LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte incasso van Click and Buy

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
maartje229
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2010 01:41

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door maartje229 »

Help!

Ik heb een iPod Touch 2G en wilde de software update uitvoeren omdat ik er gek van werd dat ik de helft van de apps niet meer kan downloaden.

Aangezien ik geen creditcard heb hoorde ik van een vriend dat je ook een click&buy account kan aanmaken en dat je dan wel je apps kan betalen. Ik hou al niet zo van geldzaken via internet maar wilde echt die software-upgrade hebben dus heb een account aangemaakt. Heb al mijn gegevens ingevuld (naam, adres, telefoonnummer). Ook heb ik nog ingevuld bij welke bank ik zit en heb ik mijn rekeningnummer gegeven. Ik kreeg toen bericht dat er 0.01 euro op mijn rekening gestort zou worden en dat daar een code in zo staan van 4 letters/cijfers en die moest ik dan invullen om mijn 'betaalmiddel' te bevestigen. Dit zou een extra beveilig ofzoiets zijn.

Toen typte ik click and buy in op google en zag ik gelijk de site van radar. Toen schrok ik me kapot want ik las alleen maar enge berichten over 15/25 euro extra kosten. Ik heb toen niet meer de viercijferige code ingevoerd en heb gelijk een afmeld-mailtje gestuurd naar het e-mailadres van C&B.

Even voor de duidelijkheid: persoonsgegevens en rekeningnummer ingevoerd
rekeningnummer nog niet 'bevestigd' met de code die je via het bankafschrift van die 1 eurocent zou krijgen. Heb mailtje gestuurd om mijn account op te zeggen en heb nog niets gekocht met C&B.

Loop ik nu gevaar? Kunnen ze mij nu kosten in rekening brengen of iets anders wat ik niet wil hebben?

Alvast bedankt,

Maartje

Susie1983
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 dec 2009 22:59

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door Susie1983 »

Ook ik heb hetzelfde probeem.
Ik heb in de appstore van itunes wat apps gekocht en kreeg gister een mailtje dat het er niet afgeschreven kon worden en dat ik dus 3,17 plus 15 euro administratie kosten moet betalen en dat ik tijdelijk geen toegang heb tot de service van click and buy. Terwijl er genoeg geld op stond.

Ik heb toen meteen dit mailtje gestuurd.

Geachte heer/mevrouw,

Ik zag vandaag dat ik een email van jullie heb ontvangen over het feit dat er een bedrag van € 3,17 niet afgeschreven kon worden op 11-04-2010 en dat ik nu tijdelijk geen toegang meer heb tot de service van ClickandBuy.
En dat ik er ook nog een rekening van € 15,- erbij heb gekregen die ik aan jullie moet betalen voor administratiekosten.


Op de opgegeven datum stond er wel degelijk genoeg geld op mijn rekening. Ik ben dan ook zeker niet bereid om de administratie kosten te betalen, aangezien ik ook geen waarschuwing heb gehad vind ik dit gewoon absurd. Ik ben uiteraard wel bereid om gewoon de € 3,17 te betalen aangezien ik de iphone apps heb gekocht. En ik hoop dan ook dat mijn account gewoon weer wordt geactiveerd.

Mijn klantnummer is *********

Vriendelijke groet,


Ik ben erg benieuwd...

Susie1983
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 dec 2009 22:59

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door Susie1983 »

update:

Heb nog niks van ze gehoord.
Heb afgelopen vrijdag een herinnering ontvangen in me mail box en heb een mailtje terug gestuurd dat als ze ergens in deze week niet reageren dat ik verdere stappen ga ondernemen.

daantje77
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2010 15:04

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door daantje77 »

Nou bij mij was het ook bingo,

mooi iphone gekocht, click and buy leek me prima (vergeten even te googelen) en verdorie nu zit ik ook met 15,- administratie/boete en heb ingelogd dacht ga maar betalen want ik vind het leuk om met mijn nieuwe telefoon te spelen maar nee hoor, kon niet meteen betalen maar eerst nog toestemming geven voor automatisch overschrijven dat is vandaag een week geleden, heb gebeld op koninginnedag maar ze zeiden dat ik tot maandag moest wachten en dat ik een bevestigingsmail moest krijgen; het geld is al dagen van mijn rekening af maar mijn account is nog steeds geblokkeerd.
Ben nu nog te boos om te bellen maar morgen ga ik dat echt eventjes doen..... :oops: :oops: :oops: :evil: :evil: :twisted: :twisted:

Susie1983
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 dec 2009 22:59

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door Susie1983 »

Ik heb uiteindelijk de ing gebelt en die zei dat er niks mis was gegaan aan hun kant en me saldo was toen ook genoeg.

