Pagina 1 van 1
Essent
Geplaatst: 03 nov 2009 17:49
door pepie2
Er is € 13.- van mijn rekening afgetrokken door Essent, vanwege een Essent Shared Service.
Krijg wel een lange mail terug, maar ik wordt door Essent voor een antwoord doorverwezen naar:
http://www.enexis.nl.
Heb ik wat te maken met die lui? Ik heb toch een contract met Essent afgesloten.
Ennexis geeft geen antwoord.
Maar ook Essent geeft na een 2e mail nu niet meer thuis..
Heeft iemand een idee wat dat “Shared Sevice” voor iets is? Al mijn betalingen gaan automatisch per bank.
Re: Essent
Geplaatst: 04 nov 2009 00:59
door Shine
Afkomstig van de Essent website:
Werken bij Operations - Shared Services Center
Je werkzaamheden bij het Shared Services Center zijn afhankelijk van de afdeling waar je terechtkomt. Bij Meteropname verzamel en verwerk je op verschillende manieren de meterstanden van alle soorten klanten, bij Facturering vertaal je die gegevens in een correcte factuur. Bij Collections & Credit Management incasseer je openstaande vorderingen.
Link:
http://www.essent.nl/content/werkenbije ... operations
Nou is Essent Shared Services Center een verzamelnaam, maar aangezien netbeheer (vroeger eveneens Essent geheten, maar nu Enexis!) niet meer gekoppeld is aan Leverancier Essent (die dus de naamstelling Essent heeft behouden), snap ik niet waarom men u doorverwijst naar de netbeheerder Enexis. Temeer omdat, zoals u kunt zien en lezen op de Essent website (!) het werkzaamheden betreft bij Essent, dus de leverancier.
Staat er bij de omschrijving op uw bankafschrift niet een of ander nummer bij vermeld of andersoortig omschrijving?
Verder schrijft u dat u een lange mail terug krijgt, maar wat staat er precies in die mail anders dan alleen een linkverwijzing naar Enexis.nl ?
Re: Essent
Geplaatst: 04 nov 2009 15:55
door forumessent
Beste Pepie2,
In uw bericht van 3 november op dit forum geeft u aan dat het voor u onduidelijk is wie uw vraag/klacht kan/mag afhandelen. Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer of uw postcode en huisnummer mailen naar
[email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Diana
Essent medewerker
Re: Essent
Geplaatst: 05 nov 2009 22:35
door dirkie78
Ik heb ook een probleem met Essent. 3 weken geleden een keurige mail gestuurd nog geen reactie. M.a.w. e-mail niet beantwoorden past in de werkwijze van Essent.....
Re: Essent
Geplaatst: 13 nov 2009 14:10
door Tuskar
Essent meldt in mijn dossierstukken dat zij bepalen of je bericht krijgt of niet. Zo ook het contact wordt door Essent eenzijdig verbroken.
Essent houdt de klant spiegeltjes en kraaltjes voor tot je het slachtoffer bent van Essent. Ik noem het de Essentslaaf die vaste klant.
Re: Essent
Geplaatst: 13 nov 2009 14:26
door Henri42
Inmiddels schrijft Tuskar op 5 lijntjes nagenoeg hetzelfde neer,ergo de topics zijn naar de mallemoer
Re: Essent
Geplaatst: 13 nov 2009 14:56
door rene117
henrie zit je nu ook all in de enegie
Re: Essent
Geplaatst: 13 nov 2009 15:31
door Henri42
Renee: henrie zit je nu ook al(l) in de ene(r)gie
Ik ben er wel mee bezig, ik heb een beetje schrik om van Essent(RWE) over te stappen naar NEM ED Greenchoise ed, de kostenvergelijkingen zijn m.i erg lastig en de zg vergelijkers of vaste lasten bonden zijn commerciele adviesburo,s met een voorspelbare uitkomst nm NEM ED Greenchoise ed.
De vastelastenbond heeft zo,n 20.000 leden, zou daar RWE NUON ESSENT etc zenuwachtig van worden ?.
Maar Renee misschien heb jij een hapklare oplossing ?, bij voorbaat dank
Re: Essent
Geplaatst: 13 nov 2009 15:56
door Tuskar
@Henri42: Lijkt mij niet zo moeilijk toe. Kijk alleen maar naar de afdracht netwerken enz. Daar ligt het grote verschil. Netwerken betaal je per kuup doorlaat aan gas. Dit staat er meestal niet bijvermeld. Gas iets goedkoper maken en de netwerkkosten duurder, dan is het lokkertje dat ze goedkoper zijn in de gasprijs.