Pagina 1 van 3
Euphony
Geplaatst: 30 nov 2009 14:29
door Nico1aas
Mijn schoonmoeder van 86 werd onlangs in de avond gebeld door de KPN(Bleek Euphony). Omdat ze een nieuw logo kregen mochten ze 200 belminuten weggeven, of ze dat wel wilde? Ze heeft toen ja gezegd. Vervolgens kreeg ze een paar dagen later een brief van Euphony waarin ze welkom werd geheten als nieuwe klant. Ze heeft ook nog gezegd dat ze eigenlijk niet in de avond gebeld wilden worden en dat ze daarom geregistreerd stond bij infofilter (Belmeniet.nl) Maar dat was niet van toepassing zei de beller.
Ik vind de werkwijze van Euphony ontoelaatbaar en heb dan ook een klacht ingediend via Consuwijzer.nl.
Re: Euphony
Geplaatst: 02 dec 2009 19:59
door retlow
Zojuist hier ook een belletje van Euphony. Bekende aanbod:
Facturering van KPN overgenomen en nu korting van 15% + 200 minuten gratis bellen. De Euphony medewerker had een buitenlands accent maar meldde "Jan Versteeg" te heten. Hij kon ook niet teruggebeld worden. Ben aangesloten bij belmeniet, maar "Jan Versteeg" meldde dat vanwege de overname van KPN dit register niet van toepassing is.
Voor mij duidelijk dat hier agressieve marketing en frauduleus handelen van toepassing is. Kijk dus svp allemaal uit en neem actie indien je door deze club benaderd wordt.
Re: Euphony
Geplaatst: 02 dec 2009 22:38
door Euphony Support
Beste Nico1aas,
Als vertegenwoordiger van Euphony zou ik graag actie willen ondernemen naar aanleiding van het door u beschreven voorval met uw schoonmoeder. Ik ben het met u eens dat de door u geschetste handelswijze niet toelaatbaar is en zal er ook actie op ondernemen.
Zoals u wellicht weet werken wij met een team van enkele honderden onafhankelijke consultants die op zelfstandige/franchise basis in geheel Nederland (en Europa) actief zijn. De consultants dienen zich aan een aantal strikte beleidsregels te houden die in dit geval duidelijk overschreden lijken te zijn. Over het algemeen gebruiken de consultants een zeer klantvriendelijke benadering en breiden ze hun klantenbestand enkel uit op basis van mond-tot-mond reclame en referenties van tevreden klanten. Het ziet er naar uit dat een van onze consultants overtuigingstechnieken hanteert die door ons zeker niet geoorloofd worden.
Om te kunnen achterhalen om welke consultant het hier gaat zou ik graag enkele gegevens van uw schoonmoeder ontvangen. Een telefoonnummer is voldoende, maar hoe meer we weten hoe beter. U kunt deze het beste als een Prive Bericht naar mij sturen. Aan de hand van het telefoonnummer kunnen wij vervolgens achterhalen om welke consultant het gaat. Ik zal er dan voor zorgen dat de betreffende consultant ter verantwoording wordt geroepen en desnoods geschorst.
Over het algemeen staan wij bekend als een klantvriendelijke firma met meer dan 1 miljoen tevreden klanten. Ik zou het jammer, doch begrijpelijk, vinden als uw indruk van onze firma door dit voorval anders is. Vandaar dat ik graag mijn best zal doen om deze negatieve indruk bij u weg te nemen.
Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben dan kunt u mij telefonisch of per email bereiken.
Met vriendelijke groet,
Euphony
Eric Janssen
[email protected]
+31 (0)654 348460
Re: Euphony
Geplaatst: 02 dec 2009 23:12
door mavd
Re: Euphony
Geplaatst: 02 dec 2009 23:17
door retlow
@Eric: Ben ook benieuwd naar je reactie op het bericht van MAVD en graag ook commentaar op gedrag van jullie "Jan Versteeg" (zie eerdere bericht).
edit: bericht ernstig ingekort wegens bericht mavd.
Re: Euphony
Geplaatst: 03 dec 2009 00:00
door Euphony Support
Beste Retlow,
Ik ben inmiddels bezig om te achterhalen wie "Jan Versteeg" is. Al onze consultants zijn verplicht zich aan onze en wettelijke regels te houden. Wij vinden het belangrijk dat zij zich ethisch gedragen en onze goede naam niet in diskrediet brengen. Wij zullen passende maatregelen nemen (tot aan permanente schorsing) om te voorkomen dat dergelijke praktijken vaker plaatsvinden.
