Pagina 1 van 4
Telfort oplichting
Geplaatst: 30 nov 2009 17:47
door Jaimydegraaf
Hallo,
Een aantal maanden geleden werd mijn internet verbinding onterecht afgesloten wegens een niet betaalde factuur terwijl ik een aantal dagen daarvoor had betaald. Ik heb netjes opgebeld en mij werd gezegd dat het bedrag wel binnen was alleen niet zichtbaar, mij werd verteld dat ik geen 20 euro aansluitkosten hoefde te betalen. Mijn verbinding werd gewoon weer aangesloten. Ik dacht dat het mooi was opgelost, maar op het volgende factuur stond mooi 20 euro aansluit kosten berekend. Ik heb het bedrag teruggeboekt met de opmerking dat het bedrag onjuist is (even daarna werd het maandelijkse bedrag afgeschreven), en ik heb opgebeld en mij werd verteld dat ik het maar gewoon moest betalen. Dit heb ik niet gedaan en ik heb toen een E-mail gestuurd maar nog steeds geen reactie ontvangen, inmiddels ligt het bij een incassobureau en ben ik afgesloten. Ik ben afgesloten van internet terwijl ik gewoon voor deze maand heb betaald.
Even voor de duidelijkheid, ik betaal voor iets dat ik niet heb, en ik moet betalen voor iets wat niet hoefde. Dit kan toch niet? En wat kan ik doen?
Alvast bedankt,
Jaimy.
Re: Telfort oplichting
Geplaatst: 01 dec 2009 11:20
door Telfort webcare
Ik zou willen kijken of ik iets voor u kan betekenen.
U kunt hier uw klantnummer plaatsen (TIxxx of TV9xxxx), derden kunnen hier niets mee.
Hugo
Re: Telfort oplichting
Geplaatst: 01 dec 2009 12:54
door Jaimydegraaf
Mijn klantnummer is TV9IB57G57.
Alvast bedankt,
Jaimy
Re: Telfort oplichting
Geplaatst: 01 dec 2009 13:18
door Jaimydegraaf
Nou ik ben net gebeld en het is perfect opgelost! Top!
Re: Telfort oplichting
Geplaatst: 01 dec 2009 13:27
door Telfort webcare
Goed om te horen.
- De heraansluitkosten + 1 maand abonnementskosten zijn gecrediteerd.
- Incasso-opdracht bij Intrum Justitia is ingetrokken.
- Opzegging van het internetabonnement is geannuleerd.
En omdat er dan geen bedragen meer open staan is de internetverbinding ook weer opengezet nu.
Hugo
Re: Telfort oplichting
Geplaatst: 01 dec 2009 14:16
door jor
Telfort webcare schreef:Goed om te horen.
- De heraansluitkosten + 1 maand abonnementskosten zijn gecrediteerd.
- Incasso-opdracht bij Intrum Justitia is ingetrokken.
- Opzegging van het internetabonnement is geannuleerd.
En omdat er dan geen bedragen meer open staan is de internetverbinding ook weer opengezet nu.
Hugo
Begrijp me niet verkeerd, ook ik ben blij dat het opgelost is voor topicstarter maar dit had toch ook gewoon via de helpdesk opgelost kunnen(moeten) worden zonder het zo te laten escaleren dat mensen op het internet hun heil moeten zoeken.Maar oke,eind goed al goed.
Re: Telfort oplichting
Geplaatst: 01 dec 2009 14:33
door Telfort webcare
Om dit nog even toe te lichten;
Het was inmiddels al de 20e aanmaning en de her-aansluitkosten waren daarom eigenlijk niet heel vreemd. Zeker aangezien de verbinding zelf al die tijd perfect gefunctioneerd heeft.
Een toezegging dat deze niet betaald hoefde te worden was niet geregistreerd, maar a la, water bij de wijn.
Het maandbedrag had eigenlijk ook gewoon betaald moeten worden maar in ruil voor de annulering van de opzegging heb ik deze gecrediteerd. Hierdoor kon de verbinding dan ook vandaag alweer open.
De kwestie had dus meerdere haken en ogen en diende individueel beoordeeld te worden. De agent aan de telefoon kan dit niet direct zelf.
Hugo
Re: Telfort oplichting
Geplaatst: 01 dec 2009 14:40
door jor
Bedankt voor je uitleg, zo begrijpen we het wat beter.
Re: Telfort oplichting
Geplaatst: 01 dec 2009 16:18
door Bob Schurkjens
Als je een ernstig probleem hebt met Telfort en je wilt dat dit wordt opgelost, dan moet je:
a) een goede schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid hebben
b) een werkende internetverbinding (ook als Telfort je heeft afgesloten van internet!)
c) je registreren op het forum van Tros Radar
d) een topic starten waarin je Telfort beschuldigt van oplichting
Ben je door deze vier hoepels gesprongen, dan maak je kans op een oplossing door Telfort. Zo niet, dan heb je gewoon zwaar pech. Kans is groot dat je de rekening van het incassobureau dan maar betaalt om van de intimidaties af te zijn.
De wereld op zijn kop.
Re: Telfort oplichting
Geplaatst: 01 dec 2009 20:46
door jwc-koper
Mijn telefoon is gestolen en heb toen een nieuwe sim kaart aangevraagd.
Ik heb net een klacht ingediend omdat ik al drie weken aan de lijn wordt gehouden. Iedere keer blijkt dat de klachtendesk aan collectief geheugenverlies lijdt en dat afspraken/toezeggingen niet worden genoteerd.
