LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Upc Blijf knijpen
Upc Blijf knijpen
Hallo Radar Forum...Ik wilde graag het volgende kwijt..
Ben als lid van Chello meegegaan naar Upc en tot 1,5 jaar geleden redelijk tevreden.
Ik probeer een korte uitleg te geven omtrend de laatste 1,5 jaar..
Nadat mijn upload snelheid met 60% was afgeknepen door upc in begin 2008 heb ik mijn abo wat destijds UPC Extreem heette verlaagd naar een easy abo van upc...wat eigelijk al van de zotte is want je betaald wel de volle pond.
28 september jongsleden na alle verhalen dat upc gestopt was met ..het mooie woord traffic shaping (knijpen van je verbinding) belde ik met upc met de vraag als ik nu weer omhoog gaat naar een 30/3 abo krijg ik dan ook 30/3..of eigelijk geef me 80% van wat je beloof en ik ben happy..waarop meneer Schox mij beloofde dat ik het ook zou krijgen..
Tja met speedtest kom je wel in de buurt...maar zo gauw je peer to peer bezig bent kwam ik nog niet aan 25% van het beloofde en dat is natuurlijk gods geklaag een toch wel een beetje aso na zo'n belofte.
Binnen 7 dagen mijn abo terug laten zetten dat kan wettelijk..dat deden ze ook met wat gemorrel...want ze probeerde nog..let wel ze vertelde mij dat het abo wat ik had niet meer bestond..na een poosje wachten kwam meneer Klaas De Groot met de melding dat alles toch terug gezet kon worden..pffff
Toen ik 3 dagen later inlogde bij upc..zag ik dat het terug gezet was..behalve de datum van abo opzeggen..die hadden ze maar een jaar verder geplaats ..na een telefoontje wederom...kreeg ik als antwoord dat dat een foutje was ..en ze de datum niet terug konden zetten..maar ik moest het maar noteren..wat een onzin..
Ps: ik was ook met stomheid geslagen dat ze na het verhogen van mijn abo, gelijk binnen een week al, het geld van mijn rekening hadden gehaald 14 dagen eerder als wat ze al jaren doen...vreemd toch he..
Wat vind Radar hier nu van....Dus ze knijpen nog steeds...
M.V.G. Jos van Opstal
Ben als lid van Chello meegegaan naar Upc en tot 1,5 jaar geleden redelijk tevreden.
Ik probeer een korte uitleg te geven omtrend de laatste 1,5 jaar..
Nadat mijn upload snelheid met 60% was afgeknepen door upc in begin 2008 heb ik mijn abo wat destijds UPC Extreem heette verlaagd naar een easy abo van upc...wat eigelijk al van de zotte is want je betaald wel de volle pond.
28 september jongsleden na alle verhalen dat upc gestopt was met ..het mooie woord traffic shaping (knijpen van je verbinding) belde ik met upc met de vraag als ik nu weer omhoog gaat naar een 30/3 abo krijg ik dan ook 30/3..of eigelijk geef me 80% van wat je beloof en ik ben happy..waarop meneer Schox mij beloofde dat ik het ook zou krijgen..
Tja met speedtest kom je wel in de buurt...maar zo gauw je peer to peer bezig bent kwam ik nog niet aan 25% van het beloofde en dat is natuurlijk gods geklaag een toch wel een beetje aso na zo'n belofte.
Binnen 7 dagen mijn abo terug laten zetten dat kan wettelijk..dat deden ze ook met wat gemorrel...want ze probeerde nog..let wel ze vertelde mij dat het abo wat ik had niet meer bestond..na een poosje wachten kwam meneer Klaas De Groot met de melding dat alles toch terug gezet kon worden..pffff
Toen ik 3 dagen later inlogde bij upc..zag ik dat het terug gezet was..behalve de datum van abo opzeggen..die hadden ze maar een jaar verder geplaats ..na een telefoontje wederom...kreeg ik als antwoord dat dat een foutje was ..en ze de datum niet terug konden zetten..maar ik moest het maar noteren..wat een onzin..
Ps: ik was ook met stomheid geslagen dat ze na het verhogen van mijn abo, gelijk binnen een week al, het geld van mijn rekening hadden gehaald 14 dagen eerder als wat ze al jaren doen...vreemd toch he..
Wat vind Radar hier nu van....Dus ze knijpen nog steeds...
