Pagina 1 van 2
UPC digitale facturen OF meer betalen
Geplaatst: 24 nov 2009 21:43
door remcovo
Onlangs kreeg ik van UPC de mededeling dat UPC de facturen online gaat verstrekken. Met andere woorden, je moet een account maken en daar moet je inloggen om je facturen te zien.
Als klein bedrijf maak ik gebruik van de internet en telefonie diensten van UPC, en prive digitale tv, en sinds hun afknijp.. eh datashaping policy enigzins veranderd is naar redelijke tevredenheid.
Ik moet de facturen iedere maand inleveren bij de boekhouder, en zit echt niet te wachten om iedere maand te moeten inloggen. idem voor alle andere abonnementen die ik elders heb lopen...
Wanneer je niet een 'mijn factuur' account wilt, kan je bellen stond op de flyer.
Dus mijn verzoek: ik zou graag de papieren factuur blijven ontvangen".
Dat kan, maar dan vervalt mijn 'pakketkorting'. Met andere woorden: een papieren factuur gaat mij 10 euro per maand extra kosten (!).
Ik betaal ieder maand ruim 80 euro, en daar kan geen postzegel vanaf?
Mag UPC deze eisen & voorwaarden stellen? In hoeverre mag UPC hun klanten dwingen akkoord te gaan met deze facturatie wijziging? (Het kost mij letterlijk dan 10 euro meer) Waarom niet 10 euro korting als je juist alleen digitaal gefactureerd wil worden?
Ik snap dat digitaal factureren de toekomst is, maar zeg nou eerlijk, dit is absurd...
Re: UPC digitale facturen OF meer betalen
Geplaatst: 25 nov 2009 08:44
door quantas01
In de tijd dat je hier het verhaal typt wat gewoonweg echt toekomst is digitaal factureren had je al 100 facturen kunnen afdrukken.
Ik snap niet wat je daar moeilijk aan doet elke provider doet dit bijna.
Als je moeite hebt met inloggen zou ik beginnen met het internet eruit te gooien want ook leveranciers doen het gewoonweg zo.
Dit is 10 sec werk om het uit te printen dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan
Re: UPC digitale facturen OF meer betalen
Geplaatst: 25 nov 2009 13:43
door remcovo
Je moet dus nu zelf inloggen om je facturen in te zien / te krijgen.
Op het moment dat je deze automatisch per email toegestuurd krijgt, zou ik er ook minder moeite mee hebben. Straks moet je voor al je facturen iedere maand op 10 plekken inloggen uitprinten etc, bij upc, bij tmobile, bij nuon etc etc, terwijl een factuur simpelweg onderdeel is van een product dat je koopt.
Waar ik mij druk om maak is het volgende:
Ze geven aan dat als je de factuur toch op papier wil hebben, moet je even bellen met de helpdesk. Dat kan, maar kost mij dan 120 euro extra op jaarbasis (!) en zo wordt je geforceerd om akkoord te gaan! Ik vind het echt geen stijl.
Zou ik eens moeten voorstellen bij mijn eigen klanten, kan ik snel opdoeken
Re: UPC digitale facturen OF meer betalen
Geplaatst: 25 nov 2009 14:54
door Henri42
Re: UPC digitale facturen OF meer betalen
Geplaatst: 25 nov 2009 15:28
door agro
Op het moment dat je deze automatisch per email toegestuurd krijgt, zou ik er ook minder moeite mee hebben.
Misschien een goede reden om eens verder te kijken naar een andere provider, bij kpn krijg je de factuur per mail toegestuurt hoef je nergens in te loggen, als je de factuur onverhoopt kwijt mocht raken kan je alsnog inloggen en tot een jaar terug nog uitprinten.
Overstappen hoef niet eng te zijn.
Re: UPC digitale facturen OF meer betalen
Geplaatst: 25 nov 2009 15:33
door quantas01
Misschien een goede reden om eens verder te kijken naar een andere provider, bij kpn krijg je de factuur per mail toegestuurt hoef je nergens in te loggen, als je de factuur onverhoopt kwijt mocht raken kan je alsnog inloggen en tot een jaar terug nog uitprinten
Het enige verschil is dat je bij de ene ff moet inloggen och och das erg.
Of je hem nu direct per mail verstuurd of niet dat maakt niks uit, want als die mail kwijt raakt of wat dan ook moet je alsnog inloggen.