Uit uw schrijven krijg ik de indruk dat u denkt dat de naam "Jan Versteeg" niet de werkelijke is. Dat zal het onderzoek natuurlijk iets bemoeilijken. Heeft u soms aan de hand van nummerherkenning kunnen zien waar (netnummer) het gesprek vandaan kwam? Of wanneer u mij laat weten welk uw telefoonnummer is (via PB Prive Bericht), kan ik makkelijker achterhalen wie u gebeld heeft. Wij weten namelijk vrij aardig wie in een bepaalde regio actief zijn met telefonische benadering.
Ik zal u verder op de hoogte houden van de ontwikkelingen.
Met vriendelijke groet,
Euphony
Eric Janssen
mob +31 (0)654 348460
[email protected]
Re: Euphony
Geplaatst: 03 dec 2009 00:10
door Euphony Support
Beste Monika,
Wij lijden jaarljks honderduizenden euro's schade, omdat klanten hun rekening te laat of zelfs niet betalen. Het sturen van aanmaningen of het inschakelen van een deurwaarder is dan vaak de enige oplossing. Helaas komt het ook wel eens voor dat een klant onterecht aangesproken wordt. Mocht dat in uw situatie het geval zijn, dan zullen we graag aan uw wensen tegemoet komen en u daar waar mogelijk schadeloos stellen.
Als u mij wat meer toelichting en enkele gegevens (telnr) van u toestuurt kan ik een en ander nakijken mbt tot uw klacht en daar zsm bij u op terugkomen.
U kunt mij ook telefonisch of per email bereiken.
Met vriendelijke groet,
Euphony
Eric Janssen
mob +31 (0)654 348460
[email protected]
Re: Euphony
Geplaatst: 03 dec 2009 00:25
door retlow
@eric.janssen: informatie over "Jan Versteeg" in private mail aan je bekend gemaakt.
Re: Euphony
Geplaatst: 05 dec 2009 18:34
door jspeedboat
Op dit forum staan nog andere topics over Euphony met precies hetzelfde verhaal.
Ik ben ook opgebeld (ben nog niet bejaard!) met het verhaal dat "Euphony de administratie van KPN ging overnemen", en trapte er ook in.
Ook zo iets: 1 december krijg ik een brief, waarbij ik 'binnen 5 dagen' kan reageren op de mij toegestuurde gegevens. Dat is ook toevallig: de brief was gedateerd op 25 november, dus die periode was al om.
Als je van niets weet, laat je je al gauw intimideren.
Overigens kon ik me wel eenvoudig laten uitschrijven, maar ben benieuwd hoeveel mensen op die manier zijn overgehaald.
Re: Euphony
Geplaatst: 05 dec 2009 20:36
door Euphony Support
Beste jspeedboat,
Ik zou graag willen achterhalen welke van onze franchisenemers/consultants u benaderd heeft zoals u beschrijft, zodat we gepaste actie (waarschuwing, schorsing...) naar hem/haar kunnen ondernemen. Dat kan als u mij uw gegevens (minimaal telefoonnummer) per PB (prive bericht) toestuurt.
Is u verder wel uitgelegd dat wij de facturering overnemen en wat de voordelen (120 gratis minuten, extra korting etc) zijn? Of heeft men enkel gezegd dat wij de administratie overnemen?
Met vriendelijke groet,
Euphony
Eric Janssen
mob +31 (0)654 348460
[email protected]
Re: Euphony
Geplaatst: 06 dec 2009 09:32
door Nebilem
Euphony nieuwe Pretium Telecom?
Re: Euphony
Geplaatst: 06 dec 2009 21:53
door jspeedboat
Informatie opgestuurd aan Eric Janssen.
Hopelijk was het alleen een overijverige verkoper?
Re: Euphony
Geplaatst: 08 dec 2009 10:07
door jor
Edit= In overleg met Eric heb ik deze reactie verwijderd,dit omdat uit onderzoek (waar ik op vertrouw is gebleken dat 1 en ander niet klopt en het anders is gegaan als dan de oude baas vertelde.
