Pagina 1 van 1

Al 2 maanden zonder Ziggo Interactieve TV

Geplaatst: 03 nov 2009 21:47
door A.krikke
Wat een schandalige service bij Ziggo. Ik zit inmiddels al 2 maanden zonder Interactieve TV en Ziggo krijgt het maar niet voor elkaar om de storing te verhelpen. Maar ze schrijven wel elke maand keurig het abonnementsgeld van de rekening.

Keer op keer wordt door de klantenservice toegezegd dat ik teruggebeld zou worden en als ik dan zelf terug bel dan gaan we weer het hele protocol van voren af aan doen. Ik heb hier nta bene 2 monteurs in huis gehad, die beiden hebben geconstateerd dat het probleem bij Ziggo zelf ligt. Alleen de interne afdeling NL Dispatch die niet telefonisch maar uitsluitend via de interne mail van Ziggo bereikbaar is vertikt het om iets van zich te laten horen en is kennelijk ook niet in staat om het probleem op te lossen.

En dan krijg ik vervolgens een grote mond van de medewerkers van Ziggo dat ik het zo langzamerghand wel beu begin te worden.

En als ik hierover een klacht indien dan is het antwoord van Ziggo:
Geachte heer xxxx,

Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld.

Ik begrijp uit onze administratie dat er reeds een aantal monteuren langs zijn geweest en dat het probleem lokaal voor hen onoplosbaar bleek, op het moment staat er een actie uit naar onze derdelijns afdeling en deze zullen de eerstvolgende te nemen actie nemen. Ik kan u op dit moment slechts vragen hiervoor geduld te hebben en onze excuses aan te bieden dat dit probleem nog niet is opgelost. Op het moment dat het wel is opgelost en er is achterhaald wat nu het probleem is kan er gekeken worden naar vergoedingen.

Met vriendelijke groet,

xxxx
Afdeling Klantenservice
Ziggo

Hoeveel geduld moet ik hebben???!!!

Re: Al 2 maanden zonder Ziggo Interactieve TV

Geplaatst: 03 nov 2009 23:44
door Archia
Ik ben opweg om hetzelfde mee te maken.
Dit is mijn eerste maand en ook bij mij is het geld eraf maar ik ontvang niet alle zenders waarvoor ik heb betaalt.

Heb al meerdere mailtjes gestuurd en krijg elke keer weer van die afwimpel mailtjes terug. Bellen vertik ik, het is schandalig dat de kosten om ze te spreken nog hoger is dan het product zelf waar het omgaat en uiteindelijk nog niks opschiet!!! Een monteur kunne ze niet plannen in hun schema volgens hun, maar toen ze wilde verkopen wisten ze wel mijn huisdeur te vinden.

Wil eigenlijk heel graag overstappen, maar weet niet zo goed welke provider ik moet gaan.

Ben ze ZAT!!!!

Re: Al 2 maanden zonder Ziggo Interactieve TV

Geplaatst: 04 nov 2009 08:56
door A.krikke
vogels schreef:Leg het probleem eens voor op http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=213

Op dat forum zijn ook medewerkers van Ziggo die in hun vrije tijd (dus niet namens Ziggo!) nogal eens snel problemen willen oplossen.
Gebruikers Infje en Kitaro1 zijn gespecialiseerd op het terrein van interactieve televisie.
Dankjewel voor de tip. Ik heb het verhaal daar ook maar eens gepost:

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=18606

Ik krijg steeds meer het gevoel dat ik een proefkonijn ben en dat ik daar ook nog eens voor mag betalen ook.

ik heb inmiddels al menig minuut aan de lijn gehangen bij ze (ook een leuke kostenposten) en heb de decoder al betaald en betaal maandelijks voor de diensten.

Re: Al 2 maanden zonder Ziggo Interactieve TV

Geplaatst: 24 nov 2009 09:04
door A.krikke
Zeldzaam slecht...

Ik heb vandaag maar weer eens gebeld met Ziggo nadat er wederom geld van mijn rekening is geschreven. Ziggo had mij begin november beloofd dat ik binnen een week een reactie zou krijgen. Maar tot vandaag heb ik niets vernomen.

