Pagina 1 van 1

Internet opzeggen van Online

Geplaatst: 03 nov 2009 13:51
door bvandeb
Hallo,

ik heb even een verhaal en een daarop aansluitende vraag:

op 10 oktober 2009 heb ik via internet een aanvraag gedaan voor de aansluiting van een NIEUW ADSL abbonement. ik kreeg via mijn mail een bevestiging van de aanvraag.

op 12 oktober kreeg ik een schriftelijke bevestiging thuis gestuurd, met de benodigde gegevens. ook stond in deze brief vermeld dat Online erna streeft om op 4-11-2009 mij te kunnen voorzien van internet.

op 26 oktober krijg ik een brief thuis gestuurd waarom vermeld staat dat internet word opgeleverd op 10-11-2009, dus 6 dagen later dan gepland was.

vandaag (3 november 2009) krijg ik weer een brief waarin staat, dat de ADSL verbinding later wordt opgeleverd, wanneer is onduidelijk.

nu ben ik het wachten zat, omdat ik internet nodig heb.
mijn plan was, om het abbonement te annuleren.
na een telefoontje naar de klantenservice, werd me verteld dat opzegging niet meer mogelijk was, omdat de klant 7 dagen bedenktijd heeft. ik was hierover nogal boos, en heb ik eens de voorwaarden doorgespit.

nu vraag ik jullie mee te kijken naar de voorwaarden, of jullie dezelfde gedachten hebben als mij hierover:


Voorwaarden:
Artikel 3 Totstandkoming van de Overeenkomst

3.6Online zal zo spoedig mogelijk na de totstandkoming van de Overeenkomst zorgen dat de klant wordt aangesloten.Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen zal Online zich inspannen om de Dienst te leveren binnen 30 dagen na totstandkoming van de Overeenkomst. Online is daarbij echter mede afhankelijk van derden, zodat deze termijn slechts als indicatie kan gelden.


Artikel 4 Duur en beƫindiging van de Overeenkomst

4.8De Klant is bevoegd de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, als Online een verplichting uit de Overeenkomst niet nakomt. De Klant kan echter pas ontbinden nadat de Klant Online per brief of telefonisch in gebreke heeft gesteld en Online er vervolgens niet in is geslaagd de tekortkoming binnen de aangezegde redelijke termijn te herstellen. Een en ander tenzij de tekortkoming van Online van zo geringe betekenis is dat deze een ontbinding door de Klant niet rechtvaardigt.




als ik het dus goed lees, mag ik de overeenkomst, dus het abbonement opzeggen, als ik binnen 30 dagen na de aanvraag van het abbonement nog geen internet heb?

Zijn er andere manieren om onder dit contract uit te komen?

Ik hoor graag jullie reacties.

(zijn er trouwens meer mensen die deze problemen met Online hebben)

Re: Internet opzeggen van Online

Geplaatst: 04 nov 2009 21:05
door kevindelft
Beste BvandeB,

Als ik je bericht zo lees kan ik mij je frustratie heel goed voorstellen, echter denk ik dat je eerst wat dingen moet uit gaan zoeken, ik zou eerst eens beginnen met het sturen van een E-mail aan online waarin je vraagt om de reden waarom het opleveren van je verbinding niet kan plaatsvinden op 10 november 2009 (ik hou de laatste datum die ze gecommuniceerd hebben aan), zij zullen hierop reageren, stuur ze daarna een brief, het liefst aangetekend in verband met de bewijskracht, het kan ook per E-mail natuurlijk) waarin je ze ingebreke stelt en ze ongeveer 3 weken geeft om de verbinding op te leveren, geef in de brief duidelijk aan dat wanneer de verbinding na 3 weken nog niet werkt je het contract zal ontbinden. Wacht daarna 3 weken af (het is vervelend maar het is helaas niet anders) en als de verbinding na 3 weken nog niet werkt stuur je ze opnieuw een brief (aangetekend) waarin je het contract daadwerkelijk ontbindt, zorg ervoor dat het rekeningnummer waarvan ze incasseren (538653167, t.n.v. ONLINE BREEDBAND BV) wordt geblokkeerd door de bank (gewoon eventjes bellen met de bank), wanneer je daarna nog fakturen krijgt stuur je nog 1 keer een brief waarin je de situatie uitlegt en hierbij ook de datums van de brieven vermeld, stuur hierbij (om discussies te voorkomen) ook bijlages bij (bijvoorbeeld ontvangstbevestigingen van aangetekende brieven).

Hierna heb je genoeg gedaan en denk ik (het is en blijft een besluit van een persoon) dat geen rechter je nog ongelijk geeft. Je hebt alleen wel kans dat ze je lijn blijven aanhouden waardoor je geen ADSL meer kunt nemen en dus vast zit aan internet via de kabel, maar ik denk niet dat er veel andere opties zijn behalve wachten totdat ze eindelijk eens stappen ondernemen.

Groetjes Kevin

Re: Internet opzeggen van Online

Geplaatst: 09 nov 2009 12:31
door Online Service Team
Beste BvandeB,

We hebben uw klacht gelezen op dit forum, en willen deze graag voor u oplossen.
Kunt u derhalve uw klantnummer mailen naar [email protected]? Wij zullen dan zo snel mogelijk contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,
Het Online Service Team

Re: Internet opzeggen van Online

Geplaatst: 14 nov 2009 14:20
door bvandeb
ik heb ondertussen een aansluiting gekregen van online. ik kreeg na mijn telefoongesprek vrij spoedig bericht dat het internet op 10 november zou worden aangesloten, dit is ondertussen gebeurd en het werkt allemaal naar behoren!