Tefal oleocan frituurpan uitgebrand
Geplaatst: 27 nov 2009 21:03
Vanwege het feit dat deze frituurpan niet een echte aan/uitknop heeft , is het verstandig om de stekker uit het stopkontakt te nemen na gebruik. Maar zelfs dán is het verstandig om het apparaat GOED in de gaten te houden , aangezien ze van binnen kunnen smeulen en er na 15 - 20 minuten brand kan uitbreken ONDANKS dat het apparaat niet op electra is aangesloten!
Persoonlijk heb ik dit meegemaakt , waarbij ik 2e en 3e graads brandwonden heb opgelopen op mijn hand.
De hulpdiensten ter plaatse hadden grote moeite op het apparaat op de normale wijze te blussen ; met poederblussers ontstonden er zelfs metershoge steekvlammen. De giftige rook heeft 4 van mijn gezinsleden nog dagenlang problemen bezorgd , alsmede ook een aantal aanwezige huisdieren.
Onze frituurpan was nog geen jaar oud , had schoon vet en brande een flinke deuk in ons betonnen balkon.
Dankzij onze brandverzekering (Univé) werden we uitstekend bijgestaan vanaf de eerste melding en worden de materiële gevolgen op uitstekende wijze geregeld.
Voor iedereen die dit leest ; ALSJEBLIEFT , kijk uit met dit vreselijke apparaat , het kan ook JOU gebeuren!!!!!
Vanaf de dag dat dit gebeurde ( begin september 2008 ) heeft Tefal nog niets van zich laten horen!
Het feit dat er geen enkele reactie komt , duidt erop dat Tefal héél goed op de hoogte is van bovenstaande en desondanks willens en wetens doorgaat met de verkoop van deze gevaarlijke apparatuur!
Een fabrikant die een klacht ontvangt over een product kan twee dingen doen;
1)Achter het product staan , de klacht onderzoeken en -op z'n minst- een GEMEEND excuus aanbieden
2)Reageren zoals Tefal ; geen reactie , geen interesse en iederéén gewoon dezelfde gevaarlijk rotzooi verkopen zonder scrupules!!!!
Via een medewerker van Mediamarkt , heb ik begrepen dat er van deze frituurpannen een flink aantal zijn teruggehaald door Tefal , waardoor het dus duidelijk is dat er problemen waren.
Er is een nieuw model uitgebracht , maar zodra ik zie dat iemand er een wil kopen zal ik altijd negatieve feedback geven in de hoop dat de verkoop niet doorgaat!
Persoonlijk heb ik dit meegemaakt , waarbij ik 2e en 3e graads brandwonden heb opgelopen op mijn hand.
De hulpdiensten ter plaatse hadden grote moeite op het apparaat op de normale wijze te blussen ; met poederblussers ontstonden er zelfs metershoge steekvlammen. De giftige rook heeft 4 van mijn gezinsleden nog dagenlang problemen bezorgd , alsmede ook een aantal aanwezige huisdieren.
Onze frituurpan was nog geen jaar oud , had schoon vet en brande een flinke deuk in ons betonnen balkon.
Dankzij onze brandverzekering (Univé) werden we uitstekend bijgestaan vanaf de eerste melding en worden de materiële gevolgen op uitstekende wijze geregeld.
Voor iedereen die dit leest ; ALSJEBLIEFT , kijk uit met dit vreselijke apparaat , het kan ook JOU gebeuren!!!!!
Vanaf de dag dat dit gebeurde ( begin september 2008 ) heeft Tefal nog niets van zich laten horen!
Het feit dat er geen enkele reactie komt , duidt erop dat Tefal héél goed op de hoogte is van bovenstaande en desondanks willens en wetens doorgaat met de verkoop van deze gevaarlijke apparatuur!
Een fabrikant die een klacht ontvangt over een product kan twee dingen doen;
1)Achter het product staan , de klacht onderzoeken en -op z'n minst- een GEMEEND excuus aanbieden
2)Reageren zoals Tefal ; geen reactie , geen interesse en iederéén gewoon dezelfde gevaarlijk rotzooi verkopen zonder scrupules!!!!
Via een medewerker van Mediamarkt , heb ik begrepen dat er van deze frituurpannen een flink aantal zijn teruggehaald door Tefal , waardoor het dus duidelijk is dat er problemen waren.
Er is een nieuw model uitgebracht , maar zodra ik zie dat iemand er een wil kopen zal ik altijd negatieve feedback geven in de hoop dat de verkoop niet doorgaat!