Pagina 1 van 1

ScholierenWerk

Geplaatst: 01 dec 2009 13:15
door Constance33
Mijn zoon van 15 jaar heeft een brief ontvangen waarbij op de enveloppe groot de tekst stond; Laat deze brief niet aan je ouders lezen.

De brief begint met; Ouders niet in de buurt? Goed dan kunnen we beginnen....

In de brief wordt hem een zorg verzekering aangeboden die erg goedkoop voor hem zou zijn; 78,90 per maand!!!

Gelukkig snapte hij de brief niet (en zou hij hier niet intrappen) en liet ons de brief lezen.
Maar ik weet niet of andere jongeren wel weten dat ze via hun ouders zijn verzekerd!

Ben toch wel verontwaardig dat jongeren proberen een extra zorgverzekering aan te smeren.
Heb net gebeld naar het telefoonnummer (te gebruiken voor aanmeldingen) en kreeg een flauw excuus, dat de brief niet bij onze zoon terecht had moeten komen, maar vrees dat veel jongeren de brief toch wel doelbewust hebben ontvangen. Ook de tekst dat mijn zoon informatie achter moet houden stoot mij ook tegen de borst:

Kolom 8; Waarom mag ik deze brief niet aan mijn ouders laten zien?
Jongeren zouden met deze zorgverzekering goedkoper uit zijn en aangezien jongeren vaak een finaciele bijdrage ontvangen van hun ouders waarbij van een duurdere zorgverzekering wordt uitgegaan, hunnen ze beter niets zeggen en het geld in eigen zak steken.

Ik vindt dit echt niet kunnen!

MVG C Jentjens.

Re: ScholierenWerk

Geplaatst: 02 dec 2009 21:10
door ArnetteV
Ik heb deze brief ook gehad, ik vond het "niet laten zien aan de ouders" nogal vreemd. Zelf kreeg ik deze brief vanuit Studentenwerk, veel studenten betalen namelijk zelf hun zorgverzekering en dan is dit wel aanlokkelijk.

Ik weet niet onder wie de brief exact verstuurd is, maar naar jongeren onder de 18 jaar mag deze niet worden verspreid lijkt me. Zij zijn immers nog gratis verzekerd.

Re: ScholierenWerk

Geplaatst: 05 dec 2009 13:13
door Triskele
Ik en mijn collegea jeugdhulpverleners hebben inderdaad gesignaleerd dat jongeren ook de bewuste brief ontvangen hebben, wij hebben bij dit bedrijf ook een klacht ingediend. Rare PR stunt en geenszins pedagogisch verantwoord!