Hoe kom ik van het zwarteschaap Tele2 af???
Geplaatst: 04 nov 2009 23:07
Sinds enkele jaren ben ik tele2 gebruiker, daarvoor Zonnnet.
Vorig jaar april overgestapt op Tele2 compleet bellen/internetten/digitale televisie.
In het begin liep dit best aardig.
sinds 10 oktober problemen. 7 dagen een klapperende verbinding gehad. modem resetten zich om de 5 minuten.
Veel met de Klantenservice gebeld, drama. Beloofd dat er teug gebeld zou worden
Terug gebeld worden door de klantenservice met de medeling dat het probleem volgens hun is opgelost. Terwijl de storing nog steeds aktief was.
Dit niet 1 keer maar in mij geval 2x binnen 24 uur.
Afspraken niet nakomen. etc..
Geeft veel stress
heeft me ongveer 10 telefoontjes gekost om mijn probleem geanalyseerd te krijgen. daarna nog is 3 om een nieuw modem te krijgen. Toen nog eens een stuk of 3 telefoongesprekken om een monteur van Tele2 bij mijn thuis te krijgen. Omdat het niet aan het modem bleek te liggen. Tele2 monteur kon ook niks vinden. Monteur vertelde dat er nu een KPN monteur naar moest gaan kijken. Hij zou dit doorgeven.
Vervolgens wordt je dezelfde avond nog gebeld door Tele2 met de vraag of de storing is opgelost.
Persoon in kwestie is niet op de hoogte van de lopende problemen of dat er een monteur is geweest etc..
Wil vervolgens dat je nog even het isra punt open maakt om nog wat testjes te doen. Waar was die monterur dan voor gekomen is mijn vraag dan?
Maar goed hier was ik het niet mee eens.
Laten escaleren naar afd hoofd regel zou binnen 24 uur terug gebeld worden.
dat werd dus 2 dagen later door iemand van de technischedienst 2e lijns die was aangestuurd door Hoofd regel . Ja wel er werd een KPN monteur besteld.
Deze KPN monteur is vandaag 27 oktober2009 bij mij langs geweest.
Heeft opnieuw mijn isra punt nageken en de kabel opnieuw gestript. Dit is imiddels de 3e keer.
1e keer door mij omdat dat van Tele2 een voorwaarden was voor ze een monteur zouden sturen. 2e keer door de (Imtech) monteur. En vandaag dan ook nog even door KPN.
Dus bij mijn thuis zit het probleem toch echt niet meer.
Nadat ik een speedtest heb uitgevoerd. Deze kwam niet hoger dan 6.8Mbps
KPN monteur heeft nog wat aanpassingen gedaan op mijn lijn in de wijkcentrale.
Maar dit leverde wel iets meer snelheid op maar niet meer dan 8.7Mbps.
Monteur KPN gaf aan dat dit het maxmimale snelheid is die hij voor mij kont bereiken. En maar bij Tele2 moest vragen om wat te doen aan mijn prijs van mijn abonnement omdat een hogere snelheid niet realiseerbaar is.
Tele2 weer gebeld.
Volgens Tele2 was dit het hoogst haalbare.
Ik woon blijkt nu 3.1 km van de telefooncentrale dus sneller dan 12 Mbps kan het niet worden blijkt.
Er staat inderdaad op hun site tot 20 mbps maar dan verwacht je geen 50% daarvan te gaan halen.
Tijdens mijn gesprekken met tele2 medewerkers bleek er een interne regel te bestaan, kan er niks van terug vinden in de algemenevoorwaarden, dat ze maar 6 Mbps hoeven te leveren dan zou volgens interne normen genoeg zijn.
Ik vind tot 20 Mbps of 50% daarvan toch niet hetzelfde. Dan kunnen ze ook wel op hun website setten tot 500 want alles daaronder is goed?!
