Pagina 1 van 1
Eneco valse klantenwerving, november 2009
Geplaatst: 01 dec 2009 22:04
door joshua026
Eind november 2009 ontving ik een brief van Eneco. Ik werd verwelkomd als nieuwe klant, terwijl ik gewoon bij NUON klant was. Mij werd door Eneco verteld dat ik tijdens een zgn. door to door actie in was gegaan op hun voorstel en een handtekening had gezet. Een grote leugen. Nu, op 1 december heeft NUON (huidige leverancier) mijn contract al opgezegd, en mag ik het, als brave betalende burger, de hele klotezooi schriftelijk gaan rechtzetten. What the ****, daar gaat mijn vrijetijd. Ik heb al gedrijgd naar Eneco met de Consumentenbond (waar ik lid van ben) en mijn DAS Rechtsbijstandverzekering dat ik de zaak aanhangig ga maken, maar voorlopig ben ik de Sjaak !! Zijn er andere slachtoffers van deze misselijkmakende Eneco praktijken?? Graag meer info op dit forum.
Stephan Muller, Arnhem 1-12-2009
Re: Eneco valse klantenwerving, november 2009
Geplaatst: 05 dec 2009 13:03
door Triskele
Beste Joshua026,
Ik ben zelf sinds 4 december slachtoffer geworden van valse klantenwerving door Oxxio, zonder handtekening of bandopname ben ik opeens lid van Oxxio en is mijn contract bij Nuon opgezegd. Nuon heeft mij gebeld om te vragen of ik bewust ben overgestapt naar Oxxio of dat dit onbewust is gedaan. Ik wist helemaal van niets en was blij dat Nuon mij belde om mij in te lichten dat mijn contract bij hun was opgezegd en ik dus op wonderbaarlijke wijze lid was geworden van Oxxio. Volgens de Nuon medewerker hebben de verkopers via mijn naambordje mijn naam achterhaald en dit tesamen met mijn adres mij lid gemaakt van Oxxio, te bespottelijk voor woorden. Nuon zorgt ervoor dat mijn contract wordt verbroken met Oxxio en betalen de boete welke Oxxie evt kan opleggen. Dit noem ik nog eens service. Ik raad je aan om contact op te nemen met de nuon en te vertellen dat je erin bent geluisd, zij kunnen de boel ongedaan maken.
Succes
Re: Eneco valse klantenwerving, november 2009
Geplaatst: 05 dec 2009 15:30
door wip
Ik ben klant van eneco maar al heel lang heel halstarrig niet met een vast contract en nog steeds met zg grijze stroom. Gisteren kwam er bij mij ook zo'n snelle jongen aan de deur. Het was al donker en zijn snelle identificatie kon ik niet controleren maar goed. Hij vertelde dat hij van eneco was maar dan van de green choice????? Ik moet nogal dom gekeken hebben want hij vroeg u heeft nog nooit van de green choice gehoort? Maar ik wil niet in discussie niet aan de telefoon en dus ook niet aan mijn voordeur. Ik maaide het gras voor zijn voeten weg door te vragen wat hij nou van me wilde want als hij van eneco was dan zat ik er al en aan deur ging ik toch niks kopen duss....
Nou het ging me zeker wel honderde euro's kosten, ik had nu geoefend met mijn domme blik en dat werkte want hij droop af.
Mijn tip voor iedereen die zo'n jan *** aan de deur krijgt vraag om een foldertje (hebben ze niet) en verklaar jezelf ter plekke handelings onbekwaam werkt als een zonnetje. Elk argument dat ze naar voren brengen is er alleen maar op gericht om jou te laten tekenen en ze hebben er geen belang bij om te kijken wat in jou situatie nou de beste oplossing is.
Re: Eneco valse klantenwerving, november 2009
Geplaatst: 06 dec 2009 10:07
door Shine
Mij werd door Eneco verteld dat ik tijdens een zgn. door to door actie in was gegaan op hun voorstel en een handtekening had gezet.
