LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onterechte incasso na bijna 3 jaar MovieMax Krimpen a/d IJss
Onterechte incasso na bijna 3 jaar MovieMax Krimpen a/d IJss
Met verbazing ontvingen wij 2 weken geleden een brief van Centraal Incasso Bureau uit Rotterdam namens MovieMax te Krimpen a/d IJssel, schuld van 15 euro + rente + incassokosten of we even 81,53 (schuld uit dec. 2006) wilden overmaken binnen 5 dagen. Nooit brief of iets gehad in 2006/2007/2008 0f 2009.
Onmogelijk ik heb geen schuld, sterker nog we hebben nog een plus huursaldo staan bij MovieMax. Dus gelijk langs de eigenaar gegaan. Deze zei gelijk dat dit zeker niet de eerste brief was. Uitleg over wat voor schuld of kopiebrieven kreeg ik niet, dit handelde CIB af. Erg boos geworden daar, wat een boef. Aangetekende brief met handtekening naar CIB gestuurd met vraag om overtuigend wettig bewijsmateriaal waaruit deze vordering blijkt, alle correspondentie opgevraagd en hoe het zit met mijn positieve saldo. Vermeld dat ik geen schuld erken en dossier is gesloten. Bij voortzetting incassoprocedure dient dit aangetekend met bewijzen te gebeuren.
Afgelopen zaterdag ontvangen we een brief CIB (niet aangetekend) en met geen enkel bewijsmateriaal. Wat regeltjes uit alg. vw? Stond ook in dat ze niet verplicht zijn om klant in kennis te stellen van een boete.
Rechtsprincipe wie eist bewijst of ingebrekestelling doen ze niet aan.
Zaak in handen gelegd van mijn rechtsbijstand.
Inmiddels 3e brief CIB ontvangen vandaag dreigen met gerechtsdeurwaarder en het inslaan van mijn deur + registratie BKR.
Rechtsbijstand heeft CIB gebeld, stelt dit proces nu uit?? en gaat nu de gevraagde bewijsstukken bij MovieMax opvragen? Huh CIB heeft alle stukken?
Deze zaak klopt niet, zeker omdat dit o.a bij mijn zus hetzelfde is overkomen zij heeft helaas betaald onder dreiging brieven. Zijn ER MEER GEDUPEERDEN VAN DEZE PRAKTIJKEN VAN MOVIEMAX KRIMPEN A.D IJSSEL?
Onmogelijk ik heb geen schuld, sterker nog we hebben nog een plus huursaldo staan bij MovieMax. Dus gelijk langs de eigenaar gegaan. Deze zei gelijk dat dit zeker niet de eerste brief was. Uitleg over wat voor schuld of kopiebrieven kreeg ik niet, dit handelde CIB af. Erg boos geworden daar, wat een boef. Aangetekende brief met handtekening naar CIB gestuurd met vraag om overtuigend wettig bewijsmateriaal waaruit deze vordering blijkt, alle correspondentie opgevraagd en hoe het zit met mijn positieve saldo. Vermeld dat ik geen schuld erken en dossier is gesloten. Bij voortzetting incassoprocedure dient dit aangetekend met bewijzen te gebeuren.
Afgelopen zaterdag ontvangen we een brief CIB (niet aangetekend) en met geen enkel bewijsmateriaal. Wat regeltjes uit alg. vw? Stond ook in dat ze niet verplicht zijn om klant in kennis te stellen van een boete.
Rechtsprincipe wie eist bewijst of ingebrekestelling doen ze niet aan.
Zaak in handen gelegd van mijn rechtsbijstand.
Inmiddels 3e brief CIB ontvangen vandaag dreigen met gerechtsdeurwaarder en het inslaan van mijn deur + registratie BKR.
Rechtsbijstand heeft CIB gebeld, stelt dit proces nu uit?? en gaat nu de gevraagde bewijsstukken bij MovieMax opvragen? Huh CIB heeft alle stukken?
Deze zaak klopt niet, zeker omdat dit o.a bij mijn zus hetzelfde is overkomen zij heeft helaas betaald onder dreiging brieven. Zijn ER MEER GEDUPEERDEN VAN DEZE PRAKTIJKEN VAN MOVIEMAX KRIMPEN A.D IJSSEL?
-
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26
Re: Onterechte incasso na bijna 3 jaar MovieMax Krimpen a/d IJss
Jij kunt volstaan met een simpele brief richting incassobureau.
Betaal niets en laat je niet intimideren. Sterker nog: laat dit incassobureau maar lekker naar de rechter gaan. Een rechter zal namelijk niet accepteren dat dit incassobureau en Movie Max weigeren bewijzen te overhandigen. Gevolg: incassobureau verliest en moet alle proceskosten betalen.