Daarbij komt dat je voor je het product aanvraagt een postcode check moet uitvoeren. Dus dan mag je er toch vanuit gaan dat ze het dan ook kunnen leveren. Maar nee, deze check kijkt puur of het product beschikbaar is. Naar mijn mening zou het moeten checken hoever je van de centrale af woont en of de gewenste snelheid haalbaar is of hoever het er dan van afwijkt.
Maar ja dat zou natuurlijk marketing technische niet handig zijn voor Tele2, dus daarom doen ze dat niet vermoed ik.
Ook erg jammer dat er ruim 20 telefoongesprekken voor nodig waren om te horen te krijgen dat je verbinding niet sneller kan om technische redenen. Terwijl ze het al bij 1 van de eerste gesprekken dat konden aangeven.
In het begin is mij al gelijk toegezegd dat ik mijn maand abonnement deze maand niet hoeften te betalen.
Maar hoe dit dan geregeld wordt hoor je vervolgens niks meer over.
Dus heb hun rekening nummer laten blokkeren zodat er geen afschrijvingen meer gedaan kunnen worden. En heb dus het maandabonnement van deze maand nog niet betaald. Want als ik het eerst ga betalen en het dan weer moet terug zien te krijgen, nou daar heb ik geen vertrouwen meer in.
Maar goed ik wil nu van ze af
En probeer mijn contract te laten ontbinden omdat ik vind dat ze een wanprestatie hebben geleverd.
En ik geen vertrouwen heb meer in Tele2. En niet vind dat ik mij als klant zo hoef te laten behandelen.
Heb nu aangestuurd op een schikking , contract af kopen, maar zelfs dat kost erg veel moeite.
Wordt beloofd terug te bellen.
Of er wordt beweerd dat ze gebeld hebben, terwijl ik geen gemiste oproepen of voicemail berichten heb ontvangen. Ze hebben zelfs mijn mobiel, maar reageren ho maar.
Maar goed wie weet een manier om mijn contract te laten ontbinden?
Heb enkel een postbus in Groningen van ze.
Kan ik daar ook mijn ontbindingsverzoek naar toe sturen?
Of waar ik voorbeeld brieven kan vinden?
Iemand tips ik wil van het zwarteschaap af
Vorig jaar april overgestapt op Tele2 compleet bellen/internetten/digitale televisie.
In het begin liep dit best aardig.
sinds 10 oktober problemen. 7 dagen een klapperende verbinding gehad. modem resetten zich om de 5 minuten.
Veel met de Klantenservice gebeld, drama. Beloofd dat er teug gebeld zou worden
Terug gebeld worden door de klantenservice met de medeling dat het probleem volgens hun is opgelost. Terwijl de storing nog steeds aktief was.
Dit niet 1 keer maar in mij geval 2x binnen 24 uur.
Afspraken niet nakomen. etc..
Geeft veel stress
heeft me ongveer 10 telefoontjes gekost om mijn probleem geanalyseerd te krijgen. daarna nog is 3 om een nieuw modem te krijgen. Toen nog eens een stuk of 3 telefoongesprekken om een monteur van Tele2 bij mijn thuis te krijgen. Omdat het niet aan het modem bleek te liggen. Tele2 monteur kon ook niks vinden. Monteur vertelde dat er nu een KPN monteur naar moest gaan kijken. Hij zou dit doorgeven.
Vervolgens wordt je dezelfde avond nog gebeld door Tele2 met de vraag of de storing is opgelost.
Persoon in kwestie is niet op de hoogte van de lopende problemen of dat er een monteur is geweest etc..
Wil vervolgens dat je nog even het isra punt open maakt om nog wat testjes te doen. Waar was die monterur dan voor gekomen is mijn vraag dan?
Maar goed hier was ik het niet mee eens.
Laten escaleren naar afd hoofd regel zou binnen 24 uur terug gebeld worden.
dat werd dus 2 dagen later door iemand van de technischedienst 2e lijns die was aangestuurd door Hoofd regel . Ja wel er werd een KPN monteur besteld.
Deze KPN monteur is vandaag 27 oktober2009 bij mij langs geweest.
