LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] energie kosten

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
AHA67

energie kosten

Ongelezen bericht door AHA67 »

Dit jaar worden de vaste kosten van elektra vast gesteld aan de hand van het max aansluitwaarde. ( niet meer op jaarverbruik) Hiermee worden klanten welke een aansluiting voor enkel b.v. een schuur gebruiken zeer zwaar op kosten belast. De minimum aansluiting is 25 Amp, om die klanten tegemoed te komen zou men een lager b.v. 10 Amp kunnen introduceren.

Henri42

Re: energie kosten

Ongelezen bericht door Henri42 »

Het probleem is ook dat er geen onafhankelijke energievergelijkers zijn, vastelastenclub zit vast aan E D en de overige vergelijkers komen ook met E D aandragen, alles zit m.i onder een commercieele hoed :?: :idea: :?

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

De vastelastenbond is helemaal geen vergelijkingssite. Het is slechts een organisatie die met enige korting diensten inkoopt bij door heb geselecteerde aanbieders.

Het idee van een lagere minimale aansluitwaarde is een leuk idee. Maar volgens mij zijn de kosten voor de laagste aansuitingen al aan elkaar gelijk en zal een extra variant dus ook wel even duur worden.

Maar je kunt je ook afvragen of je voor een schuur dan wel een aparte aansluiting zou moeten willen hebben. Heb je het alleen voor simpele dingen zoals verlichting, dan zijn de vaste lasten van een aansluiting relatief duur en heb je de kosten van een alternatieve oplossing (zoals zonnepanelen of evt. iets met accu's of zo of desnoods een extra kabel vanuit je huis of vanuit iemand anders' huis) er in korte tijd wel uit.

AHA67

Ongelezen bericht door AHA67 »

Helaas staat de schuur op een te grote afstand van mijn huis. Voeding vanaf mijn huis is niet mogelijk. Daar er bij ons in de buurt een hoop gestolen wordt denk ik dat zonnepanelen ook niet zo,n handige optie is, maar heb het zeker overwogen.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Voor de schuur: Een lampje dat op batterijen werkt een optie? T'is toch alleen maar voor even een beetje licht (naar binnen/buiten).
Per slot, als de stroom uitvalt pakken we ook de zaklamp.

KarinY

Ongelezen bericht door KarinY »

Vastelastenbond is idd geen vergelijkingssite, of onafhankelijke partij..

Gesloten