Het incassobureau bluft. Trap er niet in.
Dit incassobureau heeft geen zaak en probeert desondanks op een schandelijke manier toch onverschuldigd geld bij jou los te peuteren. Tevens rekent dit incassobureau veel te hoge incassokosten, Hoe maak je anders van 15 euro ruim 80 euro? Zegt mijns inziens genoeg over de kwaliteit van dit incassobureau.Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van uw schrijven van [datum] bericht ik u als volgt. Voor zover ik kan nagaan ben ik niets aan uw opdrachtgever verschuldigd, omdat ik geen overeenkomst met uw opdrachtgever ben aangegaan.
Als u de vordering desalniettemin handhaaft, zie ik graag de onderliggende bewijsstukken zoals een contract of opdrachtbevestiging van u tegemoet. Ik verzoek u tevens dringend alle vormen van intimidatie achterwege te laten. Hiervan ben ik namelijk niet gediend en ook niet onder de indruk. Registratie bij BKR behoort niet tot uw bevoegdheden en dat weet u zelf ook.
Voorts deel ik u mede dat ik mij in het geval van een eventuele gerechtelijke procedure in den rechte zal verweren en alle bijkomende kosten op u zal verhalen.
Hoogachtend,
X
Betaal niets en laat je niet intimideren. Sterker nog: laat dit incassobureau maar lekker naar de rechter gaan. Een rechter zal namelijk niet accepteren dat dit incassobureau en Movie Max weigeren bewijzen te overhandigen. Gevolg: incassobureau verliest en moet alle proceskosten betalen.
Het incassobureau bluft. Trap er niet in.
Re: Onterechte incasso na bijna 3 jaar MovieMax Krimpen a/d IJss
Ja precies. Pure bluf, hebben geen enkel bewijs. Dossier rammelt aan alle kanten.
Blijf schuld ontkennen. Heb nog nooit gebruik gemaakt van de dropbox. Over mijn positieve huursaldo wordt niet gerept. Destijds 25 euro betaald en 50 euro huurtegoed voor gekregen, hier zijn maar enkele dvd'tjes van gehuurd.
Wat ik ook betreur dat het hoofdkantoor van MovieMax niet reageert op mijn brief. Heb alles doorgestuurd t.a.v. de directie met verzoek deze praktijken te stoppen. Laat de rechter maar beslissen, genoeg gedupeerden.
Wel triest dit soort praktijken, dit onrecht maakt mij witheet. CIB is ook zwaar in overtreding met dreiging beslaglegging bankrekening etc en registratie BKR. Dit kunnen ze niet eens.
Blijf schuld ontkennen. Heb nog nooit gebruik gemaakt van de dropbox. Over mijn positieve huursaldo wordt niet gerept. Destijds 25 euro betaald en 50 euro huurtegoed voor gekregen, hier zijn maar enkele dvd'tjes van gehuurd.
Wat ik ook betreur dat het hoofdkantoor van MovieMax niet reageert op mijn brief. Heb alles doorgestuurd t.a.v. de directie met verzoek deze praktijken te stoppen. Laat de rechter maar beslissen, genoeg gedupeerden.
Wel triest dit soort praktijken, dit onrecht maakt mij witheet. CIB is ook zwaar in overtreding met dreiging beslaglegging bankrekening etc en registratie BKR. Dit kunnen ze niet eens.
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Onterechte incasso na bijna 3 jaar MovieMax Krimpen a/d IJss
888,
als ze letterlijk dreigen zoals je stelt, inslaan deur en BKR registratie - is het zelfs afpersing.
Zeker omdat weigert bewijs (als dat er al is) te overleggen.
Mischien een idee om toch aangifte te doen?
Zowel tegen moviemax als tegen het incassoclubje.
als ze letterlijk dreigen zoals je stelt, inslaan deur en BKR registratie - is het zelfs afpersing.
Zeker omdat weigert bewijs (als dat er al is) te overleggen.
Mischien een idee om toch aangifte te doen?
Zowel tegen moviemax als tegen het incassoclubje.
Re: Onterechte incasso na bijna 3 jaar MovieMax Krimpen a/d IJss
Aangifte doen sluit ik zeker niet uit.
Blijf het ook een zeer slechte zaak vinden van de directie hoofdkantoor
MOVIEMAX dat zij dit soort praktijken tolereren onder hun naam.
Zag ook nog bericht bij de consumentenbond vermeld staan. Tegen die mevrouw had hij gezegd dat hij geen ingebrekestelling hoeft te versturen maar gelijk incassobureau, staat in zijn voorwaarden. Hij denkt echt dat hij Bruce Almighty is en boven de wet staat. Hij houdt in ieder geval weinig klanten over op deze manier van "incassomailing "
Blijf het ook een zeer slechte zaak vinden van de directie hoofdkantoor
MOVIEMAX dat zij dit soort praktijken tolereren onder hun naam.
