Philips Cafe Gourmet
Geplaatst: 25 nov 2009 17:01
In juli 2009 heb ik een Philips Cafe Gourmet HD 5410/00 koffie-apparaat (prijs € 125,-) gekocht. Al na 1 week bleek, dat het apparaat ontkalkt moest worden. Dat vond ik bij twee maal koffiezetten per dag erg snel. Dit probleem bleef zo, dus na een maand telefonisch contact opgenomen met Philips. De medewerker vertelde mij, dat dit apparaat gevoeliger is voor kalkaanslag dan andere koffiezetters, maar met Melitta ontkalker zou het probleem minder worden. Het advies heb ik opgevolgd, en de weken erna met Melitta ontkalkt. Het bleek niet te helpen tegen de snelheid, waarmee kalkaanslag optrad. Dus weer gebeld. Nu werd de oorzaak gezocht in de hardheid van het water in mijn woonplaats Hellevoetsluis. "Dan heb je altijd veel meer kalkaanslag" aldus de medewerker. Nu is het water bij ons van normale hardheid, dus dat is de oorzaak van het probleem niet. En men had ook nog nooit eerder klachten hierover gehad. Inmiddels is mij gebleken, dat op www.modern.nl bij dit koffie-apparaat legio klachten over de kalkaanslag staan, maar Philips doet hier niets mee. Ik voel mij zwaar bekocht met dit toch dure apparaat, dat ik iedere zondag moet ontkalken. Zijn er meer mensen met klachten hierover?