Ouderdorp Service belazert oude klanten
Geplaatst: 13 nov 2009 17:02
Sinds een aantal jaar heb ik een onderhoudsabonnement voor mijn cv-ketel en mechanische ventilator bij de Firma Ouderdorp. Elk jaar betaal ik voor een jaarlijks bezoek van de monteur. Twee weken geleden kreeg ik aan factuur die inging op 1 november 2009, terwijl ik al voor heel 2009 had betaald. Bovendien was de totale prijs met 18% verhoogd. En nu komt de klapper: dit jaar is de monteur niet eens geweest!
Ik heb gebeld met Ouderdorp en daar is mij verteld dat Ouderdorp in augustus failliet is gegaan. Het huidige bedrijf heeft dezelfde naam behouden, en het kantoorpersoneel en de monteurs zijn grotendeels dezelfde mensen als voorheen. Het "nieuwe" bedrijf heeft het klantenbestand overgekocht van het oude bedrijf, en dus heb ik een heel jaar betaald voor een onderhoudsbeurt die simpelweg niet wordt uitgevoerd! Ouderdorp weet me wel te vinden om me twee extra maanden te laten betalen plus een enorme prijsverhoging voor een nieuw contract aan te bieden, maar even melden wat er rond het faillisement is gebeurd is te veel moeite kennelijk.
De Ouderdorp-medewerkster aan de telefoon had nog wel "een mooi aanbod" voor me: als ik een nieuw contract afsloot zouden zij de onderhoudsbeurt voor het afgelopen jaar "gratis" uitvoeren! Terwijl ik daar al voor heb betaald...
Mijn klachten over deze slechte gang van zaken worden door Ouderdorp doorverwezen naar de curator, die de klacht weer op het bordje van Ouderdorp legt. Maar de curator heeft nog wel een tip: ik mag me aansluiten bij de lijst van crediteuren. Hartstikke fijn!
Ik heb gebeld met Ouderdorp en daar is mij verteld dat Ouderdorp in augustus failliet is gegaan. Het huidige bedrijf heeft dezelfde naam behouden, en het kantoorpersoneel en de monteurs zijn grotendeels dezelfde mensen als voorheen. Het "nieuwe" bedrijf heeft het klantenbestand overgekocht van het oude bedrijf, en dus heb ik een heel jaar betaald voor een onderhoudsbeurt die simpelweg niet wordt uitgevoerd! Ouderdorp weet me wel te vinden om me twee extra maanden te laten betalen plus een enorme prijsverhoging voor een nieuw contract aan te bieden, maar even melden wat er rond het faillisement is gebeurd is te veel moeite kennelijk.
De Ouderdorp-medewerkster aan de telefoon had nog wel "een mooi aanbod" voor me: als ik een nieuw contract afsloot zouden zij de onderhoudsbeurt voor het afgelopen jaar "gratis" uitvoeren! Terwijl ik daar al voor heb betaald...
Mijn klachten over deze slechte gang van zaken worden door Ouderdorp doorverwezen naar de curator, die de klacht weer op het bordje van Ouderdorp legt. Maar de curator heeft nog wel een tip: ik mag me aansluiten bij de lijst van crediteuren. Hartstikke fijn!