LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] het Dr Frank Dieet

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
mirmar
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2011 14:32

Re: het Dr Frank Dieet

Ongelezen bericht door mirmar »

-alexander- schreef:
Tantetruus schreef:Hebben jullie dit al eens bekeken? Laag aan calorieen en ook nog eens geen koolhydraten. Daarbij heeft die man connecties met diverse eiwitshake fabrikaten. Ik vertrouw het allemaal niks en volgens mij is dit de zoveelste dieet hype. Ik zou wel een willen weten wat een echte voedingsdeskundige hiervan zegt en geen Sonja Bakker asjeblieft.Als je het forum leest van http://www.eenkiloperweek.nl dan zie je ook nog dat het een erg onduidelijk dieet is. Volgens mij erg ongezond. En met minder dan 1500 calorieen per dag valt iedereen wel af met of zonder koolhydraten, vreemd allemaal.
Ik kwam via google je bericht tegen. Is dan oud maar wilt toch voor de duidelijkheid nog kwijt. In zijn boek staat dat hij bij geen enkele maaltijdvervanger (shakes) betrokken is. Dr Frank gaat voor vers. Hij was ook eerst betrokken bij Een kilo per week , maar omdat dit te commercieel werd heb Dr Frank zich er van terug getrokken.

vreemd, het eerste wat ik lees op eenkiloperweek.nl is:

"Welkom op de officiële website voor het Dr. Frank eiwitdieet. Al vele honderdduizenden mensen volgen het Dr. Frank eiwitdieet en vallen eindelijk succesvol af. Ook jij kunt gratis meedoen! Je krijgt dan dagelijks alle Dr. Frank recepten opgestuurd voor onbijt, lunch en avondeten. Daarnaast ontvang je dieet-advies met tips op basis van je eigen eetgedrag."

-alexander-
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:37

Re: het Dr Frank Dieet

Ongelezen bericht door -alexander- »

mirmar schreef:
-alexander- schreef:
Tantetruus schreef:Hebben jullie dit al eens bekeken? Laag aan calorieen en ook nog eens geen koolhydraten. Daarbij heeft die man connecties met diverse eiwitshake fabrikaten. Ik vertrouw het allemaal niks en volgens mij is dit de zoveelste dieet hype. Ik zou wel een willen weten wat een echte voedingsdeskundige hiervan zegt en geen Sonja Bakker asjeblieft.Als je het forum leest van http://www.eenkiloperweek.nl dan zie je ook nog dat het een erg onduidelijk dieet is. Volgens mij erg ongezond. En met minder dan 1500 calorieen per dag valt iedereen wel af met of zonder koolhydraten, vreemd allemaal.
Ik kwam via google je bericht tegen. Is dan oud maar wilt toch voor de duidelijkheid nog kwijt. In zijn boek staat dat hij bij geen enkele maaltijdvervanger (shakes) betrokken is. Dr Frank gaat voor vers. Hij was ook eerst betrokken bij Een kilo per week , maar omdat dit te commercieel werd heb Dr Frank zich er van terug getrokken.

vreemd, het eerste wat ik lees op eenkiloperweek.nl is:

"Welkom op de officiële website voor het Dr. Frank eiwitdieet. Al vele honderdduizenden mensen volgen het Dr. Frank eiwitdieet en vallen eindelijk succesvol af. Ook jij kunt gratis meedoen! Je krijgt dan dagelijks alle Dr. Frank recepten opgestuurd voor onbijt, lunch en avondeten. Daarnaast ontvang je dieet-advies met tips op basis van je eigen eetgedrag."

Wat ik al zei hij was dus eerst wel betrokken bij Een kilo per week maar heeft zich al een hele tijd terug getrokken. De rede was dat het te commercieel werd. Bij allerlei shakes zie je ook zijn naam staan terwijl het er niks mee te maken heeft. Heel veel misbruiken de naam Dr Frank gewoon.

mirmar
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2011 14:32

Re: het Dr Frank Dieet

Ongelezen bericht door mirmar »

Zoals ik al zei VREEMD

Als hij zich heeft terug getrokken en niets met die pagina te maken heeft, is het VREEMD dat hij wel toestaat dat ze zich als officiele dr frank site profileren.

Maar goed, iedereen kan natuurlijk zijn eigen mening daar over vormen.


Wat ik al zei hij was dus eerst wel betrokken bij Een kilo per week maar heeft zich al een hele tijd terug getrokken. De rede was dat het te commercieel werd. Bij allerlei shakes zie je ook zijn naam staan terwijl het er niks mee te maken heeft. Heel veel misbruiken de naam Dr Frank gewoon.

