LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Flyer elektrische fiets niet in de regen!
-
Flyer elektrische fiets niet in de regen!
Heb slechte ervaring met mijn nieuwe Flyer electrische fiets (T8). 1 middagje in de regen en het electrische gedeelte werkt niet meer. Wacht inmiddels al 10 weken op onderdelen. Advies: Koop een 'hollands'merk!
-
Re: Flyer elektrische fiets niet in de regen!
In Zwitserland rijden ze bijna allemaal op Flyer-fietsen, maar het land is toch niet echt een fietsland. dDie zwitsers maken fietsen om bij mooi weer een bergje op te kunnen rijden en wij nederlanders ontwerpen ze zo om onder barre weersomstandigheden tegen de wind in te kunnen rijden. Logisch dat je geen hollandse fietsen in Zwitserland kunt gebruiken en omgekeerd geldt natuurlijk hetzelfde. Uurwerken maken en andere mechanische technieken hebben ze aardig onder de knie maar zodra het electrisch wordt vallen ze door de mand!
Ook in Zwitserland regende het wel eens en plotseling....
Door de bergen zie je de bui niet komen.
Dus als het door regenwater defect ging is dit een ondeugdelijk product en kun je de koop beter ontbinden dan repareren en wachten op volgende regenbui.
Zelfs in Afrika is wel eens regen dus breng deze fiets terug en eis volledige koopsom terug als dit werkelijk de oorzaak was.
U moet dan wel kunnen bewijzen dat het regenwater was!
Door de bergen zie je de bui niet komen.
Dus als het door regenwater defect ging is dit een ondeugdelijk product en kun je de koop beter ontbinden dan repareren en wachten op volgende regenbui.
Zelfs in Afrika is wel eens regen dus breng deze fiets terug en eis volledige koopsom terug als dit werkelijk de oorzaak was.
U moet dan wel kunnen bewijzen dat het regenwater was!
-
Ik heb een Flyer waarvan de display het niet meer deed. Vervolgens naar de dealer gebracht en ze hebben er een nieuwe display opgezet. Deze bleek ook niet te werken dus concludeerd de dealer dat de motor stuk is. Deze moet uit Zwitserland komen (Panasonic !) volgens de dealer en zijn we inmiddels een paar weken verder.........
Ja, een Hollandse fiets is zo gek nog niet.
Ja, een Hollandse fiets is zo gek nog niet.
geachte heer flanderijn ik neem aan dat u nu al weer enige tijd prettig op u flyer heeft kunnen rijden . de opmerking dat de zwitsers door de mand vallen als het elektrisch wordt is niet terecht. de complete aandrijving van de flyerfietsen komt uit japan van panasonic dit systeem is een zeer betrouwbaar en efficient
wij verkopen reeds vele jaren deze e-bike,s en hebben enkel tevreden klanten
bij elk merk is er wel eens wat mis en het is derhalve niet terecht om dan meteen een niet kopen advies uit te spreken . kijkt u dan eens bij kieskeurig en zoek dan bv eens op sparta batavus of gazelle deze oer hollandse fietsen zijn ook zeker niet storingsvrij echter hier zult u zelde of niet het merk flyer aantreffen , ik wens u nog veel plezierige kilometers met u flyer fiets
gr pascal vd sande , extrabike ,
wij verkopen reeds vele jaren deze e-bike,s en hebben enkel tevreden klanten
bij elk merk is er wel eens wat mis en het is derhalve niet terecht om dan meteen een niet kopen advies uit te spreken . kijkt u dan eens bij kieskeurig en zoek dan bv eens op sparta batavus of gazelle deze oer hollandse fietsen zijn ook zeker niet storingsvrij echter hier zult u zelde of niet het merk flyer aantreffen , ik wens u nog veel plezierige kilometers met u flyer fiets
gr pascal vd sande , extrabike ,
-
Mijn ervaring is dat helaas alle elektrische fietsen wel eens problemen hebben. We hebben vrijwel elke elektrische fiets wel eens verkocht. (gazelle, Giant, Sparta, Batavus, Simplex)
Met deze kennis weet ik ook te vertellen dat de Flyer met kop en schouders boven de andere (Hollandse) merken uitsteekt, als het gaat om betrouwbaarheid. Helaas heeft Flyer inderdaad een serie oude LCD displays op hun fietsen gezet die niet goed afgedicht zijn. Hier kon dus water in komen met regen.
Dan is het belangrijk dat de Flyer dealer hierop inspringt en deze displays op voorraad heeft of deze de zelfde dag besteld. De 2 keer dat dit in onze winkel is voorgekomen hadden we een nieuw display twee dagen later weer in huis.
Voor de duidelijkheid. het betreft hier displays van modellen uit 2009.
Met vriendelijke groet,
Michel
Kemper fietsen Den Haag
[commerciële links verwijderd door de Moderator]
Met deze kennis weet ik ook te vertellen dat de Flyer met kop en schouders boven de andere (Hollandse) merken uitsteekt, als het gaat om betrouwbaarheid. Helaas heeft Flyer inderdaad een serie oude LCD displays op hun fietsen gezet die niet goed afgedicht zijn. Hier kon dus water in komen met regen.
Dan is het belangrijk dat de Flyer dealer hierop inspringt en deze displays op voorraad heeft of deze de zelfde dag besteld. De 2 keer dat dit in onze winkel is voorgekomen hadden we een nieuw display twee dagen later weer in huis.
Voor de duidelijkheid. het betreft hier displays van modellen uit 2009.
Met vriendelijke groet,
Michel
Kemper fietsen Den Haag
[commerciële links verwijderd door de Moderator]
Ja, er is één probleem met een Flyer fiets , dus het concept deugt niet ? Dan kan je iedere Rolls Royce en Mercedes naar de schroothoop verwijzen. Ik heb de laatste 6 maanden in totaal 5000 (vijfduizend !) kilometer met deze fiets gereden : 2 lekke banden, één nog mijn fout ook . Verschillende keren in de gietende regen gefietst, door plassen , ..... geen enkel probleem. Enfin : toch één probleem : ketting snel vuil wegens opspattend water/zand .....
-
Kan mijn geen betere fiets voorstellen dan een flyer, tijdens onze vakantie pech gehad door eigen schuld,heb contact op genomen met onze dealer in Nederland tweewierhoek Reinier, deze heeft mij uitstekend geholpen,en een afspraak gemaakt met flyer, zat maar 150 km van de fabriek af in Zwitserland , daar werd mijn fiets gerepareerd, er zat ook nog een camping bij met gratis overnachting met stroom, en een rondleiding door de fabriek , gewoon rond uit fantastisch.
heb al vele km gemaakt , heb nog nooit zo goede fiets gehad.
heb al vele km gemaakt , heb nog nooit zo goede fiets gehad.
50 dagen waren nodig, na veel telefoons, mails en "sorry's" kregen wij onze 26 inch velg gespaakt terug.
Wat heb je aan een Rolls als je zo lang op een band moet wachten? De onderdelen supply loopt gewoon rotslecht tussen Zwitserland, Amazing wheels en de Belgische handelaars. Mijn kinderen werden zo giftig dat ze nu op Hollandse fietsen rijden na een gedegen onderzoek naar de onderdelenpolitiek.(Zo min mogelijk stock)
Wat heb je aan een Rolls als je zo lang op een band moet wachten? De onderdelen supply loopt gewoon rotslecht tussen Zwitserland, Amazing wheels en de Belgische handelaars. Mijn kinderen werden zo giftig dat ze nu op Hollandse fietsen rijden na een gedegen onderzoek naar de onderdelenpolitiek.(Zo min mogelijk stock)