M.V.G. Jos van Opstal
Re: Upc Blijf knijpen
Hallo,
U geeft aan dat met peer to peer uw snelheid niet hoog ligt maar dat heeft niks met uw internet provider te maken maar met degene waar u data vandaan haalt en ook hoeveel u zelf verspreid, maar ik hoop wel dat u weet dat peer tot peer eigenlijk verboden is en dat het dus niet slim is om dat hier te plaatsen
U geeft aan dat met peer to peer uw snelheid niet hoog ligt maar dat heeft niks met uw internet provider te maken maar met degene waar u data vandaan haalt en ook hoeveel u zelf verspreid, maar ik hoop wel dat u weet dat peer tot peer eigenlijk verboden is en dat het dus niet slim is om dat hier te plaatsen
Het lig wel terdege aan upc...de groep mensen die dit zelfde meemaken is legio...En ik durf te stellen dat al die mensen die de duure abo nemen voor super hoge snelheden ,die dat echt niet doen om een mailtje te versturen..of een web pagina te bekijken...en of het dl en upl..via nieuwsgroepen of wat dan ook gaat...de issu is dat je moet ontvangen waar je voor betaalt..anders heeft het geen zin om veel geld uit te geven voor internet..
Gr Jos
Gr Jos
Dat ligt dus echt niet aan upc, dat men je knijpt als je teveel download is bekend en is ook logisch iemand die bv 500GB per week binnenhaalt met een goedkoop abbo wordt geknepen zodat die van het duurdere ook gewoon snelheid behoud.
Maar peer to peer ben jij echt afhankelijk van wat de anderen hebben, als er bij iemand op zijn pc een 1mb aansluiting zit en ik kom met kabel aan met een supersnelheid is mijn upload veel hoger dan mijn download als ik het van hem moet halen.
Er zijn diverse manieren om te downloaden, maar als je niet weet hoe het werkt moet je niet de provider de schuld geven.
Maar peer to peer ben jij echt afhankelijk van wat de anderen hebben, als er bij iemand op zijn pc een 1mb aansluiting zit en ik kom met kabel aan met een supersnelheid is mijn upload veel hoger dan mijn download als ik het van hem moet halen.
Er zijn diverse manieren om te downloaden, maar als je niet weet hoe het werkt moet je niet de provider de schuld geven.
quantas01 schreef:Dat ligt dus echt niet aan upc, dat men je knijpt als je teveel download is bekend en is ook logisch iemand die bv 500GB per week binnenhaalt met een goedkoop abbo wordt geknepen zodat die van het duurdere ook gewoon snelheid behoud.
Ik zou graag willen dat ze the fair use policy zouden toepassen..
want op die 4 of 5 gb per week zullen je echt niet nog verder knijpen..
De mensen waar ik het over heb want ik ken ze personelijk hebben een supersnelle glasvezel verbinding ze noemen het ook wel eens T3..
Maar ik stop nu hierover....en lees goed mijn verhaal..daar hoor ik niet al te veel over...
Voor mij hoef je niet meer te reageren..mits als de mensen er iets aan hebben..
Knap dat jij met peer to peer weet dat jij ze kent, kan goed iemand uit Timboektoe zijn waar een deel van het bestand staat.De mensen waar ik het over heb want ik ken ze personelijk hebben een supersnelle glasvezel verbinding ze noemen het ook wel eens T3..
Maar ik stop nu hierover....en lees goed mijn verhaal..daar hoor ik niet al te veel over...
Voor mij hoef je niet meer te reageren..mits als de mensen er iets aan hebben..
Ik zie wel dat jij geen flauw benul hebt hoe downloaden in zijn werk gaat.
Door de firma list en bedrog worden wel degelijk bewust de snelheden afgeknepen, zie o.a. onderstaande topics.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 68&t=71521
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?p=886531
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 24&t=71760
Dat ze dat al jaren doen blijkt wel uit onderstaande oude topics, een vos verliest wel zijn haren (logo) maar niet zijn streken.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 68&t=33932
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 68&t=10120
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 68&t=71521
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?p=886531
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 24&t=71760
Dat ze dat al jaren doen blijkt wel uit onderstaande oude topics, een vos verliest wel zijn haren (logo) maar niet zijn streken.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 68&t=33932
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 68&t=10120
UPC heeft 2 weken geleden juist een mailing gedaan over het zg knijpen, ik veronderstel dat deze mailing niet bij ex-klanten (Agro) aankomt, in de mailing biedt UPC hun excuus aan en belooft beterschap.
OBN knijpt voortdurend en levert geen mails af, een firma met luchtbalonnen
OBN knijpt voortdurend en levert geen mails af, een firma met luchtbalonnen
Is het niet raar dan dat TS juist gister nog een topic start over dit onderwerpUPC heeft 2 weken geleden juist een mailing gedaan over het zg knijpen,............in de mailing biedt UPC hun excuus aan en belooft beterschap.
ik veronderstel dat deze mailing niet bij ex-klanten (Agro) aankomt,
Bij de niet ex-klanten blijkbaar ook niet
Zie: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 68&t=76284OBN knijpt voortdurend en levert geen mails af, een firma met luchtbalonnen
Verder commentaar overbodig.