Zag ook nog bericht bij de consumentenbond vermeld staan. Tegen die mevrouw had hij gezegd dat hij geen ingebrekestelling hoeft te versturen maar gelijk incassobureau, staat in zijn voorwaarden. Hij denkt echt dat hij Bruce Almighty is en boven de wet staat. Hij houdt in ieder geval weinig klanten over op deze manier van "incassomailing "
Re: Onterechte incasso na bijna 3 jaar MovieMax Krimpen a/d IJss
Ook wij hebben een brief van CIB gekregen met een invordering namens Movie Max maar dan locatie Huizen de hoofdsom bedroeg 4,88 euro gehuurd op (jawel) 25-12-2007.
Nou wij hebben met Kerst nog nooit een film gehuurd en we hebben zelfs nog nooit bij dat bedrijf een film gehuurd.
Sterker nog met Kerst zijn we ook nooit thuis.
We hebben in de tussentijd ook nog nooit een herinnering gekregen.
Het bedrag wat we binnen 7 dagen moeten betalen is 66,88 euro.
Dit vertrouwde wij natuurlijk niet en hebben de brief eens goed bekeken, bovenin stond de vervaldatum van 05 september 2010 en een verzend (!!!!) datum van
28 september 2010.
Ook heb ik gekeken op Google bij CIB waar de website http://www.cibonline.nl van is terwijl je in de brief door wordt verwezen naar de website http://www.aanmaningontvangen.nl.
Dus ook maar naar het telefoonnummer gekeken ook die komt niet overéén met het telefoonnummer op de brief!!
Nu dus op deze site gekeken en zien dat dit vaker is gebeurt we gaan morgen dan ook meteen de rechtsbijstand inlichten.
Nou wij hebben met Kerst nog nooit een film gehuurd en we hebben zelfs nog nooit bij dat bedrijf een film gehuurd.
Sterker nog met Kerst zijn we ook nooit thuis.
We hebben in de tussentijd ook nog nooit een herinnering gekregen.
Het bedrag wat we binnen 7 dagen moeten betalen is 66,88 euro.
Dit vertrouwde wij natuurlijk niet en hebben de brief eens goed bekeken, bovenin stond de vervaldatum van 05 september 2010 en een verzend (!!!!) datum van
28 september 2010.
Ook heb ik gekeken op Google bij CIB waar de website http://www.cibonline.nl van is terwijl je in de brief door wordt verwezen naar de website http://www.aanmaningontvangen.nl.
Dus ook maar naar het telefoonnummer gekeken ook die komt niet overéén met het telefoonnummer op de brief!!
Nu dus op deze site gekeken en zien dat dit vaker is gebeurt we gaan morgen dan ook meteen de rechtsbijstand inlichten.
Laatst gewijzigd door suus1984 op 30 sep 2010 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Onterechte incasso na bijna 3 jaar MovieMax Krimpen a/d IJss
kan niet anders zeggen als TRIESTJan Duister schreef:suus voor 5 euro geef ik je een beurt
Re: Onterechte incasso na bijna 3 jaar MovieMax Krimpen a/d IJss
Puur blufbureau.suus1984 schreef:Ook wij hebben een brief van CIB gekregen met een invordering namens Movie Max maar dan locatie Huizen de hoofdsom bedroeg 4,88 euro gehuurd op (jawel) 25-12-2007.
Nou wij hebben met Kerst nog nooit een film gehuurd en we hebben zelfs nog nooit bij dat bedrijf een film gehuurd.
Sterker nog met Kerst zijn we ook nooit thuis.
We hebben in de tussentijd ook nog nooit een herinnering gekregen.
Het bedrag wat we binnen 7 dagen moeten betalen is 66,88 euro.
Dit vertrouwde wij natuurlijk niet en hebben de brief eens goed bekeken, bovenin stond de vervaldatum van 05 september 2010 en een verzend (!!!!) datum van
28 september 2010.
Ook heb ik gekeken op Google bij CIB waar de website http://www.cibonline.nl van is terwijl je in de brief door wordt verwezen naar de website http://www.aanmaningontvangen.nl.
Dus ook maar naar het telefoonnummer gekeken ook die komt niet overéén met het telefoonnummer op de brief!!
Nu dus op deze site gekeken en zien dat dit vaker is gebeurt we gaan morgen dan ook meteen de rechtsbijstand inlichten.
Gebruiken ze ook nog steeds briefpapier dat heel veel op de indeling en kleuren lijkt van het CJIB?
ik ken ze.