En ook van jaren terug alle facturen nog dus dit is gewoon klagen om NIKS
Re: UPC digitale facturen OF meer betalen
Geplaatst: 25 nov 2009 15:48
door agro
dus dit is gewoon klagen om NIKS
TS ziet dit dus blijkbaar wel als een probleem, en ik kan me er wel iets bij voorstellen dat als je bij elke leverancier eerst moet inloggen om een factuur uit te printen, dit een hoop onodige tijd vergt welke je wel anders zou kunnen besteden, temeer daar steeds meer leveranciers de facturen digitaal aanbieden.
Re: UPC digitale facturen OF meer betalen
Geplaatst: 25 nov 2009 16:09
door quantas01
TS ziet dit dus blijkbaar wel als een probleem, en ik kan me er wel iets bij voorstellen dat als je bij elke leverancier eerst moet inloggen om een factuur uit te printen, dit een hoop onodige tijd vergt welke je wel anders zou kunnen besteden, temeer daar steeds meer leveranciers de facturen digitaal aanbieden.
Nou nou dat is toch echt een dagtaak he.
10 minuutjes werk in de maand als je veel leveranciers hebt.
Je kan ook meteen inloggen als de factuur er is en meteen printen klaar 2 seconden werk.
Wel tijd om hier over te klagen maar niet om simpel in te loggen.
Re: UPC digitale facturen OF meer betalen
Geplaatst: 25 nov 2009 17:18
door remcovo
ah dus 120 euro per jaar vragen voor een ongewijzigd de factuur te ontvangen mag dus wel als normaal worden beschouwd? Dit is hetgeen dat mij het meeste stoort..
Ik had hetzelfde euvel met T-mobile, en na een belletje was het naar behoren opgelost.
Kan mij heel goed voorstellen als consument dat het allemaal wat minder boeit hoe, of en wanneer je de factuur krijgt. Maar ik zit persoonlijk echt niet te wachten dat ik iedere maand op allerlei sites moet inloggen om mijn boekhouding in orde te krijgen.
Re: UPC digitale facturen OF meer betalen
Geplaatst: 25 nov 2009 17:21
door quantas01
ah dus 120 euro per jaar vragen voor een ongewijzigd de factuur te ontvangen mag dus wel als normaal worden beschouwd? Dit is hetgeen dat mij het meeste stoort..
Je zal wel verkeerd lezen.
Het is normaal dat facturen online te verkrijgen zijn of per email is al jaren zo oa bij mobiele providers.
Ik ben zelf ondernemer en moet op een aantal sites inloggen och dat kost me hooguit 10 min per maand dus als je daar nu een probleem van maakt kan je beter stoppen met je bedrijf want over een x aantal jaar bestaat de papieren factuur niet meer.
En dat je moet inloggen is veiligheid voor jezelf en niks anders.
Re: UPC digitale facturen OF meer betalen
Geplaatst: 25 nov 2009 17:40
door remcovo
nee die 120 euro is mij verteld door 2 mederwerkers, dat heb ik niet verkeerd gelezen. gezien ik een compleet en uitgebreid pakket afneem ontvang ik een soort van bundelkorting. En die vervalt op het moment dat ik de factuur alsnog per post wil ontvangen. omgerekend dus 120 euro per jaar.
Lijkt mij, dat dit helemaal los van elkaar hoort te staan.
Re: UPC digitale facturen OF meer betalen
Geplaatst: 25 nov 2009 17:50
door quantas01
Dan heb je toch duidelijk wat anders willen aanpassen en snapt dat schijnbaar niet helemaal.
Liever papieren factuur
Ik betaal nu on line maar wil in de toekomst toch liever een papieren factuur ontvangen, kan dat?
Indien u geen gebruik meer wilt maken van Mijn factuur on line, dan dient u dit schriftelijk aan UPC door te geven. Na verwerking ontvangt u van ons weer een papieren factuur. Houdt u rekening met een verwerkingstijd van ongeveer 3 weken.
Bovenstaande komt van de upc site af.
Staat geen bedrag bij en bij andere wijzigingen wel dus het is gratis.
