Pagina 1 van 1

UPC on demand al 7 maanden aan het stoeien

Geplaatst: 07 nov 2009 15:27
door xxl_liberty
Ik ben al 7 maanden aan het stoeien met UPC. Wij kunnen met enige regelmaat geen ondemand functie gebruiken. Het IP adres springt er elke keer uit. De service UPC is waardeloos nul komma nul nadda bout. Ook webcare in de vorm van ene Erik Wikken is een aanfluiting.
Van de week zou ik een sms ontvangen maar ook niet ontvangen.
Weet iemand waar ik echt terecht kan bij deze helaas monopoly onderneming.

bvd

Erik

Re: UPC on demand al 7 maanden aan het stoeien

Geplaatst: 07 nov 2009 15:47
door The Sandman
@TS,

vervang je kabels eens voor gegoten kabels (dus vast in de koppen), bij voorkeur goldplated.

De meeste problemen die ik meemaak hebben met een slechte kabel te maken.

Wat geeft de ontvangskwaliteit aan als jullie on demand niet kunnen gebruiken?

Re: UPC on demand al 7 maanden aan het stoeien

Geplaatst: 07 nov 2009 21:49
door xxl_liberty
Jij geeft een echt UPC antwoord
Ja alle draden zijn vervangen en nix mis mee
Het signaal komt te sterk binnen waar UPC natuurlijk niets aan kan doen.

Re: UPC on demand al 7 maanden aan het stoeien

Geplaatst: 11 nov 2009 11:19
door handelaar
Ben het volledig eens met The Sandman. Veel problemen met digitale tv van upc zijn te voorkomen met bedrading van goede kwaliteit. Daar moet je echt even in investeren. Dat heb ik gedaan met als resultaat een perfect resultaat.

Re: UPC on demand al 7 maanden aan het stoeien

Geplaatst: 16 nov 2009 10:44
door renegade66
hoe weet je dat het signaal te sterk binnenkomt? heb je dit van een monteur? als dit zo is had hij een extra splitter tussen de aansluiting kunnen zetten, let wel, dit is een noodmaatregel. wil het signaal oversturen dan moet je toch echt wel boven de 80db zitten.

is het signaal echt te sterk dan kan upc wel degelijk het signaal aanpassen door je op een andere plek in de ev te zetten waardoor er meer demping komt.

is er al een nieuwe aop geplaatst? is er al een retourgeschikte wcd geplaatst?

verder het verhaal over goldplated en gegoten is onzin, als je de zogenaamde monsterkabels bedoeld,dat is gewoon troep, er zitten filters in die kabels die het digitaal signaal om zeep helpen. gewoon een goede coax12 met goede connectoren halen bij handyman o.i.d. dan heb je kwaliteit genoeg, en heb je geen problemen meer. mits alles goed is bevestigd. gegoten stekkers zijn niet altijd goed, geven veel problemen, je kunt beter zelf stekkers er op zetten, wel goed kijken en weten wat je doet.

ik heb heel vaak meegemaakt dat mensen zelf gaan lopen prutsen om het zo goed mogelijk te krijgen, maar er komt toch echt meer bij kijken dan men denkt. ben zelf tien jaar storingsmonteur geweest bij upc en ziggo.

Re: UPC on demand al 7 maanden aan het stoeien

Geplaatst: 16 nov 2009 10:59
door handelaar
Ik gebruik coax-kabel van Hirschmann met de pluggen reeds gemonteerd aan de kabel. Niets geen gepruts. Kost wel wat maar zie dat maar als een verantwoorde investering.

Re: UPC on demand al 7 maanden aan het stoeien

Geplaatst: 16 nov 2009 11:05
door renegade66
klopt helemaal, hirschmann is een van de betere kables. zijn weinig problemen mee.

Re: UPC on demand al 7 maanden aan het stoeien

Geplaatst: 21 nov 2009 11:53
door mindless_c
Let er trouwens ook op dat ookal heb je de allerbeste en duurste kabel gekocht die er is, er geen goedkope stekkkertjes aan te zetten. Het liefst gegoten of anders metalen stekkers (iig niet die met dat plastic kapje).
Veel mensen hebben storend signalen via de ether (lucht). Wanneer de koperen kern dan bloot staat aan deze straling (ookal is het maar een heel klein stukje) werkt dit meteen als een antenne en zal deze ook het onbekende signaal naar je tv sturen. Dit lijd tot storing op verschillende zenders en kwaliteits verlies van digitale tv