Na het opvragen van bewijzen en daarna nog een keer een bezwaar per fax en aangetekend schrijven steeds geen antwoord. wel een huisbezoeker toen er niemand thuis was. Brutaal kaartje in de bus gevonden.
Ik heb ze vervolgens schriftelijk dringend verzocht het dossier direct te sluiten en anders direct over te gaan tot dagvaarden en dat ik de procedure met heel veel vertrouwen tegemoet zie.
Twee weken daarna kreeg ik een brief dat het dossier gesloten werd.
En binnentreden mogen ze niet, dus mochten ze hun huisbezoeker sturen laat hem lekker in de kou staan.
BKR registratie mogen ze niet doen, hun vermeende vordering komt daar niet voor in aanmerking.
Re: Onterechte incasso na bijna 3 jaar MovieMax Krimpen a/d IJss
Ook ik heb een schrijven ontvangen van Centraal Invorderings Bureau inzake MovieMAX Huizen. Wij hebben nog nooit een DVD gehuurd bij MovieMAX Oostkade Huizen. Ik ben er zelfs nog nooit geweest! Nu ontvang ik plots een incasso voor Hoofdsom € 4,68, Buitengerechtelijke kosten € 37,00 en Dossierkosten € 25,00. Totaal € 66,68. DD 09-06-2009 zou ik iets gehuurd hebben maar heb nog nooit een factuur/schrijven of herinnering ontvangen van MovieMax Huizen.
Dit wordt leuk, ik laat het er niet bij zitten. Heb zojuist alle berichten gelezen en ben van plan zo direct aangifte te doen bij de politie. Ook hebben ze mij gebeld thuis (met beschermd telefoonnummer) om mij eraan te herinneren dat ik moet betalen of anders...........Ik wil niet gebeld worden en zeker niet bedreigd worden. Dat is toch strafbaar om iemand te bellen die niet gebeld wil worden?
Ik ben een actief twitteraar en heb de hastag #moviemaxisniks aangemaakt. Gaan jullie ook je beklag doen via twitter en MovieMaxisniks op hun vingers tikken wegens deze onheuse praktijken?
Wordt vervolgd. Ik ga nu actie ondernemen.
Dit wordt leuk, ik laat het er niet bij zitten. Heb zojuist alle berichten gelezen en ben van plan zo direct aangifte te doen bij de politie. Ook hebben ze mij gebeld thuis (met beschermd telefoonnummer) om mij eraan te herinneren dat ik moet betalen of anders...........Ik wil niet gebeld worden en zeker niet bedreigd worden. Dat is toch strafbaar om iemand te bellen die niet gebeld wil worden?
Ik ben een actief twitteraar en heb de hastag #moviemaxisniks aangemaakt. Gaan jullie ook je beklag doen via twitter en MovieMaxisniks op hun vingers tikken wegens deze onheuse praktijken?
Wordt vervolgd. Ik ga nu actie ondernemen.
Re: Onterechte incasso na bijna 3 jaar MovieMax Krimpen a/d IJss
Ik heb zojuist een negatieve review gepost op ilocal bij MovieMax Huizen (lees maar). Mag ik jullie tippen om hetzelfde te gaan doen, mits je uiteraard ook niet tevreden bent over de onterechte incasso's van MovieMax Huizen en Krimpen a/d IJssel. Laten wij ze en plein public aan de schandpaal nagelen. #MovieMaxisniks
Re: Onterechte incasso na bijna 3 jaar MovieMax Krimpen a/d IJss
Renate192
Prima voorstel!!!
Maxiem.
Prima voorstel!!!
Maxiem.
Re: Onterechte incasso na bijna 3 jaar MovieMax Krimpen a/d IJss
Ook bij mij heeft CIB geprobeerd een onterechte som te vorderen. Voor als iemand er iets aan heeft, onderstaand mijn reactie:
Op 11 oktober kreeg ik weer post van ze. Dit was niet meer dan een herinnering van het eerste schrijven. Hierop heb ik het volgende teruggestuurd:Geachte Heer/Mevrouw,
1 oktober 2010 ontving ik van u een schrijven. In dit schrijven rept u over een vordering van de firma MovieMAX te Huizen waarvan de betalingstermijn verlopen zou zijn.
Ik herken deze vordering in het geheel niet en wijs deze dan ook af, en wel om met name de volgende reden;
- Het bestaan van deze vordering is mij nimmer, noch mondeling, noch schriftelijk, noch explicitiet, noch implicitiet medegedeeld door de firma MovieMAX. Ik heb nooit weet gehad van deze vordering, noch had ik hier redelijkerwijs weet van kunnen hebben.