Heeft opnieuw mijn isra punt nageken en de kabel opnieuw gestript. Dit is imiddels de 3e keer.
1e keer door mij omdat dat van Tele2 een voorwaarden was voor ze een monteur zouden sturen. 2e keer door de (Imtech) monteur. En vandaag dan ook nog even door KPN.
Dus bij mijn thuis zit het probleem toch echt niet meer.
Nadat ik een speedtest heb uitgevoerd. Deze kwam niet hoger dan 6.8Mbps
KPN monteur heeft nog wat aanpassingen gedaan op mijn lijn in de wijkcentrale.
Maar dit leverde wel iets meer snelheid op maar niet meer dan 8.7Mbps.
Monteur KPN gaf aan dat dit het maxmimale snelheid is die hij voor mij kont bereiken. En maar bij Tele2 moest vragen om wat te doen aan mijn prijs van mijn abonnement omdat een hogere snelheid niet realiseerbaar is.
Tele2 weer gebeld.
Volgens Tele2 was dit het hoogst haalbare.
Ik woon blijkt nu 3.1 km van de telefooncentrale dus sneller dan 12 Mbps kan het niet worden blijkt.
Er staat inderdaad op hun site tot 20 mbps maar dan verwacht je geen 50% daarvan te gaan halen.
Tijdens mijn gesprekken met tele2 medewerkers bleek er een interne regel te bestaan, kan er niks van terug vinden in de algemenevoorwaarden, dat ze maar 6 Mbps hoeven te leveren dan zou volgens interne normen genoeg zijn.
Ik vind tot 20 Mbps of 50% daarvan toch niet hetzelfde. Dan kunnen ze ook wel op hun website setten tot 500 want alles daaronder is goed?!
Daarbij komt dat je voor je het product aanvraagt een postcode check moet uitvoeren. Dus dan mag je er toch vanuit gaan dat ze het dan ook kunnen leveren. Maar nee, deze check kijkt puur of het product beschikbaar is. Naar mijn mening zou het moeten checken hoever je van de centrale af woont en of de gewenste snelheid haalbaar is of hoever het er dan van afwijkt.
Maar ja dat zou natuurlijk marketing technische niet handig zijn voor Tele2, dus daarom doen ze dat niet vermoed ik.
Ook erg jammer dat er ruim 20 telefoongesprekken voor nodig waren om te horen te krijgen dat je verbinding niet sneller kan om technische redenen. Terwijl ze het al bij 1 van de eerste gesprekken dat konden aangeven.
In het begin is mij al gelijk toegezegd dat ik mijn maand abonnement deze maand niet hoeften te betalen.
Maar hoe dit dan geregeld wordt hoor je vervolgens niks meer over.
Dus heb hun rekening nummer laten blokkeren zodat er geen afschrijvingen meer gedaan kunnen worden. En heb dus het maandabonnement van deze maand nog niet betaald. Want als ik het eerst ga betalen en het dan weer moet terug zien te krijgen, nou daar heb ik geen vertrouwen meer in.
Maar goed ik wil nu van ze af
En probeer mijn contract te laten ontbinden omdat ik vind dat ze een wanprestatie hebben geleverd.
En ik geen vertrouwen heb meer in Tele2. En niet vind dat ik mij als klant zo hoef te laten behandelen.
Heb nu aangestuurd op een schikking , contract af kopen, maar zelfs dat kost erg veel moeite.
Wordt beloofd terug te bellen.
Of er wordt beweerd dat ze gebeld hebben, terwijl ik geen gemiste oproepen of voicemail berichten heb ontvangen. Ze hebben zelfs mijn mobiel, maar reageren ho maar.
Maar goed wie weet een manier om mijn contract te laten ontbinden?
Heb enkel een postbus in Groningen van ze.
Kan ik daar ook mijn ontbindingsverzoek naar toe sturen?
Of waar ik voorbeeld brieven kan vinden?
Iemand tips ik wil van het zwarteschaap af