Re: UPC digitale facturen OF meer betalen
Geplaatst: 25 nov 2009 17:55
door remcovo
quantas, je hoeft niet meteen grof te doen. Dat slaat weer helemaal nergens op
Waarom staat er op de aankondiging dat je moet bellen met het 0900 nummer , en waarom attendeert geen van de UPC medewerkers mij daarop?
Re: UPC digitale facturen OF meer betalen
Geplaatst: 25 nov 2009 18:17
door quantas01
Ik heb dit binnen 2 minuten van de upc site afgehaald.
Als ik informatie over iets wil zoek ik dat op en ga ik ondanks dat er iets op een papier staat voor 0900 zelf toch wel op de website kijken.
Een beetje zelf initiatief is ook niet verkeerd dat zul jij als ondernemer hopelijk toch ook wel weten neem ik aan.
Re: UPC digitale facturen OF meer betalen
Geplaatst: 25 nov 2009 18:28
door remcovo
Ik heb heel geen trek om met jou in discussie te gaan, eigenlijk... en hopelijk wederzijds.
Soortgelijke tekst staat ook in de aankondiging die aangeeft dit telefonisch door te geven. Vriendelijk en vrij, maar niet vrijblijvend en met kosten.
Maar goed zal het schriftelijk aankaarten. bedankt voor de tip.
Re: UPC digitale facturen OF meer betalen
Geplaatst: 28 nov 2009 14:33
door Miranda63
vreemd dat jullie de TS zo af zitten te kraken
we krijgen in Nederland steeds minder keuzemogelijkheid en voor mij doen dit soort dingen me denken aan de mafia...werk met ons mee want anders kost het je extra geld
het doet er niet toe of iemand wel of geen zin heeft zijn online factuur uit te printen, het gaat om het afdwingen wat steeds meer gebeurt...het is vaak of een automatische incasso afgeven of extra betalen voor een acceptgiro elke maand...ik wil geen acceptgiro krijgen voor 1 euro extra, maar ook geen automatische incasso afgeven als ik daar geen zin in heb maar er is geen andere keuze en dat zijn mafia praktijken...
daar draait dit onderwerp ook om, maar zoals op elk forum vindt je ook hier weer mensen die doen aan per definitie afzeiken *kots*
Re: UPC digitale facturen OF meer betalen
Geplaatst: 28 nov 2009 14:48
door agro
Staat geen bedrag bij en bij andere wijzigingen wel dus het is gratis.
Bij upc is niks gratis wat enigszins afwijkt van hun normale patroon, je wordt er meestal pas mee geconfronteerd bij ontvangst van een factuur, en dan is terugdraaien volgens die zogenaamde uitmuntende helpdesk niet meer mogelijk.
Buiten dat ben je gewoon een enorme zeikerd.
Het komt er dus feitelijk op neer dat iemand die het niet met je eens is, een enorme zeikerd is?
En is dat noemt men een inhoudelijke reactie
Re: UPC digitale facturen OF meer betalen
Geplaatst: 28 nov 2009 19:02
door Henri42
Agro schreef: Bij upc is niks gratis wat enigszins afwijkt van hun normale patroon, je wordt er meestal pas mee geconfronteerd bij ontvangst van een factuur,
en dan is terugdraaien volgens die zogenaamde uitmuntende helpdesk niet meer mogelijk.
Het onderwerp is digi factuur, uit bovenstaande blijkt dat ex UPC klant Agro het weer eens niet wil begrijpen, ter verduidelijking:
De factuur wordt digitaal aangeleverd en is via Mijn UPC te openen.
De gedetailleerde factuur kun je doornemen.
Bij akkoord bevinding klikt je : Betaling, aan
Bij niet akkoord zijn klik je : Betaling, niet aan en stuur je een mail naar UPC.
Ergo er valt niets terug te draaien zonder een factuur fiatering
Re: UPC digitale facturen OF meer betalen
Geplaatst: 29 nov 2009 11:15
door agro
uit bovenstaande blijkt dat ex UPC klant Agro het weer eens niet wil begrijpen, ter verduidelijking:
Moet je het relaas van TS toch nog maar eens goed lezen
Re: UPC digitale facturen OF meer betalen
Geplaatst: 29 nov 2009 12:55
door Henri42
Digitale facturen worden binnenkort ook ingevoerd door veel nutsbedrijven en de belastingdienst,UPC is een koploper met dit klantvriendelijk systeem:)