Vraag naar dit bewijsstuk. (dus ondertekend stuk!)
Klaarblijkelijk is Eneco in het bezit van een door u getekende overeenkomst dat u instemt met switchen van leverancier. U geeft duidelijk aan dat hier nooit sprake van kan zijn, Eneco geeft aan van wel. Dan ligt de bewijslast in dit geval bij Eneco.
PS: Kunt u zich herinneren dat ze in oktober/november bij u aan de deur zijn geweest?
Re: Eneco valse klantenwerving, november 2009
Geplaatst: 07 dec 2009 11:44
door 1107943
zit precies in dezelfde situatie momenteel.
eneco is zogenaamd bij mij aan de deur geweest eind okt (niet dus)
ik heb zogenaam getekend voor stroom via eneco én heb een voicelog achtergelaten (niet dus).
nuon kan niks doen, want als eneco zegt dat het waar is, is dat blijkbaar heilig.
ik heb de handtekening en voicelog opgevraagd, maar daar is eneco bar langzaam mee.
als consument heb je dus nul bescherming in dit soort situaties.
eneco heeft mij een meterstandenformulier toegestuurd, of ik dat wil invullen (nee dus).
het contract dat ze mij hebben gestuurd bevat veel onjuiste info; heel grappig is dat ik tegenwoordig op 13 januari jarig ben volgens eneco (niet dus).
nuon heeft de opzegging in gang gezet en ik krijg straks afrekeneningen. eneco zit op mij te wachten totdat ik de meterstanden doorgeef. Maar zijn ze zelf ook bezig met het terugdraaien van dit fiasco? Nee dus, want Eneco heeft het een beetje druk met alle klachten afhandelen, dus het duurt iets langer. Vind je het gek?
ik moet me straks opnieuw aanmelden bij nuon, die mij dan weer alle administratieve rompslomp laten doorstaan, omdat ik weer als nieuwe klant wordt beschouwd.
en dan komt afgelopen vrijdag ook nog een mannetje van oxxio aan de deur, dat nuon en eneco allebei rampzalige bedrijven zijn en dat ik me beter kan aanmelden bij oxxio. Nee dank je. Dat wordt me zeker teveel. Waarom mag ik niet gewoon klant blijven waar ik dat wil???
als die oxxio kerel nu ook nog eens valselijk een aanmeldbriefje namens mij voor oxxio invult, dan kunnen we pas echt lachen. Emigreren lijkt de enige oplossing om hier nog uit te komen
Re: Eneco valse klantenwerving, november 2009
Geplaatst: 07 dec 2009 23:04
door joshua026
Beste Triskele, wip, Shine en 107943,
Bedankt voor jullie reacties en adviezen. Ik heb mijn huiswerk gedaan,
brieven naar Eneco (aangetekend) en naar Nuon, ook naar de Consumentenbond en DAS rechtsbijstand. Van de laatste twee ben ik lid,
dus ik ben goed ingedekt. Misschien maak ik me er te druk over, maar wie weet wat voor `n gezeur er nog kan ontstaan. Hogere rekeningen, heraansluitingskosten, wie weet wat er volgt. Tot nu toe nog geen enkele reactie ontvangen beide energieleveranciers. Nogmaals dank voor jullie tips.
Cheers, Joshua026
Re: Eneco valse klantenwerving, november 2009
Geplaatst: 08 dec 2009 12:54
door Ron58
ik heb zogenaam getekend voor stroom via eneco én heb een voicelog achtergelaten (niet dus).
Dat is knap, dus óf ze hebben het gesprek aan de deur opgenomen, óf u heeft telefonisch getekend, .....of beide???