Minke79
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2011 16:12

Re: het Dr Frank Dieet

Ongelezen bericht door Minke79 »

Het eiwitdieet in algemene zin wordt door de zgn. reguliere gezondheidszorg negatief neergezet. Vet zou ongezond zijn en brood en zijn koolhydraten weer gezond. Terwijl inmiddels allang wetenschappelijk is aangetoond dat koolhydraten de bloedsuikerspiegel verhogen en teveel suikers in het bloed = vet... Ik ben een persoonlijk voorbeeld die dankzij het eiwitdieet van dr. Frank van Berkem afgevallen (50 kilo) is en inmiddels ook ex-diabetes-patient. Mijn cholesterol en bloeddruk waarden zijn genormaliseerd en met mij vele andere dikke mensen die afgevallen zijn door methode dr. Frank. Iets wat een regulier dieet nooit aan kon tippen, want door de (teveel) koolhydraten bleef ik mij hongerig, ziek, zwak en energieloos en depressief voelen. Het dieet van dr. Frank is niet vet zoals zovelen zeggen. Het is uit de lucht gegrepen dat bijv. teveel eieren of roomboter het cholesterol zouden verhogen of dikmakend zouden zijn. Sterker nog: teveel linolzuren in vetten is nog slechter voor ons hart en vaatsysteem dan linolzuren. We worden door de westerse industrie wijs gemaakt. Ook de westerse industrie heeft baat erbij dat het koolhydraatarme dieet wordt afgezeken...immers daar gaan onze inkomsten aan koek, gebak, snoep, hamburgers en nog veel meer. Het is aangetoond dat het westerse eten totaal ongezond is met de hoeveelheid koolhydraten. Dr. Frank is niet totaal koolhydraatvrij, hij adviseert alsnog 30 gr. koolhydraten. Dat is 6 x minder dan we normaal zijn met hamburgers, ontbijtkoeken, muslirepen. Als die troep heb je niet nodig. Ik ben ervan overtuigd: geraffineerde koolhydraten zijn funest voor dikke mensen met fors overgewicht, diabetes type 2. Kijk als je weinig overgewicht hebt volstaat een gewoon dieet wel, maar als je 40 of 50 kilo te zwaar bent moet er iets anders gebeuren. Het dieet van dr. Frank is een goed en gebalanceerd dieet. Dat hij contacten heeft met eiwitshake leverancieren kan, het is nu eenmaal de tijd en hype van maaltijdshakes.... maar hij zal echt dat niet doen als het de gezondheid van dikke mensen zou schaden. Een arts heeft nl. een eed afgelegd dat hij of zij alles moet doen om de gezondheid te bevorderen boven commercieel gedachtengoed. Ik denk echt dat dr. Frank echt wel weet wat goed is. Mijn gezondheid is in ieder geval met 150 % verbetert dankzij dr. Frank.

Sanne Zuijden
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 okt 2011 15:11

Re: het Dr Frank Dieet

Ongelezen bericht door Sanne Zuijden »

Al dit soort diëten zijn gewoon zware onzin. Ik snap werkelijk waar niet waarom mensen denken dat het gezond is om in een x-aantal weken zoveel kilo af te vallen. Die kilo’s zijn er ook niet in een paar weken aangekomen. Ik geloof meer in een gefaseerde aanpak. Drink je je koffie of thee altijd met melk en suiker. Begin dat eens te laten staan. Snack je 2 keer per dag, ga naar 1 x per dag. Sport je niet? Begin eens met 1 x per week sporten. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat dit helpt.

Mensen gebruik toch je gezonde verstand en spek die mensen die al dit soort diëten verzinnen niet zo. Hoe vaak wordt er wel niet gemeld dat mensen na zo’’n dieet terugvallen in oud gedrag?

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: het Dr Frank Dieet

Ongelezen bericht door Robjee »

Sanne Zuijden,

Er zijn voor uiteenlopende diëten/methoden wel mensen te vinden die positieve ervaringen hebben. Dat is dan ook geen argument om te zeggen dat andere diëten zware onzin zijn. Hieruit blijkt wel dat er niet één manier is om gewicht te verliezen. De ene methode past beter bij de één dan bij de ander. Blijvend succes is echter altijd afhankelijk van een blijvende voedingsaanpassing. Zelfs met een sterk energiebeperkt dieet kan gewichtsverlies op de lange termijn bereikt worden. De reden dat veel mensen weer terugvallen is dat die blijvende voedingsaanpassing niet toegepast worden. Mensen vergeten soms dat diëten slechts hulpmiddelen zijn en geen garanties bieden. Het blijven de mensen zelf die het moeten doen en moeten blijven doen. Het is gemakkelijk om met de vinger naar het dieet/methode te wijzen wanneer een afvalpoging is mislukt.

Het dr. Frank dieet is geen sterk energiebeperkt dieet dat gericht is op een gewichtsverlies van een x aantal kilo's binnen een paar weken. De caloriebeperking zal vergelijkbaar zijn met gefaseerd afvallen. Het gewichtsverlies is gemiddeld 1 kg/week, maar kan ook minder zijn (1). Bij gefaseerd afvallen (richtlijnen Voedingscentrum) is de algemene richtlijn ook 0,5-1 kg/week.
Verschil is echter dat de hoeveelheid eiwitten bij het dr. Frank dieet gehandhaafd blijft waardoor het aandeel ervan procentueel toeneemt.