Agro: jij bent niet verplicht op mij te reageren,de topic inzender heeft mogelijkerwijs over de UPC mail heen gekken , jij ook ???
Wat bedoel je daarmee Voor zover mij bekend heb ik geen enkele verplichting jegens jou.Agro: jij bent niet verplicht op mij te reageren
Volgens TS is tot op de dag van vandaag de snelheid nog geknepen, alle zogenaamde excuses en beloofde beterschap ten spijt.de topic inzender heeft mogelijkerwijs over de UPC mail heen gekken ,
Dacht dat ik volgens je eerdere bewering deze mail niet zou ontvangen hebben.jij ook ???
Zojuist de download snelheid gemeten van UPC, zij voldoen aan het gestelde in mijn contract ,er wordt niet geknepen door UPC.
Ondanks de kleine problemen zijn er 2.3 miljoen landgenoten klant bij UPC,niet vreemd als er af en toe wat ruis op de lijn zit resp. er eens geknepen wordt, de snelheid wordt al jaren lang gratis verhoogd door UPC,
[Aangepast door Moderator (laster)]
Ondanks de kleine problemen zijn er 2.3 miljoen landgenoten klant bij UPC,niet vreemd als er af en toe wat ruis op de lijn zit resp. er eens geknepen wordt, de snelheid wordt al jaren lang gratis verhoogd door UPC,
[Aangepast door Moderator (laster)]
Zojuist weer een leuke verrassing van UPC binnen gekregen, de snelheid is gratis metv 5 verhoogd, fantastisch toch
-
- Contacteer:
@Jos56,
Tijdelijke netwerkmanagementmaatregelen van internetproducten UPC
Het gebruik van internet is grillig en kent daardoor sterke pieken en dalen. Geen enkele internetprovider kan daarom garanderen dat op ieder tijdstip van de dag de maximale internetsnelheden waarmee zij adverteren, mogelijk zijn. Uit diverse onafhankelijke tests blijkt dat UPC consequent tot de best scorende providers behoort als het gaat om geleverde versus beloofde snelheid, zie bijvoorbeeld http://www.iping.nl.
Om zoveel mogelijk van onze klanten continu de maximum snelheid te kunnen bieden,hebben wij eind augustus 2009 voor een beperkte tijd enkele netwerktestmaatregelen toegepast die op een beperkt aantal soorten internetverkeer en een kleine groep gebruikers betrekking hadden. Dit leidde tot veel misverstanden.
Heldere communicatie
UPC vindt het belangrijk helder te communiceren over netwerkmanagement maatregelen. Door de tijdeljike testmaatregelen zijn misverstanden, onduidelijkheden en klachten ontstaan bij klanten van UPC. UPC wil deze graag wegnemen.
De testmaatregelen zijn inmiddels opgeheven. Om de gevolgen van piekbelasting in internetverkeer ook in de toekomst te kunnen voorkomen, blijven we in overleg met belangenverenigingen (waaronder de Consumentenbond), branchegenoten en andere belanghebbenden.
Maatregelen waren van beperkte duur
De netwerkmanagementmaatregelen zijn slechts van beperkte tijdsduur geweest: de testinstellingen, die golden tijdens het tijdsvak 12.00 - 0.00 uur, werden op 21 augustus 2009 geactiveerd. Vier dagen later, op 25 augustus, zijn wij begonnen met de stapsgewijze afschakeling ervan. Sinds 15 september zijn de testmaatregelen opgeheven.
Slechts voor beperkte typen verkeer
De tijdelijke testinstellingen hadden slechts betrekking op twee typen internetverkeer: peer-to-peer filesharing en nieuwsgroepen. Dat betekent dat klanten in hun 'gewone' internetverkeer geen effecten van deze tijdelijke maatregelen hebben kunnen ondervinden.
Veroorzaakten deze maatregelen hinder?
Naar schatting maakt slechts drie tot vijf procent van de Nederlandse internetters regelmatig gebruik van nieuwsgroepen. Dat betekent dat een relatief kleine groep klanten daadwerkelijk door de maatregelen werd getroffen.
Overigens kon deze kleine groep klanten gewoon bestanden downloaden. Weliswaar trager dan gebruikelijk, maar nog steeds met aanzienlijke snelheden. Ter illustratie: iemand met een UPC Fiber Power 120 Mbps-abonnement kon zelfs in de periode tussen 21 en 25 augustus 2009 nog meer dan 150 DVD's of meer dan 1.000 CD's per 24 uur downloaden (dat is meer dan 750 GB per etmaal).