Re: Eneco valse klantenwerving, november 2009
Geplaatst: 14 dec 2009 13:19
door SusanneEvers
Ik heb dus precies hetzelfde probleem. Ik ben blijkbaar ook tot mijn grote verbazing overgestapt naar Eneco. Eerst werd gezegd dat we via deurverkoop klant waren geworden. Daarna werd beweerd dat we via telefoon zijn benaderd en dat er een voice recording van zou zijn. Knappe kerel die mijn stem op band kan hebben als je niet eens het juiste telefoonnummer hebt... Alleen mijn adres gegevens kloppen, de rest van de gegevens kloppen niet. Ik ben totaal niet gedient van deze praktijken en vind het super irritant dat het mij nu zoveel tijd kost om de hele handel weer ongedaan te maken. Ik heb NUON gebeld en zij gaan er nu een zaak van maken. Ik vind dit een hele onbehoorlijke gang van zaken en ik hoop ook echt dat Radar hier aandacht aan gaat besteden. Er zijn meer mensen bij mij in de buurt die hetzelfde probleem hebben. Nu hebben wij nog geluk dat we al 3 jaar lid waren van de NUON en boete vrij konden overstappen (niet dat we dat willen) maar een vrouw bij mij uit de buurt was pas 8 maanden klant bij de NUON en moet nu een boete gaan betalen voor het vroegtijdig beeindigen van haar contract... Daar ben je helemaal lekker mee. De NUON heeft ook haar nu belooft eventuele boetes van Eneco voor het annuleren van het contract te zullen betalen (en de door NUON opgelegde boete te annuleren) en dat is super, maar natuurlijk wel compleet omgekeerde wereld. Eerst onterecht iemand aanmelden, vervolgens een boete opleggen en hem nog betaald krijgen ook. Zo kan ik ook rijk worden.
Re: Eneco valse klantenwerving, november 2009
Geplaatst: 14 dec 2009 14:38
door Ron58
ik hoop ook echt dat Radar hier aandacht aan gaat besteden
Ik vraag het me af, dit soort zaken speelt al lang hier op het forum, Radar doet er tot op heden niets mee, de regering (die dit belachelijke systeem heeft bedacht) doet er ook niets mee.
Re: Eneco valse klantenwerving, november 2009
Geplaatst: 16 dec 2009 19:20
door Hettyadvokaat
Hallo Joshua,
Mijn schoonmoeder had hetzelfde probleem. Alleen zou zij het telefonisch hebben toegezegd. Ik heb om een kopie van de opname gevraagd. Deze konden ze niet overhandigen.
Je moet de handtekening opvragen, pas dan kunnen ze aantonen of je gelijk hebt.
En Nuon opdracht geven om jullie gewoon aangesloten te laten.
Dreig naar Eneco ook maar, dat ze de kosten die Nuon nu in rekening brengt, voor hun rekening komt inclusief wettelijke rente.
Bij mijn schoonmoeder werd ook alles in eens terug gedraaid.
Omdat ze dus geen bewijs konden overleggen.
Re: Eneco valse klantenwerving, november 2009
Geplaatst: 17 dec 2009 00:13
door stofzuigertje
Als ik boven staande lees...
1 Ik zou nooit kosten maken voor aangetekende brief.
2 Nooit iets betalen want ze hebben geen bewijs in vorm van handtekening of bandopname, en niet compleet.
3 De kosten die mijn huidige leverancier als boete heeft gerekend verreken ik met de geleverde energie....
4 De administratie kosten die ik maakte schrijf ik met dikke vilt stift....
5 Als zij een rechtszaak maken is het voor hun nog duurder...
6 Ik heb door deze houding van bewijs het maar dus 5 maanden gratis Gas en Stroom gehad en zit weer bij de oude tegen oude voorwaarden en voordelige tarieven!