"Nee, wij kunnen de telefoon niet deblokkeren want er is een betalingsachterstand", ik heb al drie keer uitgelegd dat ik geen TAN codes kan ontvangen en dus niet kan betalen hoe graag ik dat ook zou willen.
Let wel, het gaat om € 16,65 !!!
Ook is al twee keer door de "klantendesk" aangegeven dat ik uitstel van betaling kreeg en dat de blokkade zou worden geregeld.
Bij ieder keer dat je belt blijkt er niet genoteerd te zijn en moet je alles weer van voren af aan vertellen.
Waardeloze service.
Re: Telfort oplichting
Geplaatst: 01 dec 2009 21:54
door Hatsikidee
Kun je niet even die 16,65 even door iemand anders laten betalen dan? Of op het postkantoor betalen?
Ben je van het gezeik af.
Re: Telfort oplichting
Geplaatst: 01 dec 2009 22:03
door jwc-koper
Je hebt gelijk maar het gaat niet zozeer om het bedrag maar om het feit dat ze toezeggingen doen maar dit de volgende keer niet terug kunnen vinden.
Het is ook niet de eerste keer want bij de start van het abonnement hadden ze ook al fouten gemaakt en moesten we eerst niet verschuldigde bedragen betalen om ze de volgende maand.....niet terug te krijgen.
Re: Telfort oplichting
Geplaatst: 02 dec 2009 11:58
door Telfort webcare
Beste Jwc-koper,
Graag ontvang ik uw gegevens om zo het e.e.a. te kunnen uitzoeken. Ik raad u aan om niet uw 06-nummer, maar het klantnummer te plaatsen.
Zoals Hatsikidee echter al aangaf, blijft u wel zelf verantwoordelijk voor de betaling.
Remco
Telfort Webcare
Re: Telfort oplichting
Geplaatst: 02 dec 2009 17:56
door jwc-koper
Het klantnummer is 2874131.
Re: Telfort oplichting
Geplaatst: 03 dec 2009 12:48
door Telfort webcare
Beste jwc-koper,
Bedankt voor uw reactie. U kunt het klantnummer verwijderen.
IK ga het e.e.a. voor u uitzoeken.
Remco
Telfort webcare
Re: Telfort oplichting
Geplaatst: 03 dec 2009 18:04
door jwc-koper
Ik heb gisteren dan toch maar gewoon het bedrag betaald. Op het eerder verstuurde klachtenformulier geen reactie!!
Vandaag maar weer gebeld met de "klantendesk" en die zeggen ijskoud dat het dan nog 5 werkdagen duurt voordat het nummer is gedeblokkeerd.
Als je dan aangeeft dat je dit onacceptabel vindt dan en de manager wil spreken dan is er geen manager aanwezig. Nogal logisch dat het zo'n zooitje is.
Ik vind het ronduit schandalig en ga het abonnement opzeggen, niet alleen dit mobiele abonnement maar ook mijn huistelefoon en internet.
Met dit bedrijf wil ik niet meer te maken hebben.
Zegt het voort.
Re: Telfort oplichting
Geplaatst: 12 dec 2009 21:01
door stofzuigertje
Een klacht via 0900 kost als je mobiel prepaid bij bepaalde aanbieders hebt geen 15 cent maar €1,15 of €1,30 per minuut en die studenten die hier werken komen zelden verder dan de standaard antwoorden die ik ook al weet.....
Dus hier gratis klagen is ook bij Telfort en diverse andere bedrijven rendabel.
Ze willen tenslotte graag een complimentje voor goede oplossing zoals hier ook stond geschreven!
Re: Telfort oplichting
Geplaatst: 25 dec 2009 13:10
door discovery60
Graag zou ik via deze weg ook Telfort webcare willen benaderen met mijn Telfort probleem omdat er nooit gereageerd wordt op de klachtmails die ik stuur. Het is heel vervelend om niet serieus genomen te worden terwijl je wel elke maand je geld mag betalen en je voor de rest niet meer bestaat.
In mijn geval gaat het om het verlengen van mijn mobiele abonnement wat al heel wat jaren loopt en altijd op dezelfde dag weer ingaat, ook al verleng je het 2/3 maanden eerder. Nu moet ik ineens die tijd voor een dubbel abonnement betalen (op hetzelfde nummer), worden er belminuten buiten de bundel gerekend wat onmogelijk is, ik had nog 200 over. En nog wat kleine zaken.
Mijn klantnummer is TV9G7ELR48.
Ik hoop dat ik hierdoor ook geholpen kan worden, dat zou heel fijn zijn.
Vriendelijke groet,
Discovery
Re: Telfort oplichting
Geplaatst: 25 dec 2009 13:16
door stofzuigertje
Bij Telfort staat onderaan een PB in blauw vakje voor persoonlijk bericht,
ik heb deze zelf uitgezet omdat ik er anders te veel kreeg maar daar Uw probleem melden kan dus ook...
Dus stuur je klant code rechtstreeks en dreig eventueel met hier klagen als zij het niet in redelijke tijd oplossen...
Goedkoper dan 0900 dus.
Re: Telfort oplichting
Geplaatst: 28 dec 2009 11:36
door Telfort webcare
@Discovery60
Graag ben ik u van dienst.
Het klantnummer dat u in uw vorige bericht heeft geplaatst is echter niet juist. Kunt u dit controleren? Het klantnummer is een reeks met alleen getallen. U kunt het klantnummer vinden op uw factuur.
Remco