LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Volgens mij te hoge incasso kosten

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
indiaantje1969

Volgens mij te hoge incasso kosten

Ongelezen bericht door indiaantje1969 »

Goededag,

Ik heb incassoburo Graydon incassokosten op gelegd gekregen van 386,75 over een hoofdsom van 1512,32 en dat is zo gezegt dan in Rapport Voorwerk II is gehanteerd en nog een lopende van de zelfde schuldeiser en bij de zelfde incassoburo met een hoofdsom van 1200,00 en ook daar de zelfde incasso kosten gehanteerd kunt u mij vertellen of dit te hoog is ja of de nee.
Ik hoor graag van u.

M.V.G. Diana Groot - van Veldhoven...

Royalflush

Re: Volgens mij te hoge incasso kosten

Ongelezen bericht door Royalflush »

Bij een hoofdsom + rente van €1512,32 mag het incassobureau maximaal €300,00 incassokosten rekenen. Deze kosten dienen alle door Graydon en cliënt gemaakte te omvatten (zoals administratiekosten, registratiekosten etc.). Bij een hoofdsom van €1200,00 mogen de incassokosten niet hoger zijn dan €150,00.

Betaal deze bedragen aan incassokosten en meld Graydon schriftelijk dat hun incassokosten te hoog zijn en dat jij niet meer zult betalen dan de incassokosten volgens Rapport Voorwerk II. Graydon zal wellicht gaan tegensputteren en dreigen, maar dit zijn gewoon je rechten. BTW over incassokosten hoef jij ook nooit te betalen, tenzij de schuldeiser (de cliënt van het incassobureau) BTW-plichtig (lees: particulier) is.

Succes!

Gesloten