Pagina 1 van 1

arriva

Geplaatst: 14 nov 2009 17:22
door edith59
Arriva....zou het bedrijf dat in Heerenveen gevestigd is ook in Noord Holland rijden`?? Hier in Groningen in ieder geval wel..en dat geeft de nodige ellende! Begin september kwam ik voor mn werk in Utrecht terug naar Groningen en heb voor het laatste stukje een apart kaartje moeten kopen.. Moe als ik was van een drukke lange dag, en beginner in daluurkaarten, kocht ik een enkeltje maar vergat " datum" in te tikken. Mij van geen kwaad bewust zat ik te lezen toen er ineens een conducteur naast me stond die streng vroeg: waarom heeft u dit kaartje gekocht?" Omdat ik het een gekke vraag vond antwoordde ik omdat ik naar huis moet. Toen bleek dat ik dus vergeten was de datum erop te zetten (ik heb dat nooit eerder gedaan , wist ook niet wat het inhield en begreep dus ook niet dat ik een fout had gemaakt) Tot mijn schaamte zette de conducteur t.o.s van iedereen nauwkeurig en luid uiteen dat ik fout was... dat ik een bonnetje kreeg.. Ik stopte snel het kaartje en bonnetje in mn tas in de hoop dat deze vertoning snel voorbij zou zijn en vroeg wat er verder ging gebeuren. Ik diende een brief te schrijven. 's Avonds ontdekte ik dat het een boete was van bijna 40 euro!! (t kaartje waar het omging kostte 3,40). Vanuit mn knieen voelde ik woede opkomen maar besloot een brief te schrijven en rekende op beschaving en begrip.... Zo vertelde ik dat ik al 50 was dus niet echt een kwajongen, dat mn kosten vergoed worden door mn werk, dat ik een beginnend reiziger was, een fout gemaakt had etcetc. Tot mn teleurstelling kreeg ik een standaard brief met als inhoud dat wie geen geldig kaartje heeft fout is en dus moet betalen..... so much for service!. Eerste heb ik gebeld met een aardige jongedame die me adviseerde snel te betalen omdat men zo snel met het uitdelen van boetes is als hun treinen te langzaam/ te laat of helemaal niet rijden.

Dus heb ik betaald....het kaartje dat ik gekocht had en dat niet geldig was door het ontbreken van de datum en dat ik had opgestuurd als bewijs dat ik het gekocht had kreeg ik niet terug en nu heb ik de tweede brief van een incasso-bedrijf binnen dat men bij Arriva mn betaling niet kan vinden!!!Alle kosten, ergernissen en moeite... Het openbaar vervoer...en zeker dat van Arriva stimuleert niet echt mensen uit de auto in de trein te krijgen...ik reis in ieder geval niet meer met hen.

Re: arriva

Geplaatst: 15 nov 2009 11:31
door kweenie
Ik vraag me vooral af waarom u een apart kaartje voor het laatste traject heeft gekocht, en niet een kaartje voor de hele reis, van begin tot het eind.

Daarnaast moet er bij het kopen van een kaartje altijd worden aangegeven of het voor deze dag is of voor een 'willekeurige' dag, dus vind ik het raar dat u zich er niet van bewust zou zijn dat het geen 'normaal' kaartje is. Ik kan mij de reactie van de controleur dus wel een beetje voorstellen, en op zich staat Arriva dan ook volledig in zijn recht. Als u weet hoeveel mensen er zogenaamd 'vergeten' af te stempelen en zo in feite bijna dagelijks zwart rijden, is het ook niet vreemd dat daarvoor een boete komt. Ook als het een keer echt vergeten is.

Re: arriva

Geplaatst: 16 nov 2009 21:44
door edith59
Op de heen weg ben ik afgezet..en heb dus gereisd van groningen naar utrecht en weer terug met een retourtje uit de automaat. Dat laatste stukje kan ik soms meerijden dus koop ik niet van tevoren een enkeltje..dat weet ik pas als ik in groningen aan kom..dus koop ik dan dat enkeltje.. Dat deed ik die avond dus ook..in mijn haast/vermoeidheid heb ik dus een van de keuze knopjes niet ingedrukt..sommige mensen vergissen zich weleens de manier waarop gereageerd is door de conducteur plus het buitensporige bedrag (mijn kaartje dat ik dus gewoon gekoccht had kostte 3,40..zou u daarvoor frauderen? zeker gezien het feit dat uw kosten gedeclareerd kunnen worden?) en al zij het er niet veel toch zijn er mensen die zochvergissen en niet met voorbedachte raden de boel willen bedonderen. In mijn werk kom ik veel mesen tegen die bewust dingen doen om de boel te bedonderen toch ga ik op elke client af met open vizier omdat ik niet bijvoorbaat iedereen veroordeel. Dus dat u de conducteur die mij onnodig schoffert ten aanzien van een coupe mensen vind ik jammer maar misschien van deze tijd en dat er veel mensen zijn die bewust knoeien met kaartjes moet in mijn ogen niet iedere passagier verdacht maken. Uit mijn brief naar de mensen van Arriva heb ik mijn verhaal verteld en ik rekende op een beschaving/begrip/ correspondentie die ik kennelijk niet meer kan/mag verwachten.....