LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Al 4 dagen geen huistelefoon.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Probleempje
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2009 17:39

Al 4 dagen geen huistelefoon.

Ongelezen bericht door Probleempje »

Laatst kregen we een brief van de UPC dat zij op een dag onze oude (kast van een) router inwisselen voor een nieuwe en kleine modem, maar zover alles nog oke. Krijgen we een telefoontje van de UPC dat se kunnen komen en ik zeg morgen kan wel. Toen ik niet thuis was en mijn moeder ( die niet so goed nederlands kan) wel thuis was zijn ze langs gekomen alles verwisseld en zonder controle weg gegaan. Na een uur wilde mijn moeder iemand bellen maar tot haar verbijstering was er geen verbinding. Toen ik thuis kwam controleerde ik meteen na dit verhaal of het internet het deed en weer was het antwoord nee. :evil:
Maar gelukkig is er na de 2e dag weer internet maar nog steeds geen telefoon dus iedereen die mij wil bereiken op mijn huistelefoon krijgt een dode lijn. :shock:
Ik heb hen al gebeld over dit probleem, meerdere keren zelfs en zeiden me steeds dat het probleem verholpen zou zijn in 48 uur. maar na 4 dagen nog geen bericht.(noch van de UPC noch van iemand die me wil bellen via de huistelefoon)

Iemand die dit probleem ook heeft gehad?
Hoe is het afgelopen bij u?

T42
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:19

Re: Al 4 dagen geen huistelefoon.

Ongelezen bericht door T42 »

de modem al een keer gereset?

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Al 4 dagen geen huistelefoon.

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

probeer eens alles uit te zetten en uit de stroom te halen, vervolgens kijk of alles juist is aangesloten,dan start je de modem op,en wacht ongeveer 30 seconden tot die klaar is, daarna je internet,.
probeer dan je telefoon nog eens, lukt het dan nog niet, bel dan hun service lijn via een andere telefoon natuurlijk, en maak een duidelijke afspraak.
veel succes.

stofzuigertje

Re: Al 4 dagen geen huistelefoon.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als UPC jou gratis via dit nummer wilde bellen?

Zo dom zijn ze wel dus geef duidelijk het probleem per E mail door en je 06 nummer!

soesie
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 nov 2009 10:26

Re: Al 4 dagen geen huistelefoon.

Ongelezen bericht door soesie »

Zo,dit klinkt mij bekend in de oren,
afgelopen zomer hebben wij ook dik 3,5 week zonder telefoon gezeten.

Oke eerst maar even afwachten,kon tenslotte een storing zijn,maar de volgende dag natuurlijk nog niks.
En dan moet je bellen,wat een feest,mobiel uiteraard.
Tja,mevr.raar we zullen het even nakijken,testen,nee niks,we maken er werk van,we bellen u terug.
Niet dus,dus maar weer bellen(een wachttijd van 15 minuten is niks daar)
Dit is 1,5 week zo doorgegaan!!
Tot plots bleek dat ons nummer spontaan van de aardbodem was verdwenen,dat was wel heel raar zeg,zij zouden onderzoeken waar ons nummer was gebleven.
Weer een dag gewacht,en natuurlijk niks terug gehoord.
En maar weer de mobiel gepakt,weer een andere medewerker aan de telefoon aan wie je je verhaal moet voorleggen.
Tja,het zal wel komen doordat u in het begin bij KPN zat,en die hebben het nummer weer terug gehaald,(halloooo,we zitten al 7 jaar bij UPC)ik moest daar notabene zelf maar achter aan bellen.
Dus boos KPN gebeld,die wisten van niks,daar sta je dan met je mond vol tanden....
Maar weer UPC bellen(nu maar bij familie vandaan,kost je een godsvermogen met die wachttijden daar)
Ja toen wist UPC het ook niet meer,ik had toen toevallig eindelijk een medewerker die actie ondernam,hij beloofde ons een nieuw nummer te geven,ontzettend vervelend natuurlijk,want iedereen moet je in gaan lichten dat je nummer niet meer hetzelfde is.
Oke,dan toch maar doen,hij mijn mobiele nummer noteren,want er zou ook meteen een nieuw modem komen.
Prima,tot hij diezelfde middag weer belde,en plots ons oude nummer weer had terug gevonden,1 van de medewerkers had"per ongeluk"ons nummer maar afgsloten.de fout lag dus werkelijk wel bij de UPC!!
Na 3,5 week dus eindelijk weer telefoon,wat een geweldig dat het zo snel opgelost was,niet dus,want daarna duurde het ook ng 3 dagen voordat alles naar behoren werkte.tsssss!
Ik kon een formulier invullen voor de gemaakte kosten,en wat krijg ik??26 euro.....ja....dat kan wel uit hoor..

