LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Heerlijk sinds heden middag al mijn lieve eurotjes terug. :wink:

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door Consumentt »

Status bij mij staat nu op "Behandeld"

robertje1
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2009 21:17

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door robertje1 »

Jaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhh,

Het is terug, joepie

DanMan1
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 nov 2009 10:19

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door DanMan1 »

Wacht nog steeds. Status nog steeds op "in behandeling genomen". :twisted:

Stuur
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 dec 2009 18:41

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door Stuur »

Ik wacht helaas ook nog steeds, sta ook op 'in behandeling genomen' maar dat is al sinds vorige week zo. Meerdere malen per dag check ik mijn bankrekening, maar helaas. Een vriendin van me die het een half uurtje eerder dan ik heeft aangevraagd (op 4 december) heeft het maandag al ontvangen. Ik kan niet wachten tot ik mijn centjes gewoon weer terug heb. De nieuwe spaarrekeningen staan al klaar. Ik zet nooit meer alles bij 1 bank! Ik had zowel spaarrekeningen als mijn betaalrekening bij dezelfde bank, was dus ineens alles 'kwijt'. Dat gevoel (en gedoe) wil ik nooit meer meemaken. Ik heb trouwens van 1 rekening ook het overzicht nog niet ontvangen, als het goed ik moet het deze week krijgen. Nog maar even afwachten dus.

DanMan1
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 nov 2009 10:19

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door DanMan1 »

Heb net nog maar even telefonisch bij DNB geinformeerd naar de status. Men houdt nog vast aan de doelstelling dat het merendeel van de aanvragen -ingediend via DigiD- voor de Kerstdagen zal zijn afgewikkeld.

De afwikkeling van de aanvragen die via reguliere post zijn ingediend en de aanvragen waarbij een "nader onderzoek" moet worden opgestart, zal langer op zich laten wachten, aldus DNB.

Ondergetekende houdt nog een sprankje hoop op afwikkeling binnen, pak 'm beet, een weekje. Time will tell...

Stuur
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 dec 2009 18:41

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door Stuur »

Ik blijf ook nog steeds hoop houden dat ik het voor de kerst terug heb, heb net weer ingelogd op mijn bank, maar helaas nog steeds niets. Zo langzamerhand begin ik wel een beetje ongeduldig te worden. Ik wil gewoon mijn geld terug! Maar ja, dat wil natuurlijk iedereen.

DanMan1
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 nov 2009 10:19

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door DanMan1 »

Het laatste sprankje hoop is verloren gegaan. DNB blijkt al een tijdje geleden een nadere specificatie van het saldo te hebben opgevraagd bij DSB. U raadt het al: DSB heeft hier nog niets mee gedaan. Afwikkeling op korte termijn zal er voor mij dus helaas niet inzitten.

De situatie is nu als volgt: klanten die klakkeloos akkoord zijn gegaan met de opgave van DNB krijgen het geld op tijd gerestitueerd. De klanten die wijzigingen in bijvoorbeeld het saldo hebben aangebracht moeten wachten totdat DSB opheldering verschaft richting DNB.

Overigens kan/wil DSB geen termijn geven waarbinnen de informatie richting DNB wordt verstuurd. Men laat hun klanten dus gewoon lekker in het diepe zwemmen...

Stuur
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 dec 2009 18:41

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door Stuur »

Wat vervelend DanMan dat je nog langer moet wachten op je geld. Ik begrijp hieruit dat je iets gewijzigd hebt in de gegevens. Bij mij klopt het bedrag op zo'n 50 euro na, maar dat kan een pinbetaling zijn geweest die ik ben vergeten te noteren, dus ik ben er mee akkoord gegaan. Overigens heb ik nog steeds het ontbrekende overzicht niet ontvangen en helaas het geld ook nog niet. Zo langzamerhand ben ik het wel een beetje zat, maar dat heeft natuurlijk iedereen die het geld nog niet terug heeft.

student538

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door student538 »

Deze week zou ik dan een saldo overzicht mogen ontvangen van de DSB. Het was eerst eind november 2009. Vorige week hebben ze mij gebeld dat er een vertraging in is ontstaan. Het wordt steeds opgeschoven. Ben benieuwd of ik straks deze week weer moet gaan bellen om vervolgens te horen te krijgen dat het nu niet deze week is maar week daarop. Wat wel goed gaat is dat ze n.a.v. een mail je wel snel terug bellen.

ptrhns
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 sep 2008 16:27

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door ptrhns »

