonement opzeggen, als ik binnen 30 dagen na de aanvraag van het abbonement nog geen internet heb?
Zijn er andere manieren om onder dit contract uit te komen?
Ik hoor graag jullie reacties.
(zijn er trouwens meer mensen die deze problemen met Online hebben)