Kun je aangeven welk concreet advies van het dr. Frank dieet onzin is?

1) http://www.drfrankdieet.com/

p.s. het is niet zo dat ik alle diëten zou adviseren.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: het Dr Frank Dieet

Ongelezen bericht door bprosman »

Hieruit blijkt wel dat er niet één manier is om gewicht te verliezen.
Die is er wel , minder calorieen binnen krijgen (eten) dan dat je per dag verbrandt.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: het Dr Frank Dieet

Ongelezen bericht door duiner »

Tantetruus schreef:Hebben jullie dit al eens bekeken? Laag aan calorieen en ook nog eens geen koolhydraten. Daarbij heeft die man connecties met diverse eiwitshake fabrikaten. Ik vertrouw het allemaal niks en volgens mij is dit de zoveelste dieet hype. Ik zou wel een willen weten wat een echte voedingsdeskundige hiervan zegt en geen Sonja Bakker asjeblieft.Als je het forum leest van http://www.eenkiloperweek.nl dan zie je ook nog dat het een erg onduidelijk dieet is. Volgens mij erg ongezond. En met minder dan 1500 calorieen per dag valt iedereen wel af met of zonder koolhydraten, vreemd allemaal.
ze werken , zeker Sonja Bakker, allebei gewoon met de " schijf van 5 " , ons allen wel bekend !
En daar is zij miljoenaire mee geworden , van gewoon " grootmoeders eten " .. :?

slimme tante , was dat, en iedreen tuimde er in,... koop maar , dacht ze .. ! :D


ik had dat ook wel kunnen bedenken ..
.

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: het Dr Frank Dieet

Ongelezen bericht door Robjee »

bprosman schreef:Die is er wel , minder calorieen binnen krijgen (eten) dan dat je per dag verbrandt.
Dat is in de kern van de oplossing, maar deze kan op verschillende manieren worden ingevuld. Denk aan "very low calorie diets" (VLCD), "low calorie diets" (LCD), een koolhydraatbeperkte voeding, eiwitrijke voeding, voeding met een lage glycemische index, voeding met een hoge voedingsstoffendichtheid, voedingsmiddelen of -groepen die niet gecombineerd mogen worden, sapkuren, dr. Frank etc, etc. Allemaal mogelijkheden waarvan de reden van het resultaat caloriebeperking zal zijn.

Mij lijkt een hongerstaking niet de juiste manier om af te vallen, terwijl het wel aan jouw omschrijving voldoet. Hetzelfde geldt voor een dagelijkse uitputtende duurtraining.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: het Dr Frank Dieet

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Robjee schreef:Sanne Zuijden,

Er zijn voor uiteenlopende diëten/methoden wel mensen te vinden die positieve ervaringen hebben. Dat is dan ook geen argument om te zeggen dat andere diëten zware onzin zijn. Hieruit blijkt wel dat er niet één manier is om gewicht te verliezen. De ene methode past beter bij de één dan bij de ander. Blijvend succes is echter altijd afhankelijk van een blijvende voedingsaanpassing. Zelfs met een sterk energiebeperkt dieet kan gewichtsverlies op de lange termijn bereikt worden. De reden dat veel mensen weer terugvallen is dat die blijvende voedingsaanpassing niet toegepast worden. Mensen vergeten soms dat diëten slechts hulpmiddelen zijn en geen garanties bieden. Het blijven de mensen zelf die het moeten doen en moeten blijven doen. Het is gemakkelijk om met de vinger naar het dieet/methode te wijzen wanneer een afvalpoging is mislukt.

Het dr. Frank dieet is geen sterk energiebeperkt dieet dat gericht is op een gewichtsverlies van een x aantal kilo's binnen een paar weken. De caloriebeperking zal vergelijkbaar zijn met gefaseerd afvallen. Het gewichtsverlies is gemiddeld 1 kg/week, maar kan ook minder zijn (1). Bij gefaseerd afvallen (richtlijnen Voedingscentrum) is de algemene richtlijn ook 0,5-1 kg/week.
Verschil is echter dat de hoeveelheid eiwitten bij het dr. Frank dieet gehandhaafd blijft waardoor het aandeel ervan procentueel toeneemt.

Kun je aangeven welk concreet advies van het dr. Frank dieet onzin is?

1) http://www.drfrankdieet.com/

p.s. het is niet zo dat ik alle diëten zou adviseren.
Ik lees dit draadje met belangstelling omdat ik 8 jaar geleden ben overgestapt op Atkins. Ik verloor 16 kilo in 1,5 jaar, niet spectaculair maar dat hoefde ook niet. Maar meer is: mijn bloedsuikergehalte daalde van te hoog naar normaal. Mijn cholesterol daalde. Mijn 15 jaar durende buikpijn was weg...
Kortom, het bleek dat ik gewoon niet tegen veel koolhydraten kan. Ik eet nu altijd lekker en voel me 10 jaar jonger. En ik hoef nooit honger te hebben.

Gesloten