Help ik wil van Online BV af
Geplaatst: 03 dec 2009 15:23
Medio maart 09 had ik gebeld met online dat het abonnement wat ik heb inmiddels nog maar
€ 20,00 per maand kost. Ik had pech, ik had dit een maand voor verstrijken moeten aangeven.
Ik kon ook niet meer opzeggen, ik zat voor een jaar vast..
Op 1 april 2009 is dus mijn nieuwe ADSL jaarcontract ad 26.00 euro stilzwijgend verlengd, ik ben al vanaf 2004 klant.
In april 2009 ben ik gebeld door online, mij werd alsnog het abonnement voor € 20.00 aangeboden. Ik kreeg dan weer een nieuw jaarcontract. De ingangsdatum is 30 juni 2009.
Er is mij toen niet een contract voor onbepaalde tijd aangeboden, er is mij toen ook niet verteld dat ivm de wetswijziging je met een contract voor onbepaalde tijd feitelijk een maandcontract afsluit en met een jaarcontract je er voor 12 maanden aan vast zit.
De algemene voorwaarden waren in april 2009 mbt de wetswijziging niet online op http://www.online.nl te vinden en werden ook niet verstuurd. Je moest direct beslissen, een bandje inspreken en het was geregeld. Online had weer de zekerheid van een jaarcontract. Hier is dus met voorbedachten rade een goedkoper alternatief aangeboden binnen een lopend contract
zonder alternatieven te bespreken of de algemene voorwaarden te benoemen. Deze worden ook niet in het telefoongesprek benoemd of naar verwezen.
In september werd mij tevens duidelijk dat de aangeboden snelheid tot 20 mb/s niet op mijn adres realiseerbaar is, dit is gemaximaliseerd tot 8 mb/s ivm gebruik van een ander netwerkbeheerder. Tot 20 mb/s is niet volledig 20 mb/s maar ik mag redelijkerwijs verwachten dat dit in de buurt ligt en geen 60% minder. Deze maximalisering wordt en werd nergens gecommuniceerd.
3 december heb ik opnieuw contact gezocht met online. In eerste instantie met de heer L.J en later met mevrouw L.J. ( kan ook één s zijn) De dame wilde eerst niet haar naam noemen, maar aangezien ik wil weten met wie ik heb gesproken noemde ze toch haar naam. Wel toevallig dat ze ook L.J heet.
De heer J. vertelde mij dat er naar mij is gecommuniceerd in februari 2008 over de beperkingen van internet in mijn regio middels een brief. Deze brief heb ik nooit ontvangen.
Mevrouw J. kan in haar systeem niets vinden over deze communicatie, sterker zover kon ze niet terug zien, meneer u bent al vanaf 2004 lid. Klopt en toen was er nog gewoon een inbel verbinding en geen adsl. Mevrouw J. vroeg wat ik wilde en ik gaf aan dat ik mn contract wil ontbinden en wat ik moest doen temeer ik nog steeds 2 euro teveel betaal (er was toch duidelijk 20 euro aangegeven en dit adverteren ze ook.) Dit kon niet en ze wilde ook niet meer meewerken aan vragen die ik had, letterlijk ‘hier heb ik geen zin in’
Wat zijn mijn kansen, rechten heb ik mogelijkheden tot voortijdig ontbinden.
iemand ervaring ??
€ 20,00 per maand kost. Ik had pech, ik had dit een maand voor verstrijken moeten aangeven.
Ik kon ook niet meer opzeggen, ik zat voor een jaar vast..
Op 1 april 2009 is dus mijn nieuwe ADSL jaarcontract ad 26.00 euro stilzwijgend verlengd, ik ben al vanaf 2004 klant.
In april 2009 ben ik gebeld door online, mij werd alsnog het abonnement voor € 20.00 aangeboden. Ik kreeg dan weer een nieuw jaarcontract. De ingangsdatum is 30 juni 2009.
Er is mij toen niet een contract voor onbepaalde tijd aangeboden, er is mij toen ook niet verteld dat ivm de wetswijziging je met een contract voor onbepaalde tijd feitelijk een maandcontract afsluit en met een jaarcontract je er voor 12 maanden aan vast zit.
De algemene voorwaarden waren in april 2009 mbt de wetswijziging niet online op http://www.online.nl te vinden en werden ook niet verstuurd. Je moest direct beslissen, een bandje inspreken en het was geregeld. Online had weer de zekerheid van een jaarcontract. Hier is dus met voorbedachten rade een goedkoper alternatief aangeboden binnen een lopend contract
zonder alternatieven te bespreken of de algemene voorwaarden te benoemen. Deze worden ook niet in het telefoongesprek benoemd of naar verwezen.
In september werd mij tevens duidelijk dat de aangeboden snelheid tot 20 mb/s niet op mijn adres realiseerbaar is, dit is gemaximaliseerd tot 8 mb/s ivm gebruik van een ander netwerkbeheerder. Tot 20 mb/s is niet volledig 20 mb/s maar ik mag redelijkerwijs verwachten dat dit in de buurt ligt en geen 60% minder. Deze maximalisering wordt en werd nergens gecommuniceerd.
3 december heb ik opnieuw contact gezocht met online. In eerste instantie met de heer L.J en later met mevrouw L.J. ( kan ook één s zijn) De dame wilde eerst niet haar naam noemen, maar aangezien ik wil weten met wie ik heb gesproken noemde ze toch haar naam. Wel toevallig dat ze ook L.J heet.
De heer J. vertelde mij dat er naar mij is gecommuniceerd in februari 2008 over de beperkingen van internet in mijn regio middels een brief. Deze brief heb ik nooit ontvangen.
Mevrouw J. kan in haar systeem niets vinden over deze communicatie, sterker zover kon ze niet terug zien, meneer u bent al vanaf 2004 lid. Klopt en toen was er nog gewoon een inbel verbinding en geen adsl. Mevrouw J. vroeg wat ik wilde en ik gaf aan dat ik mn contract wil ontbinden en wat ik moest doen temeer ik nog steeds 2 euro teveel betaal (er was toch duidelijk 20 euro aangegeven en dit adverteren ze ook.) Dit kon niet en ze wilde ook niet meer meewerken aan vragen die ik had, letterlijk ‘hier heb ik geen zin in’
Wat zijn mijn kansen, rechten heb ik mogelijkheden tot voortijdig ontbinden.
iemand ervaring ??