Pagina 1 van 1

Vodafone shop

Geplaatst: 21 nov 2009 15:13
door Vosseman
Ik heb op 8 november mijn abonnement bij Vodafone verlengd. Onderdeel van het pakket is een nieuwe telefoon (een smart phone). Daarom heb ik er ook een internet bundel bijgenomen.

Ik kreeg netjes een bevestiging per email met een ordernummer (er volgen nog meer). Het ordernummer blijkt echter onjuist te zijn als ik mijn bestelling probeer te volgen op de Vodafone website. Op 12 november krijg ik een email met de mededeling dat mijn abonnement is opgezet. Wel een beetje vreemd, want mijn oude abonnement zou nog doorlopen tot 23 december. Bovendien had ik nog geen telefoon ontvangen en met mijn huidige telefoon wil ik niet internetten. In de mail wordt een orderreferentie vermeld, echter deze blijkt bij natrekken van mijn bestelling op de website ook niet te werken.

Afijn, ik stuur een mail via de website naar Vodafone met de vraag wanneer de telefoon komt. Als reactie krijg ik een automatisch gegenereerd mailtje terug met de mededeling dat ik binnen 5 werkdagen reactie krijg. Daar wacht ik nog steeds op.

Ik kan niet wachten, dus ik bel op maandag 16 november de klantenservice (gelukkig een gratis nummer). Meneer deelt mij mee dat de telefoons niet op voorraad waren maar inmiddels weer binnen zijn. Eind van de week moet ik hem in huis hebben.

Ik vertrouw het toch niet helemaal dus op donderdag 19 november bel ik opnieuw. Nu krijg ik de mededeling dat de telefoon de vorige dag is verstuurd. Ik krijg weer een ander ordernummer waarmee ik de status op de Vodafone website kan volgen. Echter ook bij deze krijg ik de bekende foutmelding die ook bij de andere ordernummers kreeg.

Als ik zaterdag 21 november nog steeds niets ontvangen heb, maar de postbode al wel langs is geweest, bel ik opnieuw met de klantenservice. Nu krijg ik een barcode waarmee ik bij TNT kan volgen waar mijn zending is. Als ik echter bij TNT de barcode en mijn postcode invul blijkt de combinatie niet bekend te zijn.

Wat een hopeloos verhaal dit. Als ik een advies mag geven: Koop nooit je telefoon bij de webwinkel van Vodafone.

Re: Vodafone shop

Geplaatst: 28 nov 2009 11:28
door Vosseman
Afgelopen maandagavond (dat is nu 5,5 dag geleden) heb ik de order laten annuleren. Er werd toegezegd dat het ongeveer 48 uur zou duren. Je raad het al, het is nog steeds niet rond.
Ik bel wel dagelijks maar wordt steeds aan het lijntje gehouden. Iedere medewerker heeft weer een ander nieuwtje. Het nieuwtje van vandaag is dat de back office een achterstand heeft.

Wat een *** bedrijf is het toch.

Re: Vodafone shop

Geplaatst: 30 nov 2009 22:56
door Vosseman
De annulering is nog steeds niet afgerond. Wel hebben ze de incasso van zowel de niet geleverde telefoon als de geannuleerde verlenging van het abonnement uitgevoerd. Stelletje boeven.

Re: Vodafone shop

Geplaatst: 01 dec 2009 10:47
door jos_nixs
Hoi
Ja en ik koop via Traders bij vodafoon een telefoon en heb deze binnen 24uur in huis
Traders heeft ook de goede gewoonte op iedere mail te andwoorden
Voor degene die dit leest mischien een iedee

Re: Vodafone shop

Geplaatst: 01 dec 2009 15:26
door Guardian72
Vosseman schreef:De annulering is nog steeds niet afgerond. Wel hebben ze de incasso van zowel de niet geleverde telefoon als de geannuleerde verlenging van het abonnement uitgevoerd. Stelletje boeven.
Als zij dit inderdaad gedaan hebben - en nog niets geleverd (om wat voor reden dan ook) - stop met bellen - en storneer de bedragen (bank bellen, en laten terugboeken).

Vervolgens per email of aangetekende brief dit melden - en ook melden dat de koop ontbonden is wegens het niet nakomen van de afspraken, alsmede hun weigering om duidelijk per telefoon te zijn.'

Houd voor de zekerheid het geld apart.

Eventueel zou je kunnen proberen over te stappen naar een ander, met nummerbehoud - maar dat zou vodafone tegen kunnen houden.
Overweeg of een ander nummer voor jou een optie is.

Re: Vodafone shop

Geplaatst: 04 dec 2009 11:39
door DanMan1
Beste Vosseman,

Ook ik heb recent niet zo heel goede contacten met de Klantenservice bij Vodafone gehad. Bij mij ging het ook om het verlengen van een abonnement i.c.m. ander toestel.

Oplossing: verleng je abonnement niet rechtstreeks maar via een online belwinkel. De mijne is verlengd via www.belsimpel.nl Heeft zeggen en schrijven nog geen weekje geduurd en je kunt daar ook nog -los van de lopende acties- onderhandelen over andere kortingen.

Vodafone is de laatste tijd volgens mij niet meer zo geinteresseerd in de eindgebruiker. Handel via dit soort belwinkels levert hun veel meer op dus doe er je voordeel mee!

Re: Vodafone shop

Geplaatst: 05 jan 2010 17:08
door Vosseman
Nou, na bijna 2 maanden is het dan eindelijk voor elkaar. De annulering was in de week voor kerst dan eindelijk rond. Direct na kerst via Phoneshop.nl een nieuw toestel met verlenging geregeld, en raad eens... anderhalve dag heb ik de telefoon opgehaald (durfde het nu niet meer via TNT aan).

Wacht nog wel altijd op een correctie van het door Vodafone gefactureerde abonnement, maar dit levert hooguit een voordeel van enkele Euro's op. Ga ik me niet meer druk om maken.

Ik kan wel voorgaande tip onderschrijven. Doe geen zaken met Vodafone zelf, maar doe het via een belwinkel.