Onterechte incasso van Click and Buy
Geplaatst: 20 nov 2009 12:01
Beste Radarlezer,
Het begon ongeveer 1,5 maand geleden.
Ik koop een (aantal) applicatie(-s) op mijn iPhone en betaal doormiddel van de ClickandBuy service. Het bedrag was toen 3 euro in totaal (normaal voor applicaties)
Kort daarvoor heb ik op de website van ClickandBuy aangegeven dat ik een ander rekening nummer had waar ik geld van wilde halen. Dat was gelukt.
Het bedrag werd van mijn oude (en dus foutieve) rekening gehaald, en blijkbaar geblokkeerd (om onbekende redenen) door mijn bank.
Ik heb meermaals contact gehad met de ClickandBuy via de e-mail, ze verwezen mij door naar mijn bank (ING) daar moest het probleem liggen.
De klantenservice van de ING vertelde mij dat er niks mis was, en er genoeg saldo op stond (meer dan 3 euro natuurlijk) en dat het rekeningnummer niet geblokkeerd is geweest. Ik moest bij ClickandBuy wezen.
En zo werd ik weer terug verwezen. Hier kwam ik niet verder mee natuurlijk.
Ik heb via een e-mail aangegeven bij ClickandBuy dat dit probleem niet MIJN probleem is, en dat ze het met de ING moeten regelen (of in ieder geval mijn verhaal aan hen verifiëren) . Op dit e-mailtje heb ik geen reactie gehad, tot een aantal dagen geleden.
Ik kreeg een aanmaning waarbij ik in totaal 53 euro kon betalen (2x 25 euro administratie kosten + 3 euro resterend). Ik heb geen zin om te betalen voor fouten die niet door mij gemaakt zijn, dus weigerde ik de e-mail.
Nu vandaag krijg ik weer een e-mail, mijn account is geblokkeerd en het probleem is doorgegeven naar een incasso bureau.
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen welke stappen ik nog meer kan nemen om te voorkomen dat er nog meer problemen komen.
Ik ben onschuldig, maar moet wel betalen.
Ik hoop dat iemand of zelfs RADAR hier tijd aan kan besteden.
Met vriendelijke groet,
Tom Hoenderdos
Het begon ongeveer 1,5 maand geleden.
Ik koop een (aantal) applicatie(-s) op mijn iPhone en betaal doormiddel van de ClickandBuy service. Het bedrag was toen 3 euro in totaal (normaal voor applicaties)
Kort daarvoor heb ik op de website van ClickandBuy aangegeven dat ik een ander rekening nummer had waar ik geld van wilde halen. Dat was gelukt.
Het bedrag werd van mijn oude (en dus foutieve) rekening gehaald, en blijkbaar geblokkeerd (om onbekende redenen) door mijn bank.
Ik heb meermaals contact gehad met de ClickandBuy via de e-mail, ze verwezen mij door naar mijn bank (ING) daar moest het probleem liggen.
De klantenservice van de ING vertelde mij dat er niks mis was, en er genoeg saldo op stond (meer dan 3 euro natuurlijk) en dat het rekeningnummer niet geblokkeerd is geweest. Ik moest bij ClickandBuy wezen.
En zo werd ik weer terug verwezen. Hier kwam ik niet verder mee natuurlijk.
Ik heb via een e-mail aangegeven bij ClickandBuy dat dit probleem niet MIJN probleem is, en dat ze het met de ING moeten regelen (of in ieder geval mijn verhaal aan hen verifiëren) . Op dit e-mailtje heb ik geen reactie gehad, tot een aantal dagen geleden.
Ik kreeg een aanmaning waarbij ik in totaal 53 euro kon betalen (2x 25 euro administratie kosten + 3 euro resterend). Ik heb geen zin om te betalen voor fouten die niet door mij gemaakt zijn, dus weigerde ik de e-mail.
Nu vandaag krijg ik weer een e-mail, mijn account is geblokkeerd en het probleem is doorgegeven naar een incasso bureau.
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen welke stappen ik nog meer kan nemen om te voorkomen dat er nog meer problemen komen.
Ik ben onschuldig, maar moet wel betalen.
Ik hoop dat iemand of zelfs RADAR hier tijd aan kan besteden.
Met vriendelijke groet,
Tom Hoenderdos