En wat gaat UPC in de toekomst doen?
Op dit moment zijn de tijdelijke maatregelen uitgeschakeld. Als het nodig mocht zijn om in de toekomst nieuwe maatregelen te treffen dan zullen we dat tijdig en zo duidelijk mogelijk communiceren. Eventuele toekomstige nieuwe maatregelen zullen altijd onderdeel zijn van een schriftelijke en/of elektronisch toegankelijke policy.
Zoals je kunt lezen doen wij niet meer aan 'trafficshaping'. Mocht je toch nog problemen hebben dan raad ik je aan een email te sturen naar [email protected] met daarin je postcode en huisnummer.
Tijdelijke netwerkmanagementmaatregelen van internetproducten UPC
Het gebruik van internet is grillig en kent daardoor sterke pieken en dalen. Geen enkele internetprovider kan daarom garanderen dat op ieder tijdstip van de dag de maximale internetsnelheden waarmee zij adverteren, mogelijk zijn. Uit diverse onafhankelijke tests blijkt dat UPC consequent tot de best scorende providers behoort als het gaat om geleverde versus beloofde snelheid, zie bijvoorbeeld http://www.iping.nl.
Om zoveel mogelijk van onze klanten continu de maximum snelheid te kunnen bieden,hebben wij eind augustus 2009 voor een beperkte tijd enkele netwerktestmaatregelen toegepast die op een beperkt aantal soorten internetverkeer en een kleine groep gebruikers betrekking hadden. Dit leidde tot veel misverstanden.
Heldere communicatie
UPC vindt het belangrijk helder te communiceren over netwerkmanagement maatregelen. Door de tijdeljike testmaatregelen zijn misverstanden, onduidelijkheden en klachten ontstaan bij klanten van UPC. UPC wil deze graag wegnemen.
De testmaatregelen zijn inmiddels opgeheven. Om de gevolgen van piekbelasting in internetverkeer ook in de toekomst te kunnen voorkomen, blijven we in overleg met belangenverenigingen (waaronder de Consumentenbond), branchegenoten en andere belanghebbenden.
Maatregelen waren van beperkte duur
De netwerkmanagementmaatregelen zijn slechts van beperkte tijdsduur geweest: de testinstellingen, die golden tijdens het tijdsvak 12.00 - 0.00 uur, werden op 21 augustus 2009 geactiveerd. Vier dagen later, op 25 augustus, zijn wij begonnen met de stapsgewijze afschakeling ervan. Sinds 15 september zijn de testmaatregelen opgeheven.
Slechts voor beperkte typen verkeer
De tijdelijke testinstellingen hadden slechts betrekking op twee typen internetverkeer: peer-to-peer filesharing en nieuwsgroepen. Dat betekent dat klanten in hun 'gewone' internetverkeer geen effecten van deze tijdelijke maatregelen hebben kunnen ondervinden.
Veroorzaakten deze maatregelen hinder?
Naar schatting maakt slechts drie tot vijf procent van de Nederlandse internetters regelmatig gebruik van nieuwsgroepen. Dat betekent dat een relatief kleine groep klanten daadwerkelijk door de maatregelen werd getroffen.
Overigens kon deze kleine groep klanten gewoon bestanden downloaden. Weliswaar trager dan gebruikelijk, maar nog steeds met aanzienlijke snelheden. Ter illustratie: iemand met een UPC Fiber Power 120 Mbps-abonnement kon zelfs in de periode tussen 21 en 25 augustus 2009 nog meer dan 150 DVD's of meer dan 1.000 CD's per 24 uur downloaden (dat is meer dan 750 GB per etmaal).
En wat gaat UPC in de toekomst doen?
Op dit moment zijn de tijdelijke maatregelen uitgeschakeld. Als het nodig mocht zijn om in de toekomst nieuwe maatregelen te treffen dan zullen we dat tijdig en zo duidelijk mogelijk communiceren. Eventuele toekomstige nieuwe maatregelen zullen altijd onderdeel zijn van een schriftelijke en/of elektronisch toegankelijke policy.
Zoals je kunt lezen doen wij niet meer aan 'trafficshaping'. Mocht je toch nog problemen hebben dan raad ik je aan een email te sturen naar [email protected] met daarin je postcode en huisnummer.
Vervolgens:Henri42 schreef:UPC heeft 2 weken geleden juist een mailing gedaan over het zg knijpen, ................, in de mailing biedt UPC hun excuus aan en belooft beterschap.
