LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ASN traaaage bank??

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: ASN traaaage bank??

Ongelezen bericht door Consumentt »

DSB: prima bank tot ie naar de kl*te werd geholpen door wanbetalers en zwartmakers.
Als klant met een positief saldo daar had ik niets te klagen, integendeel.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: ASN traaaage bank??

Ongelezen bericht door gtp »

weten we 1% vergoeding is/was erg belangrijk,je ziet/zag waar het toe leid/lijd.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: ASN traaaage bank??

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

De dienstverlening van DSB was:
- kaler: geen iDEAL en geen echt buitenlands betalingsverkeer via internet;
- minder duurzamer voor onze samenleving.
en "duurzamer" heeft bij vgl. van DSB met ASN nogal wat van betekenis.

Eneco klant
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:31

Re: ASN traaaage bank??

Ongelezen bericht door Eneco klant »

DSB, was dat niet dat bankje dat zo traaaaaaaaag was met een regeling voor door hen gedupeerde hypotheekbezitters...?

wouteraleman

Re: ASN traaaage bank??

Ongelezen bericht door wouteraleman »

Ik ben ook klant bij ASN, goede en snelle bank. Zoals bij elke bank heb je ermee te maken dat er maar enkele malen per dag geld van de ene bank naar de andere gaat. En ook in het weekend wordt er sowieso geen geld van extern binnengeboekt.

En bij veel banken kan je in het weekend niet eenst bij je spaargeld. ASN is trouwens een dochter van SNS-REAAL, en niet van ING.

Ik kreeg een papiere jaaroverzicht per post, ik belde en...mevrouw aan de telefoon vertelde zeer vriendelijk dat ik een punt had, en ze zou het in het team overleg inbrengen.

Voor 10 uur overgemaakt, is diezelfde bijgeschreven.

Met vriendelijke groeten,

Wouter Aleman

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: ASN traaaage bank??

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Noble schreef:maar wát een trage bank... pffff....

en wat zeggen ze als je ze vraagt hoe dat komt??


"het duurt meestal MINIMAAL 2 werkdagen..."

en dit noemen jullie een GOEDE bank????
Ondanks alle positieve verhalen van ASN' fans' ben ik het volkomen met u eens. In het verleden was ASN een goede bank. De dienstverlening lijkt sinds ze onderdeel vormen van SNS Reaal een stuk slechter te zijn geworden. Niet alleen overschrijvingen, zo is mijn ervaring, worden langzamer verwerkt dan bij veel concurrenten. Met name de aanvraagprocedure voor een nieuwe rekening is erg traag (zelfs wanneer een bestaande klant via internetbankieren een nieuwe rekening opent). En voor al degenen die om principiele redenen een spaarrekening hebben geopend bij ASN Bank: uw spaargeld is wellicht gebruikt voor terugkoop van hypotheekleningen van SNSReaal ( en niet voor een ethische verantwoorde investering).
zie ook: http://www.fd.nl/artikel/13040993/sns-r ... -kredieten (en let op de passage:"De instroom in de afgelopen zes maanden aan spaargeld bij onder meer de duurzame bankdochter ASN leidt ertoe dat SNS Reaal nu ruim in de liquide middelen zit om de inkoop te starten.")

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: ASN traaaage bank??

Ongelezen bericht door rvkeuken »

je weet uiteraard dat 1. asn bank in 1960 is opgericht, o.a. door reaal (van sns reaal), reaal in 1997 gefuseerd is met sns bank en we in die tijd nog met overschrijvingskaarten werkten?
Milieudefensie asn na triodos de meest milieuvriendelijkste bank noemt?
Hypotheek inkoop een ethische verantwoorde belegging is?

Zoals gewoonlijk is wim2007 weer lekker negatief, artikeltje erbij, wat ongenuanceerde, onwaarheden erbij en hoppa.

Zoals al eerder beargumenteerd, zowel in dsb als in asn, het gaat er niet om een ideale bank te hebben, maar een die daarbij in de buurt komt.... Met overlappingen in de investeringen met andere banken, maar ook uniekere (groenere, socialere etc.) projecten.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: ASN traaaage bank??

