LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 23 jaar, kerngezond maar: geweigerd voor aanvullend pakket

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Jannekev

23 jaar, kerngezond maar: geweigerd voor aanvullend pakket

Ongelezen bericht door Jannekev »

Hoi allemaal,

Bij het opnieuw toekomen van de polis van mijn zorgverzekeraar kwam ik erachter dat ik niet meer de mogelijkheid heb om over te stappen naar een uitgebreider pakket dan dat ik nu al heb.
Voor vorig jaar wilde ik het meest uitgebreide pakket, hiervoor moest ik een verklaring inleveren mbt fysiotherapie. Omdat ik wel verwachtte fysiotherapie te gebruiken heb ik dit naar eerlijkheid ook zo ingevuld. Ik werd toen afgewezen voor het pakket met onbeperkt fysio.
Afgelopen jaar heb ik 9 fysiotherapiebehandelingen gehad, in mijn pakket nu ben ik verzekerd voor 27 behandelingen.

In hoeverre kan een verzekeraar je blijven uitsluiten van een pakket? Ik ben pas 23 jaar, heb geen geschiedenis met ziektes en opnames, enkel een aantal sportblessures waarvoor ik me goed wilde verzekeren.
Komt het er nu op neer dat ik de rest van m'n leven niet meer uitgebreid verzekerd kan worden? Als ik overstap moet ik me dan genoodzaakt zien vooral al gelijk de meest uitgebreide optie te kiezen? Kan een andere verzekeraar inzien dat ze mij één keer geweigerd hebben voor een uitgebreid pakket?

Kortom; heel wat vragen. Het voelt gewoon zo oneerlijk en ik snap niet helemaal waarom er uitgebreide verzekeringen zijn als je toch om elk wissewasje wordt geweigerd...

Gr Janneke

vroem

Re: 23 jaar, kerngezond maar: geweigerd voor aanvullend pakket

Ongelezen bericht door vroem »

sporten was toch zo gezond...? en juist daarvoor, of beter de gevolgen daarvan wil je hoger verzekeren.. Als je inderdaad vooraf aangeeft dat je de verzekering geld gaat kosten kunnen zij je voor een hogere AV inderdaad weigeren ja. Een verzekering neem je voor onvoorziene zaken.
is 27 behandelingen echt te weinig dan? dan zou ik maar eens overwegen anders soort sport te kiezen. Want nu is het nog met fysio te redden, op langere termijn ben je gewoon met wellicht chronische gewrichtsklachten de pineut. En dan wordt het een basisverzekeringverhaal, en worden de kosten collectief afgewenteld. waar onder meer ik dan weer een hogere premie voor voor mijn kiezen krijg.. Vind eigenlijk dat kosten voortvloeiend uit een eigen keuze van vrije tijds besteding op een ander soort basis verzekerd zouden moeten worden, en niet in de zorgverzekering thuishoren. een speciaal soort sportverzekering dus. maar goed dat is geen antwoord op de vraag, dat had ik hierboven al gegeven.

Gesloten