Pagina 1 van 1
Woningbouw veeeels te laat met overzicht servicekosten
Geplaatst: 11 nov 2009 23:57
door kworgel
Ik (en met mij half Zutphen) wordt door mijn woonbedrijf in november 2009 ineens geconfronteerd met 150 euro extra te betalen servicekosten over 2007 en 2008. De wet zegt dat de verhuurder het overzicht (en daarmee dus de afrekening) binnen een half jaar na het einde van het jaar moet verstrekken. Er staat echter geen enkele sanctie op als ze dit niet nakomen. Dan heeft deze regelgeving toch geen enkele zin? Kan de woningbouw ons bijna 2 jaar na dato nog laten betalen voor servicekosten uit 2007? Is het mijn probleem dat zij hun zaakjes niet voor elkaar hebben?
Re: Woningbouw veeeels te laat met overzicht servicekosten
Geplaatst: 12 nov 2009 08:51
door Bob Schurkjens
Ik zou eens bellen met de Huurcommissie. Wellicht kun je bezwaar maken. Heb je wel een deugdelijke en kloppende specificatie van de servicekosten ontvangen?
http://www.postbus51.nl/nl/home/overzic ... vicekosten
Re: Woningbouw veeeels te laat met overzicht servicekosten
Geplaatst: 12 nov 2009 10:24
door kworgel
Ik heb vorige week voor het eerst een overzicht gekregen over 2007 en 2008.
De Postbus51 site zegt dit:
Servicekostenoverzicht te laat ontvangen
De verhuurder heeft tot 1 juli van het daaropvolgende jaar de gelegenheid om u het servicekostenoverzicht te verstrekken. Er is geen sanctie wanneer de verhuurder dit te laat verstrekt. Een te late afrekening betekent ook niet dat u later geen nabetaling hoeft te doen. U kunt wel een uitspraak van de Huurcommissie vragen over welke servicekosten u nu uiteindelijk moet betalen.
Re: Woningbouw veeeels te laat met overzicht servicekosten
Geplaatst: 12 nov 2009 12:44
door ageeth12
Gewoon een formulier van de huurcommissie downloaden en opsturen naar de huurcommissie. Ze mogen namelijk nooit nu pas over 2007 en 2008 van de servicekosten toesturen. Dan zijn ze in strijd met de wet.
Re: Woningbouw veeeels te laat met overzicht servicekosten
Geplaatst: 13 nov 2009 14:29
door Jan F
Ook ik ben geconfronteerd met een rekening van 150 euro nabetaling over de jaren 2007 en 2008. Omdat de administratie van de verhuurder niet op orde was. Dit bedrag betekent bijna een verdubbeling van de servicekosten die ik tot nu toe maandelijks moest betalen. Wat daarbij ook opvalt is dat de naheffing van die servicekosten voor een groot deel heeft te maken met schoonmaakkosten van de openbare ruimtes van onze flat. Dat vind ik heel vreemd en helemaal nalatig van de verhuurder. Immers, de schoonmaakkosten die weet je toch al van tevoren! Daar vraag je bij een schoonmaakbedrijf toch een offerte van? Of heb ik dat mis?
Daarnaast, is een bedrag van 150 euro ook geen kleinigheid. Ik mag dan wel een betalingsregeling treffen, maar ook dan moet je maar zien dat je het hele bedrag opbrengt. Een 'foutje' van de verhuurder, waarvoor ik fors moet opdraaien. Kortom, ik wordt steeds bozer.
Re: Woningbouw veeeels te laat met overzicht servicekosten
Geplaatst: 13 nov 2009 14:39
door kworgel
Jan F, je verwoordt precies mijn gedachten... hogere energiekosten kan ik begrijpen, maar ineens 20% (!) meer schoonmaakkosten? Jan, ik neem aan dat je ook in Zutphen woont? (je verhaal klinkt nogal identiek aan dat van mij namelijk)
Ik heb gebeld met Woonbedrijf Ieder1, die zeiden dat zij met deze kosten confronteerd werden en het dus wel moesten doorberekenen aan de klant. Maar je gaat toch niet akkoord met een prijsverhoging van 20%? Dan zoek je toch een ander schoonmaakbedrijf?
En ik blijf het ergelijk vinden dat een woonbedrijf blijkbaar gewoon anderhalf jaar kan wachten met een naheffing op de servicekosten...