LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OXXIO teveel berekent en weigerd onderzoek

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Snake-lady
Berichten: 71
Lid geworden op: 20 mei 2008 10:10

OXXIO teveel berekent en weigerd onderzoek

Ongelezen bericht door Snake-lady »

Hallo,

Ik vraag dit namens een goede vriendin van mij die bij Oxxio zit.
Zij kreeg vandaag een brief dat zij voor gas een bedrag van €1400-, moest betalen omdat zij 5 kuub had verbruikt met haar gezin van in totaal 4 mensen, waar zij altijd maximaal 2,5 kuub verbruikte is dit dus nu ineens verdubbeld, toen zij Oxxio belde en vroeg hoe dit kon zij de dame aan de telefoon dat zij dit een vrij normaal bedrag en vebruik vond voor een gezin, mijn vriendin vroeg of zij onderzoek wilde doen hoe dit dan kon, maar dat wilde Oxxio niet.

Nu is dus mijn vraag, zijn er meer mensen die hier last van hebben, dat ze ineens veel hoger ingeschat worden en dat Oxxio weigerd onderzoek te doen?

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: OXXIO teveel berekent en weigerd onderzoek

Ongelezen bericht door AGGB »

Ik vermoed dat u 2500 en 5000 m3 bedoelt. Inderdaad is het zo dat oxxio de te gebruiken hoeveelheid soms plotseling fors hoger inschat en zelfs verdubbelt. U bent niet de enige. Een verbruik van 5000 kuub is niet onmogelijk, maar wel zeer onwaarschijnlijk. Bij mij is ongeveer hetzelfde gebeurt, dat was overigens maar een kleinigheid vergeleken bij de rest van de misstappen door oxxio jegens mij begaan.
De juf aan de helpdesk kletst zoals gewoonlijk uit haar nek en pakt haar breiwerkje weer op, of vijlt haar nagels.
U heeft er goed aan gedaan hier te posten. Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wordt u binnenkort benaderd door de alhier ronddolende ridder deoxxiomedewerker, de aartsengel, speciaal aangesteld om de oxxioderrie op te dweilen. Dus nog even geduld, raak niet in paniek, want eea wordt snel hersteld en uw vriendin kan weer opgelucht ademhalen.

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: OXXIO teveel berekent en weigerd onderzoek

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

ik heb een gezins situatie van 4 personen berekent op 2800 m3, dus een normaal gebruik.
lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat je 5000 m3 gebruikt,
je zou het een maand aan kunnen zien, en kijken wat je gebruikt, vervolgens door rekenen en een conclusie trekken, of mischien wel overstappen naar een andere leverancier

Snake-lady
Berichten: 71
Lid geworden op: 20 mei 2008 10:10

Re: OXXIO teveel berekent en weigerd onderzoek

Ongelezen bericht door Snake-lady »

Ze zit er nog 1 jaar aan vast, dan kan ze pas overstappen, en het is al die jaren hetzelfde gebleven, maar nu ineens was haar rekening van het gas verdubbeld terwijl ze niks anders heeft gedaan dan normaal.

Monique1987
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 nov 2009 18:38

Re: OXXIO teveel berekent en weigerd onderzoek

Ongelezen bericht door Monique1987 »

hallo,

Het kan zijn dat als ze overstapt naar de een andere leverancier dat ze geen boete hoeft te betalen maar dat de nieuwe leverancier dit betaald. ik zou dit voor de zekerheid nog even na vragen bij een andere "nieuwe" leverancier

groetjes,
Monique

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: OXXIO teveel berekent en weigerd onderzoek

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Snake-lady,

Uw forumbericht van 1 december jl. maakt duidelijk dat uw vriendin een jaarafrekening van gas heeft ontvangen waar 5000 m3 in rekening word gebracht. Graag zou ik de situatie voor uw vriendin willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw vriendin haar klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact kan opnemen.

Bij voorbaat dank.


Met vriendelijke groet,


Medewerker van Oxxio

Gesloten