En dan:Henri42 schreef:Zojuist de download snelheid gemeten van UPC, .......... ,er wordt niet geknepen door UPC.
Voor hoelang? zie ook de links in de posting van 25 nov in dit topic waaruit blijkt dat ze dit al jaren doen, en dan ook nog pretenderen helder en open te communiceren naar klanten, als er een organisatie is welke uitblinkt in achtebaksheid, stiekem gedoe, en lak heeft aan klanten is het upc wel.Wassily-UPC schreef: Zoals je kunt lezen doen wij niet meer aan 'trafficshaping'.
Dus er werd wel degelijk geknepen (en mogelijk nog steeds zie andere topics van heden) in de snelheden, dit is pure diefstal, (over terugbetaling van het teveel geïncasserde wordt geen woord gerept) eens temeer wordt hiermee bewezen dat upc niet onderdoet voor een criminele organisatie.
Agro schreef :
Dus er werd wel degelijk geknepen (en mogelijk nog steeds zie andere topics van heden) in de snelheden, dit is pure diefstal, (over terugbetaling van het teveel geïncasserde wordt geen woord gerept) eens temeer wordt hiermee bewezen dat upc niet onderdoet voor een criminele organisatie.
Dat Agro openlijk UPC voor een misdadige organisatie in het openbaar kan en mag uitmaken, is ter beoordeling van de webmaster, mogelijk ook van UPC.
Overigens heeft UPC het laatste jaar tot 3 maal toe gratis de snelheden verhoogd, hoe kan men nu geld terug eisen van iets wat men gratis vergekregen heeft, indien UPC aan het knijpen is,uitspraken doen op basis van gelezen items is redelijk vaag.
Dat Agro openlijk UPC voor een misdadige organisatie in het openbaar kan en mag uitmaken, is ter beoordeling van de webmaster, mogelijk ook van UPC.
Overigens heeft UPC het laatste jaar tot 3 maal toe gratis de snelheden verhoogd, hoe kan men nu geld terug eisen van iets wat men gratis vergekregen heeft, indien UPC aan het knijpen is,uitspraken doen op basis van gelezen items is redelijk vaag.
Vaag Lees dan eens goed het bericht van Wassily-UPC daar wordt het omonwonden toegegevenindien UPC aan het knijpen is,uitspraken doen op basis van gelezen items is redelijk vaag
Hoe zou je het vinden als je naar de supermarkt gaat je weegt een product af, bij de kassa reken je af, en vervolgens mag je maar de helft meenemenDat Agro openlijk UPC voor een misdadige organisatie in het openbaar kan en mag uitmaken, is ter beoordeling van de webmaster, mogelijk ook van UPC.
Dat is precies wat je geliefde upc doet, als een bedrijf zich daaraan schuldig maakt doet deze niet onder voor een criminele organisatie
Agro, UPC is toevallig mijn provider en niet de jouwe meer, natuurlijk maaktv UPC foutjes wie niet, OBN heeft 2 maanden lang geen mails kunnen versturen.
Ook ik gaf al eerder aan dat UPC knijpt,ter compensatie hebben ze gratis de snelheid verhoogd, wel lezen Agro.
Jij mag van mij iedereen een misdadiger noemen,over UPC kan Agro niet persoonlijk oordelen als ex klant.
Een mening vormen op basis van topics?,hoe graag wil je iets negatiefs beschouwen, get a life
Ook ik gaf al eerder aan dat UPC knijpt,ter compensatie hebben ze gratis de snelheid verhoogd, wel lezen Agro.
Jij mag van mij iedereen een misdadiger noemen,over UPC kan Agro niet persoonlijk oordelen als ex klant.
Een mening vormen op basis van topics?,hoe graag wil je iets negatiefs beschouwen, get a life
Als je er zoveel problemen mee hebt stap dan gewoon over. Elke provider heeft wel mankementen. De een misschien wat meer dan de ander maargoed. Ik denk ook dat welke provider dan ook niet het gewenste MB kan leveren omdat er gewoon weg teveel mensen rond dezelfde tijden op het net surfen
Inderdaad Marko overstappen staat iedereen vrij, na het overstappen moet je de ballast van je af schudden en niet als een jojo om je heen blijven slaan naar de historie get a lifesanmarko schreef:Als je er zoveel problemen mee hebt stap dan gewoon over. Elke provider heeft wel mankementen. De een misschien wat meer dan de ander maargoed. Ik denk ook dat welke provider dan ook niet het gewenste MB kan leveren omdat er gewoon weg teveel mensen rond dezelfde tijden op het net surfen