Ondanks dat ik mij niet aan de indruk kan onttrekken dat uw cliënte bewust gekozen heeft deze ongetwijfeld op een misverstand berustende kwestie te laten escaleren (uw cliënte heeft mijn mobiele telefoonnummer geregistreerd staan, maar mij nooit getracht te bellen over deze vordering), gun ik uw cliënte alsnog de kans escalatie te voorkomen en deze kwestie op een zorgvuldige, redelijke manier op te lossen. Ik stel daarom het volgende voor;
Uw cliënte stelt een - bij voorkeur door pintransacties gestaafd - transactieoverzicht samen van alle op mijn naam verhandelde bedragen ten aanzien van de firma MovieMAX te Huizen, waaruit blijkt dat het totaal daadwerkelijk een negatief saldo van €20,25 oplevert. In navolging hierop overhandigd uw cliënt tevens een exemplaar van de in uw dossier vermelde factuur.
Als uw cliënte bereid is aan deze redelijke bewijslast te voldoen, zal ik deze geste op mijn beurt voor het gemak beschouwen als formele 1e herinnering van uw cliënte aan mijn adres en in reactie hierop direct tot betaling van het bedrag van €20,25 overgaan.
Tot slot verzoek ik dringend het volgende van u en uw cliënte;
1. Schriftelijke bevestiging dat uw schrijven als nietig beschouwd mag worden en geen verdere acties zullen worden ondernomen.
2. Hierop toegevoegd de verklaring van uw cliënte, MovieMAX te Huizen, geen verdere vorderingen ten laste van mijn persoon te hebben staan.
3. Hierop toegevoegd de verklaring van u, Centraal Invorderings Bureau te Rotterdam, af te zien van voortzetting van dit dossier alsmede de verklaring niet voornemens te zijn mij als persoon negatief te registreren of reeds negatief geregistreerd te hebben, bij welke instantie dan ook.
Ik gun u en uw cliënte een periode van 10 werkdagen om reactie te geven op dit voorstel, in de wetenschap dat u enige tijd nodig heeft om deze wensen aan uw cliënte door te spelen en cliënte enige tijd nodig zal hebben een overzicht te creëren. Aangezien u in uw schrijven enkel voorziet in een periode waar binnen u mijn betaling verwacht, deel ik u mede dat ik in afwachting van de reactie van uw cliënt dit gehele dossier als opgeschort beschouw en hetzelfde van uw zijde verwacht. Bij uitblijving van een reactie binnen de gestelde termijn zal ik deze kwestie als afgedaan beschouwen.
In afwachting van uw spoedige reactie verblijf ik,
Op de vervaldatum van de eerste brief proberen ze je persoonlijk alsmede geautomatiseerd te bellen. De computerstem mag je meteen ophangen, en als je persoonlijk iemand aan de lijn krijgt adviseer ik ze mede te delen dat je telefonisch geen uitspraken doet. Doe dit ook niet, en ga ze niet bellen verder. Het werkt alleen maar in je nadeel.Geachte Heer/Mevrouw,
In reactie op uw schrijven van 11 oktober j.l. meld ik het volgende;
U reageert in uw schrijven in het geheel niet inhoudelijk op mijn brief van 6 oktober j.l..
In afwachting van een inhoudelijke reactie beschouw ik uw schrijven van 11 oktober j.l. - om verdere verstoring in de communicatie te voorkomen - als niet verzonden. De termijn die ik aan u gesteld heb in mijn brief van 6 oktober j.l. blijft van kracht.
Ik verzoek u tot slot dringend zorgvuldiger om te springen met deze kwestie en mijn (kostbare) tijd. Bij deze zeg ik u aan dat, mocht u niet aan dit verzoek (kunnen) voldoen, ik mij genoodzaakt zal achten met terugwerkende kracht tot verhaling van gederfde tijd en inkomsten over te gaan.
Alsnog in afwachting van uw spoedige, inhoudelijke reactie verblijf ik,
Re: Onterechte incasso na bijna 3 jaar MovieMax Krimpen a/d IJss
Met dank aan Basz. Deze heb ik zojuist verstuurd:
Geachte Heer/Mevrouw,
4 oktober 2010 ontving ik van u een schrijven. In dit schrijven rept u over een vordering van de firma MovieMAX te Huizen waarvan de betalingstermijn verlopen zou zijn.
Ik herken deze vordering in het geheel niet en wijs deze dan ook af, en wel om met name de volgende reden;
- Het bestaan van deze vordering is mij nimmer, noch mondeling, noch schriftelijk, noch
explicitiet, noch implicitiet medegedeeld door de firma MovieMAX. Ik heb nooit weet gehad van
deze vordering, noch had ik hier redelijkerwijs weet van kunnen hebben.
- Ik heb nog nooit iets gehuurd of geleend bij MovieMAX, Oostkade te Huizen.
