LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] kachel plaatsen
-
kachel plaatsen
ik heb belangstelling voor een houtkachel, nu wil het bedrijf de kachel plaatsen en alles leveren. het bedrijf is nergens bij aangesloten, ik kan achteraf betalen. waar moet ik op letten om met dit bedrijf in zee te gaan?
Re: kachel plaatsen
Ik zou er vooral opletten dat de kachel geleverd wordt.
Ik wil ook een houtkachel laten plaatsen. Gezien ik recent tienduizenden verlies heb geleden door aannemer én adviseur én makelaar en slecht advies ver. eigen huis en door mijn vertrouwen in hen te weinig op papier had staan raad ik je absoluut aan: doe niks zonder dat vóóraf duidelijk op papier staat wat ze bieden, de prijzen, tijden en zoek zelf een kachel uit! U en hij/zij moeten ondertekenen. Willen ze dat niet: ga naar een ander. En: houtkachel moet je echt door een vakman laten doen! Succes!
Waar je op moet letten, google het bedrijf!
Voordeel is al dat je achteraf kan betalen, dus ze hebben hart voor de zaak!
Ga zelf op onderzoek uit naar wat een houtkachel daadwerkelijk inhoud, wat jou verwachtingen zijn van een houtkachel! Wat hout kost, wat het jou op brengt om op hout te gaan stoken!
Ook kan je kijken, heb je al een rook kanaal, is deze geschikt voor een houtkachel, wat voor eisen stelt mijn verzekering? Wat kost het vegen van de schoorsteen, wat voor schoorsteen heb je?
Een houtkachel kan iedereen plaatsen, met een beetje verstand!
Ik ben een vrouw en blij met mijn houtkachel, zelf aan gesloten, de kachel gevonden op marktplaats!
Kosten kachel, € 125,00, kosten aansluiting € 14.90, kachelkit € 15.90.
Tegels voor op de vloer, hornbach, kosten € 18.00.
Besparing op gas, ruim € 300,00 na het eerste jaar! warmte heerlijk!
Dus aan jou de keus!
Voordeel is al dat je achteraf kan betalen, dus ze hebben hart voor de zaak!
Ga zelf op onderzoek uit naar wat een houtkachel daadwerkelijk inhoud, wat jou verwachtingen zijn van een houtkachel! Wat hout kost, wat het jou op brengt om op hout te gaan stoken!
Ook kan je kijken, heb je al een rook kanaal, is deze geschikt voor een houtkachel, wat voor eisen stelt mijn verzekering? Wat kost het vegen van de schoorsteen, wat voor schoorsteen heb je?
Een houtkachel kan iedereen plaatsen, met een beetje verstand!
Ik ben een vrouw en blij met mijn houtkachel, zelf aan gesloten, de kachel gevonden op marktplaats!
Kosten kachel, € 125,00, kosten aansluiting € 14.90, kachelkit € 15.90.
Tegels voor op de vloer, hornbach, kosten € 18.00.
Besparing op gas, ruim € 300,00 na het eerste jaar! warmte heerlijk!
Dus aan jou de keus!
Een kachel is inderdaad eenvoudig zelf te plaatsen maar natuurlijk moet je niet zomaar iets doen en is het de vraag hoe de situatie nu is in je huis.
Is er bv al een rookkanaal aanwezig of moet er nog een rookkanaal gemaakt worden?
Ik heb gemetselde kanalen vanaf de vloer tot aan de bovenkant van de schoorsteen, de kachels die ik heb worden dus enkel met een stukje kachelpijp in het kanaal gestoken.
Een rookkanaal van een buis van beneden naar boven vind ik wel beter, de trek is beter en het vegen van het kanaal gaat makkelijker omdat je er met een borstel in kunt, zelfs van onderuit.
Mijn kanalen moeten met kettingen geveegd worden en omdat ik een leien dak heb is dat ook vervelend, ik veeg de kanalen dus chemisch met een blok wat je moet opstoken.
Een certificaat zit erbij en deze manier van vegen is door mijn verzekeringsmaatschappij in orde bevonden.
Groeten,
Roelant.
Is er bv al een rookkanaal aanwezig of moet er nog een rookkanaal gemaakt worden?
Ik heb gemetselde kanalen vanaf de vloer tot aan de bovenkant van de schoorsteen, de kachels die ik heb worden dus enkel met een stukje kachelpijp in het kanaal gestoken.
Een rookkanaal van een buis van beneden naar boven vind ik wel beter, de trek is beter en het vegen van het kanaal gaat makkelijker omdat je er met een borstel in kunt, zelfs van onderuit.
Mijn kanalen moeten met kettingen geveegd worden en omdat ik een leien dak heb is dat ook vervelend, ik veeg de kanalen dus chemisch met een blok wat je moet opstoken.
Een certificaat zit erbij en deze manier van vegen is door mijn verzekeringsmaatschappij in orde bevonden.
Groeten,
Roelant.
Lees vooral goed de offerte, die je ontvangt van het desbetreffende bedrijf.
Er zijn bedrijven, waarbij er met kleine letters ergens onderaan staat exclusief meerwerk en dan hang je. Maar er zijn ook bedrijven waarbij gewoon eerlijk de prijzen vermeld staan, die je ook achteraf moet betalen, dus waarvoor je tekent. Wanneer het niet goed geinstalleerd word, dan betaal je gewoon totdat het klaar is gemaakt. En bij de kachelleverancier zelf heb je ook gewoon garantie.
Er zijn bedrijven, waarbij er met kleine letters ergens onderaan staat exclusief meerwerk en dan hang je. Maar er zijn ook bedrijven waarbij gewoon eerlijk de prijzen vermeld staan, die je ook achteraf moet betalen, dus waarvoor je tekent. Wanneer het niet goed geinstalleerd word, dan betaal je gewoon totdat het klaar is gemaakt. En bij de kachelleverancier zelf heb je ook gewoon garantie.