Re: Euphony
Geplaatst: 08 dec 2009 20:44
door Bereben
Ook ik, niet bejaard, ben benaderd door een consulent van Euphony. Zelfde taktiek: aangeven dat KPN de facturering uit handen geeft aan Euphony en dat ik in het vervolg de telefoonrekening van Euphony zal ontvangen. En of ik geinteresseerd was in de 2 uur gratis telefoneren. Tijdens het hele gesprek heb ik duidelijk aangegeven niet geinteresseerd te zijn.
De consulent heeft mij absoluut niet de vraag gesteld of ik mijn telefoonabonnement over wilde zetten naar Euphony. Het enige waar ik bevestigend op antwoordde, was de vraag of mijn persoonsgegevens, die hij oplas, juist waren.
Toen ik een paar weken later een brief van Euphony ontving werd het me pas duidelijk wat die consulent me geflikt had. Ik heb meteen zowel een mail als een fax gestuurd dat ik mijn abonnement niet naar Euphony wilde overzetten, op beide berichten geen enkele reactie van Euphony.
Tricky is ook dat Euphony in al haar brieven wel het gratis telefoneren noemt maar nergens melding maakt van beltarieven: de rekening van Euphony wordt dus nog een onaangename verrassing. Een ding is mij al wel zeker: die 2 uur gratis bellen betaal je dubbel en dwars terug in de prijs die ze voor alle andere minuten in rekening zullen brengen.
Re: Euphony
Geplaatst: 09 dec 2009 00:49
door Euphony Support
Beste jor en Bereben,
Ik betreur het dat u ontevreden bent over de manier waarop u door een van onze medewerkers bent benaderd. Wat ik voor u kan doen is in ieder geval controleren of uw annulering inmiddels is doorgevoerd, zodat u niet langer klant bij ons bent.
Teneinde dat te kunnen zou ik het op prijs stellen als u mij kunt laten weten met welk telefoonnummer u klant bent gemaakt. Aan de hand daarvan kunnen wij dan tevens achterhalen welke van onze onafhankelijke consulenten verantwoordelijk is/zijn voor deze benaderingswijze, zodat we hem/haar daarop kunnen aanspreken en gepaste maatregelen kunnen nemen.
Wat betreft de prijzen die wij hanteren nadat onze klanten de 120 gratis belminuten opgebruikt hebben: Deze zijn marktconform en voordeliger dan de meeste aanbieders. U kunt de tarieven naar alle 287 bestemmingen binnen en buiten Nederland terugvinden op onze website:
http://www.euphony.nl
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te informeren.
Mocht u nog andere vragen en/of opmerkingen hebben, dan verneem ik dat graag.
Met vriendelijke groet,
Euphony
Eric Janssen
mob +31 (0)654 348460
[email protected]
Re: Euphony
Geplaatst: 09 dec 2009 10:13
door jor
Euphony Support schreef....Ondanks onze kwaliteitscontrole komt het helaas ook wel eens voor dat consultenten onheuse methoden hanteren om aan nieuwe klanten te komen. Dat is het welhaast onvermijdelijke gevolg van het werken met mensen. Wij controleren hier echter streng op. Dankzij meldingen van klanten aan onze klantendienst of op fora zoals deze kunnen wij meestal vrij snel ingrijpen en de betreffende consulent ter verantwoording roepen.
Edit= In overleg met Eric heb ik deze reactie verwijderd,dit omdat uit onderzoek (waar ik op vertrouw is gebleken dat 1 en ander niet klopt en het anders is gegaan als dan de oude baas vertelde.
Re: Euphony
Geplaatst: 09 dec 2009 10:53
door antileugens
Edit = aangepast omdat de reden van het plaatsen van deze post inmiddels is verwijderd.
Re: Euphony
Geplaatst: 09 dec 2009 12:51
door jor
Edit=verwijderd.
Re: Euphony
Geplaatst: 09 dec 2009 13:06
door antileugens
Edit = aangepast omdat de reden van het plaatsen van deze post inmiddels is verwijderd.
Re: Euphony
Geplaatst: 11 dec 2009 13:00
door jor
Edit= In overleg met Eric heb ik deze reactie verwijderd,dit omdat uit onderzoek (waar ik op vertrouw is gebleken dat 1 en ander niet klopt en het anders is gegaan als dan de oude baas vertelde.