LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de KPN en de achterstallige betaling

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
keeezi
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 nov 2009 06:41
Contacteer:

de KPN en de achterstallige betaling

Ongelezen bericht door keeezi »

15.08 liep mijn abonnement af bij de KPN, ik wou hem gewoon verlengen maar moest 160 euro bijbetalen ( ik had volgens het winkelmeisje te weinig gebeld ?)
toch maar overgestapt op een ander abonnement.
het abonnement bij de KPN zou per 15-9 worden opgezegd.

Niets meer gehoord en 15-9 mijn nieuwe simkaart gaan gebruiken.
De KPN schreef niets meer van mijn rekening en stuurde ook geen rekeningen meer , ik nam dus aan dat alles goed was afgelopen.

2-11-2009 kreeg ik een brief van stichting Preventel met de mededeling dat ik sta geregistreerd sta wegens een achterstallige betaling, hiervan heb ik dus nooit bericht gehad!

Er stond een emailadres bij waar ik contact mee kon opnemen, deze blijkt alleen te voor betalingsbewijzen, toch maar gebeld in de veronderstelling dat het opzeggen van mijn abonnement toch niet zo voortvarend was gegaan als ik had aangenomen.
Hoor ik van de telefoondame dat ik een betaling achterstand heb van meer als 2400 euro.
Dit had te maken met internet gebruik op mijn telefoon.( nu had ik inderdaad geinternet op mijn nieuwe telefoon, maar voor zoveel geld ?)
Op mijn vraag op het niet gebruikelijk is om klanten in te lichten bij achterstand kreeg ik geen antwoord, maar ze zou er een aantekening van maken, ook vroeg ik of ze alsnog een rekening konden sturen met daarop mijn gebruik.

15-11-2009 een email naar hun klachtenburo gestuurd met de vraag of zij meer uitleg kunnen geven en of hun een rekening kunnen sturen


21-11-2009 een brief van Vesting Finance dat de KPN haar vordering verkocht heeft een hun.

Nog steeds geen rekening maar alleen of ik 2762,37 wil overmaken


23-11-2009 aangetekende brieven verstuurd naar zowel de KPN en Vesting Finance met nogmaals het verzoek mij een gespecificeerde rekening te sturen.
Tot op heden nog geen enkel resultaat.

3-12-2009 eindelijk een email van de klantenservice ze beloven binnen twee weken een rekening te sturen,(de eerste die ik hoop te ontvangen) ondertussen hebben ze wel dus de vordering doorverkocht en dat kost me dus 300 euro incassokosten

keeezi
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 nov 2009 06:41
Contacteer:

Re: de KPN en de achterstallige betaling

Ongelezen bericht door keeezi »

ondertussen van de Kpn gehoord dat ze geen papieren rekeningen meer sturen, voor mij willen ze in dit geval een uitzondering maken en mij (gratis) een papieren rekeing toesturen.
ondertussen wel de rekening verhoogd met 300 euro.

keeezi
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 nov 2009 06:41
Contacteer:

Re: de KPN en de achterstallige betaling

Ongelezen bericht door keeezi »

email die ik mocht ontangen:

Bedankt voor je e-mail.

Uit je e-mail begrijp ik dat je een kopie van de telefoonrekening wilt ontvangen. Sinds korting verstuurd Hi standaard geen papieren telefoonrekening. Deze kun je bekijken op Rekening Online via Mijn Hi. Gezien het mobiele telefoonnummer volledig is afgesloten is het niet meer mogelijk je te registreren met het mobiele telefoonnummer. Bij deze zal ik een kopie van de niet betaalde telefoonrekeningen voor je aanvragen. Deze krijg je binnen 2 weken kosteloos thuis gestuurd.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet
----------------------------------
hieruit blijkt dat ze mij nooit op de hoogte hebben gebracht van enig achterstanfd in betaling om dat ze geen papieren telefoonrekening meer versturen

keeezi
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 nov 2009 06:41
Contacteer:

Re: de KPN en de achterstallige betaling

Ongelezen bericht door keeezi »

de volgende dag kreeg ik deze email, mischien toch niet zo handing om te zeggen dat ze hun klanten niet meer op de hoogte houden van een achterstand?
--------------

Beste Kees,

Bedankt voor je reactie.

Uit je e-mail begrijp ik dat je wilt weten waarom je nooit op de hoogte bent gebracht van de openstaande telefoonrekening. Op 29-09-2009 werd je afgesloten wegens hoogverbruik. Je hebt vanaf die tijd geen gebruik kunnen maken van je aansluiting. Hierover ben je geïnformeerd. Op 30-09-2009 is er een brief verstuurd, daarin werd je geïnformeerd betreffende het niet betalen van de telefoonrekening. Helaas heb je hier niet op gereageerd waardoor het contract wegens wanbetaling is beëindigd.