Ook heb ik zojuist TrosRadar.nl ingelicht en een posting/oproep gedaan en heb geconstateerd dat er meerdere personen onterecht een incasso ontvangen hebben van uw client MovieMax Huizen en Krimpen a/d IJssel die exact overeenkomt met hetgeen ik ontvangen heb.
Tevens ben ik aan het onderzoeken of ik tegen deze praktijken aangifte kan doen.
Via twitter ben ik sinds vandaag op zoek gegaan naar lotgenoten en heb hier een hastag voor aangemaakt.
Ondanks dat ik mij niet aan de indruk kan onttrekken dat uw cliënte bewust gekozen heeft deze ongetwijfeld op een misverstand berustende kwestie te laten, gun ik uw cliënte alsnog de kans escalatie te voorkomen en deze kwestie op een zorgvuldige, redelijke manier op te lossen. Ik stel daarom het volgende voor;
Uw cliënte stelt een - bij voorkeur door pintransacties gestaafd - transactieoverzicht samen van alle op mijn naam verhandelde bedragen ten aanzien van de firma MovieMAX te Huizen, waaruit blijkt dat het totaal daadwerkelijk een negatief saldo van €4,50 oplevert.
In navolging hierop overhandigt uw cliënt tevens een exemplaar van de in uw dossier vermelde factuur.
Als uw cliënte bereid is aan deze redelijke bewijslast te voldoen, zal ik deze geste op mijn beurt voor het gemak beschouwen als formele 1e herinnering van uw cliënte aan mijn adres en in reactie hierop direct tot betaling van het bedrag van €4,50 overgaan.
Tot slot verzoek ik dringend het volgende van u en uw cliënte;
1. Schriftelijke bevestiging dat uw schrijven als nietig beschouwd mag worden en geen verdere acties zullen worden ondernomen.
2. Hierop toegevoegd de verklaring van uw cliënte, MovieMAX te Huizen, geen verdere vorderingen ten laste van mijn persoon te hebben staan.
3. Hierop toegevoegd de verklaring van u, Centraal Invorderings Bureau te Rotterdam, af te zien van voortzetting van dit dossier alsmede de verklaring niet voornemens te zijn mij als persoon negatief te registreren of reeds negatief geregistreerd te hebben, bij welke instantie dan ook.
4. Wilt u mij niet meer bellen over deze onterechte incasso op mijn privé telefoonnummer vanaf uw computer. Mocht dit nogmaals gebeuren dan verzeker ik u dat ik de nodige stappen zal ondernemen en ook hiervan aangifte doe.
Ik gun u en uw cliënte een periode van 10 werkdagen om reactie te geven op dit voorstel, in de wetenschap dat u enige tijd nodig heeft om deze wensen aan uw cliënte door te spelen en cliënte enige tijd nodig zal hebben een overzicht te creëren. Aangezien u in uw schrijven enkel voorziet in een periode waar binnen u mijn betaling verwacht, deel ik u mede dat ik in afwachting van de reactie van uw cliënt dit gehele dossier als opgeschort beschouw en hetzelfde van uw zijde verwacht. Bij uitblijving van een reactie binnen de gestelde termijn zal ik deze kwestie als afgedaan beschouwen.
In afwachting van uw spoedige reactie verblijf ik,
Geachte Heer/Mevrouw,
4 oktober 2010 ontving ik van u een schrijven. In dit schrijven rept u over een vordering van de firma MovieMAX te Huizen waarvan de betalingstermijn verlopen zou zijn.
Ik herken deze vordering in het geheel niet en wijs deze dan ook af, en wel om met name de volgende reden;
- Het bestaan van deze vordering is mij nimmer, noch mondeling, noch schriftelijk, noch
explicitiet, noch implicitiet medegedeeld door de firma MovieMAX. Ik heb nooit weet gehad van
deze vordering, noch had ik hier redelijkerwijs weet van kunnen hebben.
- Ik heb nog nooit iets gehuurd of geleend bij MovieMAX, Oostkade te Huizen.
Ook heb ik zojuist TrosRadar.nl ingelicht en een posting/oproep gedaan en heb geconstateerd dat er meerdere personen onterecht een incasso ontvangen hebben van uw client MovieMax Huizen en Krimpen a/d IJssel die exact overeenkomt met hetgeen ik ontvangen heb.
Tevens ben ik aan het onderzoeken of ik tegen deze praktijken aangifte kan doen.
Via twitter ben ik sinds vandaag op zoek gegaan naar lotgenoten en heb hier een hastag voor aangemaakt.