Ongelezen bericht door Wim2007 »

rvkeuken schreef:je weet uiteraard dat 1. asn bank in 1960 is opgericht, o.a. door reaal (van sns reaal), reaal in 1997 gefuseerd is met sns bank en we in die tijd nog met overschrijvingskaarten werkten?
Internetbankieren is mogelijk bij ASN Bank sinds 2000. Het systeem van internetbankieren dat ASN Bank momenteel gebruikt is vrijwel een kopie van het systeem dat SNS Bank gebruikt en is nagenog tegelijkertijd geintroduceerd met de ASN Betaalrekening.
rvkeuken schreef:Milieudefensie asn na triodos de meest milieuvriendelijkste bank noemt?
Dat zullen zij inderdaad roepen vanwege een 'verkapt' sponsorcontract. Die komt neer op het ontvangen van een deel van de renteschenkingen van rekeninghouders. Verder moeten ook uitspraken over ASN Bank van organisaties als Oxfam Novib en Amnesty International sceptisch worden bekeken. Deze organisaties ontvangen namelijk ook direct of indirect middelen van ASN Bank.
rvkeuken schreef:Hypotheek inkoop een ethische verantwoorde belegging is?
Niet wanneer het geld blijkbaar wordt gebruikt voor andere onderdelen van SNS Reaal en de spaarder wordt voorgehouden dat het spaargeld voor andere doeleinden wordt gebruikt.
rvkeuken schreef:, artikeltje erbij, wat ongenuanceerde, onwaarheden erbij en hoppa.
welke onwaarheden?

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: ASN traaaage bank??

Ongelezen bericht door rvkeuken »

De dienstverlening lijkt sinds ze onderdeel vormen van SNS Reaal een stuk slechter te zijn geworden.
Opgericht door Reaal verzekeringen en sinds 1997 onderdeel van SNS Reaal, vanaf eind jaren '90 zijn wij (nederlanders) steeds meer gaan internet bankieren, wat sneller is dan papier. De snelheid van ASN is niet veranderd zoals meerdere hier erkennen, website veranderingen: oktober 2008 en juli 2009, bankieren sinds februari 2009. Het klopt dus gewoon niet wat je roept.

Verder zijn oxfam novib niet te vertrouwen, amnesty niet, milieudefensie niet, dierenbescherming niet en fnv natuurlijk ook niet, (allemaal partners eerlijke bankwijzer), gek wel dat asn ze sponsort, maar triodos dus meer geeft, die zijn tenslotte nr.1. O ja, Asn bank staat als enige bank in de top 10 duurzame merken. Weet je wat het gekke is, dat je je scepsis kan hebben, maar er zijn geen lijstjes te vinden waar andere banken boven asn en triodos bank staan qua duurzaamheid. Als ing, rabo, abn etc. zou je daar zo een onderzoekje naar kunnen doen waaruit blijkt dat zij veel duurzamer zijn.... Misschien is de scepsis toch niet helemaal nodig....

En dan nog maar een citaat van de asn website:
Ook lenen wij geld uit aan ondermeer microkredietverlenende banken, waterschappen, waterleidingbedrijven, sociale woningbouw, onderwijsinstellingen, gezondheidszorg, ontwikkelingsbanken, hypotheken en lagere overheden.
http://www.asnbank.nl/index.asp?nid=9675

Je beweringen zijn gestaafd met onderbuikgevoelens. De feiten spreken voor zich, ASN is een duurzamere bank dan elk ander (op triodos na misschien), het feit dat geen enkele andere bank dit ontkent zegt daarbij al genoeg. De snelheid heeft niks te maken met een overname door sns omdat die overname er al was voor asn internetbankieren had (volgens jou eigen bron)....

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: ASN traaaage bank??

Ongelezen bericht door Wim2007 »

rvkeuken schreef:En dan nog maar een citaat van de asn website:Ook lenen wij geld uit aan ondermeer microkredietverlenende banken, waterschappen, waterleidingbedrijven, sociale woningbouw, onderwijsinstellingen, gezondheidszorg, ontwikkelingsbanken, hypotheken en lagere overheden.
Er is een verschil is tussen het verstrekken van een hypothecaire lening en het terugkopen ervan. ASN Bank verkoopt spaarrekeningen en daarmee te vergelijken produkten met het volgende argument: "Wie bankiert bij de ASN Bank, helpt een duurzame samenleving te bevorderen. Want de ASN Bank investeert uw geld niet in bijvoorbeeld kinderarbeid of dierenleed. Maar wel in overheden, instellingen en ondernemingen die op een verantwoorde manier omgaan met mens, natuur en milieu. bron: http://www.asnbank.nl/index.asp?nid=9379

Een ander citaat: "’Al onze spaarvormen zijn gebaseerd op hetzelfde principe: een goed rendement voor u en een wezenlijke bijdrage aan de wereld van morgen. Welke vorm u ook kiest, uw spaargeld werkt niet mee aan onder andere opwarming van de aarde of schending van mensenrechten‘." bron: http://www.asnbank.nl/index.asp?nid=9383

