Pagina 1 van 1
Belkosten 0900-nummers tijdens garantieperiode
Geplaatst: 25 nov 2009 11:38
door mvantland
Ik wordt gek van de bereikbaarheid van bedrijven tijdens de garantieperiode.
Via de website is het vaak ver zoeken waar ik mijn klacht of vraag kan stellen.
Heb ik mijn vraag of klacht gesteld dan duurt het meestal heel lang voordat ik antwoord krijg en meestal is het antwoord ook niet voldoende.
Je bent dan genoodzaakt om een 0900-nummer te bellen (vaak 10 ct./min) en krijgt dan eerst een menu te horen wat al een paar minuten kan duren.
Kan ik deze belkosten claimen bij het bedrijf (tijdens de garantieperiode)
Het gaat hier om Ziggo, HP, etc, etc.
Waar is de kosteloze service van vroeger gebleven en/of willen deze bedrijven verdienen op belkosten!
Re: Belkosten 0900-nummers tijdens garantieperiode
Geplaatst: 27 nov 2009 13:03
door Ron58
Waar is de kosteloze service van vroeger gebleven en/of willen deze bedrijven verdienen op belkosten!
Die kosteloze service is vrijwel uitgestorven, service is sowieso al zeldzaam, of dit nu betaald is of niet. Vaak ben je veel kosten kwijt voor een antwoord waar je niets aan hebt, omdat de uitzendkracht die je aan de telefoon krijgt jouw probleem niet kan vinden op zijn/haar standaard vragenlijstje.
Zelfs voor overduidelijke fouten van de leverancier of provider moet JIJ betalen.
Ja, de bedrijven willen verdienen aan je belkosten, dat is allang belangrijker dan het oplossen van je probleem.
Er zijn op internet wel lijsten te vinden met de "nummers achter de 0900 nummers". zoals b.v. 0900alternatieven.nl
Elk 0900 nummer schijnt door te linken naar een gewoon nummer, het is de moeite waard hier eens naar te zoeken. Soms verwijst de telefonist(e) je dan alsnog naar dat 0900 nummer maar het wil ook wel eens lukken om dan voet bij stuk te houden dat je dat niet van plan bent.
Re: Belkosten 0900-nummers tijdens garantieperiode
Geplaatst: 27 nov 2009 13:45
door quantas01
Het gaat hier om Ziggo, HP, etc, etc.
Waar is de kosteloze service van vroeger gebleven en/of willen deze bedrijven verdienen op belkosten
Nee die bedrijven willen voorkomen dat er om elk klein ding gebeld word en je zo ontmoedigen.
VB Ziggo helpdesk, mijn muis doet het niet sorry maar wat heeft Ziggo daar mee te maken.
VB KPN Ik heb geen tv signaal, hebt u digitenne, ja ik heb gewoon een kabel uit de muur.
Zit daar een kastje tussen nee, sorry dit probleem moet u bij u kabelmaatschappij aankaarten, o jullie hebben toch ook televisie ja mevr maar u heeft dus schijnbaar kabel en dat is geen dienst van ons, o nou dan bel ik wel tele2.
Dit zijn praktijkvoorbeelden van mensen die op de helpdesk zitten bij die 2 providers.
Zo zijn er 1000den klachten ja dan zou ik ook een 0900 nr gebruiken en het liefst nog van 5 euro per minuut.
Re: Belkosten 0900-nummers tijdens garantieperiode
Geplaatst: 27 nov 2009 14:15
door Ron58
Natuurlijk zitten dat soort klachten/vragen er ook tussen, maar dat was niet de vraagstelling, die ging over echte problemen tijdens de garantieperiode, maar ook over echte fouten die aan de kant van de provider zitten, of dit nu technisch is of administratief. Door deze fouten waar je als klant niets aan kunt doen ben je vaak (onterecht) vele euro's kwijt. Dit steekt des te meer als je onkundig of onwillig personeel aan de lijn krijgt.
Die kleine zeur vraagjes waar jij het over hebt, die zijn binnen een paar tellen beantwoord en kosten de klant niet veel, juist de echte problemen zijn minder snel (of vaak niet) op te lossen en kosten je veel geld.