Ik heb op 6 december via Digid alles ingevuld en verstuurd.Ik heb net op de bankrekening gekeken en nog steeds niks ontvangen.Volgens mij speelt de DNB naar buiten toe alleen maar mooi weer en kan zij het nooit waarmaken om iedereen voor de kerst geld terug te geven.Status is nog 'in behandeling '.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door Consumentt »

Ik heb 2 december ingediend en ben op 11 december uitbetaald.
Maar ik was er vroeg bij. Op 6 december zal het aanbod vast hoger geweest zijn en de doorlooptijd daardoor langer.
En ik had ook alleen een betaalrekening en heb alle gegevens ongewijzigd geaccordeerd. Simpele case dus.

ptrhns
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 sep 2008 16:27

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door ptrhns »

Nu 1 dag voor kerst nog niets terug gehad.
Hooguit nog 7 uur te gaan.
Denk niet dat de DNB zijn belofte kan na komen , zoals al die asbakken en huichelaars daar in Den Haag.
Daar moet eens flink de bezem doorheen.

ptrhns
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 sep 2008 16:27

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door ptrhns »

Het is nu 16.15 uur en ik dat de medewerkers van de Nederlandsche Bank al lekker richting huis zijn .Maar ik heb mooi mijn spaargeld nog niet terug.
We zijn weer blij gemaakt met een dooie mus.De nederlandse overheid heeft weer eens flink gefaald.

student538

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door student538 »

Ik zou deze week een saldo overzicht krijgen. Ik verwacht niet dat de DSB bank de brief zelf gaan bezorgen. Het wordt steeds een week verder voor uit geschoven. Van de DNB zou ik een schriftelijke versie krijgen om depositogarantie aan te vragen omdat het digitaal niet lukt. Volgens mij gaat het net zo lang duren tot dat ik het niet meer kan aanvragen. Want het kan maar tot en met 22 maart 2010 zo ik begrepen heb. Als je na die datum het gaat aanvragen ook al had je 100.000 euro op je rekening staan dan kun je daarna fluiten!!!!!Je zult maar net een lange vakantie hebben..... Tja dan kom je er wel snel achter bij het pinnen natuurlijk als de bank er niet meer is.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door Consumentt »

student538 schreef:Je zult maar net een lange vakantie hebben..... Tja dan kom je er wel snel achter bij het pinnen natuurlijk als de bank er niet meer is.
Je kon vanaf de 2e week van oktober al niet meer pinnen hoor.
En maak je niet zo druk. In het begin ging het uitbetalen vlot, daarna minder vanwege de grote bulk, maar in januari is die verwerkt en kom je vanzelf aan de beurt.
En als je zo lang op vakantie gaat dan mis je altijd wel iets.

stofzuigertje

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Alleen mensen die tijdig een Digit met SMS functie hadden aangevraagd zoals ik de mail van DSB bank stond kregen voor de kerst allemaal hun geld.
De laatste zijn op 23 december gestort dus de snelheid van Uw huidige bank is bepalend of het al zichtbaar is.
Triodos is meestal iets trager, wel geboekt maar soms nog niet zichtbaar....
ASN is sneller met zichtbaar maken maar wel hebben beide dezelfde boekingsdatum, dus alleen wanneer het zichtbaar word en dus bruikbaar als Saldo verschild per bank.

Stuur
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 dec 2009 18:41

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door Stuur »

Wij hadden het ook aangevraagd via digiD, op 4 december al, maar we hebben nog niets teruggekregen. 1 van de rekeningen stond rood ivm met het 250 euro per dag pinnen (bij ons 500 omdat we 2 passen hadden). Al met al moeten we nog een aardig bedrag terug krijgen, maar er was nog geen beslissing genomen hoe ze hier mee om moesten gaan. Of ze het mochten/konden verekenen met het positieve saldo van andere rekeningen. Afgelopen week is de beslissing gevallen dat het inderdaad mag, nu moet dit nog verwerkt worden. Ze hebben uiterlijk 3 maanden de tijd, nog even afwachten dus (helaas).

stofzuigertje

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ Stuur, had U met of zonder SMS functie want in mail van November stond duidelijk dat dit noodzakelijk was voor snel afhandelen.

Dus normale Digid klanten komen pas na 1-1-2010 aan de beurt.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door Consumentt »

Met DigID zonder SMS kun je niet inloggen. Maar dat heb je toch steeds vaker nodig dus waarom nu niet meteen aanvragen?

Gesloten