Je bent altijd zelf verantwoordelijk om de telefoonrekeningen op tijd te voldoen.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

keeezi
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 nov 2009 06:41
Contacteer:

Re: de KPN en de achterstallige betaling

Ongelezen bericht door keeezi »

vandaag twee rekeningen thuis gekregen:

een rekening periode september: 763.46 euro
verbruikt 355,265 mb

nooit ontvangen, wel een sms dat mijn rekening online stond

een rekening periode oktober: 1250,18
verbruikt 595,118

ook volgens de KPN nooit een rekening van ontvangen volgens hun hebben ze alleen 29-09-2009 een rekening verstuurd,( wat ik zelf niet geloof)

en een rekening in oktober? ik heb mijn kpn simkaartje op 15-9-2009 vervangen door een simkaart van de telfort.

ik blijf schrijven en wil van de KPN een gespecifeerde rekening met niet alleen hoeveel ik vebruikt zo hebben maar ook wat ???

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: de KPN en de achterstallige betaling

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Keezi,

KPN verstuurd de rekeningen al jaren via mail, deze kan je in kijken op je KPN account! Of op je HI account, dat jij zo veel verbruikt hebt, kunnen hun niets aan doen! KPN incasserend automatische, als ze niet kunnen incasseren, staat het op je afschriften! Kijk eens op je rekeningafschriften, of je nou op papier krijgt of online!

De KPN heeft de vordering niet verkocht, maar uit handen gegeven en helaas, je zit aan een schuld vast! Jij bent hier in gebreke, dit speelt al langer dan begin november!
Ga nou niet ontkennen dat je geen herinneringen hebt ontvangen!

Harry Esveld
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 jan 2007 17:28

Re: de KPN en de achterstallige betaling

Ongelezen bericht door Harry Esveld »

Nou Kaarsje,

De toon wie je bezigt is niet geheel terecht.
Tot voor kort kreeg ik van HI en van KPN nog steeds papieren rekening.

KPN heeft in een vordering een zeer zwakke zaak als blijkt dat nota;s niet verstuurd zijn.

Helaas weet ik uit eigen ervaring dat een vordering niet altijd betekend dat ze altijd notás en herrineringen hebben gestuurd.

keeezi
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 nov 2009 06:41
Contacteer:

Re: de KPN en de achterstallige betaling

Ongelezen bericht door keeezi »

ja Ik begrijp dat ik uiteindelijk moet betalen! maar als ze mij gelijk op de hoogte hadden gebracht dan had ik de tweede rekening nooit gemaakt.
ik heb nu twee rekeningen binnen gekregen wat niet makkelijk was want ze versturen geen papieren rekeningen meer.
Eerder kreeg ik ook altijd gewoon eind van de maand een afrekening, maar ik geloof dat ze dit verandert hebben in augustus van papier naar alleen online.
en ja ik ga niet alleen ontkennen dat ik geen papieren rekeningen heb gekregen ik heb ze ook daadwerkeijk niet gekregen, geen aanmanigen niets! (vlgns De KPN hebben ze 1 x iets verstuurd, 29-09 in hun 2de email, in hun eerste zeiden ze geen papier meer te versturen)
als ik de eerste rekening binnen had gekregen of dat ze mij op de hoogte hadden gebracht van ongewone hoog gebruik van internet kosten( ik Had in de twee jaar daarvoor nooit meer verbruikt als 25 euro, en nu in een keer 763.46 euro) had ik begrepen dat ik iets niet goed deed met die telefoon en had ik de tweede rekening kunnen voorkomen.
nogmaals ik had mijn abonement per 15-9 opgezegd en ook mijn nieuwe simkaartje in mijn telefoon gestopt en vond het daardoor niet raar dat niets meer hoorde van de Kpn, abonementsgeld was gewoon afgeschreven eind augustus.
P.s ik wil ook graag weten hoe ik tot deze bedragen gekomen ben en niet alleen de kb die ik verbruikt zou hebben maar ook waaraan, ik kan me niet herrineren gekke dingen gedaan te hebben op internet, wat niet wil zeggen dat ik dat niet gedaan zou kunnen hebben, ik wil dat alleen weten!
dit lijkt me toch niet zo raar

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: de KPN en de achterstallige betaling

Ongelezen bericht door quantas01 »

nooit ontvangen, wel een sms dat mijn rekening online stond
Die sms krijg je sowieso altijd dus dat jij dan die sms negeert en niet inlogt daar is je eigen probleem en je gaat dus dus geheid verliezen

keeezi
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 nov 2009 06:41
Contacteer:

Re: de KPN en de achterstallige betaling

Ongelezen bericht door keeezi »

ik kon/kan niet inloggen omdat ik dacht geen lid meer te zijn van Kpn

keeezi
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 nov 2009 06:41
Contacteer:

Re: de KPN en de achterstallige betaling

Ongelezen bericht door keeezi »

bovendien was een paar dagen daarvoor gewoon 20 euro afgeschreven zoals altijd, geen reden aan te nemen dat er iets anders was als gebruikelijk.
van de hoge rekening de maand daarna kreeg ik geen smsjes meer omdat ik was overgestapt naar telfort

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: de KPN en de achterstallige betaling

Ongelezen bericht door renegade66 »

gemiddeld 10 á 15 mb per dag aan internet via telefoon is nogal wat, en dan moet het ook echt elke dag zijn.

ik weet niet of je veel aan het downloaden was?
misschien kun je uitleggen wat je allemaal via internet via je mobiel deed?

het is algemeen bekend dat internet telefoons nogal eens met facturatie niet goed gaan.

keeezi
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 nov 2009 06:41
Contacteer:

Re: de KPN en de achterstallige betaling

Ongelezen bericht door keeezi »

ja daar probeer ik nu achter te komen ik had gehoopt dat de KPN mij daar wat duidelijkheid zou kunnen verschaffen, het logboek in mijn telefoon gaat maar tot 30 dagen terug dus daar kan ik ook niets meer aan aflezen
tis ook niet dat ik niet wil betalen ik wil alleen weten wat ik dan moet betalen.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: de KPN en de achterstallige betaling

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Vraag de uitdraaien op en anders verzoek tot toelating kpn site.

Als ik hier een paar dagen te laat ben met betalen, ligt mijn brievenbus en ook mijn mailbox vol met herinneringen en verzoeken tot betalen! Als het naar mijn inziens niet klopt, moeten hun maar bewijzen dat het wel klopt.

Het is nou eenmaal ook nog zo, dat de kosten van mobiel internet, totaal onduidelijk zijn, want wat kan je binnenhalen met 2 mb?
Ik vergelijk het met betalen met een pinpas, gaat makkelijk, want wanneer is op, op?

keeezi
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 nov 2009 06:41
Contacteer:

Re: de KPN en de achterstallige betaling

Ongelezen bericht door keeezi »

uitdraaien worden opgestuurd.
Ik heb nog wat ziiten lezen opm de kpn site en eigenlijk had ik internet pas kunnen activeren na een Sms.
dit heb ik nooit gedaan, reden om te protesteren ?

keeezi
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 nov 2009 06:41
Contacteer:

Re: de KPN en de achterstallige betaling

Ongelezen bericht door keeezi »

2 mb zijn ongeveer 100 web pagina's vlgns de kpn

glith
Berichten: 241
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:42

Re: de KPN en de achterstallige betaling

Ongelezen bericht door glith »

Ik betaal euro 1,10 extra daarvoor maar krijg dus wel een papieren afschrift

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: de KPN en de achterstallige betaling

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Keezi,

tegen wie wou je protesteren? Tegen jezelf omdat je het niet geactiveerd had of wat? Misschien als je deze wel geactiveerd had, was je goedkoper uit geweest, nu schijnt het alsof je via een andere provider aan de gang geweest bent.
Ergens kon je toch gewoon op internet met je mobiel, dus tja ik weet niet!

keeezi
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 nov 2009 06:41
Contacteer:

Re: de KPN en de achterstallige betaling

Ongelezen bericht door keeezi »

Eindelijk heb ik de specificaties binnen van de Kpn.
en op 8 september zou ik 505671 kb hebben gedownload of mischien op een andere manier gebruikt ?? (kan Dat?), en dit allemaal om 22.32 uur.
Mijn telefoon heeft een geheugen van 242000 kb , kan toch nooit zoveel gedownload hebben het past gewoon niet op die telefoon of vergis ik me.
Ik vraag me af wat ik in vredsnaam gedaan heb.
weer een brief naar de Kpn gestuurd of hun me mischien kunnen vertellen wat ik gedaan zou kunnen hebben.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: de KPN en de achterstallige betaling

Ongelezen bericht door renegade66 »

zoveel, op precies dezelfde tijd? dat bestaat niet ik wil ook zo'n internet verbinding hebben, man je hebt iets uitgevonden waar je rijk mee kunt worden, :lol:

ff serieus, dit kan natuurlijk niet, met iets downloaden was je geheugen vol geweest. en websites bezoeken zou je iets van 25000 webpagina's moeten hebben bezocht.

er zit iets niet goed bij kpn

Gesloten