Er zijn hier genoeg voorbeelden te vinden waar klanten vele tientallen euro's kwijt zijn voor een probleem waar de oorzaak niet bij de klant ligt.
Er zou een wettelijk maximum moeten komen aan deze tarieven, zeker in het geval van een storing of administratieve fout, een vast maximaal bedrag of de mogelijkheid een kosteloos nummer te bellen tot het probleem geheel opgelost is, hoe vaak of hoe lang je er ook over belt, zolang je refereert aan de lopende storing (d.m.v. van een nummer of zo).
Re: Belkosten 0900-nummers tijdens garantieperiode
Geplaatst: 27 nov 2009 14:20
door quantas01
Als die domme vragen er af gingen zat er niet zoveel man op een helpdesk en konden de mensen met echte problemen gratis geholpen worden
Nu betalen de goede voor de kwade das altijd al zo geweest.
Re: Belkosten 0900-nummers tijdens garantieperiode
Geplaatst: 27 nov 2009 16:33
door jor
quantas01 schreef:Als die domme vragen er af gingen zat er niet zoveel man op een helpdesk en konden de mensen met echte problemen gratis geholpen worden
Nu betalen de goede voor de kwade das altijd al zo geweest.
En als jij nu eens begint met wat normaal te reageren en niet het forum te vervuilen met 10+ (vaak)nodeloze berichten konden de mensen die hier hulp zoeken ook echt geholpen worden.Zoals in een ander topic je werd gemeld, fatsoenlijk reageren gaat boven een groot aantal berichten.Speciaal voor jou.
Bezoekers zullen elkaar en anderen respecteren.
Re: Belkosten 0900-nummers tijdens garantieperiode
Geplaatst: 29 nov 2009 23:44
door Noweakness
Compleet met je eens mvantland. Ik vermeid die kosten liever. Zodra er iets besteld moet worden via het internet is het eerste waar ik naar zoek de contact gegevens van het bedrijf. Is dit een 0900 nummer kijk ik liever even verder.
Ook 1 van de reden dat ik zoek naar contact gegevens zonder 0900 is dat ik al jaren geblokeerd ben voor 0900, dit komt omdat ik in het verleden mijn abo een x te laat heb betaald. Ze hebben deze blokade dus nog tot op heden nog niet verweidert. En van mij mogen ze hem erop laten. En moet er toch gebeld worden naar een 0900, en dan elke minuut dat je aan de lijn blijfd denk je weer: "Dit gaat een dure worden aan het einde van de maand". Maar ik ga offtopic.
Re: Belkosten 0900-nummers tijdens garantieperiode
Geplaatst: 30 nov 2009 09:18
door jor
Noweakness schreef:Compleet met je eens mvantland. Ik vermeid die kosten liever. Zodra er iets besteld moet worden via het internet is het eerste waar ik naar zoek de contact gegevens van het bedrijf. Is dit een 0900 nummer kijk ik liever even verder.
Ook 1 van de reden dat ik zoek naar contact gegevens zonder 0900 is dat ik al jaren geblokeerd ben voor 0900, dit komt omdat ik in het verleden mijn abo een x te laat heb betaald. Ze hebben deze blokade dus nog tot op heden nog niet verweidert. En van mij mogen ze hem erop laten. En moet er toch gebeld worden naar een 0900, en dan elke minuut dat je aan de lijn blijfd denk je weer: "Dit gaat een dure worden aan het einde van de maand". Maar ik ga offtopic.
Ik heb ook 0900 nummer(Heb telefoon van UPC) laten blokkeren maar wel met een pincode (code intoetsen en 0900 werkt steeds voor 1 keer ) Er zijn namelijk zoveel grote bedrijven en ook bv de politie ( zonder spoed ) zit achter een 0900 nummer dat het dan moeilijk word om het helemaal af te sluiten (of zoals in jou geval kennelijk via een blokkade ).Ik bel het wel zo min mogelijk en zoek altijd eerst of een bedrijf op een andere manier te benaderen is.
Trouwens, om te voorkomen dat mijn kleinkinderen(Opa mag ik even bellen? en vervolgens erg lang hun vriendjes/vriendinetjes mobiel bellen) ongevraagd iemand mobiel bellen is de Vrijwillige blokkade ook voor 06 en buitenland actief