Re: Eneco valse klantenwerving, november 2009
Geplaatst: 21 dec 2009 23:18
door joshua026
Beste mensen,
Bedankt voor jullie reacties op Eneco valse klantenwerving november 2009`.[/b][/b]Inmiddels heb ik van Eneco (rond de 17e december) en van Nuon een schriftelijke verklaring ontvangen dat ik onveranderd bij Nuon blijf. Mijn aangetekende brief aan Eneco en verdere briefwisseling aan Nuon hebben effect gehad. Ook heb ik de DAS rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld. Zij hebben ook een aangetekende brief verstuurd. Ik denk dat dit de zaak zeker heeft versneld. ADVIES: regel niets via `n telefoongesprekje of een vluchtig email bericht. Schrijf een ouderwetse brief via Word, print hem uit, hou `n kopie en stuur hem per post, aangetekend met retourbericht van ontvangst. Alleen zo heb je bewijsmateriaal dat je protest hebt aangetekend. Kost wat, maar dan heb je ook bewijsmateriaal.
Blijf uit handen van de oplichters !!! Succes,
Joshua 026
Re: Eneco valse klantenwerving, november 2009
Geplaatst: 15 jan 2012 12:39
door weijm085
Ik zie dat de laatste opmerking over eneco valse klantenwerving uit 2009 is. Ze hebben blijkbaar niets geleerd want ik zit er nu midden in. Ik heb twee dagen de tijd nog maar om eea weer recht te zetten. Nuon stuurde bericht dat ik bij hen weg zou gaan. Eneco stuurt de meterkaart. Ik heb niets ondertekend. Schandalig vind ik het hoe er met klanten wordt omgesprongen. Ook nuon zou eerst eens moeten nagaan of eea klopt. Ze sturen een brief gedateerd 9 januari. Die ontving ik 14 januari ( in het weekeind) Op 18 januari gaat mijn nieuwe (door mij niet aangevraagde) contract in bij eneco. Ik moet dus boete betalen. Morgen meteen even bellen. En de rechtsbijstand en twitter gebruiken. Dat schijnt te werken. Eneco is in ieder geval een maatschappij waar ik nooit naar terug zal keren.
Re: Eneco valse klantenwerving, november 2009
Geplaatst: 16 jan 2012 09:59
door Eneco mdw
Beste weijm085,
Uit uw reactie op dit forum begrijp ik dat u het niet eens bent met de aanmelding bij Eneco.
Graag stel ik voorop dat we een respectvolle en eerlijke klantwerving hoog in het vaandel hebben staan. Ik vind het jammer te lezen dat u een andere ervaring heeft. Daarom kom ik graag met u in contact om deze kwestie te bekijken. Als u dit op prijs stelt, vraag ik u om uw gegevens te mailen via
[email protected].
Met vriendelijke groet,
Mike, medewerker Eneco
Re: Eneco valse klantenwerving, november 2009
Geplaatst: 16 jan 2012 10:54
door Gizmo©
Eneco mdw schreef:Beste weijm085,
Uit uw reactie op dit forum begrijp ik dat u het niet eens bent met de aanmelding bij Eneco.
Graag stel ik voorop dat we een respectvolle en eerlijke klantwerving hoog in het vaandel hebben staan. Ik vind het jammer te lezen dat u een andere ervaring heeft. Daarom kom ik graag met u in contact om deze kwestie te bekijken. Als u dit op prijs stelt, vraag ik u om uw gegevens te mailen via
[email protected].
Met vriendelijke groet,
Mike, medewerker Eneco
Kom je onder een steen vandaan? Het topic is al van 1 december 2009(!) en is reeds opgelost.
Re: Eneco valse klantenwerving, november 2009
Geplaatst: 16 jan 2012 11:33
door Gizmo©
vogels schreef:Kom je onder een steen vandaan? Het topic is al van 1 december 2011(!) en is reeds opgelost.
O ja? Denk dat jij onder de steen vandaan moet komen.
Hoeft niet, reeds aangepast.
Re: Eneco valse klantenwerving, november 2009
Geplaatst: 16 jan 2012 12:04
door Teunbosseman
Daarbij is dit een nieuwe zaak van een bestaand topic.....als iedereen eerst de zoekfunctie zou gebruiken ipv lukraak neerpennen.
Maar ****** wat een gedoe zeg als dit je overkomt....je zou ze zo door de telefoon trekken