Ondanks dat ik mij niet aan de indruk kan onttrekken dat uw cliënte bewust gekozen heeft deze ongetwijfeld op een misverstand berustende kwestie te laten, gun ik uw cliënte alsnog de kans escalatie te voorkomen en deze kwestie op een zorgvuldige, redelijke manier op te lossen. Ik stel daarom het volgende voor;
Uw cliënte stelt een - bij voorkeur door pintransacties gestaafd - transactieoverzicht samen van alle op mijn naam verhandelde bedragen ten aanzien van de firma MovieMAX te Huizen, waaruit blijkt dat het totaal daadwerkelijk een negatief saldo van €4,50 oplevert.
In navolging hierop overhandigt uw cliënt tevens een exemplaar van de in uw dossier vermelde factuur.
Als uw cliënte bereid is aan deze redelijke bewijslast te voldoen, zal ik deze geste op mijn beurt voor het gemak beschouwen als formele 1e herinnering van uw cliënte aan mijn adres en in reactie hierop direct tot betaling van het bedrag van €4,50 overgaan.
Tot slot verzoek ik dringend het volgende van u en uw cliënte;
1. Schriftelijke bevestiging dat uw schrijven als nietig beschouwd mag worden en geen verdere acties zullen worden ondernomen.
2. Hierop toegevoegd de verklaring van uw cliënte, MovieMAX te Huizen, geen verdere vorderingen ten laste van mijn persoon te hebben staan.
3. Hierop toegevoegd de verklaring van u, Centraal Invorderings Bureau te Rotterdam, af te zien van voortzetting van dit dossier alsmede de verklaring niet voornemens te zijn mij als persoon negatief te registreren of reeds negatief geregistreerd te hebben, bij welke instantie dan ook.
4. Wilt u mij niet meer bellen over deze onterechte incasso op mijn privé telefoonnummer vanaf uw computer. Mocht dit nogmaals gebeuren dan verzeker ik u dat ik de nodige stappen zal ondernemen en ook hiervan aangifte doe.
Ik gun u en uw cliënte een periode van 10 werkdagen om reactie te geven op dit voorstel, in de wetenschap dat u enige tijd nodig heeft om deze wensen aan uw cliënte door te spelen en cliënte enige tijd nodig zal hebben een overzicht te creëren. Aangezien u in uw schrijven enkel voorziet in een periode waar binnen u mijn betaling verwacht, deel ik u mede dat ik in afwachting van de reactie van uw cliënt dit gehele dossier als opgeschort beschouw en hetzelfde van uw zijde verwacht. Bij uitblijving van een reactie binnen de gestelde termijn zal ik deze kwestie als afgedaan beschouwen.
In afwachting van uw spoedige reactie verblijf ik,
Re: Onterechte incasso na bijna 3 jaar MovieMax Krimpen a/d IJss
Print deel 2 ook maar alvast, want dit bedrijf draait voor 99% op een automatisch proces.
Meer informatie over het bedrijf en de eigenaars vind je hier: http://www.ondernemenjuistnu.nl/2010/08 ... %E2%80%99/
Meer informatie over het bedrijf en de eigenaars vind je hier: http://www.ondernemenjuistnu.nl/2010/08 ... %E2%80%99/
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 18 okt 2010 10:46
Re: Onterechte incasso na bijna 3 jaar MovieMax Krimpen a/d IJss
goede morgen,
ook ik heb 2 weken geleden een brief ontvangen van CIB - moviemax Huizen.
de dag erop gereageerd met de volgende e-mail:
Goede morgen,
Ik heb gisteren een brief van u mogen ontvangen over een niet betaalde rekening aan MovieMAX.
Het gaat hier om dossier nummer 7027504.
Graag zou ik de ondergelegen nota van u willen ontvangen welke ik naar mijn mening nooit heb mogen ontvangen van MovieMAX.
Sterker nog, ik wist niet eens dat in überhaupt nog lid ben bij MovieMAX.
Ik verneem graag uw reactie.
Met vriendelijke groet,
hier vervolgens 2 weken niks meer over gehoord. tot ik gebeld werd.
in dat gesprek heb ik het verzoek gedaan alsnog te reageren op mijn bezwaar.
hierop kreeg ik deze week pas een brief dd. 8 okt. met algemene regels.
Vanmiddag stuur ik de brief van hierboven ook nog maar een keer om het juridisch ook vast te leggen.
vind de hele situatie hoogst merkwaardig.
wordt dus nog vervolgd....
gr.
ook ik heb 2 weken geleden een brief ontvangen van CIB - moviemax Huizen.
de dag erop gereageerd met de volgende e-mail:
Goede morgen,
Ik heb gisteren een brief van u mogen ontvangen over een niet betaalde rekening aan MovieMAX.
Het gaat hier om dossier nummer 7027504.
Graag zou ik de ondergelegen nota van u willen ontvangen welke ik naar mijn mening nooit heb mogen ontvangen van MovieMAX.
Sterker nog, ik wist niet eens dat in überhaupt nog lid ben bij MovieMAX.
