Pagina 1 van 1

Energie Direct

Geplaatst: 06 nov 2009 10:43
door dilana-h
Hier nog een 'sukkel'..

Eergisterenavond kwamen er 2 mensen van Energie Direct bij mij aan de deur. (Een klein uurtje later nog een.. ) Een daarvan had ik afgelopen zomer al gezien toen ik midden in de verbouwing zat. Heb toen gezegd dat ik me er nog wel eens in ging verdiepen. Nu was ze dus terug en zei tegen mij: ik heb je toch beloofd dat ik terug zou komen? :( Of ze even binnen mochten komen. Ze overviellen me nog all... kwam net thuis van mijn werk, jas nog aan.. maar goed kom binnen. Ze begon meteen met: hoeveel betaal je nu per maand? ik zei: dit bedrag klopt niet, ik woon hier nog maar net dus het moet nog bijgesteld worden.. maar goed, toch genoemd, zij meteen haar rekenmachine erbij pakken en zegt dan kun je dit besparen. Hartstikke mooi, maar heb ik je niet net gezegd dat het bedrag niet klopt nu en na de afrekening nog bijgesteld wordt?
Of ik even mn gegevens in wilde vullen. Ik zei nee, ik ben niet iemand die zomaar mn gegevens wil invullen. Ik ga mezelf eerst wel eens inlezen. Ja, maar mevrouw ik kom speciaal terug voor u zoals we hebben afgesproken. (huh?)
Ik nogmaals: heeft u een folder dan zal ik me inlezen. Nee, ik ben de folder zegt ze. Uiteindelijk na veel mooie verhalen, trapte ik er in.. omdat ze zei: als u uw gegevens invult, en u logt niet in.. hebben wij niks aan u gegevens! Dus u heeft 8 dagen tijd om te bedenken wat u wilt. Nou vooruit dan maar, omdat ik net als veel anderen natuurlijk het geld goed kan gebruiken. Papieren ingevuld.. kreeg een handdruk: Welkom bij Energie Direct, mevrouw. (HUHHH??)
Het voelde helemaal niet goed en ben meteen informatie gaan zoeken op internet.

Heb nu inmiddels een mail gestuurd naar de klantenservice en een brief met annulering van deze overeenkomst. Zonder te wachten op de bevestigingsbrief die ik als het goed is nog krijg, maar ja dat is ook maar afwachten...

Ik ga voor de zekerheid ook nog maar een aangetekende brief versturen en kopieen maken. Het is echt ongelooflijk... zo ga je toch niet met mensen om?

Nu hopen dat alles goed komt. Ik wil zeker niet in zee met zo'n manipulerend bedrijf, hoeveel goedkoper (?) het dan ook zou zijn.

Re: Energie Direct

Geplaatst: 06 nov 2009 15:11
door nlhyau
Ik ken dit verhaal inderdaad. Mijn brief is vandaag aangekomen...dus we hopen op het beste....
jij ook succes!

Re: Energie Direct

Geplaatst: 12 nov 2009 15:13
door tanja82
Ook ik ben erin getrapt...

Op de Jonge gezinnen beurs een mooi verhaal aangehoord van een gladde verkoper. Ik kon mijn gegevens invullen, waarna zij mij een overzicht zouden sturen van wat ik kon besparen in vergelijking met mijn huidige energieleverancier. Nou goed dan, daar was ik wel benieuwd naar. Ik wilde mijn rekeningnummer nog niet opgeven, maar de gladderik zei dat ze dat nodig hadden, omdat mijn huidige levernacier anders geen gegevens zou leveren.
Hij heeft me nog laten lezen dat ik tekende voor het opvragen van mijn gegevens.
Tot mijn verbazing kreeg ik een paar dagen later een mail: welkom als klant?????

Bij de klantenservice wordt je afgebekt, ze kunnen je niks bevestigen, dan moet je inloggen op de persoonlijke pagina. Maar daarvan lees ik hier en op andere pagina's dat je dan juist 'bevestigt' dat je klant bent... Ik snap het dus niet meer, zou nu wel geannuleerd zijn... Ik stuur er nog maar een brief achteraan denk ik.

Zijn er geen mogleijkheden om zulke praktijken aan te pakken??? Kan radar daar nu niet iets tegen doen??

Re: Energie Direct

Geplaatst: 13 nov 2009 15:50
door Ploegd
Ook wij werden verrast, na een telefonische overval. Mijn vrouw gaf aan: stuur maar informatie over prijzen e.d. De dame aan de telefoon raffelde allerlei tarieven op, zodat er geen touw aan vast was te knopen. Twee dagen later een mail: welkom bij energie direct. Ik dacht daar heb je de poppen aan het dansen. In mail stond dat we binnen 3 dagen een "inlogmail" zouden krijgen. Wachten. Na vier dagen: een "inlogmail" waarin we hartelijk welkom werden geheten als nieuwe klant (???) Ik gebeld: wat is dit voor kul. Ja meneer, u krijgt nog een brief waarin informatie staat en dan kunt ook zeggen of u klant wilt blijven of ervan af wilt. Gisteren (3 dagen na de "inlogmail") die brief ontvangen met weer een hartelijk welkom. Maar geen woord daarin over hoe je moet handelen als je toch niet wilt ingaan op het aanbod. Wel een telefoonnummer onder het kopje "opstapservice". Ik heb dat nummer gebeld en heb mijn beklag gedaan over het optreden van ED. Uiteindelijk heeft de persoon die mij te woord stond mijn gegevens verwijderd en mijn 'klantstatus' geannuleerd. Een bevestiging daarvan zou ik over een paar dagen om mijn 'persoonlijke site' kunnen vinden.
Zekerheidshalve heb ik de persoon naar zijn naam gevraagd en het tijdstip en de datum van het telefoongesprek genoteerd.
Als (inmiddels niet meer) argeloze burger word je op deze wijze agressief benaderd en voordat je het weet zit je aan een contract vast. Het vileine zit hem erin dat je, als je geen actie onderneemt na zo'n telefonische acquisitie, gewoon gebonden bent aan een contract.
:x