Toen heb ik click & buy gebelt en het uitgelegt toen zei die man dat er in de overeenkomst stond dat als je bank het terughaald of tegenhoud dan moet jij de kosten betalen. Toen heb ik gezegt dat ik de ing heb gebelt en alles ok was en dat het probleem dus niet aan mijn kant lag en dat ik niet bereid was om dat geld te betalen en toen heeft ie het toch voor me opgelost en hoefde ik niet de 15 euro te betalen. alleen is die rekening wel geblokkeerd dus ik moest een andere rekening koppelen.

laser50
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2010 21:39

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door laser50 »

Hopelijk zijn de mensen die een dreiging van de incasso hebben gekregen nog steeds hier om mij te helpen.

Ik heb, een spel gekocht op Steam, maar had Net niet genoeg geld (4 euro tekort op mijn bankrekening) Waardoor zij mij dus 15 euro extra hebben doorgerekend. (35 euro nu) Een waarschuwing gekregen, en opeens, De hele boete weg, ik sta gewoon weer 00,00.
Ik blij, maar 2 maanden later (en iets meer) komt het ineens helemaal terug en is het in eens 50 euro geworden.
Ik ben mij helemaal doodgeschrokken omdat zij ook dreigden met het Incasso bureau.

Mijn vraag is, Is dat Incasso bureau bij jullie ook echt Gekomen of..?

Mazzeltov
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2011 18:29

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door Mazzeltov »

Nou ik kan mij dus gewoon aansluiten in de rij, onbegrijpelijk, ik vond het ook al raar, ik kreeg binnen 2 weken al een aanmaning, en 15 euro extra administratiekosten om de oren.
Nu heb ik dus wel een bedrag overgemaakt naar de Bank van Clickandbuy die stond vermeld, maar ik kreeg dus gewoon het bedrag terug omdat de rekening niet bekend is of bestaat. ik heb dus een kleine aankoop gedaan voor een spel op de Iphone van 4,99euro en moet inmiddels al 27.22 betalen.
Inderdaad is het in contact komen zo lastig, ik krijg wel steeds antwoord maar tis allemaal vaktaal in het engels dus erg lastig om te ontcijferen, niet het normale engels van op tv. Ik krijg dus nu ook te maken met een incasso bureau, dat wordt spannend zeg!!!!!
ze Hebben mij ook al eens 15 euro kwijt gescholden als teken van hun goede wil, erg rare bedrijfsfvoering inderdaad
maar nu even spijkers met koppen slaan, waar moet ik naar toe, met de klacht, wie kan mij verder helpen aangezien ik bij C&B geen reet opschiet
wie informatie heeft kan dit sturen naar mijn emailadres te weten [email protected].
Dit is dus de laatste email die ik kreeg van hen met informatie waar ik het openstaande bedrag naar toe overmaken": Is kijken wie dit ook heeft

Dear Mr. S,

In spite of repeated requests your account shows an outstanding balance with us for the amount of EUR 27,22. This correspondence is your notice that we are now locking your ClickandBuy account.

Please be advised that we may refer this outstanding balance to an external collection agency. In order to prevent this, you have until 14.11.2011 to pay the amount due to the following bank account.

Bank: West LB
Account No: 1711118
Bank ID: 30050000

IBAN DE29300500000001711118
BIC WELADEDDXXX


Beneficiary: ClickandBuy International Ltd.

Important: Please indicate your customer reference number 99119683 as the payment reference.

If your payment reaches us before this date, we will not refer your account to the collection agency.


Are there still questions left unanswered?

Answers to the most frequently asked questions can be found online here: Help.

If you have further queries please contact us using the contact form. We will gladly assist you with your inquiries.

Kind Regards,
Your ClickandBuy Service Team


-ik hoop op een antwoord van iemand op dit forum
met vriendelijke groet richard

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Kan je in je telebank de originele betaling nog zien?

maak een screenshot - en mail die naar hun toe.

Geef aan:

Please note this has been paid on (datum!).
See attached screenshot.

Gesloten