Voor veel ASN klanten zal het 'duurzame' element een belangrijk argument zijn om een rekening te openen. ASN Bank blijkt het overschot aan spaargelden af (spaargeld dat niet kon worden uitgezet bij microkredietverlenende banken, bij waterschappen, bij waterleidingbedrijven, in sociale woningbouw, in onderwijsinstellingen, in gezondheidszorg, in ontwikkelingsbanken, in hypotheken en in lagere overheden) af te dragen aan SNS Reaal. Van dit spaargeld koopt SNS Reaal koopt hiervan vervolgens ‘verpakte hypotheekleningen’ terug. Deze terugkoop heeft uiteraard helemaal niets te maken met het het sparen van ‘mens, natuur en milieu’ te sparen' maar heeft enkel met het creeren van een boekwinst.
rvkeuken schreef:Je beweringen zijn gestaafd met onderbuikgevoelens.
Naast het al genoemd artikel zijn mijn beweringen terug te vinden in het jaarverslag voor 2008 (op pagina 50 staat dat "in verband met de wisselvalligheid van de financiële markten hebben wij besloten een groot deel van de toevertrouwde middelen liquide aan te houden in een rekening-courantverhouding met SNS Bank." (spaargeld dus ondergebracht bij SNS Bank en niet voor het 'sparen van mens, natuur en milieu'.) Daarbij moet worden opgemerkt dat SNS Bank ronduit slecht scoort in de door u genoemde Eerlijke Bankwijzer: http://www.eerlijkebankwijzer.nl/

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: ASN traaaage bank??

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

@ rvkeuken,

Laat aub Wim zijn verhaal weer herhalen. Hij heeft niets met ASN en wil dit gewoon kwijt. Ik hoop toch echt dat hij die spaarrekening, die hij ooit bij ASN geopend heeft, weer heeft opgeheven.

Ben wel benieuwd welke bank bij Wim boven aan z'n verlanglijstje staat. Misschien AEGON want die biedt nu wel een hele mooie spaarrente.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: ASN traaaage bank??

Ongelezen bericht door Wim2007 »

VENCO dropje schreef:Laat aub Wim zijn verhaal weer herhalen. Hij heeft niets met ASN en wil dit gewoon kwijt.
Wanneer in ieder geval bijna 1/5 deel van het ingelegde spaargeld voor andere doeleinden wordt gebruikt dan de spaarder wordt beloofd, dan zouden zelfs de grote 'fans' van ASN Bank zich eens een keer af kunnen vragen wat er eigenlijk aan de hand is. Dat heeft niets met 'mijn verhaal' te maken, maar met beloften die ASN Bank blijkbaar niet waarmaakt.

Piet1953
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 apr 2008 08:15

Re: ASN traaaage bank??

Ongelezen bericht door Piet1953 »

Ik zit nu een tijdje bij de ASN, en meestal valt de snelheid wel mee.

Behalve als het in hun eigen voordeel is om traag te zijn.

Zo werd een opdracht voor het aanschaffen van beleggingsfondsen, die ik per internet afgaf, pas drie dagen later, precies toen de koers het hoogst was, geboekt! Daar verdienden ze dus weer 800 euro aan...

Ik ga nu voor dit soort zaken een bank zoeken, die wel direct reageert, genoeg leergeld betaald.

Dus: als het zo zo uitkomt is de ASN inderdaad een hele traaaaage bank.

Ingrid2700
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 aug 2010 10:20

Re: ASN traaaage bank??

Ongelezen bericht door Ingrid2700 »

Ik heb een spaarrekening gehad bij de ASN. Maar overschrijvingen werden minder snel uitgevoerd dan bij mijn andere bank, wat soms lastig kan zijn. Daarom heb ik de rekening opgezegd.

Ingrid2700
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 aug 2010 10:20

Re: ASN traaaage bank??

Ongelezen bericht door Ingrid2700 »

Ik heb een spaarrekening gehad bij de ASN. Maar overschrijvingen werden minder snel uitgevoerd dan bij mijn andere bank, wat soms lastig kan zijn. Daarom heb ik de rekening opgezegd.

j.c.kant
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 mar 2010 03:46

Re: ASN traaaage bank??

Ongelezen bericht door j.c.kant »

Dat is niet juist. ASN is geen dochter van de ING.

ASN Bank is onderdeel SNS Reaal, maar wordt apart behandeld van SNS Bank, omdat de ASN Bank zelfstandig als bank opereert. Ze heeft een eigen bankvergunning en bepaalt als zelfstandige bank haar investeringsbeleid.

Behalve voor een prima rente, bankier je bij deze bank met respect voor mens en natuur.

Helaas zijn er ook banken die minder prettig ons spaargeld investeren. Lees dit maar eens; http://www.hoogsterente.nl/ethiek.

Gesloten