Ik verneem graag uw reactie.
Met vriendelijke groet,
hier vervolgens 2 weken niks meer over gehoord. tot ik gebeld werd.
in dat gesprek heb ik het verzoek gedaan alsnog te reageren op mijn bezwaar.
hierop kreeg ik deze week pas een brief dd. 8 okt. met algemene regels.
Vanmiddag stuur ik de brief van hierboven ook nog maar een keer om het juridisch ook vast te leggen.
vind de hele situatie hoogst merkwaardig.
wordt dus nog vervolgd....
gr.
Re: Onterechte incasso na bijna 3 jaar MovieMax Krimpen a/d IJss
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 1&start=60
lees daar ook even ...
ik heb ook gereageerd over hoe wij als videotheek houders vaak zo door incassoburos voorgelogen worden en eigenlijk er vaak niks aan kunnen doen hoe die malafide incassoburo;s werken !
ik begrijp natuurlijk wel dat t van de gekke is dat je 3-4-5 jaar na dato ergens nog voor aangeslagen word.. en zeker als er geen bewijzen endergelijke zijn !
lees daar ook even ...
ik heb ook gereageerd over hoe wij als videotheek houders vaak zo door incassoburos voorgelogen worden en eigenlijk er vaak niks aan kunnen doen hoe die malafide incassoburo;s werken !
ik begrijp natuurlijk wel dat t van de gekke is dat je 3-4-5 jaar na dato ergens nog voor aangeslagen word.. en zeker als er geen bewijzen endergelijke zijn !
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 18 okt 2010 10:46
Re: Onterechte incasso na bijna 3 jaar MovieMax Krimpen a/d IJss
na mijn laatste melding op dit forum helemaal niks meer gehoord van mijn "vrienden" van Movie Max en CIB.
krijg ik tot mijn verbazing gister weer een brief binnen met een verval datum van 17 november dat ik nog 5 dagen de kans krijg over te gaan tot betaling want anders....
wederom dus weer geen inhoudelijk antwoord op mijn bezwaarschrift.
dus maar weer een brief terug sturen....
iemand nog een idee om de boel DAAR de angst te laten krijgen?
of nog 1 maal vriendelijk blijven en nogmaals het verzoek tot reactie op mijn eerder verstuurde brief?
wordt weer vervolgd...
krijg ik tot mijn verbazing gister weer een brief binnen met een verval datum van 17 november dat ik nog 5 dagen de kans krijg over te gaan tot betaling want anders....
wederom dus weer geen inhoudelijk antwoord op mijn bezwaarschrift.
dus maar weer een brief terug sturen....
iemand nog een idee om de boel DAAR de angst te laten krijgen?
of nog 1 maal vriendelijk blijven en nogmaals het verzoek tot reactie op mijn eerder verstuurde brief?
wordt weer vervolgd...
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Onterechte incasso na bijna 3 jaar MovieMax Krimpen a/d IJss
Je kan ze een tegenrekening sturen.wesleybeuker schreef: iemand nog een idee om de boel DAAR de angst te laten krijgen?
of nog 1 maal vriendelijk blijven en nogmaals het verzoek tot reactie op mijn eerder verstuurde brief..
- onderzoekskosten (kijken in je bankpapieren etc.)
- Internet toeslag (je hebt o.a. hier gezocht)
- Advieskosten (je hebt hier om advies gevraagd )
- Je eigen tijd (hoeveel tijd heeft dit je gekost)
Zeker omdat men dus weigert inhoudelijk in te gaan op je vraag - die niet meer dan redelijk is - zou je dit op deze manier kunnen doen.
Stuur de rekening zowel naar deze incassocowboys als naar moviemax hoofdkantoor.
Geef aan dat je ze al eerder hebt aangeschreven, en dat je bij gebrek aan antwoord genoodzaakt bent deze kosten in rekening te brengen - te betalen binnen 14 dagen.
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Onterechte incasso na bijna 3 jaar MovieMax Krimpen a/d IJss
Berichtje uit de krant:
Moviemax heeft faillisement aangevraagd:
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... tml?p=25,2
Mischien dat ze daarom zo aan het jagen zijn?
Moviemax heeft faillisement aangevraagd:
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... tml?p=25,2
Mischien dat ze daarom zo aan het jagen zijn?
Re: Onterechte incasso na bijna 3 jaar MovieMax Krimpen a/d IJss
Correct me if I'm wrong, maar als een toko failliet is neemt de curator toch de vorderingen over. Je zou dan op zijn minst zeggen dat iemand een brief van de curator kan verwachten over een openstaande vordering. Het is misschien vroeg dag om dit te zeggen aangezien het faillissement van begin deze maand dateert, maar vreemd is het wel.