Nu dus afgelopen zondag.modem stuk,weer gebeld,tja...raar sturen wel een nieuwe,wat krijg ik dinsdag in de bus???een nieuwe voedingstekker.het kan nog altijd gekker denk ik dan maar.

Weer gebeld,monteur zou woensdag langskomen,alles goed,die is ook idd langsgekomen,alles werkt ook met behoren,behalve de telefoon dus niet.zucht....
Na 3 dagen gebeld te hebben,ja morgen werkt het echt hoor mevrouw,nog geen oplossing,vandaag wordt er dossier van gemaakt en dan heb ik uiterlijk zaterdag hopen we weer telefoon...ik geloof er niet in.
En die vergoeding zal wel weer zo spectaculaitr zijn...
Waarom allemaal zo omslachtig,waarom wordt je van het kastje naar de muur gestuurd,DRAMA!!!

soesie
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 nov 2009 10:26

Re: Al 4 dagen geen huistelefoon.

Ongelezen bericht door soesie »

Ik heb net alweer gebeld,weer een andere medewerker aan de lijn.

Jee,wat vervelend allemaal zeg ik zal het even nakijken.
Tja..hier staat dat u een verkeerd serienummer heeft doorgegeven :shock: :shock: :shock: Waaaatttt,ik heb helemaal geen serienummers doorgegeven beste man,aangezien ik steeds bij familie vandaan bel,had ik die ook niet bij de hand,uw collega's wisten presies welk serienummer wij hadden.

oww...ja dat heeft mijn collega hier gister neergezet.(godgloeiendegloeiende)
Ik zal het nakijken..
stilte
Oh mevrouw ik zie hier dat het serienummer wel klopt.
Dan hoort u vanaf nu bij het landelijk probleem(zooo echt???en wat win ik daarmee???een jaar gratis upc??)
Ik ga het doorsturen,maar ja u begrijpt dat er dus heel veel mensen met dit probleem zitten,dus ik kan u niet vertellen hoelang het gaat duren.

Nee beste vent,dat snap ik,maar waarom ben ik dan al de hele week op het verkeerde been gezet,heb ik nooit iets gehoord over een landelijk probleem?En werd mij verteld dat er alleen een knopje omgezet moest worden???

Tja daar kon de medewerker ook niet veel op zeggen,ik denk dat het tijd wordt om over te stappen.

soesie
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 nov 2009 10:26

Re: Al 4 dagen geen huistelefoon.

Ongelezen bericht door soesie »