Ik ben nu 3 maanden met ze bezig. De jongeman aan de lijn begint weer van voren af aan. Monteur langssturen. Ik heb er al 2 op bezoek gehad. Hij kon ook zien dat de afdeling NL_dispatch maar niet reageert. Daar hoef
ik toch niet de dupe van te worden??

Ik heb ze gevraagd om dan maar het Cisco kastje te wisselen om te kijken of het daaraan ligt. Dat kan wel. Moet ik eerst mijn kastje opsturen en dan sturen zij er weer eentje terug. Zit is dus een tijd zonder digitale TV. Of ik moet weer een afspraak maken met een monteur. Dus weer een hele dag thuis gaan zitten wachten op een monteur die steevast te laat komt.

Waarom moet ik van alles doen om Ziggo in staat te stellen hun dienst te leveren, terwijl het probleem aantoonbaar intern bij Ziggo ligt? Waarom moet ik steeds bellen, terwijl Ziggo steeds beloofd contact op te nemen? Wat een wanprestatie.

Re: Al 2 maanden zonder Ziggo Interactieve TV

Geplaatst: 27 nov 2009 14:09
door A.krikke
Vandaag een alleraardigste monteur op bezoek gehad. Hij concludeerde nadat hij direct op de OPA (aanlsuiting in de meterkast) had getest dat er met het signaal niets aan de hand was. Ook de Cisco decoder is prima, want hij heeft het ook getetst met een andere decoder... zelfde probleem.

Met een kabelmodem hebben we vastgesteld dat er retoursignaal is en dat dat goed werkt. Nu is het geescaleerd naar het NOC (de afdeling NL Dispatch dus), waar het 5 weken geleden ook was. En waar ik 5 weken lang niets van heb vernomen. Ze gaan vandaag nog reageren zeggen ze... Ik ben benieuwd...

Maar nog steeds geen play knop bij de ITV.

Re: Al 2 maanden zonder Ziggo Interactieve TV

Geplaatst: 27 nov 2009 23:49
door A.krikke
En uiteraard heb ik niet meer vernomen vandaag...
Hoe had ik het anders kunnen verwachten...

Maandag maar weer bellen dus?

Excuus dat ik hierdoor licht cynisch word...

Re: Al 2 maanden zonder Ziggo Interactieve TV

Geplaatst: 28 nov 2009 11:51
door A.krikke
vogels schreef:Al eens geprobeerd de Cisco op een andere poort v.d. versterker aan te sluiten? Zo nee, proberen kan geen kwaad, lijkt mij. Niets te verliezen.

P.S. Je kan ook een p.m. sturen naar Kitaro1 van Ziggo gebruikers forum met de vraag of hij je kan helpen.
Ik heb samen met de monteur zowel poort 1 als poort 3 en 4 geprobeerd... Dus daar ligt het ook niet aan. Bovndien ook rechtstreeks op de OPA (aansluitpunt in de meterkast), dus zonder tussenkomst van de hele installatie in huis.

Re: Al 2 maanden zonder Ziggo Interactieve TV

Geplaatst: 03 dec 2009 07:55
door A.krikke
Het probleem is opgelost.

De 4e monteur die kwam had een "echte" meter bij zich en hij constateerde dat het signaal in de hele wijk op 130 en 138 MHz veel te laag was. Een netwerkprobleem dus. Na anderhalve dag was de storing in het netwerk opgeheven en werkt alles nu prima. En dat na 3 maanden...

Ik ben wel benieuwd welke tegemoetkoming Ziggo voor mij in petto heeft.

Re: Al 2 maanden zonder Ziggo Interactieve TV

Geplaatst: 09 dec 2009 12:55
door A.krikke
Gisteren belde een helpdeskmedewerker van Ziggo n.a.v. van de postings in dit forum. Ziggo deed mij een keurig voorstel voor de compensatie van alle perikelen. En die heb ik geaccapteerd. dus we kunnen nu dit hoofdstuk sluiten...