Pagina 1 van 1

Zeer veel problemen met Concepts ICT

Geplaatst: 03 dec 2009 13:50
door gi75
Hoi,

Ik heb 21 september (week 39) met Concepts gebeld en een triple abonnement aangevraagd, de levertijd zou ongeveer 2-6 weken zijn. Heb netjes een bevestiging binnen gekregen, waarop staat dat de firma Hako/Siers contact met mij opneemt voor het afmonteren van het modem. Na plaatsing van het modem krijg ik een schriftelijke bevestiging over een definitieve datum. Verder staat er in hun brief dat als ik geen wensdatum op geef, de diensten binnen 10 werkdagen geactiveerd worden na plaatsing van het modem.

In week 42 heb ik contact opgenomen met Concepts omdat ik benieuwd was of er al een datum bekend werd. Het eerste wat mij gevraagd werd, was of Hako al geweest was voor het plaatsen van het modem. Dit was niet zo, ook hadden ze nog geen contact met mij opgenomen, wat volgens Concepts een beetje vreemd was. Ik kon zelf met Hako een afspraak maken, dit heb ik ook gedaan. Een week later is bij mij het modem geplaatst, de monteur bevestigde mij dat ik binnen enkele dagen een bevestiging zou krijgen.

Een week later weer contact opgenomen, nogmaals van Concepts uit de vraag of Hako al geweest was. Deze vraag verbaasde mij, maar wat mij nog meer verbaasde was dat het zeker nog 3-4 weken ging duren omdat er vanuit Hako nog geen bevestiging was.

In week 46 weer gebeld, toen wist de dame aan de telefoon mij te vertellen dat het modem het niet juist deed en of ik zelf niet even contact op kon nemen met Hako. Heb uiteindelijk met die dame afgesproken dat ik diezelfde dag teruggebeld zou worden.

Uiteraard ben ik niet teruggebeld en na weer een telefoontje heb ik de dame gevraagd hoe ik dit kon annuleren. Zij vertelde mij dat er niet meer nodig was dan een fax met handtekening. Hier heb ik nog een week meegewacht, ik dacht je weet maar nooit.

Gisteren heb ik een bevestiging gekregen dat het contract zou worden ontbonden en mij € 75 in rekening werd gebracht voor annulering. Uiteraard heb ik hierover gebeld en werd zowaar teruggebeld. Ze konden me de dienst wel leveren alleen hebben ze geen goedkeuring van Hako. Maar zij kunnen Hako niet bellen, dat is tegen de afspraken, ik kan daarintegen wel Hako bellen??!!! Bovendien gaf zij aan dat dit bedrag in de Algemene voorwaarden vermeldt stond en dat ik een handtekening heb gezet. Dit contract met mijn handtekening zou ze me toefaxen (ik wacht nog steeds hoor). Ook wist deze dame me nog iets bozer :twisted: te krijgen door te zeggen dat ik maar 1x gebeld heb volgens hun digitale systeem.

Ik heb de Algemene voorwaarden doorgelezen, zie nergens een bedrag van € 75 euro staan. Wel zie ik dat de overeenkomst slechts bindend is indien eerste factuur voor dienst door klant is voldaan en ook dat de dienst in werking treedt op de dag dat waarop de dienst wordt aangesloten.

Kan iemand mij zeggen wat ik hier nog aan kan doen??
Sorry lang verhaal geworden :?

Re: Zeer veel problemen met Concepts ICT

Geplaatst: 04 dec 2009 00:06
door L.Rozenwater
Ik zelf zit ook bij Concepts en heb er zeer goede ervaring mee.
Wat die 75 euro betreft: Dit staat al aangegeven op het moment dat je je abo aangaat. Die moet je betalen bij opzegging van het abo. De reden daarvan is dat BBNed dit bedrag rekent voor een afsluiting. (wordt doorberekend aan de klant)

In de praktijk is/was het zo dat wanneer je van BBned provider naar een andere BBNed provider overstapt(e) je die 75 euro niet betaalt.
Ik heb dit meegemaakt van de overstap van SpeedXS naar Concepts. (Beide bbned provider)

Ik moet er eerlijkheidshalve ook bij vermelden dat ik nooit een monteursdienst heb genomen maar zelf altijd de boel aangesloten; de modems kreeg ik tijdig per post toegezonden.

Ook moet ik zeggen, dat de communicatie met de helpdesk tot nu toe altijd zeer goed is geweest en dat de zaken zeer snel juist werden afgehandeld.

Belangrijke afspraken kun je beter ook niet telefonisch afhandelen maar schriftelijk (daar valt email ook onder !!) Dat schept duidelijkheid voor alle partijen ingeval van miscommunicatie zoals b.v. in jouw geval.

Zo lees ik b.v. ook niet in je verhaal dat je concepts nog Hako schriftelijk in gebreke hebt gesteld.

Als je kwaad bent (in het midden gelaten of het terecht is of niet) moet je toch proberen je kop er bij te houden en de geldende juridische regels in acht te nemen. DAT voorkomt achteraf veelal nog meer ergernis dan wel woede.

Re: Zeer veel problemen met Concepts ICT

Geplaatst: 26 mar 2013 09:41
door MetalTower
Ik zelf heb ook niets dan last van Concepts. Oktober 2011 een overeenkomst afgesloten met gewenste activatie datum mei 2012. Het glasvezel netwerk moest nog wel worden aangelegd maar zou starten rond november en in januari of februari zou ik kunnen genieten van de diensten van Concepts. Echter januari 2013 had ik nog steeds geen diensten (dus al 15 maanden verder), en contact gezocht met de klantenservice die mij verzekerde dat ik eind januari diensten had van Concepts. Niet dus 1 februari gebeld en konden ze mij nog steeds niets vertellen wanneer ik hun diensten zou ontvangen. (dit terwijl 6 december 2012 ik al een glasvezelmodem geactiveerd had hangen dit wel een Kpn NT kastje was) Het ondeskundig en van onderwerp steeds veranderende klantenservice maakte mij zo kwaad dat ik terplekke heb aangekondigd geen diensten te willen van Concepts. Of ik dan maar wel even € 200,- wou neer leggen voor annulering. Hun voorwaarden stellen 12 x abonnement a € 56,- dus dit klopt al niet, ze stellen 180 dagen na data nog geen diensten kan er ontbonden worden, en dan nog iets met na 30 dagen dat het contract ontbonden kan worden.
En gewoon voet bij stuk houden dat ik annuleringskosten moet betalen, dit omdat ze kosten hebben gemaakt. Zover ik weet hadden ze nog geen kosten gemaakt buiten een brief en 1 telefoontje, zelfs mijn tel nr hadden ze niet geporteerd op 6 februari. kosten voor graafwerkzaamheden die normaal gesproken niet voor rekening van gebruiker is als je geen glasvezel wou kreeg je toch die oerlelijke kabel in je huis met een lege kast of wel een dummy geheel kosteloos aangelegd door Reggefiber.

Ik zie ze wel verschijnen op de rechtbank, hun tegenstrijdige mails en beweringen als mijn bewijs dat ze zelf de boel niet voor elkaar hebben en de consument er voor op willen laten draaien.
Mijn ervaring met Concepts... dat is dus zeer slecht en zelfs soms heel lachwekkend.

Re: Zeer veel problemen met Concepts ICT

Geplaatst: 09 aug 2013 14:24
door Concepts ICT webcare
@gi75

Vervelend dat dit zo is gelopen. Graag zou ik uw gegevens in een privébericht ontvangen, dan kan ik kijken of ik iets voor u kan betekenen.

Moniek