Net mailcontact gehad met ze,ik neem namelijk geen genoegen met die euro per dag die ze mij gaan toekennen zolang ik geen telefonie heb.
Zij verwijzen mij naar de voorwaarden,jaja zo ken ik er ook nog wel een paar.
Die voorwaarden gaan over dat ze niet aansprakelijk zijn voor storingen,en overmacht aan hun kant.
Nu heb ik al 3 keer uitgelegd dat dit geen onmacht of storing is,maar gewoon stomme miscommunicatie van de medewerkers van UPC.
Toen wij afgelopen augustus 3,5 week zonder telefoon hebben gezeten,kwam dat toch echt door een fout van 1 van de medewerkers die "per ongeluk"ons nummer hadden afgesloten.
Dat UPC hun medewerkers niet goed opleid,is toch zeker verdorie mijn fout niet??
Begin dan niet over "overmacht" te lullen zeg.
Nu heb ik alle medewerkers zo lanzamerhand ook al allemaal aan de lijn gehad,en de 1 denkt dat het een knopje is die omgezet moet worden,de ander zegt dat het nog in behandeling is en we de volgende dag weer kunnen bellen,de ander zegt dat het een landelijk probleem is,en de eerste stuurt me een stekker toe!!!!!!!

En wat krijg je voor antwoord op je mail??
We hebben het u al eerder uitgelegd,we gaan voor u geen uizondering maken.
Eeen euro per dag kan ik krijgen,en maar snel in de doofpot ermee.
Met andere woorden,ik moet ophouden met zeuren.

Mijn abbonement loopt nog tot augustus 2010,dus overstappen kan ik ook wel vergeten,ja of ik moet 9 maanden vooruit betalen,ze zijn niet goed wijs daar.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Al 4 dagen geen huistelefoon.

Ongelezen bericht door renegade66 »

@soesie,

bij deze kan ik u vertellen dat u wel degelijk het abonnement mag opzeggen, u kunt het gooien op wanprestatie, mijn advies: stuur ze een brief waarin ze het probleem binnen 7 dagen moeten oplossen, doen ze dit niet dan beëindigd u het contract met als argument dat UPC een wanprestatie leverd. dit is absoluut toegestaan daar uw telefoon voor de wisseling modem wel werkte. ik zal het u sterker vertellen ze zijn het verplicht om het binnen 48 uur op te lossen.

ik denk wel dat ik weet wat het probleem is, u had eerst zo'n witte vierkante kast? ook wel in de volksmond een stoeptegel genoemd.
nu heeft u er een zwarte kleine (arris) voor terug gekregen.

hier gaat het heel erg vaak fout, het probleem ligt absoluut bij upc, het is in het systeem namelijk niet goed verwerkt. dit kan alleen door een zogenaamde 1ste lijns medewerker opgelost worden, vraag hier naar. als het een medewerker is die al een aantal jaar ervaring heeft is het binnen 5 minuten opgelost. ik kan u ook vertellen wat het probleem is, ze moeten de switch goed zetten. laat u niet meer met een K.....smoes het bos insturen.

Hoe ik dit allemaal weet? ik ben jaren storingsmonteur geweest, die stoeptegels hadden allang vervangen moeten wezen, wij waren er in 2008 al vollop mee bezig, en elke keer ging het fout.

veel succes,
Ex UPC monteur

soesie
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 nov 2009 10:26

Re: Al 4 dagen geen huistelefoon.

Ongelezen bericht door soesie »

Nou u zult het niet geloven....
Na gisteravond nog een laatste mailwisseling te hebben gehad,dat ik deze gang van zaken niet pikte,en dat ik me absoluut niet met een kluitje in het riet zou sturen heb ik meegedeeld dat ik contact zou zoeken met radar,en wie maar meer mijn verhaal wilde hren.

Nog geen 5 minuten later,valt het modem uit,begint alles weer op te starten,en heb ik plots ineens weer telefonie!!!!!! :shock:

Toeval???

Wij hebben idd afgelopen zomer(toen plots onze telefoon afgesloten was) eindelijk die stoeptegel van de muur gekregen en een nieuw modem.Daarna duurde het nog een week voordat alles na behoren werkte.
Tot plots dus zondag deze niks meer deed,monteur geweest met een ander,die werkte niet,weer een ander uit de auto gepakt,die dus wel internet doorgaf,maar nog steeds geen telefonie.

Bedankt voor uw advies,hier kan ik zeker wel wat mee,want ze zijn nog niet van me af bij de UPC ,want wanprestatie's zijn het zeker.

Gesloten